Andremil Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 No właśnie dowiedziałem się, że na parkingu gdzie stoi moje auto jest możliwość odpalenia go przez kable - także jak wrócę do Polski to już tak się mocno martwić nie będę. Sam jestem ciekaw czy odpali po tych 3 tygodniach :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subirak Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 będzie śmiesznie ale sprawdzopnym sposobem jest zrobienie domku z styropianu 3cm - aku ma wtedy temp zawsze 10stC niezależnie od warunków na dworze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 puknąć strzelić i bum silnik pracuje - ospale wchodzi na obroty Kiedy puka-przy Kręceniu? A ospale wchodzi na obroty tylko gdy temp. niska? sprawdzopnym sposobem jest zrobienie domku z styropianu 3cm - aku ma wtedy temp zawsze 10stC niezależnie od warunków na dworze Pod warunkiem,że jeździsz codziennie,bo po 2, 3 dniach -a przy lepszym mrozie wcześniej-wystygnie dokładnie do temp. otoczenia jak wszystko wokół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Kiedy puka-przy Kręceniu? Tak. Kręci powoli coś puknie, walnie i silnik chodzi ale to już musi być -20 st.C i auto pod chmurką przez noc. A ospale wchodzi na obroty tylko gdy temp. niska? Tak. Wystarczy, że jest powyżej zera i jak ręką odjął 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zawsze jeszcze można zainwestować w akumulator żelowy. Cena wiadomo, ale to chyba bedzie lekarstwo na wszystko. O np. taki: http://allegro.pl/akumulator-zelowy-max ... 40726.html Napewno da się coś dobrać pod siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Jestem pewien, że u mnie to nie zda egzaminu Problem musi tkwić w czymś innym :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 wot ciekawostka - okazuje sie, ze mam BOSCHA i to wymienionego w lipcu 2009 wiec niedawno (to jeszcze zanim kupilem samochod i szczerze mowiac nigdy nie zwracalem uwagi na marke akku) Zmierzyli pobor: auto 40mAH alarm 20mAH ISR 10mAH =80mAH Aku powinien miec pojemnosc 60AH, czyli jak dobrze licze to pelny powinien starczyc na ok 30 dni... :roll: Oczywiscie z marginesem, ze iles tam potrzeba na rozruch. I co teraz...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zależy też od temperatury otoczenia w jakim auto się znajduje 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasdraz Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Bardzo polecana ostatnio jest Westa, aku zza wschodniej granicy, tanie i dobre, aktualnie w Foresterze siedzi takowa 50Ah, auto nieruszane od środy, zobaczymy jak się spisze dziś ew jutro No mi dziś właśnie Westa padła rano Samochód postał od soboty i dziś nawet nie przekręcił. Aku mam 3 rok, samochód używany codziennie. Podładowałem go dziś i zobaczymy co jutro będzie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 No mi dziś właśnie Westa padła rano Samochód postał od soboty i dziś nawet nie przekręcił. Aku mam 3 rok, samochód używany codziennie. Podładowałem go dziś i zobaczymy co jutro będzie :roll: toś mnie podbudował :roll: Moja ma troszkę ponad rok, jutro będzie test, dzisiaj mi się nie chciało jeździć, a i celu ku temu nie było. Kable w bagażniku, więc jakoś to będzie I hope Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 I co teraz...? Mocniejszy AKU? Np. 85Ah :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Than_Junior napisał(a):I co teraz...? Mocniejszy AKU? Np. 85Ah A alternator mu uciągnie ładowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 A alternator mu uciągnie ładowanie? Tzn? -- 31 sty 2012, o 15:33 -- Chodzi Ci, czy alternator da radę go ładować podczas jazdy? Da, bez żadnego problemu. A większego prądu rozruchu nigdy za dośc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Zmierzyli pobor: auto 40mAH alarm 20mAH ISR 10mAH =80mAH Aku powinien miec pojemnosc 60AH, czyli jak dobrze licze to pelny powinien starczyc na ok 30 dni... Oczywiscie z marginesem, ze iles tam potrzeba na rozruch. I co teraz...? Te pobory prądu pewnie podali w mA (mAh to juz jednostki pojemności ogniw).Ale te wartości tzn . ok. 80 mA dla nowych aut chyba nie tragedia-choc trzeba W ASO spytać. Dobrze liczysz: ok 30 dni i pełna pojemność AKu idzie. Po 15 dniach masz pół pojemności ,co jest juz niszczące trochę.Po tygodniu stania można odczuc klopoty. W nowych autach AKU nie pożyją jak dawniej ,jeśli sa przerwy kilkudniowe w jazdach.Kwestia czy te pobory są w normie. pozdr. -- Wt sty 31, 2012 4:41 pm -- Jestem pewien, że u mnie to nie zda egzaminu Problem musi tkwić w czymś innym Faktycznie dziwne,Rozrusznik może ktoś Ci robił i nie zrobił , a wnim lub w bendixie coś sie termicznie odkształca i zawadza na mrozie (a elektryk robił w ciepełku).Chyba że wymieniłeś n acałkiem inny. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 No mi dziś właśnie Westa padła rano Zakręcił bez problemu, wręcz jakby go ten tydzień stania nie obszedł Temp w nocy -18, przy odpalaniu -6 8) czyli jak dobrze licze to pelny powinien starczyc na ok 30 dni... :roll: Oczywiscie z marginesem, ze iles tam potrzeba na rozruch. I co teraz...? No nie do końca, taka sprawność wychodzi przy +21, czyli w tzw temp pokojowej, przy -10 sprawność, nowego, aku spada prawie do połowy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 No nie do końca, taka sprawność wychodzi przy +21, czyli w tzw temp pokojowej, przy -10 sprawność, nowego, aku spada prawie do połowy Gdzieś wyczytałem, że: "W pełni sprawny akumulator, który w temperaturze +25°C ma 100% pojemności elektrycznej, w temperaturze 0°C będzie miał jej tylko 80%, a przy mrozie -25°C już zaledwie 60%. Jeżeli akumulator jest już częściowo rozładowany, to przy niskich temperaturach jego pojemność elektryczna będzie jeszcze mniejsza. Podobnie jest z prądem rozruchu, którego wartość obniża się również wraz ze spadkiem temperatury. Podaje się, że przy -18°C zdolność rozruchowa akumulatora wynosi 50% wartości uzyskiwanej przy 20°C. Jednocześnie podczas niskich temperatur rośnie zapotrzebowanie silnika na moc rozruchową." 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 No nie do końca, taka sprawność wychodzi przy +21, czyli w tzw temp pokojowej, przy -10 sprawność, nowego, aku spada prawie do połowy To prawda. Than dobrze liczy ,bo zaczął od 60 Ah, ale na mrozie jasne ,że to się kurczy jeszcze wyraźnie. -- Wt sty 31, 2012 6:48 pm -- może ktoś wie jak sprawdzić datę producji AKU Centra.Jakie kody ,czy co? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 może ktoś wie jak sprawdzić datę producji AKU Centra.Jakie kody ,czy co? A masz jakiś kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goOly19 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 panowie jak sprawdzic czy akumulator jest słąby? Dodam ze akum kupilem 2 miesiace temu jako nówka za jakies 250 zl nie pamietam firmy ale pozniej to sprawdze. Auto stało pod chmurką ale odpalałem go codziennie i jezdzilem, auto rano tak słąbo kreci ze ostatnim tchem odpala i tak co dzień. Nie mówie tu o długim kręceniu ze nie chce odpalic, tylko ewidentnie bateria słaba. Moje pyttanie planuje odpiąc kabel ( + czy - czy bez roznicy który) i zostawić auto tak przez noc. Rano podłącze i jesli znowu tak słąbo bedzie krecił to juz na 95 % wina akumulatora( po odpieciu akumulatora sprawdze czy przypadkiem cos nie ciagnie prądu) Na cieplym silnku jest super tak samo bylo jak nie było takich mrozów.. Przy uruchomionym silniku wskazuje wszystko super na mierniku. Czy subaru impreza gt nie posiada zadnego komputera ? zeby nic sie nie rozkodowało albo nie bylo problemu z alarmem... Alarm mam ale nic nie pomaga jesli zamykam na klucz nawet... bylo to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Proszę o radę. Jak podłączam prostownik, żeby doładować aku, to powinienem odłączyć klemy? (coraz słabiej kręci przy porannym odpaleniu). Słyszałem/czytałem, że powinno się to robić, ale czy rzeczywiście jest to konieczne - bezpieczeństwo forka oczywiście najważniejsze :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Proszę o radę. Jak podłączam prostownik, żeby doładować aku, to powinienem odłączyć klemy? (coraz słabiej kręci przy porannym odpaleniu). Słyszałem/czytałem, że powinno się to robić, ale czy rzeczywiście jest to konieczne - bezpieczeństwo forka oczywiście najważniejsze :wink: Jeżeli prostownik ma napięcie stabilizowane na 14,5V to nie musisz, jeśli nie to zaleca się odpięcie klemy. Zwykłe prostowniki dają 16V a to za dużo i może narobić problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Proszę o radę. Jak podłączam prostownik, żeby doładować aku, to powinienem odłączyć klemy? (coraz słabiej kręci przy porannym odpaleniu). Słyszałem/czytałem, że powinno się to robić, ale czy rzeczywiście jest to konieczne - bezpieczeństwo forka oczywiście najważniejsze :wink: Jeżeli prostownik ma napięcie stabilizowane na 14,5V to nie musisz, jeśli nie to zaleca się odpięcie klemy. Zwykłe prostowniki dają 16V a to za dużo i może narobić problemów. Mam prostownik "automatyczny". Zakres dla akumulatorów 15-72 Ah. Jakiś taki w miarę bezpieczny - sam zmienia natężenie ładowania. Napięcie ładowania nie wiem jakie ma? Zawsze w poprzednich samochodach odpinałem klemy podczas ładowania, ale może niepotrzebnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Mam prostownik "automatyczny". Zakres dla akumulatorów 15-72 Ah. Jakiś taki w miarę bezpieczny - sam zmienia natężenie ładowania. Napięcie ładowania nie wiem jakie ma? Zawsze w poprzednich samochodach odpinałem klemy podczas ładowania, ale może niepotrzebnie? Natężenie to nie wszystko, jak masz miernik to sprawdź napięcie ładowania przy samym końcu i będziesz wszystko wiedział. Możesz też sprawdzić w instrukcji albo w necie jak sprawa wygląda w Twoim modelu. Nie mając pewności co do napięcia nie ryzykuj podpinania w aucie bez zdejmowania klemy. Szkoda problemów, a mogą być duże! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elias Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 a ja zadam inne pytanie akumulatorowe. wiem ze nie bede jezdzil jakis tydzien, a ze zimno jak diabli na dworze to mysle czy nie zabrac aku do domu. Czy jak wypne aku i zabiore do ciepelka i coby go podladowac, to czy mam sie spodziewac klopotow jakichs przy ponownym wpieciu ? legacy MY04 N/A. Czy kodowanie radia i ECU czy jakies tam inne potwory sie nie obudza i beda bruzdzic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 to wszystko zależy jak stary masz aku i co masz za radio i alarm jeśli to w miare nowy akumulator i nie było z nim problemów to nie ma co go wyciągać ale jeśli przy ostatnich mrozach czułeś zę aku ma problem z przekręceniem rozrusznika to mozna go wyjąc co do radia i całej reszty jeśli masz fabryczne to nie powinno byc problemu radio się nie koduje dodatkowo nadmienie że raz na jakiś czas zalecane jest podłądowanie akumulatora prostownikiem ( przedłuża to jego żywotność ) oczywiście małym prądem max 10% pojemności -- 8 lut 2012, o 19:51 -- panowie jak sprawdzic czy akumulator jest słąby? Dodam ze akum kupilem 2 miesiace temu jako nówka za jakies 250 zl nie pamietam firmy ale pozniej to sprawdze. Auto stało pod chmurką ale odpalałem go codziennie i jezdzilem, auto rano tak słąbo kreci ze ostatnim tchem odpala i tak co dzień. Nie mówie tu o długim kręceniu ze nie chce odpalic, tylko ewidentnie bateria słaba. Moje pyttanie planuje odpiąc kabel ( + czy - czy bez roznicy który) i zostawić auto tak przez noc. Rano podłącze i jesli znowu tak słąbo bedzie krecił to juz na 95 % wina akumulatora( po odpieciu akumulatora sprawdze czy przypadkiem cos nie ciagnie prądu) Na cieplym silnku jest super tak samo bylo jak nie było takich mrozów.. Przy uruchomionym silniku wskazuje wszystko super na mierniku. Czy subaru impreza gt nie posiada zadnego komputera ? zeby nic sie nie rozkodowało albo nie bylo problemu z alarmem... Alarm mam ale nic nie pomaga jesli zamykam na klucz nawet... bylo to samo. podstawa to nie piłować akumulatora.....jak jest juz słaby to nie kręcić tylko go podładować prostownikiem nie wiem czy masz dobrze dobrany akumulator do posjemnosci silnika w subaru czesto jest ze niestety wchodzi max 50 a powinien być większy ( ja mam 2,5 i powinienm mieć aku ok 70 a mam 50 bo większy się nie mieści ) jak auto jest z krainy gdzie nie ma zimy to im tam taka 50 wystarcza a u nas jak jest -25 to niestety często nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się