Skocz do zawartości

Dyskusje o Evo


ALEX

Rekomendowane odpowiedzi

tomekg, taka prawda. Zawsze przed oczyma bede mial widok jak w Zgorzelcu na stacji obok STi stalo piec osob i robili sobie fotki telefonami, a obk EVO VIII nie stal nikt, co wiecej nikt nie zwrocil nawet na to auto uwagi. Bylem w ciezki szoku, bo co by nie mowic EVO tez "wyglada".

 

tia , to prawda , choć ta nowa IX i do zabawy i do lansu, bardzo mi się podoba,

Miałem w 2000 r czarne evo 6 i tu ci powiem że przy evo 6 każde subaru wymiękało, to było naprawdę piękne autko, :mrgreen:

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

że przy evo 6 każde subaru wymiękało, to było naprawdę piękne autko,

 

Co do Evo VI się zgodzę.... potem spedalili je trochę niestety- jakieś gejlooki i inne takie.

 

no wypraszam sobie geylooki były w 8, w 7 jeszcze nie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, co jest przyczyną takiego rycia w subarakach, przecież nie są raczej cięższe z przodu od Evo, może po prostu Subaru wymaga nieco innej techniki jazdy niż obładowany elektroniką Evo (w sumie to STi też trochę jej ma)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten test w TG, nic nowego nie wniósł, od dawna jest oczywiste że mitsu jest szybsze od sti, elektronika rzeczywiście daje przewagę,ale moim zdaniem przede wszystkim zawias, evo prowadzi się prawie jak gokard i skręca tam gdzie chcemy, a jak jest z sti to wszyscy wiemy, ryje nie skręca, oczywiście w porównaniu do mistsu.Widać było wyrażnie jak w tym zakręcie (hamerhed-zdaje się) stig musiał odpuścić bo w sti przód już mu wyjechał.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawieszenie moze daj roznice ale generlanie chodzi o ACD w evo ktory w zakrecie przekazuje wiecje mocy na zewnetrzne kola i o precyzyjniejszy uklad kierowniczy

sa juz nowe TG?? tylko na BBC czy juz mozna na necie znalesc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomekg, no właśnie dlatego mnie to zastanawia, ze w rajdach nie ma różnic pomiędzy N-kami, a nawet subaraki są górą (ale to już pewnie kwestia kierowcy).

gr1zly, teraz leci The Best of TG, tak więc nic nowego. To subaru też stare pokazywali, a nie MY06. Ciekaw jestem jakby to porównanie wyglądało z obecnym modelem.

 

Swoją drogą, ktoś wspominał na forum, ze są przymiarki by zrobić grupę rajdową bez tej całej elektroniki, by dyfry były czysto mechaniczne? Czy tylko mi się wydawało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, co jest przyczyną takiego rycia w subarakach, przecież nie są raczej cięższe z przodu od Evo, może po prostu Subaru wymaga nieco innej techniki jazdy niż obładowany elektroniką Evo (w sumie to STi też trochę jej ma)?

 

 

Ponoć jednak są ciezsze z przodu. KOnstrukcja Evo (poprzeczny silnik z poprzeczną skrzynią) wymusiła na inzynierach z Mitsu poteżna kuracje odchudzająca na przodie no i chyba im się udao. Evo ma aluminiowe błotniki, elementy zawieszenia i sporo elementów pod maska maksymalnie lekkich.

 

Obstawiam że wiele z tego to kwestia geometrii zawieszenia - STI jest mimo wsyztsko ustawiane żeby się prowadziło "bezpiecznie", w Evo nie musza się o to aż tak martwić bo mogą sobie to skorygować oprogramowaniem dyfrów. Chciałbym zobaczyć porównanie Evo i STI z geometriami ustawionymi na skręcanie.

 

myślę że napewno, zobacz co się dzieje w rajdach, gdy w większości n-ki pomykają na identycznych zawiasach( np.proflex), i tu róznic takich już nie ma.

 

Co więcej wydaje się że Subaru daje radę lepiej bo ma sporo słabszy silnik a mimo to wygrywa. Masz jakieś porównanie masy N-ek?

 

zawieszenie moze daj roznice ale generlanie chodzi o ACD w evo ktory w zakrecie przekazuje wiecje mocy na zewnetrzne kola

 

Ja myślę że jednak pakiet buda/zawias tutaj ma kluczową rolę. Dowolnie zaawansowane aktywne dfry nie zmienią Ci wiele w bardzo szybkich zakrętach a tam się zyskuje/traci najwięcej czasu. Z resztą US-spec golas też prowadził się w testach lepiej od STI.

Układ kierowniczy to raczej komfort kierowcy - taki ktoś klasy Stiga sobie poradzi.

 

 

BTW: trochę zniekształcac sprawę mże fakt że widać że Stig jeździ słabo duzymi czteronapędowymi autami (słabo w porównaniu do tego jak jeździ autami "wyścigowymi"). Fajnie by było zobaczyć takie porównanie w rękach kierowcy rajdowego znającego oba auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co więcej wydaje się że Subaru daje radę lepiej bo ma sporo słabszy silnik a mimo to wygrywa. Masz jakieś porównanie masy N-ek?

 

wiesz Kuba,że w rajdach trudno porównywać te dwa auta bo kierownik kierownikowi nierówny, ale rzeczywiście od momentu pojawienia się na oesach evo 8 i sti n9 ,subaru do tej pory zdobywa przewagę, wystarczy spojrzeć na PWRC tan czołówka pomyka subaru, a jescze klika lat wstecz kiedy w rajdach jeżdziła evo 6 to subaru nawet nie mogło nawiązać walki, niemówiąc o wygranej, podobnie było z evo 7 które ze swoimi aktywnymi dyframi znokałtowało konkurencję, jak zapewnw pamiętasz pierwsze 6 niejsc w n-ce w polsce miało zawsze mitsu.

Gdzieś te masy miałem znajdę to wrzucę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe wlasnie, jakby w tescie porownawczym wypadlo MY06. Bo tu znowu wprowadzono pewne zmiany w DCCD w porownaniu do MY05.

 

A Miski w PCWRC sa naprawde szybkie (mocne). Wystarczy spojrzec jak taki Nutahara na SuperOS loi na starcie Subarki. Potem jednak na odcinkach juz czasy nie sa takie super no i ta ich awaryjnosc... :|

 

 

Zreszta wiecie co ja mysle? Inzynierom z FHI nie chodzi chyba o to, zeby seryjny STI byl lepszy na torze od EVO. To bardziej chodzi im o frajde z jazdy i tak jak mowi Az, zeby sie bezpiecznie prowadzil. Dlatego na tor predzej by trzeba wziac jakiegos Type RA, choc tez nie wiem, co on tam ma pod buda :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...