Skocz do zawartości

Jaki silnik najlepiej zagazować


kociou

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

jestem tu nowy więc jeśli poruszam kwestie już gdzieś omówione proszę za bardzo nie psioczyć i pokierować w odpowiednie miejsce/.

 

Otóż noszę się z zamiarem kupna forestera z rocznika 2005-2008 a jako ze ceny paliwa są takie a nie inne zamierzam zainwestować w instalację LPG bądź kupiś auto już z zamontowaną instalacją.

I tu pytania do Was:

- na co ogólnie zwrócić uwagę oglądając ten konkretny model u sprzedającego, pomijam kwestie blach, szpachli i innych takich - chodzi mi o jakieś konkretne a kosztowne przypadłości w tym konkretnym aucie z podanych roczników

- czytałem trochę na różnych forach o dość kłopotliwym utrzymaniu niektórych wersji silnikowych w połączeniu z LPG - regulacja luzów zaworowych, wyciąganie silnika w tym celu jakieś nieprawdopodobne koszty tej operacji..., stąd moje pytanie - która wersja silnika najlepiej przyjmuje instalację gazową i w któej wersji nie jest ona kłopotliwa w utrzymaniu i serwisowaniu

- gdzie w warszawie założyć instalację, czy koszty założenie LPG różnią się jakoś drastycznie w zależności od rodzaju silnika, jaki jest przybliżony koszt instalacji

- a może ktoś z szanownych forumowiczów nosi się z zamiarem sprzedaży forka z rocznika 2005-2008 :)

 

Jeśli powtarzam pytania na które już gdzieś tu odpowiedziano najmocniej przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rocznikach 2005-2008 masz do wyboru silniki:

 

2.0 SOHC N/A 125KM ostatnie roczniki 2005r

2.0 DOHC N/A 158KM od 2006r. w gore

2.5 SOHC N/A 165-173KM - Tylko foresterty w specyfikacji US mialy ten silnik (pomijam Australie z powodu kierownicy "po zlej" stronie)

2.5T DOHC TURBO 210KM ostatnie roczniki 2005r.

2.5T DOHC TURBO 230KM od 2006r. w gore

 

silniki najlepiej znoszacymi gaz i najmniej klopotliwym w przyszlym serwisowaniu są 2.0 i 2.5 SOHC N/A 125KM i 173KM

 

przy DOHC podczas regulacji zaworow (kontrola na LPG zalecana co 50kkm) trzeba wyciagac silnik - koszt od 1200zł - 2500zł

przy SOHC regulacja na srubki 'jak w FSO1500" - koszt 200-300zł

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kociou,

 

jak koledzy wyzej smialo polecam JAKO, nie tylko moim zdaniem jest najlepszy w branzy. Mojego Forestera 2,5XT prowadzi od poczatku jak go tylko kupilem, teraz mam juz 130tys.km i wszystko na pb/lpg. Owszem instalka PINSa+KEIHIN sie juz zamortyzowala dlatego wymienil na nowa i jezdze dalej...

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 DOHC 158KM

część Foresterów 2.0 które sa w Polsce (2006/7) była przystosowana do instalacji gazowej (specjalne zawory wydechowe) nie wiem na ile zmienia to częstotliwosc ust. zaworów i co to praktycznie zmienia ale takie auto można ustalic po nr. VIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ temat podniesiony przez kociou żywo mnie interesuje (szukam Forestera 2.5 XT + ewentualnie LPG), chciałbym podbić jedno z pytań kociou dotyczące kłopotliwej regulacji zaworów ww. Foresterze z LPG.

Czy trzeba wyjmować silnik do regulacji zaworów?? Rozumiem, że samo sprawdzenie ustawienia zaworów nie wymaga wyjmowania silnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o silnik w forku to;

 

kupując 2.0 N/A /wolnossący/ - masz tanśżą instalację gazową /niższy koszt założenia/

kupując turbo - musisz zapłacić więcej za instalkę -

 

regulacja zaworów - co 50 tys kkm zalecana - zamiast 100000 km - w silnikach turbodoładowanych - wskazane jego wyjęcie - celem regulacji - co nieco podnosi koszty.

 

Co do samego zakupu - jezeli znajdziesz forka bez gazu , który Ci się spodoba - to go kup - i załóż sam instalację.

Jezeli forek jest z gazem - to bardzo dokładnie sprawdz działanie instalacji, sposob montazu - w tym zwlaszcza nawiercenia kolektora w profesjonalnym seriwisie, który miał do czynienia z gazowanymi Subaru - a nie pierwszym lepszym. Polecam JAKO w Warszawie, ale nie wiem skad jestes - wiec na pewno rozmowa z nim wskazana - bo na tym forum /i nie tylko/ wie bardzo duzo o gazowaniu subaru i problemach z tego wynikajacych. Sprawdz rodzaj zastosowanego parownika i wtryskiwaczy - dotyczy zwlaszcza aut turbodoładowanych. Pojeździj takim autem i sprawdz zachowanie - zwłaszcza pod obciązeniem /szarpanie itp. to sygnał do niepokoju - nie daj się zbyć tekstem - ten typ tak ma - ale wszytko ok/

 

Poprawianie zle zalozonej instalacji rodzi niepotrzebnie dodatkowe koszty za cos co wydalbys samemu raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Zachodzie były sprzedawane Forki (i pewnie inne modele Subaru) z tzw. fabryczną instalacją gazową. "tak zwaną", czyli - z tego co kojarzę - nie montowaną w FHI tylko przez autoryzowanych dealerów w Europie. Kolega mojego brata kupił taki samochód (bodajże z Francji), ponoć bardzo pięknie nastrojony i wyregulowany. Port do gazu zainstalowany był przy samym wlewie paliwa, więc nie rzucał się w oczy. Nie wiem gdzie był zbiornik gazu, ale pewnie w komorze koła zapasowego. Samochód był kupiony z niewielkim (potwierdzonym) przebiegiem i jeździł dalej bez usterek. Niestety został skasowany przez jakąś kobitę, która wywaliła mu bok wyjeżdżąjąc z podporządkowanej ;-/ Nie wiem więc jakby to wyglądało przy dłuższym przebiegu, ale właściciel sobie bardzo ten model chwalił. To był Forek MY06 2.0 N/A.

 

Jak chcesz zakładać gaz, to rzeczywiście albo polecany przez wszystkich Jako, albo szukaj zadbanego Forestera z 'oryginalnym' gazem gdzieś za granicą.

 

Ja gazować nie zamierzam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO Najlepszym rozwiązaniem jest 2.0 N/A.

 

 

a czemu nie 2.5 SOHC N/A ?

 

to sa identyczne silnki jesli chodzi o stopien skaplikowania pod wzgledme przyszlosciowego LPG

 

 

bo 2.5 litra byly w 95 % z automatem /pooooowolonym/ - i nie miały reduktora - i jakbym miał kupowac 2.5 - to wybralbym turbo - zeby wiedsizec za co place wyzsza skladke ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak widzę na znalezienie SOHC w tych rocznikach raczej nie ma co liczyć.

Jednak zakładając roczny przebieg na poziomie 20 tys to wydatek nawet tych 2000pln raz na dwa lata nie przeraża jakoś bardzo.

Tak więc kolejne pytanie - jaki jest przybliżony koszt instalacji gazowej w 2.0 158KM i o ile drożej będzie gdybym jednak zdecydował się na 2.5 turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 DOHC 158KM

część Foresterów 2.0 które sa w Polsce (2006/7) była przystosowana do instalacji gazowej (specjalne zawory wydechowe) nie wiem na ile zmienia to częstotliwosc ust. zaworów i co to praktycznie zmienia ale takie auto można ustalic po nr. VIN

 

Panie Andrzeju,

 

A która cyfra/liczba/zbitek liczb na to wskazuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...