Skocz do zawartości

KOD 21


sunjammer

Rekomendowane odpowiedzi

To ten element w centrum rysunku fig29.

For all models the resistance should be 3.0 kilo-ohms at 68°F (20°C).

At 122°F (50°C), the resistance should be 0.7-1.0 kilo-ohms.

At 176°F (80°C), the resistance should be 0.3-0.4 kilo-ohms.

To sa rezystancje i odpowiadajace im temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest wkrecony do rury z plynem chlodzacym pod kolektorem dolotowym po stronie pompy wspomagania.

 

Nie wiem jak jest w wolnossacej Imprezie,ale w Turbo bardzo ciezko sie dostac do tego czujnika-trzeba mec male raczki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki !!! JUtro go wytropie. Zapytam Cię o jeszcze jedną rzecz jeśli można. Rano auto odpala OK, trochę go rozgrzeje i jak wyłącze go na20-30 minut mam problem z odpaleniem, rozrusznik kreci a silnik nawet się nie odzywa (czuje paliwo), odczekam około 3-4 minuty próbuję znowu przy lekko wciśniętym gazie i coś tak niemrawo ale trzymam go wytrwale na rozruszniku i po chwili słychać jak z wielkimi bólami w końcu załapuje i w końcu jest upragniony dźwięk.Check nie palił się w tym czasie bo odłączyłem na noc aku by zresetować komp także kod 21 chyba nie ma nic z tym wspólnego. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki !!! JUtro go wytropie. Zapytam Cię o jeszcze jedną rzecz jeśli można. Rano auto odpala OK, trochę go rozgrzeje i jak wyłącze go na20-30 minut mam problem z odpaleniem, rozrusznik kreci a silnik nawet się nie odzywa (czuje paliwo), odczekam około 3-4 minuty próbuję znowu przy lekko wciśniętym gazie i coś tak niemrawo ale trzymam go wytrwale na rozruszniku i po chwili słychać jak z wielkimi bólami w końcu załapuje i w końcu jest upragniony dźwięk.Check nie palił się w tym czasie bo odłączyłem na noc aku by zresetować komp także kod 21 chyba nie ma nic z tym wspólnego. Pozdrawiam

 

Opisane objawy występują także przy uwalonym czujniku temperatury. czzasami tylko wystarczy wtyczką poruszać i jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy ze startem sa oczywiste, ECU widzi temperature silnika -x stopni i mocno wzbogaca mieszanke. Potem wykrywa uszkodzenie czujnika i przechodzi do programu awaryjnego. Spryskaj styki w czujniku i wtyku kontaktsprayem, kupisz go na stacji benzynowej lub w sklepach motoryzacyjnych/elektronicznych. (tylko zaden wd40!). Prawdopodobnie styki sa zasniedziale i nie ma kontaktu. Po spryskaniu nalezy z 5-6 razy wtyk wlozyc i wyciagnac, w ten sposob styki sie oczyszcza.

Powodzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wITAM !!! Do rury o której mowa powyżej nic nie jest wkręcone, w pobliżu znalazłem dwie rzeczy tzn. chyba jakiś czujnik wkręcony w blok silnika (w pionie) pod alternatorem z jednym przewodem i czarne małe pod kolektorem dolotowym do którego podłączona jest wtyczka z dwoma przewodami i dwie rurki. W tym pierwszym styki były zaśniedziałe przeczyściłem i nic w tym drugim styki były OK. Wentylatory dalej się kręcą nawet bez odpalania silnika (kluczyk w położeniu "zapłon"). To drugie co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie spinałeś czasem wtyczek od odczytu i resetu ECU, tych co są po kolumną kierownicy, czarną i zieloną. Czarna jest od reseta a zielona od odczytu błędów lub na odwrót nie pamiętam w tej chwili. Jak się zepnie obie to sie wentylatory kręcą, a w turbawkach jeszcze cyka sterownik od Turbo, ten od wastegate. do odczytu powinno się spinać tylko jedną drugą spina się tylko w przypadku resetu bez odcinania zasilania (to jest cała procedura i spina sie wtedy obie, czarną i zieloną)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to czarne małe przykręcone jest na wsporniku i nie ma styku bezpośrednio ani z silnikiem ani z rurą od wody. Czrne wtyczki podłączyłem tylko w celu przeczytania błędu i następnie je odłączyłem. A ten czujnik wkręcony w blok silnika pod alternatorem ?

 

Zapewne chodzi ci o czujnik położenia wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie czujnik októrym pisałem jest dokładnie pod alternatorem i dochodzi do niego jeden przewód, chyba "+". Położenia wału znalazłem, wykręciłem, wyczyściłem kilka dni wcześniej, położenia wałka rozrządu też, ten to dopiero był brudny. Olej wyciekał przez uszczelniacze i pewnie dlatego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarna jest do czytania kodów błędów, a zielona do autodiagnostyki. Rest robi się odpinając prąd od ECU na pewien czas :)

 

Spinając obie wtyczki też można zrobić reset. Bardziej upierdliwe od odcięcia prądu ale przydatne jeżeli nie chcemy stracić zasilania urządzeń pokładowych, a zależy nam tylko na skasowaniu błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrocmy do czujnika temperatury... aby go znalezc nalezy:

1. Otworzyc maske

2. stanac przy prawym blotniku (strona pasazera)

3. znalezc gumowy waz laczacy gore chlodnicy z silnikiem

4. znalezc metalowa rure do ktorej podlaczony jest waz chlodnicy

5. rura przechodzi pod kolektorem ssacym, po lewej stronie kolektora widac wkrecony w nia czujnik temperatury, tak jak na powyzszych rysunkach.

6. sukces, mozna otworzyc piwo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny opis... tylko bez szczegulow :lol:

 

A teraz szczegulowo:

 

ECU Reset

Ensure engine is at normal operating temperature, turn engine off

Locate the two ECU connectors, located under the steering column and consist of a black plastic male and female connector, and a green male female connector

With the ignition OFF connect black to black and green to green.

Turn on ignition, do not start the engine, depress the accelerator pedal to full throttle, then return it to the half-throttle position and hold for a few seconds, and then release

Engine Check lamp turns on

Start engine and then drive for at least one minute, keeping road speed above 11 Km/h.

ECU is now re-set.

At this point the check engine light should start to flash the all clear signal (steady 1/2 second interval flashes). If the check engine light does not flash, or indicates some other sequence, there is a fault present in the system, and should be professionally checked for necessary repairs.

Stop the car and turn off the engine.

Disconnect the black and green connectors.

Job complete

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...