Skocz do zawartości

Subaru Legacy do driftu


Kamzool

Rekomendowane odpowiedzi

Półosie odpiąć i czymś zaślepić otwory bo będzie olej uciekał :) Opisuj co robiłeś, pewnie pare osób będzie śledzić wątek;)

 

Gdybym wam powiedział, za ile kupiłem 2 piękne sztuki legasia z niemiec, musiałbym was zabić

To poratuj tylnymi sprężynami jak taki tani był :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie pozbyłem się tylnej kanapy, boczków, obić tapicerki, schowków, pasów, wnętrza bagażnika i powiem wam, że uciekło ponad 60kg...Do wybebeszenia zostało jeszcze kilka pierdół, m.in deska rozdzielcza...do tego dojdzie zmiana foteli i 100kg pęknie :) A co do półosi, to się je utnie w dwóch miejscach i będzie po problemie. melina26, Przesłał mi ciekawą fotorelacje z opisami co i jak spawać w wiskozie :) Naprawdę ludzie jeżdżący subaru są "inni" (w pozytywnym oczywiście znaczeniu) ;) Mam do sprzedania jednego Legasia za śmieszne pieniądzę, więc jak ktoś byłby to pisać, niedługo porobie zdjęcia i umieszcze w kategorii sprzedam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No właśnie! Nie krzyczcie na mnie :P Czy wszystko co sie robi musi być opłacalne i logiczne? A gdzie podążanie za emocjami? :P Tak więc nie krzyczeć :P:lol:

 

-- So paź 22, 2011 10:00 am --

 

Kurde nie mogę odkręcić drążka od zmiany biegów, tego trzpienia co wychodzi z tyłu skrzyni biegów...Zauważyłem tam klin, ale ni chu chu nie chce się poddać, chyba go rozwierce i zastosuje śrubę, bo nieużywane przez ponad 20 lat śruby są niezwykle uparte. Wyciągam wtedy wisko i spawara w ruch! :) Już widziałem dziada przez szparę w obudowie skrzyni i widać w środku zębatki, które należy zrosić spawem ;) Ciekawi mnie, dlaczego nie trzeba wyciągać półosi z przodu? Znaczy to, że będą się luźno kręciły a przez zaspawanie centralnej wiskozy cała energia będzie generowana na tylny most? Uwierzcie, że cokolwiek przyniesie ten projekt, to podniecenia i radości z grzebania i poznawania auta "od środka" nikt mi nie zabierze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro zajrzałem to trochę się naprodukuję :P Żeby wyjaśnić dlaczego trzeba spawać wiskozę podam przykład. Załóżmy że mamy do dyspozycji most od jakiegoś samochodu do lepszego zobrazowania działania napędu awd. Zakładamy że koło lewe to przód auta a koło prawe to tył. Chcemy żeby napędzane było tylko tylne więc podnosimy koło lewe w górę (tzn odpinamy tylko przednie półosie). Okazuje się że koło które styka się z podłożem wcale się nie obraca a to w powietrzu kręci się jak szalone. Wpadamy na pomysł że trzeba zainstalować elektroszperę :twisted: Spawamy mechanizm i okazuje się że tylne kolo już się kręci. Kręci się również przednie bo brakuje (jest ale zaspawany) mechanizmu miedzyosiowego. Obecność przednich półosi spowoduje że nie można będzie swobodnie zawracać parkować, i prędzej czy później coś strzeli. Tak więc przednie półosie na śmietnik i cieszymy się z RWD. Co do wyciekania oleju to w subaru są dwa rodzaje półosi. W jednym przypadku olej nie będzie wypływał a w drugim już tak. Prawdopodobnie masz te niecieknące. Przy demontażu zobaczysz o co chodzi. Zasada ta sama co przy tej dźwigni do zmieniania biegów w skrzyni - czyli dwa kołki.

Podsumowując:

1 spawamy wiskoze

2 wyjmujemy półosie przód

3 spawamy różnicowy tył

4 upalamy.

Co do tego legaca na sprzedaż to możesz podesłać jakieś info z jego stanem i cenką na PW?

PS jeśli niechcesz spawać to zawsze można kupić dedykowany zestaw do konwersi na RWD

http://www.ppgearbox.com.au/page.asp?productid=72

Cena bardzo przystępna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hehe...rzeczywiście cena przystępna, chyba się skuszę :) A co do Legasia, to skoro mam katować auto, to prędzej czy później coś klęknie, więc ten drugi będzie jako zbiór części zamiennych w jednym kawałku ;) Dawca organów w razie potrzeby..Tak chyba jest najrozsądniej ;) Dziękuje jeszcze raz za informacje ;) Wszystko pojąłem

 

-- So lis 05, 2011 12:35 pm --

 

Łuuu....Kawał pracy za mną...ale jako, że jutro u nas w Oleśnicy jest trening drifterów, zamierzam dzisiaj poskładać do końca legasia RWD i zjawić się tam jako jeden z trenujących ;)

Wiskoza centralna zaspawana, zamontowana, tylny most zaspawany, skręcony. Dzisiaj pozostaje mi zalać skrzynie i dyfer olejem, zamontować dyfer, wał drążek zmiany biegów, wymienić olej silnikowy, filtry, świece i jadę! :) W planach mam pojechać tam jeszcze przed wszystkimi, aby w razie, gdyby legaś nie chciał latać bokiem uniknąć kompromitacji ;) Trzymajcie kciuki. Jeśli Legaś, ja lub razem damy radę, dołącze do postu jakieś foty i filmy. :) Pozdro! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ciężkich zmaganiach i licznych niepowodzeniach Legaś dotknął płyty lotniska...Mimo sceptycznego podejścia do niego - mile mnie zaskoczył...Następnym razem muszę zaopatrzyć się w więcej kół ;) Mam nadzięję, że wszyscy którzy odradzali mi konwersję AWD do RWD chylą chociaż delikatnie czoła...Bo 115 koni, mała waga i elektroszpera dają jednak radę :) Tylne opony starczyły mi na 20 min upalania ;P A jaki podziw wzbudził Dziadek wśród drifterów w Nissanach i Beemkach ;P Nawet jeden zapragnął się nim przejechać i po tym co ujrzałem powiem jedno - Dobry kierowca nie potrzebuje 400 koni, żeby efektownie latać bokiem w strugach białego cudnie pachnącego dymu :)

 

89009897.jpg

 

39571096.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik będzie :) Jak będzie co pokazać... To mój drugi w życiu kontakt z driftem, więc nauczę się i sie pochwale :) Na razie sporo spinów robie :)

 

-- So lis 12, 2011 5:01 pm --

 

71695034.jpg

 

57634731.jpg

 

10548957.jpg

 

40949248.jpg

 

165/70R14 z tyłu, 205/40R17 (dla lepszego trzymania) z przodu i Legaś lata jak szalony ;) Pozostaje tylko zrobić zawiechę na beton i będzie cacy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

.....melina26, Przesłał mi ciekawą fotorelacje z opisami co i jak spawać w wiskozie ..........

Czy Kolega mógłby przesłać mi tą fotorelację, bo jestem ciekaw co i jak.

 

W międzyczasie znalazłem fają lekcję driftu:

http://www.youtube.com/watch?v=E6_5ZyZy ... re=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta, rzeczywiście...! Byłem tak podniecony tym lataniem, że nie zauważyłem ;P Zaraz utworze posta w dziale kupie/sprzedam ;P A tak poważnie dlaczego bez maski : mam stożek, niech łapie chłodne powietrze, niech silnik łapie chłodne powietrze, niech niepotrzebne 15kg zostanie w domu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No fajnie że w końcu się udało. Powiedz tylko czemu sprzedajesz?

http://allegro.pl/subaru-legacy-2-0-16v-boxer-rwd-drift-kjs-i1984336489.html

I gdzie jest wideło? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dokładnie tak :) Odpowiedź jest w aukcji...Dotego dochodzi to, że zamykają lotnisko u mnie, a nie będę jeździł z nim 100km na lawecie...koszt transportu, wstępu, paliwa itp.. 500zł/ dzień latania nie licząc darmowych opon... A jak będzie 200sx to się go zarejestruje i po kłopocie ;)

 

-- So lut 04, 2012 3:26 pm --

 

Mój przerobiony przeze mnie na tylnonapędówkę Legaś :lol: Te strzały to efekt końcówki paliwa i na gwałtownych zakrętach chwilowo nie miał czego zasysać :) Ogólnie na nowy sezon planuje zawias utwardzić ;) Na wiele mnie nie stać, czysty fun ;P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje, to utwardzić i obniżyć o jakieś .... 8-10 cm.

 

Będzie fun.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...