Skocz do zawartości

Impreza GT my00 i kilka problemow


blasterpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zostalem szczesliwym(mam nadzieje)posiadaczem Imprezy GT my 00.W aucie jest pare spraw do poprawy ale do rzeczy.

 

1.Turbina nie laduje max 0.2 bara,silnik nie kopci,nie bierze oleju co moze byc przyczyna sama turbina a moze sterowanie, jak sprawdzic?

 

2.Przy zgaszonym silniku ruszajac energicznie kierownica w prawo-lewo slychac wyrazne stuki,luzow przy kolach nie ma wiec pewnie maglownica jesli tak to czy da sie ja regenerowac czy szukac uzywki.Jak sprawdzic czy to na 100% maglownica?

 

3.Przy pelnym skrecie kol jadac do tylu auto jakby haczy (Wyczytalem w innym poscie ze to moze byc wiskoza) ale dzieje sie tak tylko jak auto jest zagrzane ,na zimnym tego nie ma.Czy to napewno wisko?

 

4.Czy jest do kupienia jakis interfejs diagnostyczny ktorym mozna zdjagnozowac oprucz silnika ABS i poduszki ?.Chodzi mi oczywiscie o cos taniego.

 

5.Auto ma podobno wymieniony silnik czy po nr silnika mozna sprawdzic jaka to wersja?

 

6. Na desce rozdzielczej nie swieci sporo kontrolek(w dolnym lewym rogu deski swieci tylko kontrolka immobilajzera),nie chodzi mi o podswietlanie zegarow to jest ok.obawiam sie ze ktos wyciagnol zaroweczki :evil: ale moze jest jakas inna przyczyna.

 

7.czy zawor upustowy(nie orginal) mozna regulowac?u mnie juz przy 2000obr upuszcza powietrze a moze tak ma byc?

 

8.Wskaznik ladowania turbo dziwnie sie zachowuje,na wolnych obrotach wskazuje 0 (brak podcisnienia?),podczas jazdy przy ok.2000 obr zaczyna isc w gore i dochodzi do ok. 0,5 bara przy 2500 obr,po przekroczeniu 2500obr gwaltownie spada do 0.Oczywiscie auto slabo jedzie zaczyna ciagnac dopiero od ok 4000 obr.

 

Na poczatek to tyle pewnie jak sie bede wglebial w temat to wyniknie cos jeszcze.Dodam ze jestem mechanikiem wiec powinienem ogarnac temat ale pomoc bardziej doswiadczonych kolegow bedzie nieoceniona.

 

-- N wrz 25, 2011 7:45 am --

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odp.:

1. może być sterowanie turbiny albo jej kres, może być gdzieś nieszczelność

2. maglownica lub końcówki drążków, sprawdzić najlepiej na podnośniku

3. też bym stawiał na wisko

4. są różne interfejsy darmowe OpenEcu, Romraider, Ecuexplorer i wiele innych, do tego się kupuje kabelek np.KKL lub ELM, Tactrix, generalnie jest o tym sporo na forum, użyj szukajki

5. na bloku jest oznaczenie pojemności silnika (EJ20 dla 2,0) poza tym chyba nie ma oznaczeń

6. a po co ktoś miałby żaróweczki wyciągać? :roll: pewnie się po prostu przepaliły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zostalem szczesliwym(mam nadzieje)posiadaczem Imprezy GT my 00.W aucie jest pare spraw do poprawy ale do rzeczy.

 

1.Turbina nie laduje max 0.2 bara,silnik nie kopci,nie bierze oleju co moze byc przyczyna sama turbina a moze sterowanie, jak sprawdzic?

 

2.Przy zgaszonym silniku ruszajac energicznie kierownica w prawo-lewo slychac wyrazne stuki,luzow przy kolach nie ma wiec pewnie maglownica jesli tak to czy da sie ja regenerowac czy szukac uzywki.Jak sprawdzic czy to na 100% maglownica?

 

3.Przy pelnym skrecie kol jadac do tylu auto jakby haczy (Wyczytalem w innym poscie ze to moze byc wiskoza) ale dzieje sie tak tylko jak auto jest zagrzane ,na zimnym tego nie ma.Czy to napewno wisko?

 

4.Czy jest do kupienia jakis interfejs diagnostyczny ktorym mozna zdjagnozowac oprucz silnika ABS i poduszki ?.Chodzi mi oczywiscie o cos taniego.

 

5.Auto ma podobno wymieniony silnik czy po nr silnika mozna sprawdzic jaka to wersja?

 

6. Na desce rozdzielczej nie swieci sporo kontrolek(w dolnym lewym rogu deski swieci tylko kontrolka immobilajzera),nie chodzi mi o podswietlanie zegarow to jest ok.obawiam sie ze ktos wyciagnol zaroweczki :evil: ale moze jest jakas inna przyczyna.

 

7.czy zawor upustowy(nie orginal) mozna regulowac?u mnie juz przy 2000obr upuszcza powietrze a moze tak ma byc?

 

Na poczatek to tyle pewnie jak sie bede wglebial w temat to wyniknie cos jeszcze.Dodam ze jestem mechanikiem wiec powinienem ogarnac temat ale pomoc bardziej doswiadczonych kolegow bedzie nieoceniona.

 

-- N wrz 25, 2011 7:45 am --

 

jak zawór upuszcza przy 2k obr, to jak turbina ma ładować? ? ?

i nie podałeś typu zaworu, a jest ich z milion, to nikt Ci nie odpowie, czy zawór da się regulować, bo jak...

 

stuki - jak napisał Kruk - trzepaczka w warsztacie - i ustalisz

 

wiskoza może zaczynać padać, zdarza się

 

diagnoza - kabelek, program, jak wyżej

 

niektóre silniki mogą mieć jeszcze fabryczne nalepki na prawym, czarnym plastikowym deklu paska rozrządu, jeżeli znajdziesz, podaj, jak nie - patrz wyżej - EJ20 motor dwulitrowy, EJ25 motor 2,5L...ot i wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,dzis zacząlem dobierac sie do auta i tak:

ad 1.odkrecilem wydech i obejzalem goraca czesc turbiny wiatrak caly wszystkie lopatki ok,obraca sie lekko bez oporow,luzu duzego brak,zawor ok.

 

ad6.Problem z kontrolkami zaweza sie do kontrolek ABS i Air Bag,zarowki sa dobre a nie swieca,czy mogl ktos je "wylaczyc programowo" czy tak sie da??

 

ad 7.zawor to jakis no name,zadnych srob do regulacji.Rozebralem go w srodku wszystko ok,nie zacina sie.Zdjalem z zaworu wezyk z podcisnienia i tak sie przejechalem , nadal bez zmian,auto nie jedzie.

 

MotorOla pisze:"jak zawór upuszcza przy 2k obr, to jak turbina ma ładować? ? ? " zawor upuszcza po odjeciu gazu a u mnie jak depne na gaz i tak trzymam to i tak turbo nie laduje.poza tym robilem probe bez zaworu (patrz ad 7.)

 

JEST pierwszy sukces :D okazalo sie ze turbina laduje normalnie,jakis laik zle podlaczyl wskaznik,pomieszane tez byly wezyki od podcisnien.Podlaczylem jak trzeba i wskaznik pokazuje dobrze a i turbina laduje do 1 bara.Przy okazji zawor upustowy zaczal jakby lepiej dzialac, wiec jest ok.

Dzis przejechalem sie inna GT i okazalo sie ze moja jedzie calkiem dobrze,wiec temat turbiny rozwiazany.

 

Pozostaje nadal nie rozwiazany problem nie palacych sie kontrolek ABS i AirBag jakies sugestie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po kupnie z kontrolkami też był problem i dokładnie z ABS-em i poduchami. Tylko u mnie ktoś był strasznie perfidny i po prostu poprzecinał im ścieżki (żeby nie świeciły i nie pokazywały błędu) i na krótko podłączył kabelkami do kontrolki ciśnienia oleju. Było to od razu zauważalne przy kupnie bo nagle kontrolka ABS i poduch gasną idealnie jak ciśnienie oleju. Mimo wszystko kupiłem tą sztukę i sobie zrobiłem pożądek z kontrolkami.

Niżej fotka jak to wyglądało po drugiej stronie zegarów.

 

A sugestia taka żebyś sprawdził dokładnie ścieżki od tych kontrolek czy gdzieś nie są przerwane celem ukrycia awarii.

P.S. Kontrolek się nie da wyłączyć programowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No za taka rzezbę to powinni łapy ucinac prze samej du... .Zagladalem do zegarow i takiej profanacji jak u ciebie to nie ma ale moze faktycznie sciezki ktos pocial,jutro zajze jeszcze raz i dokladnie sie przyjze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Miałem bardzo podobne objawy jak Ty i po paru dniach jazdy ( kiedy to czekałem na wizytę w warsztacie ) turbo padło.

 

6. Też uważam że nikt chyba żarówek nie wyciągał tylko się spaliły, jeżeli to nie są jakieś ważne kontrolki np. ciśnienie oleju to osobiście bym tego nie ruszał :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6. Też uważam że nikt chyba żarówek nie wyciągał tylko się spaliły, jeżeli to nie są jakieś ważne kontrolki np. ciśnienie oleju to osobiście bym tego nie ruszał :D:D

 

Przecież kolega napisał że sprawdzał i żarówki są w porządku.

ad6.Problem z kontrolkami zaweza sie do kontrolek ABS i Air Bag,zarowki sa dobre a nie swieca,czy mogl ktos je "wylaczyc programowo" czy tak sie da??

 

A co do kolejności gaśnięcia kontrolek to po przekręceniu kluczyka ABS chyba pierwszy gaśnie potem poduchy. ewentualnie jak nam się spieszy to odpalamy silnik i wszystko gaśnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kenross, Czy Ty do Mnie pisałeś dzisiaj na PW?pozdro.

Normalnie aż sprawdziłem skrzynkę nadawczą :) Bo nie uwierzyłem w pytanie.... Nie pisałem do ciebie nic na PW.

Przecież w wiadomości prywatnej masz podanego nadawcę, i nie mogłem to być ja bo nic nie pisałem.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem nie swiecacych kontrolek ABS i AirBag rozwiazany.Problem z ABS polegal na tym ze pociete byly przewody w wiazce do pompy ABS,po naprawieniu tej usterki i wykasowaniu bledow ABS dziala :) .AirBag to dla odmiany brak jednego Crash sensora,przecieta sciezka od lampki w zegarach.Po usunieciu tych usterek i wykasowaniu bledow uklad AirBag dziala.Wiec powoli dochodze z autem do stanu jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...