Skocz do zawartości

GC8 pierwsze mody....co i jak?


Arkadiusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam od jakiegoś czasu GC8 z 98r.

Jest to czysta seria z przebiegiem niecałe 150tkm.

 

Chciałbym ją nieco usprawnić, dać jej oddech :) Finalnie chce uzyskać jakieś 250-270KM zaznaczam, że nie chce pchać sie w wymianę skrzyni i ucie/wymiana silnika.

 

Stąd tez kilka pytań:

1. Układ wydechowy chce pociągnąć od turbo cały przelot aż do końcowego. Zastanawiam się jaki: 2,5''>2,75''>3'' Chodzi mi o to aby nie był mega głośny.

2. Zmiana intercoolera od WRX z 05r. Za tym musi iść zmiana wlotu na maskę od np. nowszego STI??

3. Filtr powietrza...hmm według niektórych filtr który jest seryjnie w GT starczy świat i ludzie do tej mocy.

4. Oraz czy odetkanie wydechu nie spowoduje konieczności remapu kompa??

5. Czy zalożenie turbo timera jest jakąś trudną sztuką czy trzeba ingerować w alarmy itd.?

 

Na wstepie założyłem sobie blow off'a i wspaniałe PSSStttt dzielnie karmi moje uszy :)

 

Aaa i czy ktoś posiada foto jak wygląda GC8 z założonymi tymi ząbkami na dachu?? Lub tym malym spojlerem na dachu, bądź dyfuzorem?? Na ebayu są to powszechne części i się zastanawiam.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ wydechowy chce pociągnąć od turbo cały przelot aż do końcowego. Zastanawiam się jaki: 2,5''>2,75''>3'' Chodzi mi o to aby nie był mega głośny.

pozostaw seryjną średnicę wewnętrzną rur = 2.1 cala, więcej Ci nie trzeba. Jak bardzo chcesz... zrób sobie 2.5 ale więcej - bez sensu.

 

Zmiana intercoolera od WRX z 05r. Za tym musi iść zmiana wlotu na maskę

o ile Twój ic nie jest mega zmęczony, to nie ma takiej konieczności. a jak chcesz zmieniać, to od WRX 01-05 też wystarczy. wlotu nie zmieniaj, tylko to, co pod wlotem - bo gumowy kołnierz nie będzie pasować na większy ic.

 

Oraz czy odetkanie wydechu nie spowoduje konieczności remapu kompa??

na pewno powinieneś sprawdzić, czy nie przeładowuje, i jaki jest skład mieszanki (AFT) i temperatura spalin (EGT). to takie minimum, sprawdzić, ale zaleca się remap, co pociąga koszty.

 

 

Filtru powietrza nie ruszaj! tzn ruszaj, wymieniaj na czysty :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w podobnej sytuacji, tylko że mam MY99.

I tak:

- wydech wymieniłem na kompletnego El-Teca 2,5 cala (downpipe 3 cale, potem się zwęża do 2,5) na dwóch tłumikach;

- IC od WRX 01-05;

 

Do tego jakaś rozpórka przód-góra i lepsze klocki hamulcowe (jak tarcze się skończą to i tarcze wymienię na jakieś lepsze).

Aha, polecam zestaw KYB AGX + Eibach Prokit (-30mm). Fajnie się na tym jeździ.

 

Ale na początku doprowadziłem auto do dobrego stanu, dzięki czemu teraz chłopaki z serwisu mówią, że chodzi jak strojone przez nich na 250-260KM GT-ki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w podobnej sytuacji, tylko że mam MY99.

I tak:

- wydech wymieniłem na kompletnego El-Teca 2,5 cala (downpipe 3 cale, potem się zwęża do 2,5) na dwóch tłumikach;

- IC od WRX 01-05;

 

 

 

Po wymianie wydechu nie przeładowuje Ci turbo? chodzi lepiej po zmianie wydechu i IC??

Chcesz wymieniać hamulce. rozumiem, że z przodu? Powiedz mi orientowałeś sie jaki jest koszt zakupu? I jakie trzeba kupić, z jakiego modelu aby pasowały P&P??

 

 

IC mam od kolegi za przysłowiową butelkę, zatem żal nie skorzystać :)

Co do tego wlotu to chce wymienic całość bo ten duży wygląda kozacko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa i czy ktoś posiada foto jak wygląda GC8 z założonymi tymi ząbkami na dachu?? Lub tym malym spojlerem na dachu, bądź dyfuzorem?? Na ebayu są to powszechne części i się zastanawiam.

 

chyba troche agrooo zalatuje.. :mrgreen:

 

zrób wydech i remap - takich mocy jak planujesz nie uzyskasz - ale przynajmniej skrzynia i napędy przeżyją dłużej niż krótko :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha....samo zło ale moja córka jest najlepszym przykładem na "miłość'' do blow off'a. Otóż, wcześniej miałem bmw 330d e-46 i jak przyspieszałem to mówiła non stop aby wolniej i wolniej, a teraz w GTku-> tylko czeka na psssttttt xD

 

Zatem mówicie, że skrzynia to max 250km?? W takim razie jaki jest koszt operacji skrzyni z wrx? Samych części..... :lol:

 

 

Po trzecie naucz się wykorzystywać te seryjne 218KM. Jak chcesz mieć autostradowego potwora na prostą, to kupiłeś złe auto.

 

I właśnie kupiłem sobie impreza bo auto rodzinne na trasy z szybkim dieslem miałem. Zakup GT zapewniam Cie był przemyślany. I w sumie chyba na każdym forum są osoby które zawszę będą pisały "naucz się wykorzystywać seryjną moc a poźniej zacznij mody" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jaki jest koszt operacji skrzyni z wrx? Samych części.....

skrzynka z wrx'a to takie samo padło jak ta w GT :P jak już zmieniać to na 6MT z STI

Haha....samo zło ale moja córka jest najlepszym przykładem na "miłość'' do blow off'a. Otóż, wcześniej miałem bmw 330d e-46 i jak przyspieszałem to mówiła non stop aby wolniej i wolniej, a teraz w GTku-> tylko czeka na psssttttt xD

:mrgreen::mrgreen: szkoda że jak przeleje silnik to córka nie będzie miała czym jezdzić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie GT-ek jest trochę słaby i chyba każdy czuje niedosyt. Tym bardziej jak założy dobre gumy...

Ja bym obrał kierunek:

 

- dobry hamulec

- lekkie felgi

- nowe przewody/opaski/czyszczenie dolotu

- wywalić katalizator + ew. 2,5" jeśli już będziesz wstawiał (mam 3,2 i hmmm czasami wolałbym ciszej)

- grube stabilizatory

- rozpórki górne, dolne

- najtańszy turbo timer spełni swoje zadanie, gdy będziesz potrzebował szybko opuścić samochód

- kierownica 350mm !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- wydajniejsza pompa paliwa

- remap na ~255KM

 

Natomiast odpuściłbym sobie:

 

- sportowy filtr powietrza (chyba, że masz siana na potęgę, to są wkładki STi za 550zł heh)

- intercooler - z racji rozsądnej mocy GT

- wlotu na masce (j.w.)

- ławicy płotek na dachu

 

 

Czy warto? Oczywiście, że tak. Skrzynia i silnik przy Twoim przebiegu równie dobrze mogą się skończyć przy serii, a tak to chociaż będziesz już miał rabaty w poszczególnych serwisach :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie MY'00 mam:

 

- wydech 3''

- IC WRX'03

- Walbro 255

- duzy wlot

- agx

- staby 22mm tyl 23mm

- rozporki przod i tyl

- poliuretan full z przodu

- laczniki poliuretan przod i tyl

- mocowania magla poliuretan

- kiera mala momo

- zaciski po regeneracji + gladkie brembo + CL RC5+ (to najblizszy wydatek)

 

Wiecej modow nie przewiduje bo zestaw jezdzi jak dla mnie fajnie, w GT nic wiecej mi nie potrzeba.

 

Pletwy, rogi, brewki i inne wynalazki zostaw w spokoju, GC8 jest sliczne samo w sobie! No dobra lekki front lip ala P1 moze byc 8)

 

Hamownia pokazala 244(@6071rpm)/310(@5082rpm) bez remapu w bardzo goracy dzien (27st) i zagietym lekko Y-Pipem, spool bardzo fajny od 2800rpm, nic mi wiecej nie potrzeba narazie, no moze krotka skrzynia by sie przydala. Ale po programie spokojnie mozna wejsc na 270/380 tak mysle. Tylko po co ;) A i za co (3700zl) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po programie spokojnie mozna wejsc na 270/380 tak mysle.
ano można :mrgreen:
Tylko po co ;)
żeby rogal był jeszcze większy :mrgreen::mrgreen:
A i za co (3700zl) :D
no nie są to tanie rzeczy niestety :P

 

Mody w silniku to studnia bez dna i zero gwarancji żywotności.
Nie przesadzaj. Jeżeli ma się tylko zdrowe podejście do tematu a modyfikacje zrobi się z głową i nie przy pomocy drutu tylko za niestety trochę kasy u porządnego tunera oraz co szalenie ważne dba się i i użytkuje z należytym szacunkiem nie oszczędzając na oleju i reszcie serwisu to problemów nie będzie. Nie mówię tu o mega grubych modach jak ma np Carlos ale to już inna para kaloszy, inna kasa i inne wyżyłowanie sprzętu ale delikatne mody wcale nie kosztują strasznego majątku, nie przyczyniają się do sypania sprzętu a zdecydowanie odmieniają samochód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebo, ale GC8 STi też miały otwarte bloki i nawet mój ex Type-R MY98 takowy posiadał a jakoś 321 kuni i 380 niutów wytrzymywał, chyba że to zupełnie inne otwarte bloki niż w GT? Mimo to zgadzam się że GC8 STi a najlepiej R/RA dużo lepsze do zabawy i upalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mnie coś ominęło z edukacji na tym forum, więc podpowiedzcie czy się mylę.

 

Nie zapominacie czasem, że bloki tych silników GT są otwarte, a ten remap to nic innego jak podnoszenie doładowania turbo poprzez wymianę kompa lub montaż piggyback'a ? Ja miałem chwilowo znacznie wyższe ciśnienie ponad serię (piggyback) i moc była, ale aż wszystko gwizdało i wyło z bólu. Wydaje mi się na dzień dzisiejszy, że długo by to nie potrzymało.

 

Zatem oprócz tych 3700 trzeba jeszcze znacznie więcej (jak nic kilka tys.) wrzucić na sam upgrade silnika, co wychodzi tyle, że lepiej kupić GC8 STI o seryjnej mocy 280KM i jeszcze Ci zostaje na paliwo i tor z dobrą zabawą :mrgreen:

 

W WRXach też są otwarte... zresztą chyba jakoś dość podobne przypadkiem są te silniki i jakoś mój żyje, nic w nim nie gwiżdże i nie wyje z bólu a wręcz przeciwnie. Wiadomo że do celów czysto upalaniowych, sportów amatorskich i szeroko pojętego katowania sprzętu STi bez grubych modów będzie najlepsze ale nie róbmy z drobnych modyfikacji demona który zaraz po 5 tyś km wysadzi nam silnik. Jak ktoś jest zdolny to i seryjny motor wysadzi bardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...