Skocz do zawartości

Zdjąłem kierownicę i wypadła taśma podłączana do airbaga...


noboco

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy i koleżanki,

 

STI 2006 US

Przed chwilą zdejmowałem kierkę, by zawieźć ją do obszycia. Na nieszczęście wypadło mi czarne wieczko i wysypała się z niego taśma, która łączy się dwoma kabelkami z airbagiem.

Problemem jest to, jak tę taśmę nawinąć z powrotem? Te taśmy są łącznie cztery (dwie przewodzące + dwie takie jakby ochronne dla tych przewodzących) i mają różne długości :shock:

Nie mam pojęcia jak się do tego zabrać :D

 

Ratujcie! :D

 

Edytowane przez Dominik Wiktor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety widze w to czarnych barwach :oops: bo obszyciu kierownicy , i zmontowaniu do kupy wszytskiego coś czuje ze bedziesz wzywał pomocy że DCCD mruga , niestety , wiedza kosztuje sporo , i szkoda ze nie napisales tego wczesniej , to moze ktos by ci pomogl , a teraz czuje ze jest za pozno :roll:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest o taśma od czujnika kąta skrętu kierownicy, w żadnym przypadku nie uruchamiaj auta ! Niech to fachowiec zobaczy i spróbuje ustawić taśmę w odpowiedniej pozycji. Jeżeli uruchomisz samochód a taśma będzie w złej pozycji, będzie już po sprawie (czujnik zostanie rozkalibrowany i niestety nie ma na to patentu naprawczego). Czujnik kąta skrętu kierownicy jest konieczny do poprawnego działania DCCD oraz ESP i jest dość drogi...2kPLN.

 

Carfit wie co mówi bo w moim wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie , jak ktos sie za to zabrał , kto ma blade pojecie , to w 90 % uszkodził wszystko , i trzeba z 2k wyskoczyc :roll:

 

-- 3 paź 2012, o 21:36 --

 

W STI jest normalne, że one się rozsypują? Zdarzało mi się zdejmować kierownicę ale serpentyn jak na nowy rok nigdy nie widziałem.

a masz DCCD ? :mrgreen::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no okej, to rozumiem, że opcje mam takie:

złożyć "po swojemu" do kupy i pewnie się to rozsypie

lub

wymienić taśmę na nową za 2k

lub

szukać używanej

 

W takim razie, jeśli złożę to "po swojemu", by w ogóle móc ruszyć autem, popsuję coś jeszcze, czy tylko tę taśmę?

To się jakoś rozkalibruje i trzeba będzie coś programować, czy wymiana rozwiąże problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie, jeśli złożę to "po swojemu", by w ogóle móc ruszyć autem, popsuję coś jeszcze, czy tylko tę taśmę?

To się jakoś rozkalibruje i trzeba będzie coś programować, czy wymiana rozwiąże problem?

Złóż po swojemu, ustaw taśmę pośrodku (ustal jest obrotów taśmy w lewo a ile w prawo, zweryfikuj z fachowcem ile winno być). Po pierwszym skręcie będziesz już wiedział czy taśma jest w porządku (jeżeli jest źle złożona to komputer otrzyma informację, że koło się obróciły o 90° lub więcej, co jest niemożliwe i stwierdzi uszkodzenie czujnika). W ogóle to jest bardzo wrażliwe ustrojstwo, u mnie fachowcy z Car Audio uszkodzili czujnik montując sterowanie radiem w kierownicy.

 

Procedura kalibracji czujnika istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie, jeśli złożę to "po swojemu", by w ogóle móc ruszyć autem, popsuję coś jeszcze, czy tylko tę taśmę?

To się jakoś rozkalibruje i trzeba będzie coś programować, czy wymiana rozwiąże problem?

Złóż po swojemu, ustaw taśmę pośrodku (ustal jest obrotów taśmy w lewo a ile w prawo, zweryfikuj z fachowcem ile winno być). Po pierwszym skręcie będziesz już wiedział czy taśma jest w porządku (jeżeli jest źle złożona to komputer otrzyma informację, że koło się obróciły o 90° lub więcej, co jest niemożliwe i stwierdzi uszkodzenie czujnika). W ogóle to jest bardzo wrażliwe ustrojstwo, u mnie fachowcy z Car Audio uszkodzili czujnik montując sterowanie radiem w kierownicy.

 

Procedura kalibracji czujnika istnieje.

Dokładnie tak :idea: , choć ostatnio słyszałem ze można to zrobić, w sensie zaprogramowac ale jeszcze nie mam wiedzy jak :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, na starcie poległem :D

Każda taśma ma inną długość (nie jak wcześniej pisałem - dwie krótsze, dwie dłuższe). Oznacza to, że jeśli nawinę tę pierwszą (najkrótszą), ostatnia ma mnóóóóstwo luzu. Oznacza to, że jeśli jedna jest napięta, wywiera parcie na pozostałe i... I nie mam pomysłu jak ten nadmiar upchnąć.

Macie pomysł jak to złożyć do kupy? :D

 

Foto poniżej:

kiera2.jpg

 

Przy okazji wiem dlaczego serpentyna wypadła - kierę należy zdejmować bardzo delikatnie. Tą puszkę po prostu łatwo jest niechcący otworzyć - taka konstrukcja.

 

-- Cz paź 04, 2012 12:00 am --

 

pojawia się cień nadzieji...

http://www.iwsti.com/forums/gd-interior ... g-fix.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noboco, odłącz te przewody i już. Niech się następca auta martwi. :wink:

warto zapamiętać :idea: żeby nie kupić od Ciebie auta ... za dużo "zmartwień" możesz zostawić :twisted:

 

 

Well said, well said, my friend 8)

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Ale pojechaliście chłopaka :D

Ja odebrałem słowa Szerszenia jako żart i myślę że taka była intencja, co by nabić sobie posta... W butelkę ;)

 

Wczoraj guglalem do 1:00 w nocy. Pojawiają się wątki na anglojęzycznych forach, więc jestem dobrej myśli - chyba uda mi się to naprawić. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odebrałem słowa Grześka 67 jako żart i myślę że taka była intencja

 

Grzesiek_67 jedynie przychylił się do trafności wypowiedzi piter :wink:

Rozumiem, że "chodzi" o wypowiedź użytkownika Szerszen-X ?

 

My tu są trochę przeczulone na punkcie upraszczania swoich problemów kosztem innych, zwłaszcza koleżanek/kolegów z Forum. I tak należy to rozumieć. Koniec OT.

 

Pozdrawiam i życzę udanego pozwijania tasiemek :wink:

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj sorka Grzesiek! Oczywiście że chodziło mi o wypowiedź Szerszenia! Już poprawiam :)

 

Ja też jestem wyczulony na druciarstwo, tym bardziej że STI jest spełnieniem marzenia, a nie samochodem, którym "muszę" jeździć. Dlatego właśnie słowa Szerszenia odebrałem jako żart :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak spytam... Impreza ma coś takiego jak elektroniczna kalibracja kąta skrętu...?

W poprzednim dupowozie kiedyś to robiłem i technika była zbliżona do wykasowania błędu AirBag...

 

Co zatem w subaru kosztuje 2000zł i w jaki sposób można uszkodzić czujnik przez rozwinięcie taśmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po pracy otwieram miłosława i działam! :twisted:

 

Jeszcze pytanie techniczne - procedura kalibracji czujnika. Jeśli źle to złożę, sam czujnik (taśma/ zwijka, czyli cały ten ślimak z układem scalonym) się rozkoduje i tylko tę część będę musiał wymienić na nową?

Czy dobrze rozumuję?

 

Co ja bym zrobił bez tego forum? :oops::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...