Skocz do zawartości

Zdjąłem kierownicę i wypadła taśma podłączana do airbaga...


noboco

Rekomendowane odpowiedzi

noboco, Jesli tasma ,nie jest przerwana ,to da się to poskładać do kupy ,sam to kiedyś robiłem ,ale w WRXie .Niestety nie powiem Ci jak to jest z DCCD .Jeśli dobrze kojarzę ,to DCCD ma osobną taśme pod taśmą AIRBAG to powinno zadziałać (chyba ,że się myle i jest razem z AIRBAG),ale jak coś poprzestawiałeś w taśmie DCCD ,to będzie koszt 1000zł na nową taśme ,jest nawet na allegro http://moto.allegro.pl/emu-tasma-przeka ... 63940.html .Sam juz taką kupowałem :evil: ,bo cosik po przekładce DCCD nie chciało działać w trybie AUTO.

Tak czy siak spróbować naprawić warto ,moze nie rozkalibrowałeś DCCD i będzie grać :mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze wtrace swoje 3 grosze na podstawie doswiadczenia z innych marek. W kilku autach spotkalem sie z czujnikami skretu i zazwyczaj jest to element przytwierdzony na stale lub dokrecany do obudowy tasmy ( czasami jest jakas przekladnia zebata w celu zwiekszenia dokladnosci ) Jesli nie zalozysz dokladnie w takim samym polozeniu jak wyciagnales bedzie kicha. Najczesciej kalibruje sie czujniki po regulacji zbieznosci wystarczy ze minimalnie inaczej bedzie kierownica przy jezdzie na wprost i uklad zacznie szalec. Zazwyczaj robie to tak, ze ustawiam zbieznosc, przed zdjeciem urzadzen do zbieznosci podlaczam kompa i kalibruje. Nie wiem jak wyglada procedura kalibracji w subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sprostujcie jeszcze proszę:

Istnieje procedura kalibracji czujnika. Czyli, jeśli źle złożę taśmę (zwijkę, czyli cały ten ślimak z układem scalonym), czujnik się rozkoduje i tylko tę część będę musiał wymienić na nową?

Czy dobrze rozumuję? Nie chcę napsuć czegoś jeszcze po drodze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noboco, można spróbować tak:

1. odłączyć kabelki od styków

IMG_0023.jpg

 

2. skręcić taśmę jak tu

DSCN1669.jpg

 

3. podłączyć ponownie te styki, zamknąć puszkę

 

4. włożyć w bolce

IMG_0017.jpg

 

 

Nie wiem tylko jak się ma ta cała zębatka do całości

IMG_0020.jpg

 

 

 

Robisz na własną odpowiedzialność, bez mojej winy.

 

Najrozsądniej będzie:

1. laweta

2. ASO

3. bankomat

4. powrót do domu na kołach

 

-- Cz paź 04, 2012 5:07 pm --

 

Ja odebrałem słowa Szerszenia jako żart i myślę że taka była intencja

 

taka była, a dla reszty braci mam filmik:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu doradzacie lawete, z uszkodzonym-odpietym tym elementem beda swiecic kontrolki trakcji i airbagu oba systemy powinny byc nieaktywne, a po kalibracji wykasowac blad to chyba male piwo. W STI raz mialem tak, ze na nieoryginalnej kierownicy bez tasmy spinalo za bardzo DCCD. innych niedogodnosci nie pamietam.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sprostujcie jeszcze proszę:

Istnieje procedura kalibracji czujnika. Czyli, jeśli źle złożę taśmę (zwijkę, czyli cały ten ślimak z układem scalonym), czujnik się rozkoduje i tylko tę część będę musiał wymienić na nową?

Czy dobrze rozumuję? Nie chcę napsuć czegoś jeszcze po drodze...

Spoko, spoko nic więcej już nie zepsujesz, lawety by dojechać do ASO także nie potrzebujesz.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki brt, znam to, ale niestety to za mało wiedzy, by liznąć temat...

Muszę kupić zwijak, bo jest milion możliwości nawinięcia tej cholernej taśmy.

W moim przekonaniu naprawa bez drugiego zwijaka (by podpatrzeć co z czego wynika) jest niemożliwe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brt, dzięki wielkie za poświęcenie i pomoc :)

Drugi pomuk do Ciebie leci! :)

 

Udało mi się dojść do ładu (chyba) :)

Kluczowe okazało się zdjęcie taśmy i przyniesienie jej do domu, obejrzenie w pozycji umożliwiającej myślenie, a nie kombinowanie ;)

Otóż, taśmę nawinąłem .Teraz muszę polutować kabelki, bo wyrwałem je tak jak Bośniak z przytaczanego forum. Jestem dobrej myśli. Wiem, co będzie teraz najtrudniejszą rzeczą - montaż tego cholerstwa w aucie :D Ciasno, a ja pierwszy raz w życiu zajmuję się takim rocket science'em ;)

 

-- Wt paź 09, 2012 6:41 pm --

 

a co do samego montażu brt, jest prawie tak, jak piszesz/ rysujesz. Później to opiszę i narysuję dla potomnych :)

 

-- Śr paź 10, 2012 11:03 pm --

 

Okej, mały apdejt.

 

Po pierwsze - udało się!

 

Po drugie, piszę poniżej wszystko czego się dowiedziałem. Wiem, że znajdzie się nie jeden, któremu oszczędzi to czas i nerwy...

 

 

Kilka faktów, które przydadzą się takim laikom jak ja:

 

1. Jeśli szukasz informacji na forach zagranicznych, po angielsku zwijak nazywany jest "clock spring", "squib", manual Subaru nazywa zaś tę część "roll connector".

2. Kluczową sprawą w jakiejkolwiek ingerencji w taśmę jest wyjęcie jej z auta i otwarcie. Wtedy wszystko zaczyna się układać w logiczną całość :)

3. Rozbierasz samą atrapę ze zwijakiem. Kilka postów wyżej widać zdjęcie z zębatką - to druga puszeczka, która Cię nie interesuje :)

4. Zapomnij o części wyjętej z angola. Nie będzie pasowała.

 

 

Edytowane przez Dominik Wiktor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noboco, a jak DCCD przezylo ta operacje ¿¿??

 

-- 10 paź 2012, o 23:21 --

 

i czemu z Angola ma nie pasowac¿

 

1. DCCD działa jak powinno, tempomat i airbag również :)

 

2. Nie pamiętam gdzie to przeczytałem, ale angole mają coś tam gibnięte odwrotnie. Nie pasują. Jeśli wiesz że jest inaczej - dementuj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AndrewKR, PW :arrow:

Jeśli ktoś jeszcze potrzebuje namiar na dobrego tapicera - zgodnie z jego wolą zapraszam na PW :)

 

Reszta, dzięki! Nikomu nie życzę, ale jak zajdzie potrzeba uporania się z zadaniem, udokumentowana wiedza dla potomnych już jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pozwolicie to podłączę się pod wątek bo mam podobny problem u siebie.

A mianowicie u mnie podczas kręcenia kierownicą słychać jakieś takie trzaski, trzeszczenia z okolic taśmy/kierownicy.

 

Czy może ktoś wie co to może być?

Kierownica wraz taśmą była kiedyś demontowana i po tym fakcie tak się zrobiło ;-)

 

A on-topic: bardzo ładnie obszyta kiera + szacun za poskładanie taśmy 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...