Jump to content

Problemy z foresterem


Kosa
 Share

Recommended Posts

Od pewnego czasu cos strasznie trzeszczy mi w lewym przednim kole. Dzwiek ten pojawia sie na wyboistej drodze. Wyglada to na amortyzator, albo spręzynę. Czy ktos mial juz takie problemy?

Drugi problem to automatyczna klimatyzacja. Ustawiajac na 20C najpierw bucha z maksymalna moca powodujac ukrop w samochodzie, a nastepnie wieje lagodnie, ale zdecydowanie za chlodnym powietrzem. Efekt jest taki ze najpierw sie spoce, a pozniej mi zimno :) Czy w waszych Foresterach tez tak jest? Czy to ja mam problem z klima?

Z gory dziekuje za odpowiedzi. Zanim pojade do serwisu chcialem poznac opinie innych.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Co do trzaskow... moze to byc tez wahacz...

 

Co do klimatyzacji... nie ustawiaj 20C... tylko jak masz skale 20-30... srodek 25... to ustawiaj tak 23-24... obieg ustaw na szyba+nogi (nie na auto) i wylacz A/C jakby sie samo wlaczylo a nawiew na AUTO jak wejdziesz do zimnego samochodu klima powinna czekac na odpowiednia temperature silnika... jak osiagnie to zacznie coraz mocniej dmuchac cieplym powietrzem... ale nie na tyle zeby zrobic ukrop...

 

Wiesz keidy robi ukrop? Kiedy samochod jest rozgrzany, wnetrze tez... a Ty np wyjdziesz z samochodu na chwile - zosatwisz otwarte drzwi - naleci swierzego, zimnego powietrza z zewnatrz... termometr odczyta to jako duzo nizsza temperature we wnetrzu i probuje dogrzac... - poprostu unikaj takich szokow dla termometru ;)

Link to comment
Share on other sites

No dobra. Ale jesli klima jest automatyczna i ja nastawiam 20C to tyle wlasnie ma byc. Nastawianie na 23-24 stopnie zeby wstrzelic sie w odpowiednia temperature mija sie z "idea" automatycznej klimy. W polonezie usawiales sobie suwak od ogrzewania po srodku zeby mniej wiecej miec odpowiednia temperature.

Link to comment
Share on other sites

Kosa, Ten wartosci sa pogladowe.... Bo inne sa w zimie a inne w lecie... przyjmij, ze te 23 to w rzeczywistosci jest ok 18... (w zimie)...

Link to comment
Share on other sites

Kosa, tak... ma byc 20 - ale nigdy nie jest bo sa starty... on dazy do tej temperaturyale jej nie osiaga... a jak osiaga to tez jest ona wzgledna bo to co Ty czujesz to jeszcze wilgotnosc i czasami te same 20 moze wydac Ci sie syberia a kiedy indziej sahara... :roll:

Link to comment
Share on other sites

I tak mnie nie przekonales :) Jezdzilem paroma samochodami z automatyczna klima i wiem jak powinno byc. Wilgotnosc tu nie ma nic do rzeczy bo klima i tak odpowiednio osusza powietrze. W tym poscie chodzi mi glownie o to zeby dojsc czy ogolnie klima w Foresterze jest niedopracowana, czy to z moim egzemplarzem jest cos nie tak.

Link to comment
Share on other sites

Kosa, o jaaa... napisalem wyzej, ze przy wylaczonym A/C ... przy wlaczonym to jest juz zupelnei inna bajka... ale w zimie wlaczam A/C tylko jak zaparuje lub mi jest duszno... inaczej to szkoda paliwa i mocy...

 

Klima w Foresterze jest niedopracowana - byla o tym... tak samo jak w Legacy i Imprezie tez... ale nic sie nie martw - w innych samochodach tez jest podobnie - w jednym troche lepiej, w drugim troche gorzej... w BMW e46 nie bylo w cale lepiej...

Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam problem, jeśli chodzi o grzanie. Jak bym nie ustawił, czy to AUTO, czy też bez AUTO (i bez A/C) to na poczatku grzeje jak wściekły, potem robi się chłodno. Wkurza mnie to okropnie, bo rozumiem, opcja AUTO o samochód/termometr stara się wyrównać temperaturę. Ale do choroby, jeśli nic nie jest ustawione, a tylko temperatura grzania, to znaczy że ma grzać STAŁĄ temperaturą. Rozważanie o tym, czy to jest 20, czy 25, czy dużo czy mało, nie mają nic do rzeczy. Po prostu ma grzać stale jednakową temperaturą.

Podsumowując - nie tylko Ty tak masz. Po prostu pewnie Ten Typ Tak Ma

Link to comment
Share on other sites

inzynier_mamon,

 

Hint: zrób bez AUTO i ustaw np ręcznie nawiew na szybę i na nogi bez klimy. Jeśli ustawisz AUTO, a potem wyłączysz klimę, to wg moich spostrzeżeń nadal jest AUTO, tyle, że powietrze do chłodzenia brane jest z zewnątrz pojazdu. Dopiero przestawienie ręczne np nawiewu, albo prędkości wiatraka powoduje, że robi się czysty manual.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam w Frysiu tak sam, dla odmiany w Legasy jest ok. Problem dotyczy krótich przejazdów bo albo grzeje jak wściekeły albo wcale. Problem dotyczy raczej ogrzewania bo przy klimie latem jest ok i dobrze trzyma temperaturę. Zresztą przy temp poniżej zera klima i tak nie działa. Nastawiaj grzanie na szybę i nogi i próbuj znaleśc taki punkt poniżej 20,że grzeje ale nie zabija,później podkręcasz wyzej i jest ok. Prawie jak automat-prawie ja piwo.

Link to comment
Share on other sites

Co do amortyzatora - sprawdź skręcenmie na kolumnie od góry. U mnie był luz - okazało sie po czasie gdy zaczął już ostro stukać. Co do klimy - działa fajnie w trybie "manualno-aytomatycznym": raz na jakiś czas przy zimnym włączasz auto, wyłaczasz AC, dalej działa w kolejności: szyba-szyba,nogi - nogi. Przy ustawieniu na 23,5-24 jest O.K. Na auto bucha goracem bo chce szybko nagrzać; nagrzewa powietrze a czujnik jest w desce rozdzielczej gdzie bezwładność termiczna jest znacznie większa. Efekt: Tobie goraca, czujnikowi ciagle zimno.

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Klima w Legasiu działa dokładnie tak samo jak opisujesz!

Myślę że to jest urok automatycznej klimy w Subaru która zmusza do ciągłego kręcenia temperaturą bez względu czy pracuje w trybie auto czy nie.

Pisałem juz o tym w kilku wątkach i większośc użytkowników potwierdzała dokładnie takie samo działanie.

Niezgodzę się że przeszkadza to w czasie jazdy w mieście. Mi najbardziej przeszkadza w czasie jazdy w trasie. Zadałem sobie trud mierzenia temperatury w samochodzie podczas 400km trasy. Pomimo samozaparcia i smażenia się w 28 stopniach temperatura w samochodzie nawet przez minutę nie była zgodna z zadanymi 20 stopniami.

Uwielbiam jak pasażerowie którzy pierwszy raz ze mną jadą patrzą na mnie jak na idiotę walczącego ciągle z klimą żeby ich nieugotowała lub niezamroziła.

Twierdzenie że klima jest robiona pod rynek amerykański(gdzieś ktos tak napisał) jakoś też mnie nie przekonuje,myślę że taki sposób działania a raczej niedziałania klimy każdego doprowadzi do rozpaczy.

Jest to jeden z wielu problemów SUBARU określanych jako "ten typ tak ma" który Dyrekcja olewa i nabiera wody w usta.

Smutne i żenujące!

Link to comment
Share on other sites

W sumie to ja w ogole nie ruszam klimatyzacji...

 

W zimie mam ustawienie (szyba+nogi) (AUTO) (23 stopnie)

W lecie mam ustawienie (twarz+nogi) (AUTO) (23 stopnie)

 

i jest zajebiscie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

W sumie to ja w ogole nie ruszam klimatyzacji...

 

W zimie mam ustawienie (szyba+nogi) (AUTO) (23 stopnie)

W lecie mam ustawienie (twarz+nogi) (AUTO) (23 stopnie)

 

i jest zajebiscie :mrgreen:

 

To w imprezie tak można?? W legacym auto oznacza, że komputer wybiera gdzie grzać. Jakakolwiek próba zmiany nawiewu wyłącza tryb auto

Link to comment
Share on other sites

W sumie to ja w ogole nie ruszam klimatyzacji...

 

W zimie mam ustawienie (szyba+nogi) (AUTO) (23 stopnie)

W lecie mam ustawienie (twarz+nogi) (AUTO) (23 stopnie)

 

i jest zajebiscie :mrgreen:

Zimą zajebiście na full wali upałem?

Latem zajebiście na full wali mrozem?

Są gusta i guściki!

Generalnie mam wybór "mniej łańcuchów więcej batów?"

Link to comment
Share on other sites

Co Wy piszecie... kierunek ustawiam manualnie, sile nawiewu na AUTO, a temperature na 23 stopnie... w zimie dopoki silnik sienie rozgrzeje nie dzieje sie nic... jak sie rozgrzeje to delikatnie rozgrzewa wnetrze a pozniej utrzymuje temperature (w kurtce i w szaliku jest OK)... w lecie chlodzi ale nie na tyle zeby sie nawabic kataru... jak jest wyjatkowo mocne slonce i grzeje przez szyby to wlaczam jedynie kierunek na TYLKO TWARZ i tyle...

Link to comment
Share on other sites

Co Wy piszecie... kierunek ustawiam manualnie, sile nawiewu na AUTO, a temperature na 23 stopnie... w zimie dopoki silnik sienie rozgrzeje nie dzieje sie nic... jak sie rozgrzeje to delikatnie rozgrzewa wnetrze a pozniej utrzymuje temperature (w kurtce i w szaliku jest OK)... w lecie chlodzi ale nie na tyle zeby sie nawabic kataru... jak jest wyjatkowo mocne slonce i grzeje przez szyby to wlaczam jedynie kierunek na TYLKO TWARZ i tyle...

To o innej klimie mówimy.

Link to comment
Share on other sites

inzynier_mamon,

 

Hint: zrób bez AUTO i ustaw np ręcznie nawiew na szybę i na nogi bez klimy. Jeśli ustawisz AUTO, a potem wyłączysz klimę, to wg moich spostrzeżeń nadal jest AUTO, tyle, że powietrze do chłodzenia brane jest z zewnątrz pojazdu. Dopiero przestawienie ręczne np nawiewu, albo prędkości wiatraka powoduje, że robi się czysty manual.

Dziękuję, dziś wypróbuję, chyba że żona wczesniej się zdenerwuje i mi przykręci ogrzewanie :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Mam forestera od jakiegoś miesiaca i dostaje "szału" walcząc z "automatyką" klimy w tym aucie i albo rozbieram sie albo kręce gałami niczym radiopelengator za okupacji wzbudzając podobnie jak krzysiom spore zdziwenie pasażerów :D .Jak przesiadam sie na akordeona to nieustannie zastanawiam sie dlaczego inżynierów subaru przerosła tak prosta rzecz ? :D Mam nieśmiałą nadzieje że może latem będzie prościej ...

Link to comment
Share on other sites

Nieśmiało powiem, że chyba porada Fido__ działa :)

A co do automatyki nawiewu - zauważyłem, że jak się włączy ogrzewanie AUTO, wówczas nawiew ustawia się na pozycję tylko na nogi (wiem, że wówczas dmucha również przez nawiewy na szybę i boczne) i jak już się nagrzeje jak wściekły, wówczas przez nawiewy boczne zaczyna lecieć chłodne powietrze, a ciepłe (nie gorące) leci na nogi.

Link to comment
Share on other sites

U mnie sprawa wygląda tak:

Grzanie->

1 ustawiam temperaturę na 21, dmuchawa AUTO, Kierunek nawiewu na auto

po osiągnięciu odp. temp. silnika dmuchawa zaczyna się rozkręcać i grzać.

2. Jak się siedzi w kórtce to po prostu trzeba ją zdjąć, bo ja w domu mam 21 st. k kórtkę zdejmuję bo jest mi gorąco.....

3. po ok. 10 min. dmuchawa zwalnia obroty i te,peratura się stabilizuje.

 

4. Jeśli jadę na krótkiej trasie to obroty dmuchawy ustawiam na 1/2 zakresu, reszta na auto

 

Miałem wcześniej Civic'a z manualną klimą i wolę tą w foresiu

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...