noboco Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 (edytowane) Szanowni koledzy i koleżanki, STI 2006 US Przed chwilą zdejmowałem kierkę, by zawieźć ją do obszycia. Na nieszczęście wypadło mi czarne wieczko i wysypała się z niego taśma, która łączy się dwoma kabelkami z airbagiem. Problemem jest to, jak tę taśmę nawinąć z powrotem? Te taśmy są łącznie cztery (dwie przewodzące + dwie takie jakby ochronne dla tych przewodzących) i mają różne długości :shock: Nie mam pojęcia jak się do tego zabrać Ratujcie! Edytowane 24 Listopada 2023 przez Dominik Wiktor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Aua :!: Coś mi się wydaje, że nowa taśma będzie potrzebna 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noboco Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 nie no raczej nie. To nie było w żaden sposób spięte. Wygląda na to, że to samo z siebie jest otwarte, nie przytwierdzane w żaden sposób... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szerszen-X Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 noboco, odłącz te przewody i już. Niech się następca auta martwi. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Wszystkie z którymi miałem do czynienia były zamkniętym pudełeczkiem. Ale może STI miało inaczej, tego nigdy w ręku nie miałem. Bez taśmy DCCD też chyba będzie świrować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noboco Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 podstawowe pytanie - to jest airbag, czy dccd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Taśma od poduszki, ale DCCD chyba bierze jeszcze informacje o kącie skrętu kierownicy i kojarzę jak przez mgłę, że do tego taśma może się przydać. Z tym się mogę mylić - zaraz ktoś mądrzejszy napisze to mnie najwyżej zlinczuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 niestety widze w to czarnych barwach bo obszyciu kierownicy , i zmontowaniu do kupy wszytskiego coś czuje ze bedziesz wzywał pomocy że DCCD mruga , niestety , wiedza kosztuje sporo , i szkoda ze nie napisales tego wczesniej , to moze ktos by ci pomogl , a teraz czuje ze jest za pozno :roll: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Jeżeli jest o taśma od czujnika kąta skrętu kierownicy, w żadnym przypadku nie uruchamiaj auta ! Niech to fachowiec zobaczy i spróbuje ustawić taśmę w odpowiedniej pozycji. Jeżeli uruchomisz samochód a taśma będzie w złej pozycji, będzie już po sprawie (czujnik zostanie rozkalibrowany i niestety nie ma na to patentu naprawczego). Czujnik kąta skrętu kierownicy jest konieczny do poprawnego działania DCCD oraz ESP i jest dość drogi...2kPLN. Carfit wie co mówi bo w moim wymieniał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 W STI jest normalne, że one się rozsypują? Zdarzało mi się zdejmować kierownicę ale serpentyn jak na nowy rok nigdy nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 dokładnie , jak ktos sie za to zabrał , kto ma blade pojecie , to w 90 % uszkodził wszystko , i trzeba z 2k wyskoczyc :roll: -- 3 paź 2012, o 21:36 -- W STI jest normalne, że one się rozsypują? Zdarzało mi się zdejmować kierownicę ale serpentyn jak na nowy rok nigdy nie widziałem. a masz DCCD ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Nie mam DCCD. Gdybym miał też bym miał nowy rok w paźdzerniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noboco Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 no okej, to rozumiem, że opcje mam takie: złożyć "po swojemu" do kupy i pewnie się to rozsypie lub wymienić taśmę na nową za 2k lub szukać używanej W takim razie, jeśli złożę to "po swojemu", by w ogóle móc ruszyć autem, popsuję coś jeszcze, czy tylko tę taśmę? To się jakoś rozkalibruje i trzeba będzie coś programować, czy wymiana rozwiąże problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 W takim razie, jeśli złożę to "po swojemu", by w ogóle móc ruszyć autem, popsuję coś jeszcze, czy tylko tę taśmę?To się jakoś rozkalibruje i trzeba będzie coś programować, czy wymiana rozwiąże problem? Złóż po swojemu, ustaw taśmę pośrodku (ustal jest obrotów taśmy w lewo a ile w prawo, zweryfikuj z fachowcem ile winno być). Po pierwszym skręcie będziesz już wiedział czy taśma jest w porządku (jeżeli jest źle złożona to komputer otrzyma informację, że koło się obróciły o 90° lub więcej, co jest niemożliwe i stwierdzi uszkodzenie czujnika). W ogóle to jest bardzo wrażliwe ustrojstwo, u mnie fachowcy z Car Audio uszkodzili czujnik montując sterowanie radiem w kierownicy. Procedura kalibracji czujnika istnieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 W takim razie, jeśli złożę to "po swojemu", by w ogóle móc ruszyć autem, popsuję coś jeszcze, czy tylko tę taśmę?To się jakoś rozkalibruje i trzeba będzie coś programować, czy wymiana rozwiąże problem? Złóż po swojemu, ustaw taśmę pośrodku (ustal jest obrotów taśmy w lewo a ile w prawo, zweryfikuj z fachowcem ile winno być). Po pierwszym skręcie będziesz już wiedział czy taśma jest w porządku (jeżeli jest źle złożona to komputer otrzyma informację, że koło się obróciły o 90° lub więcej, co jest niemożliwe i stwierdzi uszkodzenie czujnika). W ogóle to jest bardzo wrażliwe ustrojstwo, u mnie fachowcy z Car Audio uszkodzili czujnik montując sterowanie radiem w kierownicy. Procedura kalibracji czujnika istnieje. Dokładnie tak , choć ostatnio słyszałem ze można to zrobić, w sensie zaprogramowac ale jeszcze nie mam wiedzy jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 noboco, odłącz te przewody i już. Niech się następca auta martwi. :wink: warto zapamiętać żeby nie kupić od Ciebie auta ... za dużo "zmartwień" możesz zostawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noboco Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Okej, na starcie poległem Każda taśma ma inną długość (nie jak wcześniej pisałem - dwie krótsze, dwie dłuższe). Oznacza to, że jeśli nawinę tę pierwszą (najkrótszą), ostatnia ma mnóóóóstwo luzu. Oznacza to, że jeśli jedna jest napięta, wywiera parcie na pozostałe i... I nie mam pomysłu jak ten nadmiar upchnąć. Macie pomysł jak to złożyć do kupy? Foto poniżej: Przy okazji wiem dlaczego serpentyna wypadła - kierę należy zdejmować bardzo delikatnie. Tą puszkę po prostu łatwo jest niechcący otworzyć - taka konstrukcja. -- Cz paź 04, 2012 12:00 am -- pojawia się cień nadzieji... http://www.iwsti.com/forums/gd-interior ... g-fix.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 noboco, odłącz te przewody i już. Niech się następca auta martwi. :wink: warto zapamiętać żeby nie kupić od Ciebie auta ... za dużo "zmartwień" możesz zostawić Well said, well said, my friend 8) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noboco Opublikowano 4 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 noboco, odłącz te przewody i już. Niech się następca auta martwi. :wink: warto zapamiętać żeby nie kupić od Ciebie auta ... za dużo "zmartwień" możesz zostawić Well said, well said, my friend 8) Pozdrawiam Grzegorz Ale pojechaliście chłopaka Ja odebrałem słowa Szerszenia jako żart i myślę że taka była intencja, co by nabić sobie posta... W butelkę Wczoraj guglalem do 1:00 w nocy. Pojawiają się wątki na anglojęzycznych forach, więc jestem dobrej myśli - chyba uda mi się to naprawić. Zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Ja odebrałem słowa Grześka 67 jako żart i myślę że taka była intencja Grzesiek_67 jedynie przychylił się do trafności wypowiedzi piter :wink: Rozumiem, że "chodzi" o wypowiedź użytkownika Szerszen-X ? My tu są trochę przeczulone na punkcie upraszczania swoich problemów kosztem innych, zwłaszcza koleżanek/kolegów z Forum. I tak należy to rozumieć. Koniec OT. Pozdrawiam i życzę udanego pozwijania tasiemek :wink: Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noboco Opublikowano 4 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Oj sorka Grzesiek! Oczywiście że chodziło mi o wypowiedź Szerszenia! Już poprawiam Ja też jestem wyczulony na druciarstwo, tym bardziej że STI jest spełnieniem marzenia, a nie samochodem, którym "muszę" jeździć. Dlatego właśnie słowa Szerszenia odebrałem jako żart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Oj sorka Grzesiek! Oczywiście że chodziło mi o wypowiedź Szerszenia! Już poprawiam Pane Havranek, ne ma problema 8) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 żarty - żartami, ale tu problem jest widze poważniejszy ... noboco, daj znać czy uda Ci się te tasiemki nawinąć :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Że tak spytam... Impreza ma coś takiego jak elektroniczna kalibracja kąta skrętu...? W poprzednim dupowozie kiedyś to robiłem i technika była zbliżona do wykasowania błędu AirBag... Co zatem w subaru kosztuje 2000zł i w jaki sposób można uszkodzić czujnik przez rozwinięcie taśmy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noboco Opublikowano 4 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Dzisiaj po pracy otwieram miłosława i działam! Jeszcze pytanie techniczne - procedura kalibracji czujnika. Jeśli źle to złożę, sam czujnik (taśma/ zwijka, czyli cały ten ślimak z układem scalonym) się rozkoduje i tylko tę część będę musiał wymienić na nową? Czy dobrze rozumuję? Co ja bym zrobił bez tego forum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się