mariusz1 Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Ostatnio nie mogłem wyjechać pod ośnieżoną górę. Buksowały mi po jednum kole na każdej osi. Wydawało mi się, że AWD znaczy napęd na każde koło więć powinny buksować cztery koła. Czy mam rację? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Masz napęd na cztery koła, ale masz również otwarte dyfry z przodu i z tyłu, czyli cała moc przekazywana jest na koło które stawia najmniejszy opór. Lekarstwem na to jest montaż dyfrów o zwiększonym tarciu, czyli szper, lub LSD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konus Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 A czy przypadkiem 2,5 XT niema jak 2,0 XT wiskozy z tyłu? :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 A czy przypadkiem 2,5 XT niema jak 2,0 XT wiskozy z tyłu? Pewnie ma, ale wiskoza to syf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konus Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. Wiadomo że nie jest to płytkowa szpera ale do podjerzdzania pod górki powinna wystarczyć. Co do tematu ja się z podobną sytuacją u siebienie nie spotkałem. Podjerzdzam pod każdą gorke przodem i tylem. Ostatnio Pana z XC 90 wyciągałem z zaspy a obydwaj byliśmy na identycznaj nawierzchni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Bo Foryś jest dzielny w terenie, a XC90 to kupa jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Bajorek Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Trudno mi sobie to wyobrazić bo Forestem wjeżdzałem wszedzie i po każdej nawierzchni, ale mój ma 2,0 + reduktor i w tej sytuacji ma przewagę nad XT Link to comment Share on other sites More sharing options...
toyo Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Jak pisał już gdzieś Azrael... Wiskoza na tylnej osi Foresia jest dosyć słaba... czyli w skrajnym przypadku nie ma mowy o zablokowaniu kół na tylnej osi. Przkonałem się o tym na nierównym ośnieżonym podjeździe, kiedy to mocno obciążone jedno tylne koło stało w miejscu, a tymczasem drugie się kręciło..... Ale jak to piszą w instrukcji "Forester NIE JEST SAMOCHODEM TERENOWYM"! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Pewnie ma, ale wiskoza to syf. Bez przesady, w popularnych autakch ma mase zalet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz1 Posted January 24, 2006 Author Share Posted January 24, 2006 Może ktoś mi odpowie na poniższe pytania dotycy Forester 2,5XT Czy tarcie w tylnym dyferencjale jest stałe czy wzrasta wraz z prędkością obrotową kół ? A co w przedniej osi, czy dyfer jest całkowicie otwarty czy jest jakas wizkoza? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Moim zdaniem tarcie w tylnym dyfrze wzrasta wraz z prędkością kół, ale moge się mylić. A z przodu jest otwarty dyfer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Moim zdaniem tarcie w tylnym dyfrze wzrasta wraz z prędkością kół, ale moge się mylić. Raczej z różnicą prędkości. No i temperatura dyfra ma wpływ. Generalnie wiskozy stawiają akiś tam opór statyczny ale błyskawicznie się nagrzewa ten płyn w nich razem z pojawieniem się ruchu wewnątrz wiskozy i płyn zamienia się w galaretę a opór rośnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malutki Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Odświeżę trochę ten wątek... Orientuje się ktoś czy można zrobić coś z tylnym dyfrem w Forysiu żeby się w miarę sensownie spinał? Miałem zimą jedną akcję podobną do opisywanych juz na forum (góry, dużo śniegu, podjazd pod górę) a że dodatkowo chcę się trochę częściej wypuszczać w teren (może nie ekstremalny, ale jednak) więc chyba by się przydało. Może dałoby się założyć taki z WueRXa lub eSTIaja? Patrzyłem tez na www.quaife.co.uk ale podają że mają tylko do Imprez i Legasiów (czekam na info od nich czy ten z Impry będzie pasił do Forysia). Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 a forek nie ma juz wiskozy z tyłu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
malutki Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Ponoć coś ma ale przeglądając forum i mając w pamięci zimę dochodzę do wniosku że ona jest chyba dość kiepska.. a jak jest kiepska to trzeba z tym coś zrobić... Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 To najlepiej z dzankiem się skontaktuj czy nie da się tyłu nieco poprawić. Pewnie będzie to najszybszy i najpewniejszy sposób Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 TO nie będize tnaia operacja. Najprościej jakąś dedykowaną szperę do Imprezy np. Kaaz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michalis Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Odświeżę trochę ten wątek... Orientuje się ktoś czy można zrobić coś z tylnym dyfrem w Forysiu żeby się w miarę sensownie spinał? Miałem zimą jedną akcję podobną do opisywanych juz na forum (góry, dużo śniegu, podjazd pod górę) a że dodatkowo chcę się trochę częściej wypuszczać w teren (może nie ekstremalny, ale jednak) więc chyba by się przydało. Może dałoby się założyć taki z WueRXa lub eSTIaja? Patrzyłem tez na www.quaife.co.uk ale podają że mają tylko do Imprez i Legasiów (czekam na info od nich czy ten z Impry będzie pasił do Forysia). Nie jestem pewien, czy zakladajac mocniejsza szpere z tylu osiagniesz to co chcesz. Ta szpera z tylu w Foresterach to glownie jest po to, zeby poprawic zachowanie w zakretach (zwiekszyc nadsterownosc). Z tego samego powodu byla wczesniej wrzucona do WRXa - przeciez tam nikt nie mysli o wlasciwosciach terenowych. Jak zalozysz mocna szpere z tylu, to Forys moze zaczac jezdzic Ci bokami :-) Z tego co czytalem, w jezdzie terenowej skuteczniejsza jest blokada centralnego mechanizmu roznicowego. W DCCD w STi mozna zablokowac 50:50, ale to tez nie ma sluzyc terenowej jezdzie - faktem jest, ze mozliwosci wyjechania z zaspy znacznie sie poprawiaja (czego doswiadczylem tej zimy). Nie wiem jednak czy nie taniej wyjdzie Ci zainwestowac w dobre opony terenowe. Pozdrawiam, Michalis Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 W Forysiu jest chyba tylna szpera, ale w wersji z manualną skrzynią biegów... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 owoc666, jest ale zarówno ta w Forysiu jak i ta w WRXie tojest tak słąba że w warunkach lekko terenowych to jakby jej nie było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts