relom Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 i podsunął mi pomysł, żeby go zalać olejem od Diesla Valvoline Dura Blend Synthetic Blend SAE 5W-40 mówiąc mi, że ma lepsze właściwości od oleju do benzyniaka, że bierze pełną odpowiedzialność jakby się coś spitoliło. Olej ma oznaczenie z tyłu: Diesel 5w-40, API: CF, ACEA: B3/B4, Ford M2C-917A, MB-Approval 229.1, Approved under VW Standard 505.00/505.01 Czy mechanik ma rację? Czy Subarce coś nie zaszkodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PETRUS Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Valvoline - jestem nikim na forum jako ekspert. Czy moje "polecam" coś znaczy? Poniżej fragment z tej strony. "Zgodnie z klasyfikacją API, oleje silnikowe dzielą się na oznaczone symbolem S (przeznaczone do silników benzynowych) oraz oznaczone symbolem C (do stosowania w silnikach wysokoprężnych). Klasę jakości określają kolejne litery alfabetu, pisane po symbolu S lub C. Grupa olejów do silników z zapłonem iskrowym obejmuje oznakowania SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SI, SJ, SL i SM. Do silników z zapłonem samoczynnym stosowane są oleje oznaczone symbolami CA, CB, CC, CD, CE i CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4 oraz CJ-4. Im dalsza litera alfabetu w drugim członie oznaczenia, tym wyższa jest jakość oleju. Klasyfikacja ACEA obejmuje wyłącznie nowoczesne oleje wysokiej jakości. Wyróżnia ona cztery grupy olejów: Oznaczenie literowe Przeznaczenie A do silników benzynowych B do samochodów osobowych z zapłonem samoczynnym C oleje „low SAPS” do samochodów osobowych E do stosowania w wysokoprężnych silnikach samochodów ciężarowych Oleje klasy A mogą mieć poziom jakości A1, A2, A3 lub A5. Analogicznie jakość olejów klasy B oznaczamy B1, B2, B3, B4 lub B5 (przykładowo ACEA A3/B4 oznacza najwyższą jakość oleju i oszczędność silnika, natomiast A5/B5 najwyższą jakość oleju i oszczędność paliwa). Obok klasyfikacji API i ACEA, na opakowaniach środków smarnych występują także oznaczenia wprowadzane przez producentów samochodów. Renomowani producenci, tacy jak Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW, General Motors, Ford, Renault, MAN, Volvo czy Scania, opracowują własne specjalistyczne testy oraz wymagania dla olejów silnikowych, zwane normami fabrycznymi". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Diesel 5w-40, API: CF, ACEA: B3/B4, Ford M2C-917A, MB-Approval 229.1, Approved under VW Standard 505.00/505.01 toć to jakieś dno nie olej :shock: jedne z nijniższych aprobat MB forda stara acea musi upłynnić magazyn czy co? tu masz wizualizację "dopuszczeń" http://sas-origin.onstreammedia.com/origin/lubrizol/EOACEA2009/RP/PC/index.html Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Czy mechanik ma rację? Czy Subarce coś nie zaszkodzi? Jeśli chodzi o subarowego dyszla, to raczej zaszkodzi. Klasę lepkości 5W40 silnik pewnie jeszcze zniesie (niektórzy twierdzą nawet, że z korzyścią) ale brak ACEA C2/C3 już nie. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
relom Opublikowano 20 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 a jak olej spuszczalem stary to był czarniutki i syfiasty, to taki olej nie szkodził? jak nowy do diesla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Niewłaściwy olej nie zabija od razu. Agonia jest rozciągnięta w czasie. Twój wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel8558 Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 a lejecie olej firmy Avia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Pytasz bo do Subaru chcesz to zalać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 a jak olej spuszczalem stary to był czarniutki i syfiasty, to taki olej nie szkodził? jak nowy do diesla? w dieslu olej nawet po 100km jest juz czarny i WYGLADA na syfiasty:) taki urok silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 a lejecie olej firmy Avia? A sprzedajesz, czy masz jakieś konkretne pytania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 a lejecie taki olej firmy Avia? Uważaj na ten olej :!: W zasadzie wyrób olejopodobny. Produkują go w Łaziskach na Śląsku. Swego czasu była taka firma transportowa w Mikołowie, która zakupiła nowe konie, Scanie(chyba) i jak jedna po stosowaniu tego oleju wyciągnęła kopyta... O ile mi wiadomo, to jest to firma rodzinna, do której należy meble agata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi