Jump to content

blok spec c


qska

Recommended Posts

blok spec c jet zamknięty czy otwarty ?

 

-- N lis 13, 2011 6:36 pm --

 

zastanawiam się nad modyfikacją bloku ,czyli przerobić otwarty na zamknięty z natryskiem na denko oleju ? może ktoś już ma taką modyfikacje :)

Link to comment
Share on other sites

blok spec c jet zamknięty czy otwarty ?

 

-- N lis 13, 2011 6:36 pm --

 

zastanawiam się nad modyfikacją bloku ,czyli przerobić otwarty na zamknięty z natryskiem na denko oleju ? może ktoś już ma taką modyfikacje :)

 

 

Blok spec c jest półzamknięty. Co do tej modyfikacji, to pewnie chodzi Ci o taką z aledrogo, zgadza się?

Wystawia się gość, który twierdzi, że przerabia otwarte bloki na zamknięte i dodaje natrysk oleju na denka tłoków.

 

Co do samej przeróbki to według mnie jest to głupota bo blok zamknięty ma cały odlew "zamknięty", a nie tylko "górę", tzn chodzi mi o to, że gdybyś zrobił przekrój poziomy oryginalnego zamkniętego bloku, to na całej jego wysokości ten przekrój wyglądałby tak samo, natomiast nie wyobrażam sobie w jaki sposób ten człowiek robi z otwartego bloku zamknięte. Gdyby to było takie proste, to podejrzewam, że już dawno byłoby powszechnie praktykowane i oryginalne zamknięte bloki nie byłyby taki rarytasem, jakim są...

Link to comment
Share on other sites

rozmawiałem z tym gościem i twierdzi że jest pierwszy w Polsce natomiast nie chciał zdradzić w jaki sposób to robi :?:

 

Nie jest pierwszy. Modyfikacje tego typu są praktykowane od dawna. Raz lepiej raz gorzej :mrgreen:

 

Powiedz może co chcesz z tym blokiem robić, po co go zamykać ? jaki projekt planujesz ? z jakim turbo?, z jakim wałem? może coś Forum doradzi?

Link to comment
Share on other sites

qska, nie bądż taki enigmatyczny.Rozwiń trochę te "ambitne plany".

Odpowiedz na pytania zadane wyżej przez Bryka,to otrzymasz podpowiedzi które być może pomogą zoszczędzić czasu i kasy.

Link to comment
Share on other sites

To określ parametry silnika,moc,moment jaki cię interesuje i do czego auto ma służyć.Czy tylko do upalania czy do codziennej jazdy i czasem jakaś upalanka.

Wtedy dostaniesz podpowiedż jak blok będzie odpowiedni i wystarczający.

Link to comment
Share on other sites

cybel, nie chodzi mi z czego robić mam na myśli tłoki ,korby ,wał , ale na jakim bloku ?

 

Musisz najpierw określić orientacyjnie w jaką moc celujesz, a przynajmniej jej okolice to wtedy będziemy mogli Ci coś podpowiedzieć.

Jeżeli są to okolice 400-450KM to w zupełności wystarczy Ci blok półzamknięty, jeżeli więcej to bezpieczniejszy byłby już zamknięty ale musisz mieć świadomość tego, że blok zamknięty również nie jest bezproblemowy. Mam tu na myśli chociażby trudności z jego chłodzeniem, oczywiście są sposoby żeby wyeliminować te trudności z chłodzeniem tak samo jak są sposoby na wzmocnienie np. bloku półzamkniętego, który po takim wzmocnieniu wystarczy na dużo więcej niż 450KM.

 

-- 13 lis 2011, o 19:31 --

 

bardzie mi zależy na Nm a moc powyżej 400 km

 

Jeżeli zależy Ci na Nm to chyba lepiej iść w 2.5 litra bo tam jednak znacznie łatwiej o moment... W klasycznym strokerze nie poszalejesz z pojemnością bo w porównaniu do 2.0 będzie to raptem jakieś 2140cm3...

Link to comment
Share on other sites

PatLove - pw

 

-- N lis 13, 2011 10:02 pm --

 

czy ktoś wie jaki może być koszt bloku pół zamkniętego do spec c / nowy to wiem / a jaki koszt zamkniętego RA ?

Link to comment
Share on other sites

a jaki koszt zamkniętego RA ?

 

Wez pod uwage, ze nie wszystkie Type-R i Type-RA mialy zamkniety blok (jesli ktorekolwiek, bo prawde mowiac tyle tych roznych wariacji bylo, ze sam juz nie wiem - duzo zalezy od rocznika - my99/00, ej207 mialy otwarty)

Link to comment
Share on other sites

a jaki koszt zamkniętego RA ?

 

Wez pod uwage, ze nie wszystkie Type-R i Type-RA mialy zamkniety blok (jesli ktorekolwiek, bo prawde mowiac tyle tych roznych wariacji bylo, ze sam juz nie wiem - duzo zalezy od rocznika - my99/00, ej207 mialy otwarty)

 

Dokładnie, z informacji które ja posiadam wynika, że zamknięte bloki były do któregoś(nie wiem dokładnie którego) miesiąca 1995 roku i to nie tylko w Type-R/RA ale też w Legacy GT i japońskich WRX-ach, a później były już montowane bloki otwarte.

Teoretycznie zamknięty blok ma oznaczenie EJ20GN ale tu łatwo się naciąć bo istotna jest ta literka "N", gdyż EJ20G były też blokami otwartymi montowanymi w zwykłych GT-ekach...

Link to comment
Share on other sites

a jaki koszt zamkniętego RA ?

 

Wez pod uwage, ze nie wszystkie Type-R i Type-RA mialy zamkniety blok (jesli ktorekolwiek, bo prawde mowiac tyle tych roznych wariacji bylo, ze sam juz nie wiem - duzo zalezy od rocznika - my99/00, ej207 mialy otwarty)

Ale EJ207 to chyba jest półzamknięty...

Link to comment
Share on other sites

Ale EJ207 to chyba jest półzamknięty...

 

 

...a to zależy :mrgreen: Serio, występowały w przyrodzie również EJ207 otwarte. Wcześniejsza seria. Generalnie, w newagech EJ207 jest półzamknięty (półotwarty), w klasykach otwarty.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

a jaki koszt zamkniętego RA ?

 

Wez pod uwage, ze nie wszystkie Type-R i Type-RA mialy zamkniety blok (jesli ktorekolwiek, bo prawde mowiac tyle tych roznych wariacji bylo, ze sam juz nie wiem - duzo zalezy od rocznika - my99/00, ej207 mialy otwarty)

Ale EJ207 to chyba jest półzamknięty...

 

Tak jak Grzesiek pisze...

 

W new age tak. w gc8 - nie. I tez kiedys bym sobie dal reke uciac, za to, ze mam blok polotwarty/polzamkniety :)

I bym teraz reki nie mial ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...