AdaSch Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Witam, umarł mi 6 kpl sls-ów dokładnie tak jak zawsze, czyli zima, jadę sam pustym forkiem nagle coś niemiłosiernie wali z tyłu i koło się nie ugina, potem się odblokowuję ale auto już oklapło o kila cm pierwszy mi tak padł po roku drugi teraz. reklamacja na pierwszy nie uznana bo nie ma wycieku - (instrukcja z sip) drugi mc po gwarancji czyli teraz po padzie skuteczność spada z 76% na 48% - ta sama maszyna rysująca wykresy to jest kolejny kpl który umarł dokładnie w ten sam sposób ale tym razem idę na regenerację plus pisemna opinia co dokładnie w nich pada - (oni wiedzą z daleka) teraz pytanie do forumowiczów, czy jak będę miał opinię rzeczoznawcy, że jest to błąd materiałowy/konstrukcyjny lub inny który kwalifikuje się na wadę seryjną będę mógł odzyskać pieniądze od importera za naprawę obecnych ew za wymianę poprzednich 6 kpl? czy ktoś wie jaka jest droga postępowania w takich przypadkach :?: \ pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 trochę niefajnie wydaje mi się że tylko taką ścieżką coś możesz uzyskać UOKiK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 AdaSch - może niezależnie od reklamacji w końcu warto rozważyć trwalszy setup. Nie koniecznie KYB+IR, a np. ten z 4T. Strasznie kosztowne jest to przywiązanie do SLS'ów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 crem, w sumie nie wiem, planuje pinki z fxt sti + slsy pinki mają taką samą wysokość jak seryjne i na dodatek są twardsze i trudniej się je zakłada w stosunku do OEM auto stało bardzo wysoko (tutaj sls był jeszcze sprawny) w sumie chyba i tak musiał bym założyć inne amory bo przednie springi są bardzo krótko ale z drugiej strony znacznie mniej się uginają zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Tylko jaki ma sens zakładać sztywne sprężyny + amortyzatory SLS. Standardowy układ jest taki, że OEM sprężyny do SLS są bardzo miękkie (poglądowo zostawiłem tylny zestaw po wymianie na Ironaman'y), a amortyzatory SLS bardzo twarde. Jak założysz twarde sprężyny i SLS to, moim zdaniem, przestanie to mieć sens bo efektu SLS nie będzie / będzie minimalny. Jak twarde sprężyny to standardowe amory. Tak na oko to u mnie tył jest na tej samej wysokości tylko, że sprężyny żółte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 mam dokładnie odwrotne zdanie, sls-y będą bardziej odciążone przez co dłużej pożyją. a ma być twardo jak się tylko da 8) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Masz rację - mniej odciążone i dłużej pożyją tylko nie będą praktycznie spełniały swojej funkcji czyli utwardzania zawieszenia przy zwiększającym się obciążeniu. Więc jaki, w takim przypadku, sens ma amortyzator SLS? Trochę kasy szkoda . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 toć mam je w garage a remont to 450 pln-650 pln ile kosztuje kyb? -- 12 lut 2012, 19:02 -- będą - bo jak załaduje bagażnik to będą utrzymywać poziom ale mniejszym nakładem sił. Dodatkowo liczę, że podczas zabaw auto się będzie lepiej prowadziło pozdrawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 za komplet (4 szt.) nowych UltraSR zapłaciłem 1460 już z transportem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 za komplet nowych UltraSR zapłaciłem 1460 już z transportem. czyli jednak taniej sls-y thx tzd, właśnie miałem pytać tak czy inaczej nie wiem dlaczego inni na fotach z pinkami mają dużo niższy ten tył. On o Ciebie po czasie siadł? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 zaraz po założeniu u mnie było tak: viewtopic.php?p=1526865#p1526865 ale teraz tył trochę chyba jeszcze siadł, może z centymetr. przód chyba też minimalnie się ułożył i siadł, ale i tak będę wymieniał na imprezowe sprężyny. -- 12 lut 2012, o 19:12 -- dlaczego inni na fotach z pinkami mają dużo niższy ten tył bo na wysokość ma wpływ jeszcze amortyzator. widocznie inni wymieniają też amorek na "krótszy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Wojtek jest do końca lutego :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pcs Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Ponad rok jezdze na zestawie 4t i poki co bez najmniejszych problemow. Jutro zmieniam jeszcze fabryczne przody na kyb, zobaczymy czy cos sie zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 może przestanie nurkować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 To ciekawe.... ja tez mam zestaw 4t z tyłu i mając kiedyś w miarę kumatego gościa "na prawym" zwrócił on uwagę na nurkowanie przodu..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 po założeniu UltraSR z przodu efektu nurkowania przy hamowaniu jakby się zmniejszył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 tzd, a plus różowe? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 tzd, tomaszu ale ultraSR nie sa chyba jeszcze dostepne do MY06-08 ? a takiego forka ma ADASH, ja jak pamietasz zalozylem IRON+ kybEXEL G (i polecam ten zestaw) ja zaplacilem po 340pl za komplet za irony 550pln za kaplet. czyli za tyl wyszlo 890pln jesli nic nie pomylilem tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 tzd, tomaszu ale ultraSR nie sa chyba jeszcze dostepne do MY06-08 ? a takiego forka ma ADASH, ja jak pamietasz zalozylem IRON+ kybEXEL G (i polecam ten zestaw) ja zaplacilem po 340pl za komplet za irony 550pln za kaplet. czyli za tyl wyszlo 890pln jesli nic nie pomylilem tomasz 340,- za 2szt kyb eG? :shock: gdzie tak tanio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Ja płaciłem 370 z sztukę KYB na tył. Kupowałem w IC. Cała impreza na tył (KYB + IR + wymiana w ASO Koper) zamknęła się kwotą około 1,2k zł. Zrobiłem już 35k km i zestaw sprawuje się super (nie licząc jazdy zimowej ale już przywykłem). I jeszcze jedno - nie ustawiałem zbieżności po wymianie. Mimo to opony zużywają się idealnie symetrycznie - widać, że zbieżność jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 zestaw sprawuje się super (nie licząc jazdy zimowej ale już przywykłem). co to znaczy? tył jest nerwowy/ucieka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 co to znaczy? tył jest nerwowy/ucieka? twardy tył i gruby stabilizator i odrazy tył lata bo przód jest nadal miękki i cięższy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 gryby tab ja wiem, że przy zmiana charakterystyki staba tak jest. Chodzi mi o to czy sam zestaw KYB + IRM też daje taki efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 To znaczy, że w warunkach zimowych (raczej lód niż śnieg) bardzo łatwo jest wytrącić auto z toru jazdy i to zarówno na zakrętach jak i po prostej. Kilka razy na początku poważnie mnie zarzuciło czego nie zauważałem przed wymianą na twardszy tył. Jak zmieniłem nawyki z poprzedniej charakterystyki zawieszenia to jest OK. Pewnie było by inaczej gdybym założył również twarde sprężyny na przód ale tu może niech wypowie się ktoś kto ma taką konfigurację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Pewnie było by inaczej gdybym założył również twarde sprężyny na przód ale tu może niech wypowie się ktoś kto ma taką konfigurację. Rozumie, że nie zmieniałeś stabilizatora tylko zestaw KYB + IRM? Czyli lepszym pomysłem jest nawinięcie sprężyn o tej samej charakterystyce tylko +1-2 zwoje dla utrzymania tyłu wyżej bez zmiany twardości. Będę się bawił na wiosnę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się