Skocz do zawartości

Impreza RS 2005 - nowy prosi o pomoc :)


KratekPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) zakupiłem właśnie impreze z 2005 roku w wersji RS i chciałbym spytać się o parę rzeczy. Tematu szukałem więc jeśli był - nie krzyczcie :D ma 140 przebiegu, kupiona w PL. Ma założoną instalację BRC,która działa idealnie (za to też nie krzyczcie :) )

1. Pan od którego ją kupiłem, mówi że zostały odłączone spryskiwacze bo zużywały mu dużo płynu. Jak podłączyć żeby było jak należy? :)

2. Jest na ksenonie więc powinna mieć regulacje wysokości a tu po włączeniu świateł nie widać wyraźnie (jak stoję w garażu) żeby się samopoziomowały :(

3. Czy naprawde Subaru jest tak strasznie drogie w utrzymaniu?

4. Co może mi sie najszybciej rozsypać przy tym przebiegu i jak zaobserwować pierwsze oznaki takich uszkodzen?

5. Zalany Castrol EDGE Sport 0W-40, ok?

6. Kiedy zmienić świece i czy jest to bardzo trudne w boxerze?

7. Czy da się jakoś połączyć iPoda z radiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Jest na ksenonie więc powinna mieć regulacje wysokości a tu po włączeniu świateł nie widać wyraźnie (jak stoję w garażu) żeby się samopoziomowały :(

 

Bez zmiany obciążenia poziomować się nie będą. Niech ktoś ciężki usiądzie na otwartym bagażniku i wtedy sprawdzaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli czy przy odpaleniu nie powinny skierować się w górę a następnie ustawić odpowiednio ( tak jest np w mercedesie, dlatego pytam:) )

 

Po odpaleniu od razu są w standardowym położeniu (jedynie rozpalają się, jak każde ksenony). Kąt padania zmienia się pod wpływem obciążenia (po kilku sekundach) - czujniki na wahaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Czy naprawde Subaru jest tak strasznie drogie w utrzymaniu?

 

 

Nie. Twoje nie powinno byc. Turbodoladowane, upalane, tanim kosztem tuningowane stworki, w ktorych opony, klocki, olej, uszczelki... itd... itp... padaja PRZEZ NIEUMIEJETNE UZYTKOWANIE to inna bajka. Ale auto z wolnossacym silnikiem, uzytkowane z glowa do jazdy codziennej i regularnie serwisowane, na gazie... To chyba najbardziej ekonomiczna opcja, jezeli chodzi o subaru. I powinna byc przynajmniej w teorii najbardziej bezawaryjna. Jedynym problemem moga byc modyfikacje (gaz), jezeli nie byl zrobiony fachowo i na porzadnych czesciach. W tym wypadku calkowity koszt utrzymania rowniez podnosza dodatkowe czynnosci serwisowe (swiece, regulacja luzow zaworowych itd.), ktore przy zasilaniu benzyna robi sie w zwyklych (zalecanych) odstepach, a przy LPG zaleca sie czesciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lpg założone BRC, dobre i dobrze założone, bardzo mało na nim przejechała, działa naprawdę dobrze :) korzystając z tego tematu, chciałbym spytać co wymienić: Olej w dyferencjale i skrzyni? Wiadomo przy oleju w silniku filtr oleju. Za co jeszcze płacę przy przeglądzie w subaru a co mogę zrobić samemu? :)

 

-- Wt sty 17, 2012 9:56 pm --

 

Apropos spryskiwaczy znalazłem:

viewtopic.php?f=21&t=141751&view=unread#unread

 

Polecasz mi `7`, czyli NGK BKR7EIX tak? z tego co czytałem polecają je na szanownym forum do np STI. Tylko tak, wszystko jest ok, skoro był do 100k serwisowany w subaru to kiedy mogly być wymienione? Pytam bo nie wiem czy zmienić czy zostawić.

 

ps. narazię proszę o rady a z czasem postaram się ja ich udzielać ;) z góry dziekuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym spytać co wymienić: Olej w dyferencjale i skrzyni? Wiadomo przy oleju w silniku filtr oleju. Za co jeszcze płacę przy przeglądzie w subaru a co mogę zrobić samemu? :)

 

 

Generalnie sporo (jezeli nie wszystko) z zakresu zwyklej obslugi mozna zrobic samemu, jezeli ma sie narzedzia i chociaz garaz z kanalem. Instrukcje serwisowe tez sie przydaja - czasami bardzo nawet. Kwestia czasu, checi i tego, ile tak naprawde zaoszczedzisz. No i jest tez pytanie, czy wliczasz ew. ryzyko, ze cos zrobisz zle ;-) Czasami warto sie w ASO tez potargowac, zapytac czy czegos nie daloby rady troche taniej zrobic, zapytac o rabat itd. Kiedys dla klubowiczow subaru byly znizki! Jak ktos duzo jezdzil (min. jeden przeglad rocznie) i chcial serwisowac w ASO, to wychodzilo sie w sumie na plus, bo roczna oplata czlonkowska byla na poziomie 100-200PLN, a znizki rzedu 10% albo i wiecej (na wszystko) w zaleznosci od ASO. A pozniej i tak dawali juz nawet bez wyciagania karty czlonkowskiej :-) Jedna grubsza naprawa i sie zwracalo z nawiazka. Nie wiem jak jest teraz.

 

Tu masz tabele czynnosci serwisowych w subarakach:

 

http://www.cars101.com/subaru/subaru_maintenance.html

 

http://www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebPa ... SiteID=282

 

Generalnie badajac co trzeba robic i przy jakim przebiegu zawsze patrz na oznaczenie budy (Twoja to GDB zdaje mi sie), oraz na silnik, czyli 2.5L N/A. Jak masz jakies konkretne watpliwosci, to dla potwierdzenia zawsze mozna wykonac telefon do ASO, podac VIN i zapytac, co (i za ile) robia w ramach przegladu przy takim a takim aucie przy takim a takim przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam zalane Castrol Differential SAF-X i jest ok.

 

-- 8 lut 2012, o 08:48 --

 

2. Jest na ksenonie więc powinna mieć regulacje wysokości a tu po włączeniu świateł nie widać wyraźnie (jak stoję w garażu) żeby się samopoziomowały

Sprawdz czy nie jest zrzucona kostka z silniczka spryskiwacza lamp w zbiorniczku. Z opisu wydaje mi się że masz Subarke od Krzyśka z Górek?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Co może mi sie najszybciej rozsypać przy tym przebiegu i jak zaobserwować pierwsze oznaki takich uszkodzen?

 

łączniki stabilizatora.

usłyszysz, będzie stukało.

 

pompa wspomagania.

też usłyszysz. wycie podczas kręcenia kierą.

 

jeżeli samochód był traktowany z głową, oliwa wymieniana na czas, to tam się nie ma co psuć.

 

co do spryskiwaczy ksenonów, one lubią sie zepsuć i przestać działać.

żeby to sprawdzić musisz zdjąć zderzak i zobaczyć co się dzieje, może rzeczywiście są tylko odpięte.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję wam bardzo za odp, dowiedziałem się tego co chciałem :) Zajmę się nim jak zrobi się troszke cieplej. Do zbiorniczka spryskiwaczy czytałem ze mozna się dostać także po odkręceniu koła i zdjęciu nadkola, to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję wam bardzo za odp, dowiedziałem się tego co chciałem :) Zajmę się nim jak zrobi się troszke cieplej. Do zbiorniczka spryskiwaczy czytałem ze mozna się dostać także po odkręceniu koła i zdjęciu nadkola, to prawda?
Prawda :wink:

Z kanału to można się dostać nawet bez zdejmowania koła i całego nadkola. Wystarczy od dołu trochę odchylić osłonę i jest dostęp.

Ciasno, ale da radę sprawdzić czy prąd dochodzi, można silniczek zdemontować i trochę nad nim popracować, żeby zaskoczył :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...