Skocz do zawartości

Olej od Diesla?


relom

Rekomendowane odpowiedzi

i podsunął mi pomysł, żeby go zalać olejem od Diesla Valvoline Dura Blend Synthetic Blend SAE 5W-40 mówiąc mi, że ma lepsze właściwości od oleju do benzyniaka, że bierze pełną odpowiedzialność jakby się coś spitoliło.

Olej ma oznaczenie z tyłu:

Diesel 5w-40, API: CF, ACEA: B3/B4, Ford M2C-917A, MB-Approval 229.1, Approved under VW Standard 505.00/505.01

 

Czy mechanik ma rację? Czy Subarce coś nie zaszkodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvoline - jestem nikim na forum jako ekspert. Czy moje "polecam" coś znaczy?

Poniżej fragment z tej strony.

"Zgodnie z klasyfikacją API, oleje silnikowe dzielą się na oznaczone symbolem S (przeznaczone do silników benzynowych) oraz oznaczone symbolem C (do stosowania w silnikach wysokoprężnych). Klasę jakości określają kolejne litery alfabetu, pisane po symbolu S lub C. Grupa olejów do silników z zapłonem iskrowym obejmuje oznakowania SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SI, SJ, SL i SM. Do silników z zapłonem samoczynnym stosowane są oleje oznaczone symbolami CA, CB, CC, CD, CE i CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4 oraz CJ-4. Im dalsza litera alfabetu w drugim członie oznaczenia, tym wyższa jest jakość oleju.

 

Klasyfikacja ACEA obejmuje wyłącznie nowoczesne oleje wysokiej jakości. Wyróżnia ona cztery grupy olejów:

 

Oznaczenie literowe Przeznaczenie

A do silników benzynowych

B do samochodów osobowych z zapłonem samoczynnym

C oleje „low SAPS” do samochodów osobowych

E do stosowania w wysokoprężnych silnikach samochodów ciężarowych

Oleje klasy A mogą mieć poziom jakości A1, A2, A3 lub A5. Analogicznie jakość olejów klasy B oznaczamy B1, B2, B3, B4 lub B5 (przykładowo ACEA A3/B4 oznacza najwyższą jakość oleju i oszczędność silnika, natomiast A5/B5 najwyższą jakość oleju i oszczędność paliwa).

 

Obok klasyfikacji API i ACEA, na opakowaniach środków smarnych występują także oznaczenia wprowadzane przez producentów samochodów. Renomowani producenci, tacy jak Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW, General Motors, Ford, Renault, MAN, Volvo czy Scania, opracowują własne specjalistyczne testy oraz wymagania dla olejów silnikowych, zwane normami fabrycznymi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel 5w-40, API: CF, ACEA: B3/B4, Ford M2C-917A, MB-Approval 229.1, Approved under VW Standard 505.00/505.01

toć to jakieś dno nie olej :shock:

jedne z nijniższych aprobat MB forda stara acea

musi upłynnić magazyn czy co?

 

tu masz wizualizację "dopuszczeń"

http://sas-origin.onstreammedia.com/origin/lubrizol/EOACEA2009/RP/PC/index.html

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mechanik ma rację? Czy Subarce coś nie zaszkodzi?
Jeśli chodzi o subarowego dyszla, to raczej zaszkodzi. Klasę lepkości 5W40 silnik pewnie jeszcze zniesie (niektórzy twierdzą nawet, że z korzyścią) ale brak ACEA C2/C3 już nie.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
a lejecie taki olej firmy Avia?

 

Uważaj na ten olej :!: W zasadzie wyrób olejopodobny.

Produkują go w Łaziskach na Śląsku. Swego czasu była taka firma transportowa w Mikołowie, która zakupiła nowe konie, Scanie(chyba) i jak jedna po stosowaniu tego oleju wyciągnęła kopyta...

 

O ile mi wiadomo, to jest to firma rodzinna, do której należy meble agata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...