qska Opublikowano 14 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 PatLove : pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Jeszcze jedno, żebym dobrze zrozumiał: wynika z tego, że można dać kolesiowi otwarty blok np. z wrx i zrobić z niego super mega hiper wytrzymały blok zamknięty? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Jeszcze jedno, żebym dobrze zrozumiał:wynika z tego, że można dać kolesiowi otwarty blok np. z wrx i zrobić z niego super mega hiper wytrzymały blok zamknięty? :shock: BartZ według tego Pana tak to wygląda ale to "pic na wodę, fotomontaż" bo tak, jak pisałem blok zamknięty jest "zamknięty na całej wysokości swojego przekroju" a tego raczej nie da się zrobić z bloku otwartego więc podejrzewam że ten człowiek dorabia po prostu odpowiednią "tulejkę" jakiejś tam grubości i wprasowuje ją w blok otwarty, tak, że patzrąc na niego z góry wygląda jak blok zamknięty. To oczywiście są tylko moje przypuszczenia ale jak niby można byłby to zrobić w inny sposób? Taki zabieg, o ile jest wszystko dobrze dopasowane, dobrane i zrobione na pewno w jakimś stopniu wzmocni blok otwarty ale nie oszukujmy się-nie zrobi to z bloku otwartego zamkniętego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qska Opublikowano 14 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 jeszcze natrysk oleju ! -- Wt lis 15, 2011 12:59 am -- PatLove ; OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 jeszcze natrysk oleju ! -- Wt lis 15, 2011 12:59 am -- PatLove ; OK Zgadza się ale natrysk oleju nie jest aż takim problemem i rzeczywiście można to zrobić, za to zrobienie z bloku otwartego w 100% bloku zamkniętego to dla mnie czysta abstrakcja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qska Opublikowano 14 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 podobno już śmigają takie bloki , ale to się za niedługo dowiemy czy to jest coś watrę ? a może któryś z forum ma taki blok niech się podzieli wrażeniami :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 podobno już śmigają takie bloki , ale to się za niedługo dowiemy czy to jest coś watrę ? a może któryś z forum ma taki blok niech się podzieli wrażeniami :roll: qska mogą śmigać i mieć się całkiem dobrze(takie wzmocnienie bloków było praktykowane już wcześniej z tym że nie w PL), mi chodzi bardziej o to, że to nadal nie jest blok zamknięty i nie ma jego wytrzymałości :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Niektóre opisy na aukcjach allegro sugerują, że ich autor pali dobry towar. Niestety może to również skutkować wielkim kabuuuum po skorzystaniu z usług w/w. PatLove – Ciebie również zachęcam do uzupełnienia swojej wiedzy w kwestii konstrukcji bloków subaru. Podpowiadając - EJ 22 closed deck Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Tak czy inaczej, zamykanie bloków to żadna nowość - nie tylko w Subaru. Zrobiłem to wielokrotnie, działa. Z pewnością jednak wymaga kilku pochodnych zabiegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Xbike wszystko się zgadza niemniej jednak na zdjęciu nr 1, które pokazałeś widać że zamknięty jest odlew, a w przypadku usługi, o której rozmawiamy zamknięcie jest za pomocą tej dołożonej tulejki. Zgadza się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 PatLove - pisząc o konieczności uzupełnienia przez Ciebie wiedzy, myślę np o tym fragmencie Twojej wypowiedzi: blok zamknięty ma cały odlew "zamknięty", a nie tylko "górę", tzn chodzi mi o to, że gdybyś zrobił przekrój poziomy oryginalnego zamkniętego bloku, to na całej jego wysokości ten przekrój wyglądałby tak samo co jest po prostu bzdurą i np o tym: takie wzmocnienie bloków było praktykowane już wcześniej z tym że nie w PL Taki system był stosowany w PL zanim powstało forum SIP. Ja akurat robię to w zupełnie inny sposob. Co do usługi do której nawiązujesz....nie widzialem zadnego bloku pochodzącego od owego Pana, ale wnioski wynikające ze sposobu myślenia przedstawionego w opisie sugerują, że nie do końca wie o co kaman....aczkolwiek IMO z grubsza kierunek jest właściwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 PatLove - pisząc o konieczności uzupełnienia przez Ciebie wiedzy, myślę np o tym fragmencie Twojej wypowiedzi: blok zamknięty ma cały odlew "zamknięty", a nie tylko "górę", tzn chodzi mi o to, że gdybyś zrobił przekrój poziomy oryginalnego zamkniętego bloku, to na całej jego wysokości ten przekrój wyglądałby tak samo co jest po prostu bzdurą Zgadzam się, my bad Byłem przekonany, że jest tak, jak napisałem. Nawet znalazłem gdzieś w necie rysunek takiego przekroju i generalnie to do niego się odniosłem pisząc tamten post. Jak się do niego ponownie dokopię to wrzucę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Patrząc inżynierskim okiem to wkładka instalowana jest w najbardziej obciążonym przekroju cylindra. Mimo że na pierwszy rzut oka wygląda to jak turbinka kowalskiego do malucha uważam że raczej robi robotę i blok jest mocniejszy. Jeśli chodzi o wytrzymałość to ciężko znaleźć jakieś wady. Jedynie chłodzenie może być trochę "upośledzone" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Gdyby to chłodzenie, o którym piszecie było tak mocno upośledzone (oczywiście wyłączam przypadki 8000KM i 2 mln nm ) to stare legacy turbo miałyby popękane bloki, głowice, tłoki, przegrzane pierścienie i wciągałyby hektolitry oleju... A jakoś tak nie jest. Nie demonizowałbym problemu chłodzenia - wystarczy myślę chłodnica o właściwej pojemności i ewentualenie termostat o niższej temp., natomiast sztywność bloku może mieć wpływ na owalizowanie się tulei w konsekwencji na trwałość motoru. A co do silnika 2,5, to moim zdaniem warto złożyć go na dartonach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Napisałem "trochę" nie wiem czy doczytałeś. Z jakiegoś powodu subaru postanowiło zrezygnować z bloków zamkniętych i śmiem twierdzić ze nie ze względów na oszczędność na zużyciu aluminium czy zmniejszenie wagi. Co do owalizacji cylindra to głównym powodem jest składowa siły jaką działa tłok na korbowód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 ...Z jakiegoś powodu subaru postanowiło zrezygnować z bloków zamkniętych i śmiem twierdzić ze nie ze względów na oszczędność na zużyciu aluminium czy zmniejszenie wagi... Nie podchodziłbym do tego w ten sposób bo z jakiegoś powodu subaru również zrezygnowało z mniej awaryjnej i sprawdzonej jednostki 2.0 na rzecz 2.5... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Taka mała analogia: dlaczego np. koła pasowe (jakiekolwiek) mają otwory na całej powierzchni, a nie są pełne? Ponieważ obciążenia przenoszą w ten sam sposób, a są lżejsze. Dlaczego czasami lepiej zastosować rurę miast pełnego pręta - z tych samych (i nie tylko) względów; więc uważam, że blok półzamknięty jest wystarczająco dobrym rozwiązaniem, a z bloku zamkniętego nie robiłbym "nadsilnika". Zatrzeć można i tak wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Taka mała analogia:dlaczego np. koła pasowe (jakiekolwiek) mają otwory na całej powierzchni, a nie są pełne? Ponieważ obciążenia przenoszą w ten sam sposób, a są lżejsze. Dlaczego czasami lepiej zastosować rurę miast pełnego pręta - z tych samych (i nie tylko) względów; więc uważam, że blok półzamknięty jest wystarczająco dobrym rozwiązaniem, a z bloku zamkniętego nie robiłbym "nadsilnika". Zatrzeć można i tak wszystko BartZ nie chodzi o to żeby robić z zamkniętego bloku jakieś cudo ale nic nie zmienia faktu, że to właśnie zamknięty blok jest najmocniejszym jaki kiedykolwiek był wyprodukowany przez FHI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Taka mała analogia:dlaczego np. koła pasowe (jakiekolwiek) mają otwory na całej powierzchni, a nie są pełne? Ponieważ obciążenia przenoszą w ten sam sposób, a są lżejsze. Dlaczego czasami lepiej zastosować rurę miast pełnego pręta - z tych samych (i nie tylko) względów; więc uważam, że blok półzamknięty jest wystarczająco dobrym rozwiązaniem, a z bloku zamkniętego nie robiłbym "nadsilnika". Zatrzeć można i tak wszystko BartZ nie chodzi o to żeby robić z zamkniętego bloku jakieś cudo ale nic nie zmienia faktu, że to właśnie zamknięty blok jest najmocniejszym jaki kiedykolwiek był wyprodukowany przez FHI. Być może tak, a nawet prawie na pewno tak :wink: próbuję tylko znaleźć uzasadnienie dla konstrukcji bloku p/zamkniętego. Może jest tak, że blok p/z przenosi obciążenia w sposób bardzo zbliżony do bloku z, a jest wystarczająca tańszy w produkcji (może lżejszy)... Tak se gdybam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 blok p/z przenosi obciążenia w sposób bardzo zbliżony do bloku z, a jest wystarczająca tańszy w produkcji (może lżejszy)... popieram Taka mała analogia:dlaczego np. koła pasowe (jakiekolwiek) mają otwory na całej powierzchni, a nie są pełne? Ponieważ obciążenia przenoszą w ten sam sposób, a są lżejsze Tu troszkę ma znaczenie fakt , że kółka zmieniają obroty dość gwałtownie i aby nie szarpać nadmiernie paskiem fajnie ,gdy są lekkie.(mały moment bezwładności) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się