Skocz do zawartości

dziwnie działające ogrzewanie/nawiew :/


drZ

Rekomendowane odpowiedzi

od kilku dni jak mam ustawione 18 stopni i więcej w klimie to mi ciepłe leci.

ochładza się dopiero około 17 stopni na wyświetlaczu.

 

trochę dziwne bo mam np 20-21 stopni na wyświetlaczu i w aucie jest gorąco,

żeby zrobić chłodniej muszę mieć ok 17 ustawione.

 

wcześniej było normalnie, teraz jest tak czy klima włączona czy wyłączona.

 

jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobnie

myślę że jest to związane z dużą różnicą temperatury względem zewnętrza 8) :wink:

 

 

ale ja mam tak od paru dni a mrozów raczej nie ma. wcześniej było bardziej normalnie czy na zewnątrz było gorąco czy mróz :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

włączona klimatyzacja nie przyczyni się zimą do obniżenia temperatury we wnętrzu pojazdu.

Może natomiast obniżyć wilgotność powietrza względnego we wnętrzu (przydatne w pierwszej fazie jazdy).

 

U mnie przy ustawionej temperaturze powyżej 18.0 C system nawiewa ciepłe powietrze (testowane przy temperaturze 0C).

 

pozdrawiam,

Czarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyny są, ochładzanie działa ale dopiero przy bardzo nisko ustawionej temperaturze.

 

przy wyłączonej klimie, ciągnie przecież powietrze z zewnątrz więc o tej porze nie ma problemu z chłodnym powietrzem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kilku dni jak mam ustawione 18 stopni i więcej w klimie to mi ciepłe leci.

 

Na klimie tzn że przycisk klimatyzacji(A/C) masz włączony?

Pamiętaj że sprężarka nie załącza się poniżej +5 stopni.

 

Jak Ci za ciepło to otwórz okno na chwilę :P:)

 

 

Otwieram szyberdch nawet ;)

 

przy 18 na wyświetlaczu leci ciepłe niezależnie czy przycisk a/c jest włączony czy wyłączony.

 

sprężarka działa bo sprawdzałem w garażu gdzie mam +15C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś sprawdziłem u siebie przy -14*C na zewnątrz ustawiłem na wyświetlaczu 21 i w środku nie jest gorąco.

Nawet bym powiedział że jest w sam raz. Zależy kto co lubi.

 

 

Dobrze że w Legacy nie trzeba długo czekać przy takim mrozie żeby leciało ciepłe powietrze z nawiewów. W toyocie corolli i avensis od 03 dużo dłużej trzeba czekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuu to widzę że każdy ma inaczej :P

 

czy szybko czy długo zależy od silnika raczej niż od marki ;)

 

pozdro w te mrozy!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo juz kilka razy na forum.

Ten A/C przynajmniej do FL dzialal wybiorczo - to znaczy jak chcial. Zalecenie jest takie, ze nie zwracac uwagi ile jest C na wyswietlaczu tylko galke zmiany temp traktowac cieplej - zimniej 8)

Gdzies na forach zagranicznych czytalem, ze to problem czujnika temp wnetrza, ktory nie ma wymuszonego obiegu powietrza przez to dziala z opoznieniem. Byl tez manual jak dolozyc do niego wiatraczek od kompa :lol:

 

U mnie tez dziala roznie albo wali zimnym albo cieplym. Zima na dluzszych trasach jak jest ponizej 24C to jest zimna i wali po jakims czasie chlodnym powietrzem. Latem natomiast trzeba zjezdzac na min 20C, zeby chlodzilo.

Ot taki urok tej "automatycznej" A/C :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo juz kilka razy na forum.

Ten A/C przynajmniej do FL dzialal wybiorczo - to znaczy jak chcial. Zalecenie jest takie, ze nie zwracac uwagi ile jest C na wyswietlaczu tylko galke zmiany temp traktowac cieplej - zimniej 8)

Gdzies na forach zagranicznych czytalem, ze to problem czujnika temp wnetrza, ktory nie ma wymuszonego obiegu powietrza przez to dziala z opoznieniem. Byl tez manual jak dolozyc do niego wiatraczek od kompa :lol:

 

U mnie tez dziala roznie albo wali zimnym albo cieplym. Zima na dluzszych trasach jak jest ponizej 24C to jest zimna i wali po jakims czasie chlodnym powietrzem. Latem natomiast trzeba zjezdzac na min 20C, zeby chlodzilo.

Ot taki urok tej "automatycznej" A/C :roll:

 

 

 

no to sie wyjasnilo- trzeba sobie wiatrak zalozyc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam żadnego wiatraczka dołożonego chociaż muszę założyć bo jak nagrzewa to jak już jest za ciepło to zaczyna schładzać i zrobi za zimno zanim się czujnik połapie jaka jest temp ale to jak temp będą trochę wyższe.

Jeżeli chodzi o ogrzewanie (bo chłodzenia jeszcze nie miałem okazji używać) to u mnie grzeje nawet jak mam 15,5 ustawione - właściwie to teraz cały czas mam 15,5 i nawiew nogi i szyba a AC wyłączone. Więcej nastawiam tylko jak jadę gdzieś dalej i jest czas żeby zrzucić kurtkę bo w drodze praca - dom to nie ma sensu.

Jak to w końcu jest z tym AC kiedy jest włączone? Przy jakich temp zew działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam żadnego wiatraczka dołożonego chociaż muszę założyć bo jak nagrzewa to jak już jest za ciepło to zaczyna schładzać i zrobi za zimno zanim się czujnik połapie jaka jest temp ale to jak temp będą trochę wyższe.

Jeżeli chodzi o ogrzewanie (bo chłodzenia jeszcze nie miałem okazji używać) to u mnie grzeje nawet jak mam 15,5 ustawione - właściwie to teraz cały czas mam 15,5 i nawiew nogi i szyba a AC wyłączone. Więcej nastawiam tylko jak jadę gdzieś dalej i jest czas żeby zrzucić kurtkę bo w drodze praca - dom to nie ma sensu.

Jak to w końcu jest z tym AC kiedy jest włączone? Przy jakich temp zew działa?

 

Wlasnie o to chodzi, jak jest zimno i jedziesz krotko to ile byc nie nastawil to bedzie grzalo. Problem jest jak jedziesz dalej, przy dajmy nato nastawionych 21C, przy -20C na dworze powinien caly czas grzac i to mocno a tak nie jest. Pogrzeje troche a potem po jakis 50km wali zimnym powietrzem. W srodku na pewno nie ma nadal wiecej niz 12C, zaby lecialo cieple trzeba nastawic sporo wiecej. Analogiczna sytuacja jest z chlodzeniem latem.

Klime mozna latwo sprawdzic - slychac jak sie zalacza sprezarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ma działać automatyczna klimatyzacja ustawiona na 20 stopni, gdy wewnątrz auta jest 10 stopni a na zewnątrz -15 ??? Przecież nie ma co schładzać. :roll:

To chyba oczywiste, że grzeje. Przecież musi osiągnąć 20 stopni. A to jest różnica 35 stopni między wnętrzem a ulicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ma działać automatyczna klimatyzacja ustawiona na 20 stopni, gdy wewnątrz auta jest 10 stopni a na zewnątrz -15 ??? Przecież nie ma co schładzać. :roll:

To chyba oczywiste, że grzeje. Przecież musi osiągnąć 20 stopni. A to jest różnica 35 stopni między wnętrzem a ulicą.

 

chyba nie zrozumiales o co chodzi.

Problem wlasnie w tym, ze nie dokonca grzeje, mimo, ze nadal jest roznica w temp: zadana - obecna :roll:

Latem jest odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że sprężarka nie załącza się poniżej +5 stopni.

 

coś mi się wydaje, że tak nie jest.

Jutro to dokładnie sprawdzę, ale coś mi się wydaje, że kompresor się włącza nawet teraz przy ujemnej temperaturze.

 

Druga spraw, pytanie.

Czy przy włączonym nawiewie na szybę i nogi delikatnie nie wieje wam z prawej kratki kierowcy (lewa kratka nad radiem)???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...