saszynski Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 posiadam subaru legacy diesel 2008 3. Obroty silnika: 6785 obr/min w dieslu? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Niestety trzeba wykazać że sprzedający wiedział o tych wadach. przecież w momencie sprzedaży wad nie było, auto używane, turbo po przebiegu 150+kkm jeśli nie bylo studzone i rozgrzewane (a nie było jak to w służbówkach) to musiało paść -- 16 mar 2012, o 15:55 -- 3. Obroty silnika: 6785 obr/min w dieslu? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: rekord trzeba wspisac do ksiegi ginesa -- 16 mar 2012, o 15:57 -- płakac mi sie chce silnik do remontu koszt 40 tyś - 50 tyś a nie lepiej inny, uzywany wsadzic? lepiej kupic Legacy benzynowe najlepiej Spec-B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasdraz Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 saszynski napisał(a): Grzegorz Magdziarz napisał(a): 3. Obroty silnika: 6785 obr/min w dieslu? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: rekord trzeba wspisac do ksiegi ginesa Tylko trzeba wziąść pod uwagę że jak turbina zaciągnęła olej to obroty automatycznie na maksa skoczyły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Tylko trzeba wziąść pod uwagę że jak turbina zaciągnęła olej to obroty automatycznie na maksa skoczyły. zaden diesel sie nie zakreci do takich obrotow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Niestety trzeba wykazać że sprzedający wiedział o tych wadach. przecież w momencie sprzedaży wad nie było Mogło być zwiększone zużycie oleju, z naciskiem na mogło. Typowa przypadłość jednostek wysokoprężnych, choroba 'szalonych' diesli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Niestety trzeba wykazać że sprzedający wiedział o tych wadach. przecież w momencie sprzedaży wad nie było Mogło być zwiększone zużycie oleju, z naciskiem na mogło. Typowa przypadłość jednostek wysokoprężnych, choroba 'szalonych' diesli. No właśnie tego nie wiemy i trudno cokolwiek udowodnić ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Tylko trzeba wziąść pod uwagę że jak turbina zaciągnęła olej to obroty automatycznie na maksa skoczyły. zaden diesel sie nie zakreci do takich obrotow. a jak ktoś zapiął trójkę zamiast piątki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 a jak ktoś zapiął trójkę zamiast piątki ? to żart? spróbuj. umów sie od razu na wizyte u dentysty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krk06 Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Miałem podobny przypadek ze rozwaliło silnik tylko w calkiem innych okolicznościach. Zamarzło mi paliwo w samochodzie. Spece z serwisu zamiast wciagnac samochod na kanał i zeby stało do nastepnego dnia to wymienili filtr paliwa i starali sie odpalic na siłe. Glowny mechanik przez 5 minut oprożnił 2 puszki startera. Efekt podobny przepchało lod z przewodów, obroty silnika skoczyły az wskazówka chyba zrobiła 360 stopni. I pięknie strzeliło ze wszyscy odskoczyli. Super samochod odpalił ale musieli wymienic silnik na nowy Aha nie chodzi o Subaru 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 to żart? spróbuj. umów sie od razu na wizyte u dentysty nie serio,znam kilka takich przypadków, z udziałem tego silnika również, więc próbować nie muszę... i sorry ale nie rozumiem twojego inteligentnego sarkazmu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelkrz Opublikowano 16 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 do pana z serwisu chyba nie pamieta pan rozmowy cytat "nie udzielimy panu odpowiedzi co do przyczyny uszkodzeanie a jedynie co zostało uszkodzone" i ztym jest problem bo gość serwisu wróży z fusów -- So mar 17, 2012 12:33 am -- serwis nie chce mi udzielić odpowiedzi na piśmie co było przyczyną tak poważnej awarii Co do możliwej przyczyny awarii kilka faktów: 1. Temperatura płynu chłodzącego 94 st C. 2. Prędkość pojazdu: 103 km/h 3. Obroty silnika: 6785 obr/min 4. Kąt otwarcia przepustnicy: 79 % 5. Położenie pedału przyspieszenia: 13.3 % o tym ze samochód wszedł na takie obroty to informowałem Pana w serwisie może serwisowi uda sie odpowiedziec na pytanie czemu samochód wszedł samoczynnie na takie obroty ???????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 samoczynnie Raczy Pan żartować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelkrz Opublikowano 17 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 z czym żartować ??? ze wszedł samoczynnie na takie obroty przecież go nie wkreciłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 ja wciaz sie zastanawiam jak silnik diesla moze sie wkrecic tak wysoko... -- So mar 17, 2012 9:25 am -- ide zrobic kilka testow na innych dieslach... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 ja wciaz sie zastanawiam jak silnik diesla moze sie wkrecic tak wysoko... -- So mar 17, 2012 9:25 am -- ide zrobic kilka testow na innych dieslach... :roll: proszę... http://www.youtube.com/watch?v=aMJ-kJ1n ... re=related Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Tommo, to jest silnik benzynowy... 2. Prędkość pojazdu: 103 km/h3. Obroty silnika: 6785 obr/min to by trzeba wbic z 3ki 1ke w dieslu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 trzeba wbic z 3ki 1ke Raczej 2 zamiast 4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 saszynski, nie słyszałeś o "rozbieganiu" silnika diesla? Na obcym paliwie (olej silnikowy) silnik może się wkręcić zdecydowanie wyżej niż jest odcinka. Co jest przyczyną?Awaria jest skutkiem uszkodzenia uszczelnienia turbosprężarki. Olej wydobywający się z obiegu przedostaje się do kolektora dolotowego i dalej do cylindrów. Tam (tak samo jak "zwykły" olej napędowy) ulega samozapłonowi i spaleniu. Głównym czynnikiem sprzyjającym kataklizmowi jest tu skłonność do rozbiegania silnika z zapłonem samoczynnym. Jest ona naturalna dla tego typu silników, ale gdy spalane jest paliwo podawane przez układ paliwowy to jego ilość jest ograniczana przez regulator obrotów (lub elektronikę). W przypadku wycieku z turbosprężarki, gdy prędkość obrotowa silnika rośnie to również wyciek się zwiększa. A dalej, większy wyciek to więcej "paliwa" a więc jeszcze większe obroty - i tak się tworzy błędne koło... Na dodatek silnik ZS nie ma przepustnicy, która mogłaby zdławić go i ograniczyć prędkość obrotową. W przeciągu ostatnich kilku dni słyszałem o kilku takich przypadkach. Taka drobna usterka w postaci uszkodzenia uszczelniacza sprężarki może doprowadzić do kompletnego zniszczenia silnika. A przyczyną na ogół jest brak dbałości o turbosprężarkę. Całość tu -> http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/a ... iesli.aspx Przykład pierwszy z brzegu jak to wygląda -> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Na dodatek silnik ZS nie ma przepustnicy, która mogłaby zdławić go i ograniczyć prędkość obrotową :?: :arrow: 4. Kąt otwarcia przepustnicy: 79 % Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 saszynski, nie słyszałeś o "rozbieganiu" silnika diesla? Na obcym paliwie (olej silnikowy) silnik może się wkręcić zdecydowanie wyżej niż jest odcinka. tak.. w starych dieslach gdzie nie ma przepustnicy... w dieslu sie to nazywa "zawor domykania" a w dieslu subatu jest o to takie cos. -- So mar 17, 2012 10:04 am -- Na dodatek silnik ZS nie ma przepustnicy, która mogłaby zdławić go i ograniczyć prędkość obrotową :?: :arrow: 4. Kąt otwarcia przepustnicy: 79 % dokladnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Grzegorz Magdziarz, zapytam tak: czy w boxer diesel jest w kolektorze ssącym podciśnienie? Pytam bo nie znam konstrukcji boxer diesel. My chyba o różnych przepustnicach rozmawiamy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 saszynski, i do czego służy przepustnica w boxer diesel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 saszynski, i do czego służy przepustnica w boxer diesel? w dieslu sie to nazywa "zawor domykania" w wiekszości jest zamykana na chwilkę tylko w momencie gaszenia silnika w innych przypadkach cały czas jest otwarta, działa ona także jako zabezpieczenie żeby się "diesel nie wściekł" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 saszynski, ok, zgadzam się z Tobą. Twierdzisz zatem, że posiadanie przez ten silnik przepustnicy która ma domknąć dopływ powietrza = zdławić silnik, problem z rozbieganiem się silnika diesla z powodu uszkodzonej turbiny jest niemożliwy. Dobrze zrozumiałem? Jak więc wytłumaczyć to: We wszystkich powyższych przypadkach jest w aucie przepustnica dławiąca. W bmw jest ich oczywiście kilka ale funkcja ta sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 pablonas, faktycznie, ciekawe przypadki.. chyba doktorat z diesli zrobie wracam do pracy. znajde chwile to poszperam :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się