Skocz do zawartości

24 Heures du Mans i inne wyścigi długodystansowe


elmo

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 30.10.2022 o 11:47, pablonas napisał:

No właśnie. Niby kierowcy mają być z rodziny Ferrari (prema zdaje się też się tu wlicza). @WRC fanmasz jakieś przecieki czy własne przemyślenia czy jest tam miejsce dla RK ?

 

Skład Ferrari podobno ma być bez "głośnych" nazwisk. Z takich kierowców ze świecznika wspomina się jedynie Giovinazziego. Ja RK w Ferrari teraz nie widzę, tym bardziej, że właśnie wczoraj potwierdzono, że Iron Lynx będzie partnerem programu fabrycznego LMDh Lamborghini i to dla RK jest chyba słuszny kierunek. Jeśli miałbym obstawiać, to pewnie w 2023 będzie jeszcze LMP2 z Premą plus grzanie ławy w ARRO, a od 2024 Lambo LMDh (oby!).

 

A tak w ogóle, to Kuba Giermaziak wczoraj wyjeździł tytuł mistrzowski w NLS (długodystansowe mistrzostwa Nurburgringu). Trzymam kciuki żeby wrócił do ścigania na szerszą skalę, bo jak widać, mimo kilku lat przerwy, szybkości mu nie brakuje. W Audi się teraz trochę stołków zwolniło, więc...^_^

Może być zdjęciem przedstawiającym samochód i droga

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, WRC fan napisał:

 

Skład Ferrari podobno ma być bez "głośnych" nazwisk. Z takich kierowców ze świecznika wspomina się jedynie Giovinazziego. Ja RK w Ferrari teraz nie widzę, tym bardziej, że właśnie wczoraj potwierdzono, że Iron Lynx będzie partnerem programu fabrycznego LMDh Lamborghini i to dla RK jest chyba słuszny kierunek. Jeśli miałbym obstawiać, to pewnie w 2023 będzie jeszcze LMP2 z Premą plus grzanie ławy w ARRO, a od 2024 Lambo LMDh (oby!).

 

A tak w ogóle, to Kuba Giermaziak wczoraj wyjeździł tytuł mistrzowski w NLS (długodystansowe mistrzostwa Nurburgringu). Trzymam kciuki żeby wrócił do ścigania na szerszą skalę, bo jak widać, mimo kilku lat przerwy, szybkości mu nie brakuje. W Audi się teraz trochę stołków zwolniło, więc...^_^

Może być zdjęciem przedstawiającym samochód i droga

 Kuba juz dawno powinien smigac dla "piekarzy". Nie rozumiem dlaczego go tam nie ma. Cieszę się, że potwierdza swoją "przydatność".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że powody są prozaiczne: jedna sprawa to czas - Kuba nie ukrywał, że odszedł ze sportu ze względu na zaangażowanie w biznes. Myślę, że specyfika startów w NLS (wszystko odbywa się na jednym torze blisko Polski) ułatwiła ponowne wejście w motorsport. Nie zdziwię się jeśli okaże się, że Kuba nie zaangażuje się w jakąś "wyższą" serię wyścigową, która będzie wymagała większych poświęceń czasowych itp. A druga sprawa to też pewnie budżet.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2022 o 12:00, -=nikon=- napisał:

Plotek co do składu jest od groma. Z RK nadal jest problem że chyba do końca nie wie czego sam chce. Bo WEC w TOPIe to praca na pełen etat i nie da sie tego połączyć na pewno z rolą 3 w F1. Sam w którym wywiadzie o tym mówił zresztą.  
Szkoda że czerwonych nie zobaczymy w ostatnim wyścigu sezonu. 

Umówmy się. Kariera RK w F1 jest juz dawno skończona i chyba tylko on jedyny nie może się pogodzić z tym faktem. Dlatego do momentu  kiedy on sam nie przejdzie na tym do porządku dziennego żadnego profesjonalnego programu da żadnej fabryki nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, turdziGT napisał:

Umówmy się. Kariera RK w F1 jest juz dawno skończona i chyba tylko on jedyny nie może się pogodzić z tym faktem. Dlatego do momentu  kiedy on sam nie przejdzie na tym do porządku dziennego żadnego profesjonalnego programu da żadnej fabryki nie będzie.

Ja to wiem doskonale że F1 to już poza RK tylko szkoda go mi że przez to traci bardzo dużo. WRC WEC to praca na pełen etat i taka jest prawda nie się trochę tu trochę tu. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@-=nikon=- spoko to nie było bezpośrednio do ciebie ja po prostu stwierdziłem fakt. 

Ja tez tego nie rozumiem. Nie jeździłem nigdy samochodem F1 ale ciężko mnie uwierzyć ze siedzenie w symulatorze i przejechanie po torze 3 razy w roku i zbieranie danych jest bardziej ekscytujące niż ściganie się w koło w koło topowym a może i nawet farycznym autem w WEC czy innej serii. Ja po prostu kompletnie tego nie rozumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, turdziGT napisał:

@-=nikon=- spoko to nie było bezpośrednio do ciebie ja po prostu stwierdziłem fakt. 

Ja tez tego nie rozumiem. Nie jeździłem nigdy samochodem F1 ale ciężko mnie uwierzyć ze siedzenie w symulatorze i przejechanie po torze 3 razy w roku i zbieranie danych jest bardziej ekscytujące niż ściganie się w koło w koło topowym a może i nawet farycznym autem w WEC czy innej serii. Ja po prostu kompletnie tego nie rozumie.

Każde działanie ma jakiś cel także też jest prawda. Oby RK miał cel i do niego dążył. 

 

 

FB_IMG_1668002572485.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://powrotroberta.pl/2022/11/kubica-o-rozmowach-w-f1-serii-ekipie-i-skladzie-na-2023-2023-zalezy-od-planow-na-2024.html

 

Iwona Hołod: Ostatnio, kiedy rozmawialiśmy, mówiłeś, że masz propozycje od producentów na sezony 2023 i 2024 w WEC, jednak przyjęcie ich wiązałoby się z porzuceniem roli w F1, a wtedy jeszcze nie wiedziałeś, czy na pewno tego chcesz. Czy już wiesz?

Robert Kubica: Jeśli chodzi o F1, to rozmowy są w toku. I nie ukrywam, że Formuła 1 to jest nie tylko mój ogródek, ale jednak jest też współpraca z PKN Orlen – nie tylko w F1, ale też w endurance, i moja przyszłość, moja pozycja, zależy nie tylko od moich decyzji jeśli chodzi o F1. Jeśli chodzi o wyścigi długodystansowe, to sytuacja jest dynamiczna, ponieważ z jednej strony z reguły jest tak, że powinno być łatwiej, im jest bliżej przyszłego roku, ale z drugiej strony wyszły jakieś komplikacje, które nie ułatwiają sytuacji. To nie jest takie proste, jak zawsze w sumie, ale już się do tego trochę przyzwyczaiłem.

Iwona Hołod: Ok, czyli pytając wprost: Lamborghini i Iron/Prema w WEC 2024. Czy jest to realna opcja dla Ciebie, abyś znalazł się na tym obrazku?

Robert Kubica: Myślę, że była realna, ale jest mało prawdopodobna. Wszystko jest co prawda możliwe, ale na dzień dzisiejszy, jakbym miał obstawiać, to niekoniecznie jest to właściwy team. Niekoniecznie obstawiałbym właśnie to, gdybym miał się zakładać.

 

Super, karuzela LMH/LMDh jest już dobrze rozkręcona, a tu dalej na dwoje babka wróżyła. Chyba ciężko się odciąć od Orlenowej pępowiny. :facepalm:

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, WRC fan napisał(a):

Super, karuzela LMH/LMDh jest już dobrze rozkręcona, a tu dalej na dwoje babka wróżyła. Chyba ciężko się odciąć od Orlenowej pępowiny. :facepalm:

 

I nasuwa się "pytanie" na ile RK bez Orlenu w WEC jest atrakcyjnym kierowcą. Po takim wywiadzie takie pytanie będzie sobie zadawać od groma ludzi nie siedzących w temacie wyścigów itp. 
Jeśli dalej będzie to tak wyglądać to z programu w WEC też wyjdzie wielka kupa bo interes Orlenu często koliduje z interesami innych sponsorów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze problem w tym ze z trzegos trzeba zyc i mysle ze ze wspolpracy z Orlenem Robert zyje bardzo dobrze ale niestety moze go to tez kosztowac i kosztuje kariere. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, turdziGT napisał(a):

Mysle ze problem w tym ze z trzegos trzeba zyc i mysle ze ze wspolpracy z Orlenem Robert zyje bardzo dobrze ale niestety moze go to tez kosztowac i kosztuje kariere. 

Sporo na pewno w tym co piszesz prawdy. Wiem że WEC przez niektórych jest traktowane jako podwórko dla emerytów z innych serii. Widać że sezon 2023 sporo zmieni i namiesza w postrzeganiu tego sportu.

 

A tymczasem P1 za nami 

jvdnlv.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, -=nikon=- napisał(a):

I nasuwa się "pytanie" na ile RK bez Orlenu w WEC jest atrakcyjnym kierowcą. Po takim wywiadzie takie pytanie będzie sobie zadawać od groma ludzi nie siedzących w temacie wyścigów itp. 

Otóż to.

Niech sobie niektórzy traktują WEC jako podwórko dla emerytów, ale to podwórko realnie daje szansę na tytuł mistrza świata i walkę w serii, w której jest pełno producentów. Pytanie czy lepiej być mistrzem świata w takiej serii, czy grzać ławę w jednym z najsłabszych zespołów w F1 i być twarzą hot-dogów na Orlenie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, WRC fan napisał(a):

Otóż to.

Niech sobie niektórzy traktują WEC jako podwórko dla emerytów, ale to podwórko realnie daje szansę na tytuł mistrza świata i walkę w serii, w której jest pełno producentów. Pytanie czy lepiej być mistrzem świata w takiej serii, czy grzać ławę w jednym z najsłabszych zespołów w F1 i być twarzą hot-dogów na Orlenie.

Trafione w punkt :D Teraz jest max rok na decyzję czy WEC czy czekanie na coś....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jota potwierdziła że Yifei Ye będzie w składzie ich klienckiego Porsche 963 w WEC w 2023.

http://www.porsche-motorsport-asia-pacific.com/en/news?pid=591

Tym samym ze zwycięskiego składu WRT z ELMS z 2021, tylko RK pozostał bez fotela w hypercarach na przyszły sezon (Deletraz juz wcześniej został potwierdzony w Acurze Wayne Taylor Racing w IMSA) :coffee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, WRC fan napisał(a):

Jota potwierdziła że Yifei Ye będzie w składzie ich klienckiego Porsche 963 w WEC w 2023.

http://www.porsche-motorsport-asia-pacific.com/en/news?pid=591

Tym samym ze zwycięskiego składu WRT z ELMS z 2021, tylko RK pozostał bez fotela w hypercarach na przyszły sezon (Deletraz juz wcześniej został potwierdzony w Acurze Wayne Taylor Racing w IMSA) :coffee:

Ten fakt dowodzi tego co od kilku stron tu się przewija :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert kiedyś powiedział ze on lubi robić i decydować po swojemu. Patrząc na przebieg i rozwoju jego kariery nie do końca mnie się wydaje ze dobrze na tym wychodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. witam wszystkich. Organizuję wyjazd na 24 le mans . mam miejsce w aucie dla dwóch osób. koszt przejazdu około 300 euro dla dwóch osób. koszt paliwa + autostrady+ eksploatacja auta. wydaje mi się, że to dobra propozycja. zainteresowanych proszę o kontakt bartxxx68@wp.pl. auto jakim była by podróż to peugeot 508 sedan z 2016 roku, jest możliwość zabrania roweru lub skutera lub motoru. zainteresowanych proszę o kontakt. pozdrawiam bartek  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby koniec Orlenu w WEC?

 

Cytat

„Teraz, dość niespodziewanie, jestem „wolnym strzelcem”. Tak bym to określił. Niespodziewanie, bo nie mówię, że wszystko było dopięte na ostatni guzik, ale pojawiły się pewne komplikacje i będę musiał się zastanowić, czy nadal iść tą drogą” – powiedział Kubica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, WRC fan napisał(a):

Z jednej strony bez Orlenu byłaby szansa na pełną fabrykę, z drugiej bez budżetu też pewnie nie będzie łatwo, zwłaszcza, że tych foteli nie zostało wiele. Mimo wszystko chyba największe szanse są na Lambo mimo, że RK mówił, że to raczej już zamknięty temat.

A coś o planach Piekarzy wiesz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam fanów wyścigów długodystansowych z góry, ale bardzo się cieszę, że Robertowi ucięło się finansowanie Orlenu. W mojej ocenie było zbyt wygodne i go rozleniwiało. Własny team w DTM, później 2 liga współwyścigów, które są wyłącznie dla wyżej wspomnianych fanów. Do tego symulator w F1 i pewnie dobra kasa na koncie.

Bez tego mam nadzieję, a nawet jest przekonany, że będzie musiał pójść tam, gdzie jest widz i tam, gdzie będzie musiał i będzie potrafił zrobić wynik.

Oczywiście widzę go w WRC2, to ułamek budżetu, który miał, a poklask, z mam nadzieję pewnego mistrzostwa wielki....a później. No właśnie szybko trzeba, bo lata lecą....ale taki Loeb.... ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...