KratekPL Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Witam zakupiłem właśnie impreze z 2005 roku w wersji RS i chciałbym spytać się o parę rzeczy. Tematu szukałem więc jeśli był - nie krzyczcie ma 140 przebiegu, kupiona w PL. Ma założoną instalację BRC,która działa idealnie (za to też nie krzyczcie ) 1. Pan od którego ją kupiłem, mówi że zostały odłączone spryskiwacze bo zużywały mu dużo płynu. Jak podłączyć żeby było jak należy? 2. Jest na ksenonie więc powinna mieć regulacje wysokości a tu po włączeniu świateł nie widać wyraźnie (jak stoję w garażu) żeby się samopoziomowały 3. Czy naprawde Subaru jest tak strasznie drogie w utrzymaniu? 4. Co może mi sie najszybciej rozsypać przy tym przebiegu i jak zaobserwować pierwsze oznaki takich uszkodzen? 5. Zalany Castrol EDGE Sport 0W-40, ok? 6. Kiedy zmienić świece i czy jest to bardzo trudne w boxerze? 7. Czy da się jakoś połączyć iPoda z radiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisro Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 1. Pewnie trzeba zdjąć zderzak. 6. Nie jest trudno a przy gazie najlepiej często zmieniać. Polecam ngk serii 7 dedykowane do gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 5. viewtopic.php?f=26&t=106771 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 5. http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=26&t=106771 litości Zalej Motul lub Millers, polecane i sprawdzone. Wywal Castrola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 2. Jest na ksenonie więc powinna mieć regulacje wysokości a tu po włączeniu świateł nie widać wyraźnie (jak stoję w garażu) żeby się samopoziomowały Bez zmiany obciążenia poziomować się nie będą. Niech ktoś ciężki usiądzie na otwartym bagażniku i wtedy sprawdzaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 miałem na myśli czy przy odpaleniu nie powinny skierować się w górę a następnie ustawić odpowiednio ( tak jest np w mercedesie, dlatego pytam:) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 miałem na myśli czy przy odpaleniu nie powinny skierować się w górę a następnie ustawić odpowiednio ( tak jest np w mercedesie, dlatego pytam:) ) Po odpaleniu od razu są w standardowym położeniu (jedynie rozpalają się, jak każde ksenony). Kąt padania zmienia się pod wpływem obciążenia (po kilku sekundach) - czujniki na wahaczach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 16 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 ok dziękuję a macie koledzy jakieś pomysły co ze spryskiwaczami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 3. Czy naprawde Subaru jest tak strasznie drogie w utrzymaniu? Nie. Twoje nie powinno byc. Turbodoladowane, upalane, tanim kosztem tuningowane stworki, w ktorych opony, klocki, olej, uszczelki... itd... itp... padaja PRZEZ NIEUMIEJETNE UZYTKOWANIE to inna bajka. Ale auto z wolnossacym silnikiem, uzytkowane z glowa do jazdy codziennej i regularnie serwisowane, na gazie... To chyba najbardziej ekonomiczna opcja, jezeli chodzi o subaru. I powinna byc przynajmniej w teorii najbardziej bezawaryjna. Jedynym problemem moga byc modyfikacje (gaz), jezeli nie byl zrobiony fachowo i na porzadnych czesciach. W tym wypadku calkowity koszt utrzymania rowniez podnosza dodatkowe czynnosci serwisowe (swiece, regulacja luzow zaworowych itd.), ktore przy zasilaniu benzyna robi sie w zwyklych (zalecanych) odstepach, a przy LPG zaleca sie czesciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Lpg założone BRC, dobre i dobrze założone, bardzo mało na nim przejechała, działa naprawdę dobrze korzystając z tego tematu, chciałbym spytać co wymienić: Olej w dyferencjale i skrzyni? Wiadomo przy oleju w silniku filtr oleju. Za co jeszcze płacę przy przeglądzie w subaru a co mogę zrobić samemu? -- Wt sty 17, 2012 9:56 pm -- Apropos spryskiwaczy znalazłem: viewtopic.php?f=21&t=141751&view=unread#unread Polecasz mi `7`, czyli NGK BKR7EIX tak? z tego co czytałem polecają je na szanownym forum do np STI. Tylko tak, wszystko jest ok, skoro był do 100k serwisowany w subaru to kiedy mogly być wymienione? Pytam bo nie wiem czy zmienić czy zostawić. ps. narazię proszę o rady a z czasem postaram się ja ich udzielać z góry dziekuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 chciałbym spytać co wymienić: Olej w dyferencjale i skrzyni? Wiadomo przy oleju w silniku filtr oleju. Za co jeszcze płacę przy przeglądzie w subaru a co mogę zrobić samemu? Generalnie sporo (jezeli nie wszystko) z zakresu zwyklej obslugi mozna zrobic samemu, jezeli ma sie narzedzia i chociaz garaz z kanalem. Instrukcje serwisowe tez sie przydaja - czasami bardzo nawet. Kwestia czasu, checi i tego, ile tak naprawde zaoszczedzisz. No i jest tez pytanie, czy wliczasz ew. ryzyko, ze cos zrobisz zle ;-) Czasami warto sie w ASO tez potargowac, zapytac czy czegos nie daloby rady troche taniej zrobic, zapytac o rabat itd. Kiedys dla klubowiczow subaru byly znizki! Jak ktos duzo jezdzil (min. jeden przeglad rocznie) i chcial serwisowac w ASO, to wychodzilo sie w sumie na plus, bo roczna oplata czlonkowska byla na poziomie 100-200PLN, a znizki rzedu 10% albo i wiecej (na wszystko) w zaleznosci od ASO. A pozniej i tak dawali juz nawet bez wyciagania karty czlonkowskiej :-) Jedna grubsza naprawa i sie zwracalo z nawiazka. Nie wiem jak jest teraz. Tu masz tabele czynnosci serwisowych w subarakach: http://www.cars101.com/subaru/subaru_maintenance.html http://www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebPa ... SiteID=282 Generalnie badajac co trzeba robic i przy jakim przebiegu zawsze patrz na oznaczenie budy (Twoja to GDB zdaje mi sie), oraz na silnik, czyli 2.5L N/A. Jak masz jakies konkretne watpliwosci, to dla potwierdzenia zawsze mozna wykonac telefon do ASO, podac VIN i zapytac, co (i za ile) robia w ramach przegladu przy takim a takim aucie przy takim a takim przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 przejrzałem 40 stron forum i nie mogę znaleźć nic na temat wymiany oleju w dyfrze i skrzyni w moim 2.0 wolnymssaku? 70w90 tak? to jest jeden olej tak? wskazówki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MalySTi Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Ja mam zalane Castrol Differential SAF-X i jest ok. -- 8 lut 2012, o 08:48 -- 2. Jest na ksenonie więc powinna mieć regulacje wysokości a tu po włączeniu świateł nie widać wyraźnie (jak stoję w garażu) żeby się samopoziomowały Sprawdz czy nie jest zrzucona kostka z silniczka spryskiwacza lamp w zbiorniczku. Z opisu wydaje mi się że masz Subarke od Krzyśka z Górek? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 olej 70 -80 do skrzyni i dyfra. W teorii 80W do dyfra, jest znacznie droższy od 70, ale zalanie jednym typem skrzyni i dyfra nie szkodzi (przynajmniej nie zaszkodziło mojemu N/A) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 4. Co może mi sie najszybciej rozsypać przy tym przebiegu i jak zaobserwować pierwsze oznaki takich uszkodzen? łączniki stabilizatora. usłyszysz, będzie stukało. pompa wspomagania. też usłyszysz. wycie podczas kręcenia kierą. jeżeli samochód był traktowany z głową, oliwa wymieniana na czas, to tam się nie ma co psuć. co do spryskiwaczy ksenonów, one lubią sie zepsuć i przestać działać. żeby to sprawdzić musisz zdjąć zderzak i zobaczyć co się dzieje, może rzeczywiście są tylko odpięte. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 dziękuję wam bardzo za odp, dowiedziałem się tego co chciałem Zajmę się nim jak zrobi się troszke cieplej. Do zbiorniczka spryskiwaczy czytałem ze mozna się dostać także po odkręceniu koła i zdjęciu nadkola, to prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 dziękuję wam bardzo za odp, dowiedziałem się tego co chciałem Zajmę się nim jak zrobi się troszke cieplej. Do zbiorniczka spryskiwaczy czytałem ze mozna się dostać także po odkręceniu koła i zdjęciu nadkola, to prawda? nie zapomnij o pomukach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 dziękuję wam bardzo za odp, dowiedziałem się tego co chciałem Zajmę się nim jak zrobi się troszke cieplej. Do zbiorniczka spryskiwaczy czytałem ze mozna się dostać także po odkręceniu koła i zdjęciu nadkola, to prawda?Prawda :wink: Z kanału to można się dostać nawet bez zdejmowania koła i całego nadkola. Wystarczy od dołu trochę odchylić osłonę i jest dostęp. Ciasno, ale da radę sprawdzić czy prąd dochodzi, można silniczek zdemontować i trochę nad nim popracować, żeby zaskoczył 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 korzystając ciągle z mojego starego już tematu chciałbym się upewnić... poziom oleju sprawdzam jak silnik wystygnie do zera?? czyli teraz wstawiłem do garazu po powrocie do domu, zobacze rano i tak będzie ok? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Generalnie tak. Pamiętaj, bo to ważne, żeby podczas sprawdzania oleju, auto stało na niemal idealnie równej powierzchni. Mała nierówność potrafi spowodować błędny odczyt z racji konstrukcji silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się