nikko Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 nikko, Ciebie akurat nie miałem na myśli, bo widziałem filmik i jednoznacznie stwierdzam, że ogarniasz :mrgreen: Jaki filmik? Może się nauczę czegoś? 1yearold chciał być miły, dziękuję. Ale faktem jest, że w moim wypadku wiek auta (15lat) działa na korzyść jeżeli chodzi o trakcję. Z systemów elektronicznych mam tylko ABS (pod warunkiem, ze akurat się nie zepsuł) i w związku z tym do zabaw z kategorii "winer fun" samochód nadaje się idealnie. Nieco gorzej jest z pozostałymi porami roku - 174KM i ręczny na bębnach nie pozwalają zerwać przyczepności na suchym i z trudem na mokrym... Ale może kiedyś... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 nikko, wierz mi, rzadko mówię ludziom to, co chcą usłyszeć... Wolę czystą prawdę. Z resztą, zobacz jaką burzę wywołały moje słowa na forum Subaru Ktoś pytał, jakie mam dowody na to, że np X6, X5 czy Q7 są do... ekhem, znaczy się odstają od Subaru A więc polecam dział Filmy, tam jest tego trochę. Do tego TopGear w wersji UK (test X6, test Forestera 05, Test Outbacka H6 - wszystkie można znaleźć bez problemu). Plus doświadczenia użytkowników. I jeszcze coś; przez 3 lata z Forkiem NIE ZDARZYŁO MI SIĘ, żeby w zimie JAKIKOLWIEK germaniec dał mi radę z pod świateł na śniegu. A zdarzyło mi się i Audi A6 3.0 TDI i X5 tudzież X6. .i.KALI.i., tak się składa, ze S/RS4 i RS6 z silnikami V6 i V8 biturbo to moje ulubione Audi. I tutaj znów kłania się to, co napisał szanowny nikko, tamto quattro to jeszcze był napęd na 4 buty. Te najnowsze rozwiązania są do bani, za dużo komputerów, za mało prostych rozwiązań. I nie piszcie tyle jak mnie nie ma na forum, bo nie mam później jak odpierać zarzutów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QbaqBA Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 tamto quattro to jeszcze był napęd na 4 buty a teraz co to jest? Ej, Subaru jest spoko, ale to koniobijstwo to dramat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek_Docent Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 tamto quattro to jeszcze był napęd na 4 buty a teraz co to jest? Ej, Subaru jest spoko, ale to koniobijstwo to dramat... Kolega 1yearold miał pewnie na myśli rozwiązania stosowane w AUDI przy silnikach poprzecznie... To nie jest prawdziwe quattro, o ile mi wiadomo :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KALI Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 quattro to jeszcze był napęd na 4 buty. Te najnowsze rozwiązania są do bani, za dużo komputerów, za mało prostych rozwiązań. i tu nie sposób się nie zgodzić. Wybroniłeś się, dostajesz rozgrzeszenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Przed chwilą podjechałem na parking przed pracą. Patrzę, jakieś wielkie poruszenie. Samochody pozasypywane, prawie wszyscy nie mogą wjechać / wjechać. Lamentują, że nie odśnieżone, że nie mają łopat... a zaspy po ośki... albo i lepiej... No cóż. Wybrałem ładne wolne miejsce parkingowe, wsteczny, i sobie wjechałem - fakt, na 3 razy, ale wjechałem. Idąc już z parkingu widziałem tylko zrozpaczone miny mijanych kierowców szukających w panice miejsca, gdzie można zostawić auto - nie porzucając go na środku drogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Obudził mnie telefon o 6 :shock: - sąsiad właśnie zawisł na podwoziu i błaga o pomoc. Poczułem się prawie jak Cezar: "Veni, Vidi, Traxi" - czyli dla nie kumających łaciny: "Przybyłem, Zobaczyłem, Pociągnąłem" Lekko nie było: najdłużej trwało odkopanie drzwi kierowcy, żeby się dostać do autka To już dziesiąty wyciągnięty od początku grudnia, powinienem chyba zacząć pobierać myto... Moja kobieta, kiedy jadać do Cieszyna w sobotni poranek wyciągałem z rowu drugie auto, w odstępie 5 minut, zaczęła się zastanawiać, ilu jest takich pozytywnie zakręconych, którzy się zatrzymają, widząc auto w rowie. Bez namysłu odparłem, że tylu, ilu aktywnych forumowiczów, choć z różnymi pobudkami. Część się zatrzyma, żeby Ci pomóc z dobrego serca, reszta po to, żeby udowodnić jak zajefajne jest subaru Powinni nakręcić specjalne zimowe spoty reklamowe Subaru, pod hasłem "Born to be white", koniecznie z wykorzystaniem ścieżki dźwiękowej: Następne mogło by być "Easy Driver" http://www.youtube.com/watch?v=DNjzzDNI ... re=related Może się Dyrekcja zainteresuje? Obawiam się, że skopałem swoim zachowaniem kierowców wyciąganych osiek, rozbudziłem i zazdrość i żądzę posiadania subaraka... i nie żałuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Kumpel ma X5 i mimo naprawdę dobrego napędu X-drive nie ma żadnej możliwości do subaro podobnej jazdy po białym. Wpierw, wszystkie systemy, których nie wszystkie da się wyłączyć, masa, i szerokie jak szafa opony. Mówi, że bida z nyndzom! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 tamto quattro to jeszcze był napęd na 4 buty a teraz co to jest? Ej, Subaru jest spoko, ale to koniobijstwo to dramat... Jeśli mogę Cię prosić, zadaj pytanie w formie pełnej, bo nie wiem, czy ma się ono tyczyć napędu czy czego?? Pytanie takie niespecjalnie z kontekstem mojego zdania. O co Ci chodzi?? Że teraz quattro jest ok, że daje radę?? Czy może poprzednie generacje quattro były ok, a teraz są do bani?? Słowem, zgadzasz się z tym co napisałem, czy nie?? Bo już nie wiem.... :? I jakie koniobijstwo?? Wiesz, miałem wczoraj jeszcze napisać post z pytaniem, czy wściekasz się dlatego, że nie masz Subaru czy dlatego, że ośmieliłem się skrytykować German Vagens?? Jak na razie to Ty robisz z siebie pieniacza.... Owszem, napisałem "trochę" prowokacyjny tekst ze stwierdzeniem, że od Subaru odstępują na śniegu pozostałe marki, o napędach "elektronicznych" nie wspominając, i najpierw Twoje: ha ha ha.... Które zignorowałem 8) , później pytanie, na które bym odpowiedział, ale którego nie rozumiem.... :? Nie napisałem niczego, co już nie byłoby tu poruszane, a mianowicie stwierdziłem wyższość napędu stałego nad dołączanym. Wyciąganie pojazdów z rowu to też będzie koniobijstwo, czy może łechtanie ego?? :roll: Wiesz, trochę więcej luzu kolego, bo to był tekst podszyty żartem. Jak widzisz, do siebie wziąłeś to Ty i nikt inny, a nikko i .i.KALI.i., którzy na codzień użytkują / użytkowali Quattro nie wzięli tego do siebie, przecież od początku widać, że to tylko lekka prowokacja i jednocześnie "reklama" marki Subaru tudzież zachwyt nad właściwościami jezdnymi napędu Symetrical AWD w warunkach ograniczonej trakcji... Specjalnie dla Ciebie wklejam porównanie napędów m. in. VW vs Subaru. Enjoy. PS: Tylko mi nie mów, że obecne 4motion dużo się różni od obecnego quattro... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 13 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 chciał mi dać 20zł za to , powiedzialem mu zeby zainwestowal w lepsze auto i pokazałem palcem na Subaraka Dobre :twisted. 20 złotych? Cheap [edycja moderatora ] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 chciał mi dać 20zł za to , powiedzialem mu zeby zainwestowal w lepsze auto i pokazałem palcem na Subaraka Dobre :twisted. 20 złotych? Cheap [edycja moderatora ] . Tja, kiedyś jadąc przez las zobaczyłem kobietkę na poboczu, która usiłowała zmienić koło. Zatrzymałem się, zrobiłem to za nią, a pani w zamian zaproponowała mi 10 zł... Bardzo grzecznie odmówiłem... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Zatrzymałem się, zrobiłem to za nią, a pani w zamian zaproponowała mi 10 zł... Dobrze, że to Ty nie musiałeś płacić :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szycha Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 BartZ to w końcu zmieniłeś to koło :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 pewnego zimowego poranka 4 lata temu postanowiłem wyciągnąć ze śniego-błocka passata, który zakopał się pod wolumenem... problem polegał na tym, że ja miałem wtedy niessana sunny 1.4 a właścicielami ugrzęźniętego auta okazali się japońcy (tudzież chinole), którzy zamiast pomóc w całej operacji to stali obok i robili fotki zamiast się ubrudzić przy lince. akcja się nie udała a ja zraziłem się do wyciągania ludzi i mimo tego, że stale wożę linkę to nie wchodzę na pole bitwy jeżeli nie jestem proszony. i teraz opcja jest taka że mam już forestera i nie wiem czy się odrazić czy nadal zrażać :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 wszędzie jeden wielki KILL zdarzył się też kierownik Forka, który chyba chciał być liderem na 2-pasmówce bo uparcie jechał lewym pasem, ale w końcu zjechał na prawy i po chwili powąchał moje spaliny po 5 sekundach już go nie było w lusterku Forgive me Lord Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciex Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 wszędzie jeden wielki KILL zdarzył się też kierownik Forka, który chyba chciał być liderem na 2-pasmówce bo uparcie jechał lewym pasem, ale w końcu zjechał na prawy i po chwili powąchał moje spaliny po 5 sekundach już go nie było w lusterku Forgive me Lord za coś takiego tutaj nie powinieneś dostać rozgrzeszenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kura Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 i jak tu nie mieć urazu do skodziarzy No, można... Dziś na łódzkim "kolanku" na al. Włókniarzy gonił mnie pan w BMW 330xd... Lewy pas, raczej nieużywany, bo biały... Lecę w kierunku lewego (90') zakrętu dość szybko, bo dodatkowo muszę przegonić TIR'a na środkowym pasie, coby tego zakrętu mi nie zacieśnił I za mną wspomniane BMW. Robię scandinavian flicka i bucioooor na kołach na wprost... A beemka szeroko, dupą w bandę, kontra i znów kontra... Wyprzedził mnie dopiero na najbliższych światłach... A ja w służbowej skodzie fabii II 1.2 HTP Oł, jeeeee... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Wracałem dzisiaj jak zwykle z roboty. Po drodze jest taka fajna, 0,5km górka w lesie. Już wcześniej w radio gadali, że jest tam bardzo ślisko. Dojeżdżam - wszystko stoi. Droga obłożona miałkim, zmielonym śniegiem. Mniam myślę sobie. Przede mną jakiś A6 quattro (na oko max 10-cio latek) próbuje ruszyć i wyprzedzić stojącą kolumnę. Ku mojemu zdziwieniu kręci przodem jak oszalały a tył stoi. W końcu jednak odpuścił i się wycofał. No ale ileż można stać. Spokojnie zmieniam pas i pomalutku (ślizgające się ośki stojące w poprzek, biegający ludzie) sobie jadę. Bez żadnego zawahania legaś pnie się w górę. Audi rzuca się za mną i dzielnie się toczy. Co kawałek zjeżdżałem w wolne luki między walczącymi bo jechały samochody z naprzeciwka (ciasne skręty, parkowania boczne itp.). W pewnym momencie jednak musiałem się zatrzymać w szczególnie niefajnym miejscu (busik na środku drogi). Po zniknięciu blokady (6 chłopa zepchnęło busik na swój pas) spokojnie ruszyłem i ... kontynuowałem podróż (nie mam nawet linki by wyciągać, zresztą było ich zbyt wielu ...). Audi został. Było tam 'miałko', TCS trochę się załączał, ale to było takie swobodne wspinanie dla Subaru, że banan nie chodzi mi z gęby do tej pory.... Wspaniałe autko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 za coś takiego tutaj nie powinieneś dostać rozgrzeszenia Aaaa, wcale go nie chcę, zabawa jest najważniejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Paweł_P, odejdź, Diable wcielony!! Twoje miejsce jest po Ciemnej Stronie Mocy!! :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Zatrzymałem się, zrobiłem to za nią, a pani w zamian zaproponowała mi 10 zł... Dobrze, że to Ty nie musiałeś płacić :wink: BartZ to w końcu zmieniłeś to koło :?: Ech, Wy... I tak, zmieniłem koło... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 tamto quattro to jeszcze był napęd na 4 buty a teraz co to jest? Ej, Subaru jest spoko, ale to koniobijstwo to dramat... Jeśli mogę Cię prosić, zadaj pytanie w formie pełnej, bo nie wiem, czy ma się ono tyczyć napędu czy czego?? Pytanie takie niespecjalnie z kontekstem mojego zdania. O co Ci chodzi?? Że teraz quattro jest ok, że daje radę?? Czy może poprzednie generacje quattro były ok, a teraz są do bani?? Słowem, zgadzasz się z tym co napisałem, czy nie?? Bo już nie wiem.... :? I jakie koniobijstwo?? Wiesz, miałem wczoraj jeszcze napisać post z pytaniem, czy wściekasz się dlatego, że nie masz Subaru czy dlatego, że ośmieliłem się skrytykować German Vagens?? Jak na razie to Ty robisz z siebie pieniacza.... Owszem, napisałem "trochę" prowokacyjny tekst ze stwierdzeniem, że od Subaru odstępują na śniegu pozostałe marki, o napędach "elektronicznych" nie wspominając, i najpierw Twoje: ha ha ha.... Które zignorowałem 8) , później pytanie, na które bym odpowiedział, ale którego nie rozumiem.... :? Nie napisałem niczego, co już nie byłoby tu poruszane, a mianowicie stwierdziłem wyższość napędu stałego nad dołączanym. Wyciąganie pojazdów z rowu to też będzie koniobijstwo, czy może łechtanie ego?? :roll: Wiesz, trochę więcej luzu kolego, bo to był tekst podszyty żartem. Jak widzisz, do siebie wziąłeś to Ty i nikt inny, a nikko i .i.KALI.i., którzy na codzień użytkują / użytkowali Quattro nie wzięli tego do siebie, przecież od początku widać, że to tylko lekka prowokacja i jednocześnie "reklama" marki Subaru tudzież zachwyt nad właściwościami jezdnymi napędu Symetrical AWD w warunkach ograniczonej trakcji... Specjalnie dla Ciebie wklejam porównanie napędów m. in. VW vs Subaru. Enjoy. PS: Tylko mi nie mów, że obecne 4motion dużo się różni od obecnego quattro... :roll: haha kolego mylisz pojecia albo poprostu nie masz pojecia najpierw wygooglaj co to jest haldex a co to jest torsen ciezko sie czyta to co piszesz bo brniesz na oslep w to, ze nie istnieje nic lepszego niz naped w twoim forku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 ares Haldex – rodzaj samoblokującego się sprzęgła opatentowanego i produkowanego przez szwedzką firmę o tej samej nazwie. Stosowany jako centralny mechanizm różnicowy dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś napędzaną. TorSen - samoblokujący się mechanizm różnicowy, szczególna odmiana szpery montowana w samochodach dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy oś przednią i tylną lub między koła jednej osi. Nazwa TORSEN pochodzi od angielskich słów TORque - moment i SENsing - wyczucie. Za Wiki. I...?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 ares Haldex – rodzaj samoblokującego się sprzęgła opatentowanego i produkowanego przez szwedzką firmę o tej samej nazwie. Stosowany jako centralny mechanizm różnicowy dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś napędzaną. TorSen - samoblokujący się mechanizm różnicowy, szczególna odmiana szpery montowana w samochodach dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy oś przednią i tylną lub między koła jednej osi. Nazwa TORSEN pochodzi od angielskich słów TORque - moment i SENsing - wyczucie. Za Wiki. I...?? znajdz 3 roznice a tak btw spedzilem weekend w Szklarskiej Porebie gdzie jest aktualnie sniegu po pas poruszajac sie po nieodsniezanych drogach Volvo XC90 kolegi, ktore ma haldex 1gen i moze cie to zdziwi ale ani sie nie zakopalismy ani nie wpadlismy do rowu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 ares, problem polega jednak na tym, że ja tutaj nie chce udowodnić, co jest lepsze, torsen czy haldex, ani nie mówię o zasadzie działania, tylko temat dotyczył różnic pomiędzy napędem Subaru a pozostałymi. A więc wniosek jest prosty, żaden system elektroniczno-mechaniczno-hydrauliczny nie dorówna napędowi stałemu. A co Ty chcesz udowodnić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się