Skocz do zawartości

AWD w Foresterze jak to działa?


mariusz1

Rekomendowane odpowiedzi

Masz napęd na cztery koła, ale masz również otwarte dyfry z przodu i z tyłu, czyli cała moc przekazywana jest na koło które stawia najmniejszy opór. Lekarstwem na to jest montaż dyfrów o zwiększonym tarciu, czyli szper, lub LSD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D

Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.

Wiadomo że nie jest to płytkowa szpera ale do podjerzdzania pod górki powinna wystarczyć.

 

Co do tematu ja się z podobną sytuacją u siebienie nie spotkałem. Podjerzdzam pod każdą gorke przodem i tylem. Ostatnio Pana z XC 90 wyciągałem z zaspy a obydwaj byliśmy na identycznaj nawierzchni. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisał już gdzieś Azrael... Wiskoza na tylnej osi Foresia jest dosyć słaba... czyli w skrajnym przypadku nie ma mowy o zablokowaniu kół na tylnej osi. Przkonałem się o tym na nierównym ośnieżonym podjeździe, kiedy to mocno obciążone jedno tylne koło stało w miejscu, a tymczasem drugie się kręciło..... Ale jak to piszą w instrukcji "Forester NIE JEST SAMOCHODEM TERENOWYM"! :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tarcie w tylnym dyfrze wzrasta wraz z prędkością kół, ale moge się mylić.

 

Raczej z różnicą prędkości. No i temperatura dyfra ma wpływ. Generalnie wiskozy stawiają akiś tam opór statyczny ale błyskawicznie się nagrzewa ten płyn w nich razem z pojawieniem się ruchu wewnątrz wiskozy i płyn zamienia się w galaretę a opór rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odświeżę trochę ten wątek... Orientuje się ktoś czy można zrobić coś z tylnym dyfrem w Forysiu żeby się w miarę sensownie spinał? Miałem zimą jedną akcję podobną do opisywanych juz na forum (góry, dużo śniegu, podjazd pod górę) a że dodatkowo chcę się trochę częściej wypuszczać w teren (może nie ekstremalny, ale jednak) więc chyba by się przydało.

 

Może dałoby się założyć taki z WueRXa lub eSTIaja? Patrzyłem tez na www.quaife.co.uk ale podają że mają tylko do Imprez i Legasiów (czekam na info od nich czy ten z Impry będzie pasił do Forysia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć coś ma ale przeglądając forum i mając w pamięci zimę dochodzę do wniosku że ona jest chyba dość kiepska.. a jak jest kiepska to trzeba z tym coś zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę ten wątek... Orientuje się ktoś czy można zrobić coś z tylnym dyfrem w Forysiu żeby się w miarę sensownie spinał? Miałem zimą jedną akcję podobną do opisywanych juz na forum (góry, dużo śniegu, podjazd pod górę) a że dodatkowo chcę się trochę częściej wypuszczać w teren (może nie ekstremalny, ale jednak) więc chyba by się przydało.

 

Może dałoby się założyć taki z WueRXa lub eSTIaja? Patrzyłem tez na www.quaife.co.uk ale podają że mają tylko do Imprez i Legasiów (czekam na info od nich czy ten z Impry będzie pasił do Forysia).

 

Nie jestem pewien, czy zakladajac mocniejsza szpere z tylu osiagniesz to co chcesz. Ta szpera z tylu w Foresterach to glownie jest po to, zeby poprawic zachowanie w zakretach (zwiekszyc nadsterownosc). Z tego samego powodu byla wczesniej wrzucona do WRXa - przeciez tam nikt nie mysli o wlasciwosciach terenowych. Jak zalozysz mocna szpere z tylu, to Forys moze zaczac jezdzic Ci bokami :-)

 

Z tego co czytalem, w jezdzie terenowej skuteczniejsza jest blokada centralnego mechanizmu roznicowego. W DCCD w STi mozna zablokowac 50:50, ale to tez nie ma sluzyc terenowej jezdzie - faktem jest, ze mozliwosci wyjechania z zaspy znacznie sie poprawiaja (czego doswiadczylem tej zimy). Nie wiem jednak czy nie taniej wyjdzie Ci zainwestowac w dobre opony terenowe.

 

Pozdrawiam,

 

Michalis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...