sunjammer Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Wiem że było już o wentylatorach, ale moje włączają się na ZIMNYM silniku i nic nie jest w stanie ich zatrzymać, "check" też się pali. Raz się zdażyło że zgasł i wentylatory wraz z nim. Kod jak w temacie. Proszę o wsparcie !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Kod 21 to ECT sensor, czyli czujnik temperatury silnika. Sprawdz przewody, styki, pomierz czujnik i ew. wymien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sunjammer Opublikowano 31 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Dzięki !! Podpowiedz mi proszę gdzie on ? Jutro przy sobocie się mnim zajmę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 To ten element w centrum rysunku fig29. For all models the resistance should be 3.0 kilo-ohms at 68°F (20°C). At 122°F (50°C), the resistance should be 0.7-1.0 kilo-ohms. At 176°F (80°C), the resistance should be 0.3-0.4 kilo-ohms. To sa rezystancje i odpowiadajace im temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sunjammer Opublikowano 31 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Szyfruje ten obrazek i ne widzę ! może jakaś podpowiedź choć mała zawarta w jednym zdaniu - obok czego to to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Czujnik jest wkrecony do rury z plynem chlodzacym pod kolektorem dolotowym po stronie pompy wspomagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Czujnik jest wkrecony do rury z plynem chlodzacym pod kolektorem dolotowym po stronie pompy wspomagania. Nie wiem jak jest w wolnossacej Imprezie,ale w Turbo bardzo ciezko sie dostac do tego czujnika-trzeba mec male raczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sunjammer Opublikowano 31 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Dzięki !!! JUtro go wytropie. Zapytam Cię o jeszcze jedną rzecz jeśli można. Rano auto odpala OK, trochę go rozgrzeje i jak wyłącze go na20-30 minut mam problem z odpaleniem, rozrusznik kreci a silnik nawet się nie odzywa (czuje paliwo), odczekam około 3-4 minuty próbuję znowu przy lekko wciśniętym gazie i coś tak niemrawo ale trzymam go wytrwale na rozruszniku i po chwili słychać jak z wielkimi bólami w końcu załapuje i w końcu jest upragniony dźwięk.Check nie palił się w tym czasie bo odłączyłem na noc aku by zresetować komp także kod 21 chyba nie ma nic z tym wspólnego. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sunjammer Opublikowano 31 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Jeżeli widzę go pod pompą wspomagania bo tam idzie jakiś kabelek to masz racje, mój kolega ma 160 cm i chyba małe rączki to go poproszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Dzięki !!! JUtro go wytropie. Zapytam Cię o jeszcze jedną rzecz jeśli można. Rano auto odpala OK, trochę go rozgrzeje i jak wyłącze go na20-30 minut mam problem z odpaleniem, rozrusznik kreci a silnik nawet się nie odzywa (czuje paliwo), odczekam około 3-4 minuty próbuję znowu przy lekko wciśniętym gazie i coś tak niemrawo ale trzymam go wytrwale na rozruszniku i po chwili słychać jak z wielkimi bólami w końcu załapuje i w końcu jest upragniony dźwięk.Check nie palił się w tym czasie bo odłączyłem na noc aku by zresetować komp także kod 21 chyba nie ma nic z tym wspólnego. Pozdrawiam Opisane objawy występują także przy uwalonym czujniku temperatury. czzasami tylko wystarczy wtyczką poruszać i jak ręką odjął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sunjammer Opublikowano 31 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Dzięki bardzo , jutro do dzieła !!! Napiszę czy pomogło, OBY !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Problemy ze startem sa oczywiste, ECU widzi temperature silnika -x stopni i mocno wzbogaca mieszanke. Potem wykrywa uszkodzenie czujnika i przechodzi do programu awaryjnego. Spryskaj styki w czujniku i wtyku kontaktsprayem, kupisz go na stacji benzynowej lub w sklepach motoryzacyjnych/elektronicznych. (tylko zaden wd40!). Prawdopodobnie styki sa zasniedziale i nie ma kontaktu. Po spryskaniu nalezy z 5-6 razy wtyk wlozyc i wyciagnac, w ten sposob styki sie oczyszcza. Powodzenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sunjammer Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 wITAM !!! Do rury o której mowa powyżej nic nie jest wkręcone, w pobliżu znalazłem dwie rzeczy tzn. chyba jakiś czujnik wkręcony w blok silnika (w pionie) pod alternatorem z jednym przewodem i czarne małe pod kolektorem dolotowym do którego podłączona jest wtyczka z dwoma przewodami i dwie rurki. W tym pierwszym styki były zaśniedziałe przeczyściłem i nic w tym drugim styki były OK. Wentylatory dalej się kręcą nawet bez odpalania silnika (kluczyk w położeniu "zapłon"). To drugie co to może być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Wlasnie to male czarne to czujnik temperatury, trzeba zmierzyc opor miedzy stykami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter77 Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 A nie spinałeś czasem wtyczek od odczytu i resetu ECU, tych co są po kolumną kierownicy, czarną i zieloną. Czarna jest od reseta a zielona od odczytu błędów lub na odwrót nie pamiętam w tej chwili. Jak się zepnie obie to sie wentylatory kręcą, a w turbawkach jeszcze cyka sterownik od Turbo, ten od wastegate. do odczytu powinno się spinać tylko jedną drugą spina się tylko w przypadku resetu bez odcinania zasilania (to jest cała procedura i spina sie wtedy obie, czarną i zieloną) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Czarna jest do czytania kodów błędów, a zielona do autodiagnostyki. Rest robi się odpinając prąd od ECU na pewien czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sunjammer Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Ale to czarne małe przykręcone jest na wsporniku i nie ma styku bezpośrednio ani z silnikiem ani z rurą od wody. Czrne wtyczki podłączyłem tylko w celu przeczytania błędu i następnie je odłączyłem. A ten czujnik wkręcony w blok silnika pod alternatorem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Ale to czarne małe przykręcone jest na wsporniku i nie ma styku bezpośrednio ani z silnikiem ani z rurą od wody. Czrne wtyczki podłączyłem tylko w celu przeczytania błędu i następnie je odłączyłem. A ten czujnik wkręcony w blok silnika pod alternatorem ? Zapewne chodzi ci o czujnik położenia wału korbowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sunjammer Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Nie, nie czujnik októrym pisałem jest dokładnie pod alternatorem i dochodzi do niego jeden przewód, chyba "+". Położenia wału znalazłem, wykręciłem, wyczyściłem kilka dni wcześniej, położenia wałka rozrządu też, ten to dopiero był brudny. Olej wyciekał przez uszczelniacze i pewnie dlatego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter77 Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Czarna jest do czytania kodów błędów, a zielona do autodiagnostyki. Rest robi się odpinając prąd od ECU na pewien czas Spinając obie wtyczki też można zrobić reset. Bardziej upierdliwe od odcięcia prądu ale przydatne jeżeli nie chcemy stracić zasilania urządzeń pokładowych, a zależy nam tylko na skasowaniu błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Obu na raz nie spinałem. Jest to jakaś konkretna procedura? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Wrocmy do czujnika temperatury... aby go znalezc nalezy: 1. Otworzyc maske 2. stanac przy prawym blotniku (strona pasazera) 3. znalezc gumowy waz laczacy gore chlodnicy z silnikiem 4. znalezc metalowa rure do ktorej podlaczony jest waz chlodnicy 5. rura przechodzi pod kolektorem ssacym, po lewej stronie kolektora widac wkrecony w nia czujnik temperatury, tak jak na powyzszych rysunkach. 6. sukces, mozna otworzyc piwo :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter77 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Tak. Jest opisana w manualu, trzeba ponaciskać gaz, odpalić przejechać się z okresloną prędkością i brotami, szczegółów nie pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Fajny opis... tylko bez szczegulow A teraz szczegulowo: ECU Reset Ensure engine is at normal operating temperature, turn engine off Locate the two ECU connectors, located under the steering column and consist of a black plastic male and female connector, and a green male female connector With the ignition OFF connect black to black and green to green. Turn on ignition, do not start the engine, depress the accelerator pedal to full throttle, then return it to the half-throttle position and hold for a few seconds, and then release Engine Check lamp turns on Start engine and then drive for at least one minute, keeping road speed above 11 Km/h. ECU is now re-set. At this point the check engine light should start to flash the all clear signal (steady 1/2 second interval flashes). If the check engine light does not flash, or indicates some other sequence, there is a fault present in the system, and should be professionally checked for necessary repairs. Stop the car and turn off the engine. Disconnect the black and green connectors. Job complete Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi