Skocz do zawartości

rozgrzewanie silnika -ile czasu?


simonnt

Rekomendowane odpowiedzi

ale to nie jest PRZED... tylko ZA :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

tam mam czujnik cisnienia wkrecony.

dzyndzel od temperatury jest w dostawce nad filtrem oleju...

 

 

czujnik temp w korku miski nigdy nie da właściwego odczytu temperatury oleju.

 

a to dlaczego? pomiar bierze tylko z ok 1cm czujnika który jest zanurzony w oleju i pokazuje realną temperature oleju który idzie z miski na panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy do czego chcemy uzyskać info o temp. silnika jeśli do rozgrzania ,a czujnik jest w korku misy to jeśli tam jest 90" to mozemy być pewni że wszędzie jest 90 i więcej - można upalać :-)

, ale gdy chodzi nam o druga graniczną ,a mianowicie o przegrzanie to juz nie jest tak kolorowo

bo w korku na dnie misy jest najchłodniej tzn. jeśli na czujniku pokazuje duzo to naprawde u góry jest o wiele za duzo :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

torro! święte słowa :!:

 

saszynski, mylisz się, temperatura oleju zasysanego do pompy z miski silnika chłodzonej powietrzem to nie temperatura oleju w kanałach olejowych!!! Różnica potrafi dojść do 20-30'C!!!

Była dyskusja na ten temat ale nie pamiętam w którym wątku. Chłopaki chwaliły się że im się 2,5turbo wcale nie grzeją oleju przy upalaniu :mrgreen: - bo czujnik mieli w misce. Prawda o temperaturze oleju była jednak inna. Pamiętaj że olej w misce jest mocno chłodzony powietrzem pod autem i jak czujnik umieszczony w misce pokaże ci magiczne 120'C to olej w układzie smarowania będzie miał zdecydowanie zbyt dużo....

Innymi słowami temp. oleju w misce nie daje odzwierciedlenia rzeczywistej temperatury oleju w układzie smarowania!!! Gdyby tak było to temp oleju w każdym miejscu silnika była by taka sama, a to nieprawda!! Miska to akurat najzimniejsze miejsce oleju (poza ew. chłodnicą).

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie czy mogłby ktoś kto ma auto wyposażone w czujnik temperatuty oleju zmierzyć po ilu minutach delikatnej jazdy olej osiąga optymalna temperature? bo wiadomo, że woda sie grzeje szybciej a nigdy nie wiem czy "już moge" mysle ,że to ułatwi sprawe mi i innym użytkownikom w kwesti dbania o swój bolid pozdrawiam

 

Latem można prawie od razu. Zimą, po nocy na mrozie, i 15 minut może być dość mało... Nie odawżyłbym się zgadywać tego poprzez zastosowanie jakiegoś magicznego przelicznika do czasu nagrzania płynu chłodniczego :roll:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

torro! święte słowa :!:

 

saszynski, mylisz się, temperatura oleju zasysanego do pompy z miski silnika chłodzonej powietrzem to nie temperatura oleju w kanałach olejowych!!! Różnica potrafi dojść do 20-30'C!!!

Była dyskusja na ten temat ale nie pamiętam w którym wątku. Chłopaki chwaliły się że im się 2,5turbo wcale nie grzeją oleju przy upalaniu :mrgreen: - bo czujnik mieli w misce. Prawda o temperaturze oleju była jednak inna. Pamiętaj że olej w misce jest mocno chłodzony powietrzem pod autem i jak czujnik umieszczony w misce pokaże ci magiczne 120'C to olej w układzie smarowania będzie miał zdecydowanie zbyt dużo....

Innymi słowami temp. oleju w misce nie daje odzwierciedlenia rzeczywistej temperatury oleju w układzie smarowania!!! Gdyby tak było to temp oleju w każdym miejscu silnika była by taka sama, a to nieprawda!! Miska to akurat najzimniejsze miejsce oleju (poza ew. chłodnicą).

 

Pozdro

 

Czy to oznacza, że płyta pod silnikiem znacznie pogarsza chłodzenie oleju :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, ale gdy chodzi nam o druga graniczną ,a mianowicie o przegrzanie to juz nie jest tak kolorowo

bo w korku na dnie misy jest najchłodniej tzn. jeśli na czujniku pokazuje duzo to naprawde u góry jest o wiele za duzo

jak latasz na 5w30 to masz prawo sie bac.

 

dlatego np stosuje sie do zalecen tunera i leje 10w60...

 

kiedys sobie sprawdze jaka jest roznica miedzy wskazaniami z dokladki nad filtr oleju a kanalem olejowym. chyba, ze ktos juz to wie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze zaprojektowana i zamontowana płyta wcale nie musi podnosić znacząco temperatury oleju

Generalnie tak,w rozsądnie zbudowanym czy ztuningowanym i poprawnie zestrojonym 2.0,na odpowiednim oleju do upalania.Inaczej będzie się sprawa przedstawiała jak tych kuni będzie dużo i silnik 2,5.

Aczkolwiek moment jeździłem z fabryczną osłoną dolną silnika i różnica w temp.oleju jest spora i sięga,o ile mnie pamięć nie myli,ok.10-15 stopni więcej,oczywiście w trakcie upalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edek2006, zdecydowanie tak,przy upalaniu.

a ja się nie zgodzę :wink:

dobrze zaprojektowana i zamontowana płyta wcale nie musi podnosić znacząco temperatury oleju

A co rozumiesz przez dobrze, lub źle zamontowaną płytę ? Można ją tak założyć, żeby powietrze od spodu chłodziło miskę :?:

Zaczynam się zastanawiać nad zdejmowaniem płyty przed upalaniem na torze. Ma ktoś doświadczenia jak duża jest różnica w temp. oleju przy upalaniu z i bez płyty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

torro napisał(a):

, ale gdy chodzi nam o druga graniczną ,a mianowicie o przegrzanie to juz nie jest tak kolorowo

bo w korku na dnie misy jest najchłodniej tzn. jeśli na czujniku pokazuje duzo to naprawde u góry jest o wiele za duzo

 

jak latasz na 5w30 to masz prawo sie bac.

 

dlatego np stosuje sie do zalecen tunera i leje 10w60...

 

i tak i nie , rodzaj i jakość oleju ma duży wpływ ,ale chodzi tu przede wszystkim o konstrukcje silnika że jego część górna grzeje sie bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzaj oleju nie ma wpływu na temperaturę! (wpływ pomijalny)

Pod silnikiem to raczej podciśnienia prawie nie ma (im bardziej do tyłu tym jest go więcej).

Płyta pogarsza chłodzenie miski - chyba że jest koronkowa! Przecież oddziela miskę od strumienia powietrza spod zderzaka i zmienia drogę strumienia powietrza wpadającego przez zderzak.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzaj oleju nie ma wpływu na temperaturę! (wpływ pomijalny)

 

racja,ale pod warunkiem ,że oba porównywane oleje,krążą wtej samej ilosci po silniku.A może tak być,że ten bardziej lepki częściowo ucieka przez relief pompy i nie idzie w kanały,ale wraca do miski .

Przy płycie na pewno wzrasta cisnienie między płytą i nawierzchnią.

Chłodzenie bez płyty lepsze ,chyba ,że ktoś ma jakis aerodynamiczny wynalazek,ale to ciężko przewidywalna sprawa i trza badania robić 8) .

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ,to chyba wszystko w temacie wyjaśniliśmy :mrgreen:

ja broń boże nie jestem wrogiem płyty pod silnikiem!!!

w każdym aucie do upalania (poza torem) jest to konieczne zabezpieczenie silnika (a właściwie miski). Moje płyty uratowały mi dupsko kilka razy nawet przy cywilnej jeździe :mrgreen:

POLECAM!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to ja jeszcze w kwesti czujnika w przejściówce pod filtr oleju. Ponieważ auto na gwarancji i wiercenie nie wchodzi w grę więc musze założyć czujnik pod filtrem oleju. Pytanie : czy do tej zaniżonej temperatury jaka będzie wskazywana nie można dodać jakiegoś zakresu temperatury tak aby w miarę mieć wynik panujacy w kanałach olejowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ auto na gwarancji i wiercenie nie wchodzi w grę

 

Jakie wiercenie :?:

 

Moj błąd. Chodziło o wykręcenie śruby i wkręcenie tam czujnika. Ta czy siak zgodnie z odpowiedzia importera nie ma szans żeby mi pozwolili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...