Skocz do zawartości

Cisnienie doładowania turbiny a poprawny pomiar


stannn

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie jestem na etapie montowania wskaźnika autogauge który dostałem do auta (podstawowy model). i mam pare pytań:P

 

W który dokładnie przewód od cisnienia turbiny wie wpiąć

jakie powinno byc ciśnienie na danym biegu

w który przewód sie wpiąć z plusem i w który z pomarańczowym kablem (chyba od podświetlenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stannn, Możesz się wpiąć w każdy podciśnieniowy wężyk połączony z kolektorem ssącym.

Dla przykładu w ten --> http://imageshack.us/photo/my-images/12/dsc07124d.jpg/

 

Jeżeli ładowanie masz w granicach 1 - 1.15 bara to chyba jest to seryjne ładowanie STi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej thenx ale co z prawidłowymi pomiarami ? jak powinna podawać turbina na każdym biegu ?

 

Jeżeli tylko na 1 i 2 biegu zdąży Ci naładować max ciśnienie (a powinna) to na każdym biegu musisz mieć to samo ciśnienie. AG masz SM peak czy te tańsze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej thenx ale co z prawidłowymi pomiarami ? jak powinna podawać turbina na każdym biegu ?

 

Na biegu jałowym powinno być podciśnienie, coś ok.-07bar, potem im wyższy bieg, tym większe ciśnienie. Na jedynce pewnie nie przekroczy 06bar, na dwójce ok.08, max doładowanie mierzy się zazwyczaj na IV,V biegu i z butem w podłodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro kilka osob napisalo ze na nizszych biegach ma sie nizsze wartosci doladowania to tak musi byc.

Tym bym się nie kierował bo w Fordach Focusach (2.0 zetec) bardzo częstą przypadłością są rosnące obroty po wysprzęgleniu przy zmienia biegu i utrzymujące się wyższe obroty po zatrzymaniu i ktoś by mógł powiedzieć że ten typ tak ma ale jest to uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy i niby jeździ się z tym dość normalnie ale 100% sprawnością to nie jest. A wracając do naszych turbin to nie mamy takich wielkości wiadra, żeby nie zdążyły się napędzić do max ciśnienia na każdym biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do naszych turbin to nie mamy takich wielkości wiadra, żeby nie zdążyły się napędzić do max ciśnienia na każdym biegu

bo niby dlaczemu miało by nie pompować na każdym biegu - zmniejszenie momentu obrotowego na niskich biegach ? w jakim celu? przy 6MT?

W amerykańskich Evelinach miało być coś takiego w celu ochrony układu napędowego...

jak dla mnie dziwne zjawisko ale człowiek uczy się całe życie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do naszych turbin to nie mamy takich wielkości wiadra, żeby nie zdążyły się napędzić do max ciśnienia na każdym biegu

bo niby dlaczemu miało by nie pompować na każdym biegu - zmniejszenie momentu obrotowego na niskich biegach ? w jakim celu? przy 6MT?

W amerykańskich Evelinach miało być coś takiego w celu ochrony układu napędowego...

jak dla mnie dziwne zjawisko ale człowiek uczy się całe życie...

X69, a widziałeś, który to twój post. :wink:

Gratulacje, piękna liczba.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo niby dlaczemu miało by nie pompować na każdym biegu - zmniejszenie momentu obrotowego na niskich biegach ?

Celu nie znam, być może jest taki, jak sugerowany przez Ciebie. Fakt faktem, że przynajmniej w WRXie na I i II target boost jest obniżony. Nie sądzę, żeby w innych imprezach było jakoś znacząco inaczej to rozwiązane. Coś nie mogę się teraz dobrać RomRaiderem do mojej zgranej mapy, żeby wrzucić screena, ale mocno mi się zdaje, że chodzi o tabelę 'Target boost compensation (per gear)(MT)'. OIDP na I target boost był obniżony o jakieś 15%, na II o 8% chyba. Dopiero od III ECU pozwalał na pełny ogień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mzy,

poszukaj proszę! zajebisty temat i trzeba to ogarnąć rozumem!

jak ECU wie na którym biegu dajesz? poprzez kalkulacje z sygnałem z czujnika prędkości? hmmmm... :roll:

chyba nie ma czujników biegów w szkrzyni? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ECU wie na którym biegu dajesz? poprzez kalkulacje z sygnałem z czujnika prędkości? hmmmm... :roll:

chyba nie ma czujników biegów w szkrzyni? :shock:

 

Mozesz np. powiazac obroty z predkoscia samochodu i zdefinowac w ecu. Ale czy w ktorymkolwiek roczniku, w seryjnym ecu tak sie to odbywa - nie wiem.

W GC8 raczej nie ma takich bajerow w serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMI, Fiat Coupe Turbo miał ograniczany boost przy 1. biegu (nie pamiętam czy przy 2. też) Mazda 3 MPS też ale Impreza pierwsze słyszę ale ja tam się nie znam... u mnie w każdym bądź razie na każdym biegu po chwili jest ok. 1.25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak to wkońcu jest, na każdym biegu ma pompować max czy nie? u mnie również im wyższy bieg tym większe doładowanie.

z tego co pamiętam, to GT po 99, oraz newage, mają różne max doładowanie na poszczególnych biegach (max jest na 3 i 4 biegu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mapa (w tym doładowanie) jest uzależniona m.in. od takich parametrów jak obciążenie, obroty... czy od biegu to nie wiem. ale na pewno w GT99, Forkach Turbo i WRX-ach na różnych biegach osiąga się różne doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...