Skocz do zawartości

po raz kolejny sls-y - umarł 6kpl


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

umarł mi 6 kpl sls-ów

 

dokładnie tak jak zawsze, czyli zima, jadę sam pustym forkiem nagle coś niemiłosiernie wali z tyłu i koło się nie ugina, potem się odblokowuję ale auto już oklapło o kila cm

 

pierwszy mi tak padł po roku drugi teraz. reklamacja na pierwszy nie uznana bo nie ma wycieku - (instrukcja z sip) drugi mc po gwarancji czyli teraz

 

po padzie skuteczność spada z 76% na 48% - ta sama maszyna rysująca wykresy

 

to jest kolejny kpl który umarł dokładnie w ten sam sposób ale tym razem idę na regenerację plus pisemna opinia co dokładnie w nich pada - (oni wiedzą z daleka)

 

teraz pytanie do forumowiczów, czy jak będę miał opinię rzeczoznawcy, że jest to błąd materiałowy/konstrukcyjny lub inny który kwalifikuje się na wadę seryjną będę mógł odzyskać pieniądze od importera za naprawę obecnych ew za wymianę poprzednich 6 kpl?

 

czy ktoś wie jaka jest droga postępowania w takich przypadkach :?: \

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crem,

w sumie nie wiem, planuje pinki z fxt sti + slsy

 

pinki mają taką samą wysokość jak seryjne i na dodatek są twardsze i trudniej się je zakłada w stosunku do OEM

 

auto stało bardzo wysoko

 

IMAG0665.jpg

(tutaj sls był jeszcze sprawny)

 

w sumie chyba i tak musiał bym założyć inne amory bo przednie springi są bardzo krótko ale z drugiej strony znacznie mniej się uginają

 

zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jaki ma sens zakładać sztywne sprężyny + amortyzatory SLS. Standardowy układ jest taki, że OEM sprężyny do SLS są bardzo miękkie (poglądowo zostawiłem tylny zestaw po wymianie na Ironaman'y), a amortyzatory SLS bardzo twarde.

 

Jak założysz twarde sprężyny i SLS to, moim zdaniem, przestanie to mieć sens bo efektu SLS nie będzie / będzie minimalny.

 

Jak twarde sprężyny to standardowe amory.

 

Tak na oko to u mnie tył jest na tej samej wysokości tylko, że sprężyny żółte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację - mniej odciążone i dłużej pożyją tylko nie będą praktycznie spełniały swojej funkcji czyli utwardzania zawieszenia przy zwiększającym się obciążeniu. Więc jaki, w takim przypadku, sens ma amortyzator SLS? Trochę kasy szkoda :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toć mam je w garage a remont to 450 pln-650 pln

ile kosztuje kyb?

 

-- 12 lut 2012, 19:02 --

 

będą - bo jak załaduje bagażnik to będą utrzymywać poziom ale mniejszym nakładem sił. Dodatkowo liczę, że podczas zabaw auto się będzie lepiej prowadziło

 

pozdrawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za komplet nowych UltraSR zapłaciłem 1460 już z transportem.

czyli jednak taniej sls-y

 

thx tzd, właśnie miałem pytać

 

tak czy inaczej nie wiem dlaczego inni na fotach z pinkami mają dużo niższy ten tył.

On o Ciebie po czasie siadł?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz po założeniu u mnie było tak:

viewtopic.php?p=1526865#p1526865

 

ale teraz tył trochę chyba jeszcze siadł, może z centymetr.

przód chyba też minimalnie się ułożył i siadł, ale i tak będę wymieniał na imprezowe sprężyny.

 

-- 12 lut 2012, o 19:12 --

 

dlaczego inni na fotach z pinkami mają dużo niższy ten tył

bo na wysokość ma wpływ jeszcze amortyzator. widocznie inni wymieniają też amorek na "krótszy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd,

 

tomaszu ale ultraSR nie sa chyba jeszcze dostepne do MY06-08 ?

a takiego forka ma ADASH, ja jak pamietasz zalozylem IRON+ kybEXEL G (i polecam ten zestaw) ja zaplacilem po 340pl za komplet za irony 550pln za kaplet. czyli za tyl wyszlo 890pln jesli nic nie pomylilem

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd,

 

tomaszu ale ultraSR nie sa chyba jeszcze dostepne do MY06-08 ?

a takiego forka ma ADASH, ja jak pamietasz zalozylem IRON+ kybEXEL G (i polecam ten zestaw) ja zaplacilem po 340pl za komplet za irony 550pln za kaplet. czyli za tyl wyszlo 890pln jesli nic nie pomylilem

 

tomasz

 

340,- za 2szt kyb eG? :shock: gdzie tak tanio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja płaciłem 370 z sztukę KYB na tył. Kupowałem w IC. Cała impreza na tył (KYB + IR + wymiana w ASO Koper) zamknęła się kwotą około 1,2k zł. Zrobiłem już 35k km i zestaw sprawuje się super (nie licząc jazdy zimowej ale już przywykłem).

 

I jeszcze jedno - nie ustawiałem zbieżności po wymianie. Mimo to opony zużywają się idealnie symetrycznie - widać, że zbieżność jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że w warunkach zimowych (raczej lód niż śnieg) bardzo łatwo jest wytrącić auto z toru jazdy i to zarówno na zakrętach jak i po prostej. Kilka razy na początku poważnie mnie zarzuciło czego nie zauważałem przed wymianą na twardszy tył. Jak zmieniłem nawyki z poprzedniej charakterystyki zawieszenia to jest OK.

 

Pewnie było by inaczej gdybym założył również twarde sprężyny na przód ale tu może niech wypowie się ktoś kto ma taką konfigurację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie było by inaczej gdybym założył również twarde sprężyny na przód ale tu może niech wypowie się ktoś kto ma taką konfigurację.

 

Rozumie, że nie zmieniałeś stabilizatora tylko zestaw KYB + IRM?

 

Czyli lepszym pomysłem jest nawinięcie sprężyn o tej samej charakterystyce tylko +1-2 zwoje dla utrzymania tyłu wyżej bez zmiany twardości. Będę się bawił na wiosnę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...