Skocz do zawartości

blok spec c


qska

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze jedno, żebym dobrze zrozumiał:

wynika z tego, że można dać kolesiowi otwarty blok np. z wrx i zrobić z niego super mega hiper wytrzymały blok zamknięty? :shock:

 

BartZ według tego Pana tak to wygląda ale to "pic na wodę, fotomontaż" bo tak, jak pisałem blok zamknięty jest "zamknięty na całej wysokości swojego przekroju" a tego raczej nie da się zrobić z bloku otwartego więc podejrzewam że ten człowiek dorabia po prostu odpowiednią "tulejkę" jakiejś tam grubości i wprasowuje ją w blok otwarty, tak, że patzrąc na niego z góry wygląda jak blok zamknięty. To oczywiście są tylko moje przypuszczenia ale jak niby można byłby to zrobić w inny sposób? Taki zabieg, o ile jest wszystko dobrze dopasowane, dobrane i zrobione na pewno w jakimś stopniu wzmocni blok otwarty ale nie oszukujmy się-nie zrobi to z bloku otwartego zamkniętego... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze natrysk oleju ! :D

 

-- Wt lis 15, 2011 12:59 am --

 

PatLove

; OK

 

Zgadza się ale natrysk oleju nie jest aż takim problemem i rzeczywiście można to zrobić, za to zrobienie z bloku otwartego w 100% bloku zamkniętego to dla mnie czysta abstrakcja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno już śmigają takie bloki , ale to się za niedługo dowiemy czy to jest coś watrę ? a może któryś z forum ma taki blok niech się podzieli wrażeniami :roll:

 

qska mogą śmigać i mieć się całkiem dobrze(takie wzmocnienie bloków było praktykowane już wcześniej z tym że nie w PL), mi chodzi bardziej o to, że to nadal nie jest blok zamknięty i nie ma jego wytrzymałości :P :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre opisy na aukcjach allegro sugerują, że ich autor pali dobry towar. Niestety może to również skutkować wielkim kabuuuum po skorzystaniu z usług w/w.

PatLove – Ciebie również zachęcam do uzupełnienia swojej wiedzy w kwestii konstrukcji bloków subaru.

 

Podpowiadając - EJ 22 closed deck

closed1k.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

closedwu.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Tak czy inaczej, zamykanie bloków to żadna nowość - nie tylko w Subaru. Zrobiłem to wielokrotnie, działa. Z pewnością jednak wymaga kilku pochodnych zabiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PatLove - pisząc o konieczności uzupełnienia przez Ciebie wiedzy, myślę np o tym fragmencie Twojej wypowiedzi:

 

blok zamknięty ma cały odlew "zamknięty", a nie tylko "górę", tzn chodzi mi o to, że gdybyś zrobił przekrój poziomy oryginalnego zamkniętego bloku, to na całej jego wysokości ten przekrój wyglądałby tak samo

co jest po prostu bzdurą

 

i np o tym:

takie wzmocnienie bloków było praktykowane już wcześniej z tym że nie w PL

 

Taki system był stosowany w PL zanim powstało forum SIP. Ja akurat robię to w zupełnie inny sposob. Co do usługi do której nawiązujesz....nie widzialem zadnego bloku pochodzącego od owego Pana, ale wnioski wynikające ze sposobu myślenia przedstawionego w opisie sugerują, że nie do końca wie o co kaman....aczkolwiek IMO z grubsza kierunek jest właściwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PatLove - pisząc o konieczności uzupełnienia przez Ciebie wiedzy, myślę np o tym fragmencie Twojej wypowiedzi:

 

blok zamknięty ma cały odlew "zamknięty", a nie tylko "górę", tzn chodzi mi o to, że gdybyś zrobił przekrój poziomy oryginalnego zamkniętego bloku, to na całej jego wysokości ten przekrój wyglądałby tak samo

co jest po prostu bzdurą

 

Zgadzam się, my bad :oops: Byłem przekonany, że jest tak, jak napisałem. Nawet znalazłem gdzieś w necie rysunek takiego przekroju i generalnie to do niego się odniosłem pisząc tamten post. Jak się do niego ponownie dokopię to wrzucę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc inżynierskim okiem to wkładka instalowana jest w najbardziej obciążonym przekroju cylindra. Mimo że na pierwszy rzut oka wygląda to jak turbinka kowalskiego do malucha uważam że raczej robi robotę i blok jest mocniejszy. Jeśli chodzi o wytrzymałość to ciężko znaleźć jakieś wady. Jedynie chłodzenie może być trochę "upośledzone"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to chłodzenie, o którym piszecie było tak mocno upośledzone (oczywiście wyłączam przypadki 8000KM i 2 mln nm :D ) to stare legacy turbo miałyby popękane bloki, głowice, tłoki, przegrzane pierścienie i wciągałyby hektolitry oleju...

A jakoś tak nie jest. Nie demonizowałbym problemu chłodzenia - wystarczy myślę chłodnica o właściwej pojemności i ewentualenie termostat o niższej temp., natomiast sztywność bloku może mieć wpływ na owalizowanie się tulei w konsekwencji na trwałość motoru.

 

A co do silnika 2,5, to moim zdaniem warto złożyć go na dartonach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem "trochę" nie wiem czy doczytałeś. Z jakiegoś powodu subaru postanowiło zrezygnować z bloków zamkniętych i śmiem twierdzić ze nie ze względów na oszczędność na zużyciu aluminium czy zmniejszenie wagi. Co do owalizacji cylindra to głównym powodem jest składowa siły jaką działa tłok na korbowód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Z jakiegoś powodu subaru postanowiło zrezygnować z bloków zamkniętych i śmiem twierdzić ze nie ze względów na oszczędność na zużyciu aluminium czy zmniejszenie wagi...

 

Nie podchodziłbym do tego w ten sposób bo z jakiegoś powodu subaru również zrezygnowało z mniej awaryjnej i sprawdzonej jednostki 2.0 na rzecz 2.5...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała analogia:

dlaczego np. koła pasowe (jakiekolwiek) mają otwory na całej powierzchni, a nie są pełne?

Ponieważ obciążenia przenoszą w ten sam sposób, a są lżejsze. Dlaczego czasami lepiej zastosować rurę miast pełnego pręta - z tych samych (i nie tylko) względów; więc uważam, że blok półzamknięty jest wystarczająco dobrym rozwiązaniem, a z bloku zamkniętego nie robiłbym "nadsilnika". Zatrzeć można i tak wszystko :mrgreen::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała analogia:

dlaczego np. koła pasowe (jakiekolwiek) mają otwory na całej powierzchni, a nie są pełne?

Ponieważ obciążenia przenoszą w ten sam sposób, a są lżejsze. Dlaczego czasami lepiej zastosować rurę miast pełnego pręta - z tych samych (i nie tylko) względów; więc uważam, że blok półzamknięty jest wystarczająco dobrym rozwiązaniem, a z bloku zamkniętego nie robiłbym "nadsilnika". Zatrzeć można i tak wszystko :mrgreen::P

 

BartZ nie chodzi o to żeby robić z zamkniętego bloku jakieś cudo ale nic nie zmienia faktu, że to właśnie zamknięty blok jest najmocniejszym jaki kiedykolwiek był wyprodukowany przez FHI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała analogia:

dlaczego np. koła pasowe (jakiekolwiek) mają otwory na całej powierzchni, a nie są pełne?

Ponieważ obciążenia przenoszą w ten sam sposób, a są lżejsze. Dlaczego czasami lepiej zastosować rurę miast pełnego pręta - z tych samych (i nie tylko) względów; więc uważam, że blok półzamknięty jest wystarczająco dobrym rozwiązaniem, a z bloku zamkniętego nie robiłbym "nadsilnika". Zatrzeć można i tak wszystko :mrgreen::P

 

BartZ nie chodzi o to żeby robić z zamkniętego bloku jakieś cudo ale nic nie zmienia faktu, że to właśnie zamknięty blok jest najmocniejszym jaki kiedykolwiek był wyprodukowany przez FHI.

Być może tak, a nawet prawie na pewno tak :wink: próbuję tylko znaleźć uzasadnienie dla konstrukcji bloku p/zamkniętego. Może jest tak, że blok p/z przenosi obciążenia w sposób bardzo zbliżony do bloku z, a jest wystarczająca tańszy w produkcji (może lżejszy)... Tak se gdybam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blok p/z przenosi obciążenia w sposób bardzo zbliżony do bloku z, a jest wystarczająca tańszy w produkcji (może lżejszy)...

popieram :)

Taka mała analogia:

dlaczego np. koła pasowe (jakiekolwiek) mają otwory na całej powierzchni, a nie są pełne?

Ponieważ obciążenia przenoszą w ten sam sposób, a są lżejsze

Tu troszkę ma znaczenie fakt , że kółka zmieniają obroty dość gwałtownie i aby nie szarpać nadmiernie paskiem fajnie ,gdy są lekkie.(mały moment bezwładności)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...