Skocz do zawartości

Ile, i dlaczego tak drogo


gentile

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie wróciłem z rocznego przeglądu swojego leśnika 2.0. Pan w serwisie zaordynował wymianę gum, laczników stabilizatora z przodu. Koszt takiego zabiegu oszacował na ok 450 zeta. Czy to aby nie przesada za taki bzdet? Da się to zrobić taniej w jakimś nieautoryzowanym warsztacie?

 

BTW

Zasygnalizowłem panom skrzypienie przednich drzwi, coś tam pogmerali, pochwalili się, ze użyli jakowegoś smaru silikonowego i...skrzypią dwa razy głośniej niż przedtem(drzwi, nie panowie). Złote rączki :mrgreen:

Na drugi raz nic nie powiem, ze coś skrzypi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się, pytanie czy warto? Możesz kupić zamienniki i sam wymienić. Z łącznikami i gumami stabilizatora powinieneś sobie poradzić nawet nie podnosząc samochodu. U mnie w OBK się tam dało, a rozwiązania zawiasu są bardzo podobne.

 

 

Wysłane z mojego BlackBerry Runtime for Android Apps za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginał OEM łącznika w ASO to około 100 zł za sztukę x 2 = już 200 zł. Reszta to robocizna i 2 x gumy staba. Na Allegro nic sensownego nie ma. Wymienisz na takie g. i za pół roku ponownie będziesz miał auto do roboty. Wyjściem jest kupić manele w ASO i samemu wymienić (robocizna odpadnie) - to akurat trudne nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

ja ostatnio kupowalem co prawda tylne, ale ceny z ASO:

- laczniki po 150 za sztuke

- gumy jakies 25 zl za sztuke

 

czyli ASO za robocizne nie chcialo duzo, jak im w sumie 450 wyszlo :)

 

poszukaj na alledrogo, kolega z forum pod nickiem specx-pl bodajze ma w sprzedazy oryginaly sporo taniej.

Jak sruby masz nie zapieczone, to wymiana faktycznie jest prosta i da sie ja zrobic "pod domem".

pzdr,

Dominik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na alledrogo, kolega z forum pod nickiem specx-pl bodajze ma w sprzedazy oryginaly sporo taniej

 

Ma tylko na tył bądź na przód sprzed liftu. Pojadę do ASO - ceny porównywalne jak OEM na Allegro. Koszt robocizny też praktycznie symboliczny. Lubie tam z resztą jeździć - kawkę zawsze dadzą, na wygodnych kanapach się posiedzi, do tego mam świadomość, że auto jest w dobrych rękach (ASO A. Koper).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielokrotnie wymieniałem łączniki stabilizatora (to chyba oczywiste :mrgreen: ). Nie pamiętam ceny, ale chyba jednak mniej niż 450 :? A tak przy okazji : może ktoś z forumowiczów zna stawki za to samo w serwisach innych znanych marek ? Oczywiście w sieci dilerskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daję im rok :)

 

Ten rok zależy od pkt odniesienia, czyli wytrzymałości OEMów

Pamiętaj też, że to co poszło na pierwszy montaż nie równa się temu co dostajesz jako część w ASO.

 

Tak jako ciekawostkę napiszę, że w mojej poprzedniej Delcie najlepiej i najdłużej bez luzów pracowały wahacze regenerowane, żadne zamienniki, a testowałem różne z zakresu 150-500, nie przetrwały dłużej niż rok/18kkm.

Więc tanie nie = złe, a drogie to nie synonim dobrego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Allegro nic sensownego nie ma.

nie zgadzam się, jest jakaś polska firma która sprzedaję jakieś wzmocnione z metalowa główką. Wygląda bardzo solidnie. Kupiłem 50kkm temu do fiata i nic. Oni byli producentem łączników do aut 4x4 i wchodzili na rynek aut osobowych ale nie pamiętam jak się nazywali. Łączniki które mam to kawał porządnego żelastwa.

 

aha, oem-y mi praktycznie nie padają pomimo poważnych stabów

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinienem napisać - nic sensownego nie było do forka w tym czasie gdy szukałem :). Może teraz już coś sensownego już jest.

 

Co do jakości komponentów o połowę lub nawet trzykrotnie tańszych tańszych (OEM około - 150 zł, odpowiednik - około 60 zł) niż np. OEM to faktycznie można mieć szczęście i trafić na trwałe i dobrej jakości. Ja jednak nie liczę na szczęście i wolę zapłacić więcej za takie na których zrobiłem już ponad 120k km (mimo, że być może OEM różni się od tych z pierwszego montażu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ci siurpryza! Pojechałem dziś na wymiane rzeczonych elementów, Forka wziął na warsztat inny mechanik, ogląda wszystko z jednej, drugiej, trzeciej strony, buja budą z kumplami i mówi: "wszystko super, nie widzę tu nic do wymiany". Szczerze, to od początku byłem zdziwiony wstepną diagnozą, bo żadnych stuków i puków, zwiastujących koniecznosć interwencji, nie zarestrowałem. Ciekawa jest tylko ta rozbieżność w opiniach panów z ASO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na ścieżce diagnostycznej koleś wyczaił do wymiany jakieś gumy na przednim zawieszeniu

Carfit zdiagnozował i okazało się że wszystko OK, mówił że często ma takie przypadki że często diagności zgłaszają luzy w zawieszeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit zdiagnozował i okazało się że wszystko OK, mówił że często ma takie przypadki że często diagności zgłaszają luzy w zawieszeniu

normalka, a jak jest coś zrypane to tego nie widzą :lol:

u ciebie są chociaż trzeźwi?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...