X69 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 za ale zaraz za Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 ale to nie jest PRZED... tylko ZA tam mam czujnik cisnienia wkrecony. dzyndzel od temperatury jest w dostawce nad filtrem oleju... czujnik temp w korku miski nigdy nie da właściwego odczytu temperatury oleju. a to dlaczego? pomiar bierze tylko z ok 1cm czujnika który jest zanurzony w oleju i pokazuje realną temperature oleju który idzie z miski na panewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torro Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 wszystko zależy do czego chcemy uzyskać info o temp. silnika jeśli do rozgrzania ,a czujnik jest w korku misy to jeśli tam jest 90" to mozemy być pewni że wszędzie jest 90 i więcej - można upalać :-) , ale gdy chodzi nam o druga graniczną ,a mianowicie o przegrzanie to juz nie jest tak kolorowo bo w korku na dnie misy jest najchłodniej tzn. jeśli na czujniku pokazuje duzo to naprawde u góry jest o wiele za duzo :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 torro! święte słowa :!: saszynski, mylisz się, temperatura oleju zasysanego do pompy z miski silnika chłodzonej powietrzem to nie temperatura oleju w kanałach olejowych!!! Różnica potrafi dojść do 20-30'C!!! Była dyskusja na ten temat ale nie pamiętam w którym wątku. Chłopaki chwaliły się że im się 2,5turbo wcale nie grzeją oleju przy upalaniu - bo czujnik mieli w misce. Prawda o temperaturze oleju była jednak inna. Pamiętaj że olej w misce jest mocno chłodzony powietrzem pod autem i jak czujnik umieszczony w misce pokaże ci magiczne 120'C to olej w układzie smarowania będzie miał zdecydowanie zbyt dużo.... Innymi słowami temp. oleju w misce nie daje odzwierciedlenia rzeczywistej temperatury oleju w układzie smarowania!!! Gdyby tak było to temp oleju w każdym miejscu silnika była by taka sama, a to nieprawda!! Miska to akurat najzimniejsze miejsce oleju (poza ew. chłodnicą). Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 mam takie pytanie czy mogłby ktoś kto ma auto wyposażone w czujnik temperatuty oleju zmierzyć po ilu minutach delikatnej jazdy olej osiąga optymalna temperature? bo wiadomo, że woda sie grzeje szybciej a nigdy nie wiem czy "już moge" mysle ,że to ułatwi sprawe mi i innym użytkownikom w kwesti dbania o swój bolid pozdrawiam Latem można prawie od razu. Zimą, po nocy na mrozie, i 15 minut może być dość mało... Nie odawżyłbym się zgadywać tego poprzez zastosowanie jakiegoś magicznego przelicznika do czasu nagrzania płynu chłodniczego :roll:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Nie odawżyłbym się zgadywać tego poprzez zastosowanie jakiegoś magicznego przelicznika do czasu nagrzania płynu chłodniczego :roll:. Masz rację. Swoje x2 wziąłem z własnego doświadczenia. Mam dodatkowy zegar temperatury oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 torro! święte słowa :!: saszynski, mylisz się, temperatura oleju zasysanego do pompy z miski silnika chłodzonej powietrzem to nie temperatura oleju w kanałach olejowych!!! Różnica potrafi dojść do 20-30'C!!! Była dyskusja na ten temat ale nie pamiętam w którym wątku. Chłopaki chwaliły się że im się 2,5turbo wcale nie grzeją oleju przy upalaniu - bo czujnik mieli w misce. Prawda o temperaturze oleju była jednak inna. Pamiętaj że olej w misce jest mocno chłodzony powietrzem pod autem i jak czujnik umieszczony w misce pokaże ci magiczne 120'C to olej w układzie smarowania będzie miał zdecydowanie zbyt dużo.... Innymi słowami temp. oleju w misce nie daje odzwierciedlenia rzeczywistej temperatury oleju w układzie smarowania!!! Gdyby tak było to temp oleju w każdym miejscu silnika była by taka sama, a to nieprawda!! Miska to akurat najzimniejsze miejsce oleju (poza ew. chłodnicą). Pozdro Czy to oznacza, że płyta pod silnikiem znacznie pogarsza chłodzenie oleju :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 edek2006, zdecydowanie tak,przy upalaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 , ale gdy chodzi nam o druga graniczną ,a mianowicie o przegrzanie to juz nie jest tak kolorowobo w korku na dnie misy jest najchłodniej tzn. jeśli na czujniku pokazuje duzo to naprawde u góry jest o wiele za duzo jak latasz na 5w30 to masz prawo sie bac. dlatego np stosuje sie do zalecen tunera i leje 10w60... kiedys sobie sprawdze jaka jest roznica miedzy wskazaniami z dokladki nad filtr oleju a kanalem olejowym. chyba, ze ktos juz to wie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 edek2006, zdecydowanie tak,przy upalaniu. a ja się nie zgodzę :wink: dobrze zaprojektowana i zamontowana płyta wcale nie musi podnosić znacząco temperatury oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 dobrze zaprojektowana i zamontowana płyta wcale nie musi podnosić znacząco temperatury oleju Generalnie tak,w rozsądnie zbudowanym czy ztuningowanym i poprawnie zestrojonym 2.0,na odpowiednim oleju do upalania.Inaczej będzie się sprawa przedstawiała jak tych kuni będzie dużo i silnik 2,5. Aczkolwiek moment jeździłem z fabryczną osłoną dolną silnika i różnica w temp.oleju jest spora i sięga,o ile mnie pamięć nie myli,ok.10-15 stopni więcej,oczywiście w trakcie upalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 edek2006, zdecydowanie tak,przy upalaniu. a ja się nie zgodzę :wink: dobrze zaprojektowana i zamontowana płyta wcale nie musi podnosić znacząco temperatury oleju A co rozumiesz przez dobrze, lub źle zamontowaną płytę ? Można ją tak założyć, żeby powietrze od spodu chłodziło miskę :?: Zaczynam się zastanawiać nad zdejmowaniem płyty przed upalaniem na torze. Ma ktoś doświadczenia jak duża jest różnica w temp. oleju przy upalaniu z i bez płyty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 płyta nie zamyka szczelnie komory silnika i powietrze które dostaje się z przodu przez otwory w zderzaku, opływa miskę i ją trochę chłodzi ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 płyta nie zamyka szczelnie komory silnika i powietrze które dostaje się z przodu przez otwory w zderzaku, opływa miskę i ją trochę chłodzi ... ...bo pod autem jest podcisnienie. Powietrze spod maski wlasnie tam jest zasysane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torro Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 torro napisał(a):, ale gdy chodzi nam o druga graniczną ,a mianowicie o przegrzanie to juz nie jest tak kolorowo bo w korku na dnie misy jest najchłodniej tzn. jeśli na czujniku pokazuje duzo to naprawde u góry jest o wiele za duzo jak latasz na 5w30 to masz prawo sie bac. dlatego np stosuje sie do zalecen tunera i leje 10w60... i tak i nie , rodzaj i jakość oleju ma duży wpływ ,ale chodzi tu przede wszystkim o konstrukcje silnika że jego część górna grzeje sie bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Rodzaj oleju nie ma wpływu na temperaturę! (wpływ pomijalny) Pod silnikiem to raczej podciśnienia prawie nie ma (im bardziej do tyłu tym jest go więcej). Płyta pogarsza chłodzenie miski - chyba że jest koronkowa! Przecież oddziela miskę od strumienia powietrza spod zderzaka i zmienia drogę strumienia powietrza wpadającego przez zderzak. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Rodzaj oleju nie ma wpływu na temperaturę! (wpływ pomijalny) racja,ale pod warunkiem ,że oba porównywane oleje,krążą wtej samej ilosci po silniku.A może tak być,że ten bardziej lepki częściowo ucieka przez relief pompy i nie idzie w kanały,ale wraca do miski . Przy płycie na pewno wzrasta cisnienie między płytą i nawierzchnią. Chłodzenie bez płyty lepsze ,chyba ,że ktoś ma jakis aerodynamiczny wynalazek,ale to ciężko przewidywalna sprawa i trza badania robić 8) . pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 No to jadąc na równe tory będę płytę odkręcał. Komplikacja żadna a z tego co piszecie chłodzenie miski może być dużo lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 No ,to chyba wszystko w temacie wyjaśniliśmy ja broń boże nie jestem wrogiem płyty pod silnikiem!!! w każdym aucie do upalania (poza torem) jest to konieczne zabezpieczenie silnika (a właściwie miski). Moje płyty uratowały mi dupsko kilka razy nawet przy cywilnej jeździe POLECAM!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schweizer Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Ok to ja jeszcze w kwesti czujnika w przejściówce pod filtr oleju. Ponieważ auto na gwarancji i wiercenie nie wchodzi w grę więc musze założyć czujnik pod filtrem oleju. Pytanie : czy do tej zaniżonej temperatury jaka będzie wskazywana nie można dodać jakiegoś zakresu temperatury tak aby w miarę mieć wynik panujacy w kanałach olejowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Ponieważ auto na gwarancji i wiercenie nie wchodzi w grę Jakie wiercenie :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schweizer Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Ponieważ auto na gwarancji i wiercenie nie wchodzi w grę Jakie wiercenie :?: Moj błąd. Chodziło o wykręcenie śruby i wkręcenie tam czujnika. Ta czy siak zgodnie z odpowiedzia importera nie ma szans żeby mi pozwolili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torro Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 a tak na marginesie, nie wiecie jaka płyta wchodzi pod rozpórke dolną do STI 06 bo nikt nie może mi odpowiedzieć na 100% będe wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się