rabarbar Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Witam wszystkich, zamierzam dołączyć do grona posiadaczy subaru:) Na dniach planuje kupić legacy 3.0 a/t 2004 z przebiegiem 160tys km. Moje pytanie co mnie może czekać, poza frajdą z jazdy subaru? Jakie wydatki związane z exploatacja, wiem ile pali ale nie wiem czy zaraz nie będzie mine czkał szereg kosztownych wymian itp np gdzieś czytałem ze wymiana uszczelki pod głowica po 200.000-250.000k przebiegu, np słyszałem ze jest na łańcuch to nie trzeba wymieniać rozrządu czy to prawda? bo tu piszą inaczej http://www.subaru.com/content/downloads/pdf/maintsched/2004SchedFed.pdf mam totalny mętlik w głowie stąd moja wielka prośba o opisanie jak to naprawdę wygląda pozdrawiam Przemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matejator Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 około 200 k na pewno łożyska. ok 500 zł sztuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 rabarbar, gratuluje wyboru Wymiana uszczelki - globalnie nie dotyczy tego silnika, 3.0 N/A to jedna z najmniej awaryjnych jednostek....to co się naczytałeś to zapewne 2.5 turbo TAK, jest łańcuch i teoretycznie nie trzeba go wymieniać, w pdf'ie który podsyłasz jest to napisane ale widocznie nie doczytałeś :arrow:Camshaft drive belt :arrow: Except 3.0L W zależności w jakim stanie technicznym jest auto, to mogą Cię czekać pierdoły typu akumulator, oponki itp, wszystkie płyny na dzień dobry. Może łożyska kół i jakieś elementy zawieszenia /gumy, łączniki/, tarcze, klocki....generalnie :arrow: materiały eksploatacyjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Moje pytanie co mnie może czekać, poza frajdą z jazdy subaru? Kontrola i/lub regulacja luzów zaworowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Plus ew. wymiana katalizatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabarbar Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Plus ew. wymiana katalizatorów. Kontrola i/lub regulacja luzów zaworowych. a te 2 przyjemności jak mocno odchudzają portfel? okeyten miło to słyszeć, miałem trochę przejść z Turbo dizlem, i mam dosyć turbosprężarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 okeyten miło to słyszeć, miałem trochę przejść z Turbo dizlem, i mam dosyć turbosprężarek Nie ma się co zrażać, turbo benzyny dają radę Ale H6 to bardzo dobry wybór - choć w mieście zauważalnie więcej pali od 2,0T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
genero Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Podepnę się z pytaniem o koszt kontroli i regulacji zaworów w H6 po 2004 r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Podepnę się z pytaniem o koszt kontroli i regulacji zaworów w H6 po 2004 r. to zalezy gdzie i jakiego zakresu wymaga regulacja. Sredni koszt w serwisie w ktorym serwisuje moje auto to 3kzl (ale moze i przekroczyc 5kz ) - pytalem ostatnio ze wzgledu ze rozwazalem H6 z LPG :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 3k??????????3 tysiace???????pln????:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
genero Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Dzięki, w końcu jakaś konkretna wiadomość, bo jak tak szukam po różnych forach to wygląda to jakby nikt nigdy zaworów w H6 nie regulował (albo ich użytkownicy nie udzielają się). Biorąc pod uwagę, że nie trzeba by robić rozrządu i sprzęgła to może to LPG nie takie straszne w H6. Czy serwis podpowiadał może jak często radziliby sprawdzać? I czy części (szklanki) są dostępne czy trzeba czekać na ściągnięcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 3kpln podobno bzdura. Pytałem w zaufanym warsztacie i usłyszałem ze nie wielke wiecej niz w 2,5xt(a tu ponizej 1kpln) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
genero Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Wierzę w to 3 tysiące. Dzwoniłem do 2 ASO żeby zapytać o cenę regulacji w 2.0 165 KM (tam też są szklanki i silnik trzeba wyjąc do regulacji- do sprawdzenia chyba nie) i w pierwszym usłyszałem że musiałbym podać VIN żeby sprawdzili w cenniku, a tak z pamięci to chyba nigdy nie regulowali. W drugim poszło mi trochę lepiej, bo serwisant podał mi, że za samo wyjęcie silnika coś koło 1,5k plus części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Dzięki, w końcu jakaś konkretna wiadomość, bo jak tak szukam po różnych forach to wygląda to jakby nikt nigdy zaworów w H6 nie regulował (albo ich użytkownicy nie udzielają się). Biorąc pod uwagę, że nie trzeba by robić rozrządu i sprzęgła to może to LPG nie takie straszne w H6. Czy serwis podpowiadał może jak często radziliby sprawdzać? I czy części (szklanki) są dostępne czy trzeba czekać na ściągnięcie? Tak, wlasnie pod tym kontekstem pytalem, ale poraz wtory uslyszalem, ze jadnka jak H^ to nie lpg :roll: . Na pytanie jak czesto odp, ze to zalezy od silnika, stanu, jak kto jezdzi. Przy normalnej jezdzie srednia to ok 70kkm. Sprawdzac (przy LPG) koniecznie co przeglad, ja tak robie przy H4 a i tak mam to w cenie przegladu :wink: Z czesciami podobno probelmu nie ma. -- 22 lut 2012, o 18:53 -- 3kpln podobno bzdura. Pytałem w zaufanym warsztacie i usłyszałem ze nie wielke wiecej niz w 2,5xt(a tu ponizej 1kpln) bzdura - czyli twierdzisz, ze wlasciel serwisu (ktorego znam i u niego serwisuje od 2007r) mnie oklamal ? Akurat na stanowisku obok chlopak dlubal cos przy 2,5xt - tam kosz wiekszy, ok 4kzl, podobno wiecej roboty. BTW. Podaj mi na dane tego serwisu (moze byc na priv), skoro za regulacje z wyciagnieciem silnika, zalozeniem, itd biora <1kzl. -- 22 lut 2012, o 18:55 -- Wierzę w to 3 tysiące. Dzwoniłem do 2 ASO żeby zapytać o cenę regulacji w 2.0 165 KM (tam też są szklanki i silnik trzeba wyjąc do regulacji- do sprawdzenia chyba nie) i w pierwszym usłyszałem że musiałbym podać VIN żeby sprawdzili w cenniku, a tak z pamięci to chyba nigdy nie regulowali. W drugim poszło mi trochę lepiej, bo serwisant podał mi, że za samo wyjęcie silnika coś koło 1,5k plus części. a same czesci jak to kiedys Azrael wyliczal moga isc w ok 2kzl (H6) . Troche mnie to jednak zastanawia, ze powiedzili, ci ze trzeba wyjac silnik, 2.5 sie nie wyjmuje z OBK i regulacja kosztuje AFAIR 500zl :wink: . Kiedys slyszalem, tylko o turbo i H6 .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
genero Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Widziałem już wyliczenie maksymalne dla nowszego H6 - 240 KM ze zmiennymi fazami rozrządu na ok 7K (przy wymianie wszystkich szklanek na nowe) Co do wyciągania silnika w Legacy / Outback: (przejrzałem serwisówki chyba do wszystkich i mam nadzieję, że czegoś nie pomylę) silniki SOHC (czyli 2.0 137 KM, 2,5 l) mają regulację na śrubki - nie trzeba wyciągać silnika i koszt mały silniki DOHC (2.0 165 KM, 3.0 - 240 KM, 2.5 turbo z outbacka USA) - szklanki - do regulacji wg informacji z forum konieczne wyciągnięcie silnika (nie wiem jak z samym sprawdzeniem) - w serwisówkach silniki stoją ładnie na stojakach jest jeszcze 3.0 - 210 KM - regulacja na płytkach - i to ponoć da się zrobić bez wyciągania silnika A z nową H6 problem tkwi właśnie w tych zmiennych fazach rozrządu i zmiennym "wzniosie" zaworów (variable valve lift - jak ktoś zna ładne tłumaczenie to poproszę)- bo szklanki są skomplikowane i drogie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petronews Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Ceny raki podajecie za tą regulację w H6. Ja w relacjach z pierwszej ręki czytałem o 400 i 700zł, zaczynam węszyć zmowę która ma zmniejszać popyt na H6 ze względu na niską podaż tych rewelacyjnych samochodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
genero Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 przejrzałeś nas to 400- 700 zł w H6 do 2004 czy po. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petronews Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 genero, jeszcze to tropię, ale wychodzi na to, że 210KM, czyli przed 2004. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
genero Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 jak 210 to regulacja płytkami i nie trzeba wyciągać silnika. Ten temat drąży od jakiegoś czasu galtom na obu forach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Ceny raki podajecie za tą regulację w H6. Ja w relacjach z pierwszej ręki czytałem o 400 i 700zł, zaczynam węszyć zmowę która ma zmniejszać popyt na H6 ze względu na niską podaż tych rewelacyjnych samochodów. To zmowa antygazownikow dodaj, jeszcze ze te ceny to nie sa do modeli po MY04 (o ktore bylo pytanie). Tam samo wymontowanie i wmontowanie silnika kosztuje wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Growler Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Trzeba kontrolować stan oleju- ogólnie silnik bezawaryjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remix Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 jak się objawia brak wyregulowanych zaworów? są jakieś widzialne/słyszalne efekty? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 jak się objawia brak wyregulowanych zaworów? są jakieś widzialne/słyszalne efekty? pozdr Podłącze się do pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 jak się objawia brak wyregulowanych zaworów? są jakieś widzialne/słyszalne efekty? pozdr Podłącze się do pytania Silnik przerywa na wolnych obrotach. Pogarsza się "wkręcanie" na wyższe obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Ceny raki podajecie za tą regulację w H6. Ja w relacjach z pierwszej ręki czytałem o 400 i 700zł, Wolne żarty. Nawet Galtom ostatnio zweryfikował swoje rewelacje. Okazało się, że mechanik ogarniający sprawę który chciał wyregulować zawory w H6 (-2003) w super extra promocyjnej cenie bez wyciągania silnika pomylił się , bo myślał że tam jest regulacja na śrubkę... Przy regulacji zaworów w H6 jest naprawdę kupa pracy. W autach 04- (245PS) jedna pestka regulacyjna kosztuje około 100 pln (chyba nawet nieco ponad). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się