Skocz do zawartości

Awaria silnika Legacy 2008


pawelkrz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Niestety trzeba wykazać że sprzedający wiedział o tych wadach.

przecież w momencie sprzedaży wad nie było,

auto używane, turbo po przebiegu 150+kkm jeśli nie bylo studzone i rozgrzewane (a nie było jak to w służbówkach) to musiało paść

 

-- 16 mar 2012, o 15:55 --

 

 

3. Obroty silnika: 6785 obr/min

 

w dieslu?

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

rekord trzeba wspisac do ksiegi ginesa :mrgreen:

 

-- 16 mar 2012, o 15:57 --

 

płakac mi sie chce silnik do remontu koszt 40 tyś - 50 tyś

 

a nie lepiej inny, uzywany wsadzic?

lepiej kupic Legacy benzynowe najlepiej Spec-B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saszynski napisał(a):

 

Grzegorz Magdziarz napisał(a):

3. Obroty silnika: 6785 obr/min

 

 

w dieslu?

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

 

rekord trzeba wspisac do ksiegi ginesa :mrgreen:

 

Tylko trzeba wziąść pod uwagę że jak turbina zaciągnęła olej to obroty automatycznie na maksa skoczyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety trzeba wykazać że sprzedający wiedział o tych wadach.

przecież w momencie sprzedaży wad nie było

Mogło być zwiększone zużycie oleju, z naciskiem na mogło. Typowa przypadłość jednostek wysokoprężnych, choroba 'szalonych' diesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety trzeba wykazać że sprzedający wiedział o tych wadach.

przecież w momencie sprzedaży wad nie było

Mogło być zwiększone zużycie oleju, z naciskiem na mogło. Typowa przypadłość jednostek wysokoprężnych, choroba 'szalonych' diesli.

 

No właśnie tego nie wiemy i trudno cokolwiek udowodnić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek ze rozwaliło silnik tylko w calkiem innych okolicznościach. Zamarzło mi paliwo w samochodzie. Spece z serwisu zamiast wciagnac samochod na kanał i zeby stało do nastepnego dnia to wymienili filtr paliwa i starali sie odpalic na siłe. Glowny mechanik przez 5 minut oprożnił 2 puszki startera. Efekt podobny przepchało lod z przewodów, obroty silnika skoczyły az wskazówka chyba zrobiła 360 stopni. I pięknie strzeliło ze wszyscy odskoczyli. Super samochod odpalił ale musieli wymienic silnik na nowy :D

 

Aha nie chodzi o Subaru 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do pana z serwisu chyba nie pamieta pan rozmowy

cytat "nie udzielimy panu odpowiedzi co do przyczyny uszkodzeanie a jedynie co zostało uszkodzone" i ztym jest problem bo gość serwisu wróży z fusów

 

-- So mar 17, 2012 12:33 am --

 

serwis nie chce mi udzielić odpowiedzi na piśmie co było przyczyną tak poważnej awarii

Co do możliwej przyczyny awarii kilka faktów:

 

1. Temperatura płynu chłodzącego 94 st C.

2. Prędkość pojazdu: 103 km/h

3. Obroty silnika: 6785 obr/min

4. Kąt otwarcia przepustnicy: 79 %

5. Położenie pedału przyspieszenia: 13.3 %

 

o tym ze samochód wszedł na takie obroty to informowałem Pana w serwisie

 

może serwisowi uda sie odpowiedziec na pytanie czemu samochód wszedł samoczynnie na takie obroty ????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saszynski, nie słyszałeś o "rozbieganiu" silnika diesla? Na obcym paliwie (olej silnikowy) silnik może się wkręcić zdecydowanie wyżej niż jest odcinka.

 

Co jest przyczyną?

Awaria jest skutkiem uszkodzenia uszczelnienia turbosprężarki. Olej wydobywający się z obiegu przedostaje się do kolektora dolotowego i dalej do cylindrów. Tam (tak samo jak "zwykły" olej napędowy) ulega samozapłonowi i spaleniu. Głównym czynnikiem sprzyjającym kataklizmowi jest tu skłonność do rozbiegania silnika z zapłonem samoczynnym. Jest ona naturalna dla tego typu silników, ale gdy spalane jest paliwo podawane przez układ paliwowy to jego ilość jest ograniczana przez regulator obrotów (lub elektronikę).

 

W przypadku wycieku z turbosprężarki, gdy prędkość obrotowa silnika rośnie to również wyciek się zwiększa. A dalej, większy wyciek to więcej "paliwa" a więc jeszcze większe obroty - i tak się tworzy błędne koło... Na dodatek silnik ZS nie ma przepustnicy, która mogłaby zdławić go i ograniczyć prędkość obrotową. W przeciągu ostatnich kilku dni słyszałem o kilku takich przypadkach. Taka drobna usterka w postaci uszkodzenia uszczelniacza sprężarki może doprowadzić do kompletnego zniszczenia silnika. A przyczyną na ogół jest brak dbałości o turbosprężarkę.

Całość tu -> http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/a ... iesli.aspx

 

Przykład pierwszy z brzegu jak to wygląda ->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saszynski, nie słyszałeś o "rozbieganiu" silnika diesla? Na obcym paliwie (olej silnikowy) silnik może się wkręcić zdecydowanie wyżej niż jest odcinka.

 

tak.. w starych dieslach gdzie nie ma przepustnicy... w dieslu sie to nazywa "zawor domykania"

a w dieslu subatu jest o to takie cos.1074678158vy1.jpg

 

-- So mar 17, 2012 10:04 am --

 

Na dodatek silnik ZS nie ma przepustnicy, która mogłaby zdławić go i ograniczyć prędkość obrotową

 

:?:

 

:idea: :arrow:

4. Kąt otwarcia przepustnicy: 79 %

dokladnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saszynski, i do czego służy przepustnica w boxer diesel?

 

w dieslu sie to nazywa "zawor domykania"

 

w wiekszości jest zamykana na chwilkę tylko w momencie gaszenia silnika w innych przypadkach cały czas jest otwarta, działa ona także jako zabezpieczenie żeby się "diesel nie wściekł"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saszynski, ok, zgadzam się z Tobą.

 

Twierdzisz zatem, że posiadanie przez ten silnik przepustnicy która ma domknąć dopływ powietrza = zdławić silnik, problem z rozbieganiem się silnika diesla z powodu uszkodzonej turbiny jest niemożliwy. Dobrze zrozumiałem?

 

Jak więc wytłumaczyć to:

 

We wszystkich powyższych przypadkach jest w aucie przepustnica dławiąca. W bmw jest ich oczywiście kilka ale funkcja ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...