Skocz do zawartości

impreza gt vs. wrx - co wybrac?


euroauto

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

jestem nowy na forum i nie wiem czy to jest odpowiedni dzial do tego typu dyskusji? jezeli nie to prosze moderatora o przeniesienie, co by nie zasmiecac ;)))

 

sprawa wyglada nastepujaco:]]]]]]]

 

Planuje zakup subaru i mam kilka ofert pod uwaga. waham sie czy kupic europejczyka gt 218ps czy japan wrx 240ps po przekladce na eu, przedial lat 97-00!?! bardzo prosze o pomoc, sugestie i podpwiedzi ludzi ktorzy mieli lub maja z tymi autami do czynienia, co przemawia za i przeciw kazda ze specyfikacji :] ??? jestem fanem marki jaki rajdowego lifestyle'u - ale moja wiedza w przypadku tych modeli jest czysto teoretyczna, wiem ze roznia sie odrobine moca i osprzetem.... zastanawiam sie czy po przekladce nie beda mnie irytowac jakies nie dociagniecia... :/ z drugiej strony japan wrx sprawia wrazenie mocniejszego, bardziej odpornego - a lekko nie bedzie mial :]]]]

 

auto planuje zakupic w celu jazdy codziennej + weekendowe upalanie typu KJS ew. MINISPRINT tor, szuter, snieg :]]]]] obecnie jezdze 2l turbo 241PS FWD i nie bardzo chcialbym schodzic z moca w dol... tymbardziej przy 4WD ;]

 

 

z gory bardzo dziekuje za pomoc i wszystkie sugestie ;)))))

 

Pozdrawiam serdecznie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

...i sie przywitac tutaj:

viewtopic.php?f=1&t=101962&view=unread#unread

 

A tak w temacie, to sa to juz niestety na tyle leciwe auta, ze ja bym jednak szukal jak najbardziej zblizonego do serii, bez przerobek, nie przekladanego, oryginalnego GT z kierownica po lewej stronie. Pamietaj, ze 12-letnie auto tego typu pewnie mialo juz za kolkiem nie jednego takiego antuzjaste motoryzacji, jak Ty i z wiekszoscia z nich nie mialo lekko.

 

A co to za te 241KM FWD? Jezeli mozna wiedziec... Piszesz, ze nie chcesz schodzic z moca w dol... A odbyles chociaz porzadna jazde probna zdrowym GTkiem? Tak pisze, bo szczerze mowiac po przejazdzce kilkoma sporo nowszymi ("zwyklymi" dupowozami = FWD) autami o podobnej lub wyzszej mocy, to te ~220KM w Subaru (nawet jezeli kilka przez lata ucieklo) z racji 4WD i co by nie mowic nieduzej masy robi calkiem calkiem wrazenie. Wiadomo, w takiej budzie np. porzadnie przeszczepione z new age'a STI 280-300KM urywa juz leb, ale trzeba sie zastanowic, czy napewno az tyle potrzeba od auta, ktore ma sluzyc glownie do jazdy na codzien. Niestety zycie weryfikuje chlopiece marzenia i powiem Ci, ze jakbym mial miec nawet 300+ kucy w lekkiej budzie z classica, a mialo by to byc malo profesjonalnie zbudowane auto, ktore mialo by mi sie raz w miesiacu regularnie rozkraczac bez powodu i nie z mojej winy, to bardzo dziekuje, ale zdecydowanie wolalbym serie GT, nawet niech ma na kolach 170KM.

 

Podsumowujac, szukaj GT z rocznika 2000, jezeli budzet pozwala. Uklad napedowy ZTCW ten sam, co w WRXach new age (>2000) i generalnie to chyba najbardziej dopracowana wersja GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wyjaśniło się, dzięki za link do tematu sti type ra po przekładce. Auto które brałem pod uwagę pochodzi od tego samego sprzedawcy, zarzekał się ze jest profesjonalnie wykonana przekładka... Chyba oszczedzilem parę złotych za drogę i cały dzień czasu! Wisze wam skrzynkę piwa!!! :))))

 

241PS którym jeżdżę to obecnie opel zafira opc 06r a wcześnie leon cupra 07

 

Jeździłem trochę evo 9 od serii do fq 400 i najlepiej jeździło mi się fq 340 miało już genialne zawieszenie bilsteina i odpowiednią moc do wygłupów na suchym, ale jest zbyt kosztowne w zakupie, nie wspomne o serwisie. Gt tez miałem okazje jeździć, kiedyś używałem takiego przez miesiąc no i nie było szału... Po luźnej nawierzchni ok, ale suchy czy nawet mokry asfalt to trochę strach żeby zaraz coś tam bokiem nie wyszło np dyfer, albo korbowód ;)))) po prostu sprawia wrażenie delikatnego. Stąd też brałem pod uwagę wrxa, sądząc ze jest mocniejszy nie tylko ps ale i osprzetowo

 

A wrx po 2001r?

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam nad następującym projektem: kupno GTka z lat 95-00 i doprowadzenie go do stanu perfekcyjnego, tzn. rozebranie do gołej blachy, usunięcie nawet najdrobniejszych śladów korozji, dokładne sprawdzenie silnika. Na końcu ma być auto w 100% seryjne w stanie idealnym w kolorze białym lub blue mica.

I teraz najważniejsze: jakiego rzędu budżet należy mieć na tego typu projekt (wliczając zakup auta) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisal RoadRunner, wszystko zalezy od budzetu jakim dysponujesz.

ja na Twoim miejscu szukalbym pomodzonego z glowa gtka z lepsza skrzynia silnikiem po remoncie i po remapie no i z forum,takiego ktory ma jeszcze cos do "gadania".Szukajcie a znajdziecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie za 20k można kupić wrxa 01

Rzuć linkiem :twisted:

więc ile realnie może kosztować gt czy wrx z lat 97-00

Od 20k w górę. Ale i tak musisz pamiętać, że to są stare, dość wysilone i rzadko oszczędzane auta i musisz brać pod uwagę, że coś klęknie.

Znane są nawet forumowe auta które ktoś kupował za 30 - 40 k, a i tak w przeciągu pół roku robił panewki.

A taki remoncik z wymianą panewek to lekko licząc 10k pln. Jeśli akceptujesz takie koszty to kup nawet starego GTka. Ba - kupno starego, lekko zjeżdżonego auta IMO ma nawet sens bo kupujemy go tanio i zostaje kasa na zrobienie auta "pod siebie" (przejrzyj mój wątek do którego mam link w podpisie).

Kupowanie turbo subaru nie może być na zasadzie hurra optymizmu, tylko chłodnej kalkulacji finansowej. Za 15k pln (zakup turbo) + 10k za remonty = 25k pln za które możesz kupić jakieś fajne bezawaryjne niesubaru (siakieś BMW czy inny VW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja za n/a dałem 13 ,wiec nie wzbudzaj we mnie poczucia winy :| euroauto,

 

za 10k z pocalowaniem w reke.... http://moto.allegro.pl/subaru-impreza-wrx-240-ps-kombi-klima-i1725434745.html

 

-- N sie 07, 2011 10:39 pm --

 

Panowie za 20k można kupić wrxa 01

Rzuć linkiem :twisted:

więc ile realnie może kosztować gt czy wrx z lat 97-00

Od 20k w górę. Ale i tak musisz pamiętać, że to są stare, dość wysilone i rzadko oszczędzane auta i musisz brać pod uwagę, że coś klęknie.

Znane są nawet forumowe auta które ktoś kupował za 30 - 40 k, a i tak w przeciągu pół roku robił panewki.

A taki remoncik z wymianą panewek to lekko licząc 10k pln. Jeśli akceptujesz takie koszty to kup nawet starego GTka. Ba - kupno starego, lekko zjeżdżonego auta IMO ma nawet sens bo kupujemy go tanio i zostaje kasa na zrobienie auta "pod siebie" (przejrzyj mój wątek do którego mam link w podpisie).

Kupowanie turbo subaru nie może być na zasadzie hurra optymizmu, tylko chłodnej kalkulacji finansowej. Za 15k pln (zakup turbo) + 10k za remonty = 25k pln za które możesz kupić jakieś fajne bezawaryjne niesubaru (siakieś BMW czy inny VW).

 

za 20k bankowo do wyrwania... http://otomoto.pl/subaru-impreza-bugeye-wrx-C19693127.html

 

ten pewnie za 22k... z lpg http://moto.allegro.pl/subaru-impreza-wrx-4x4-gaz-lpg-turbo-i1742602881.html

 

22-23k... http://otomoto.pl/subaru-impreza-wrx-wagon-2-0-turbo-C18592566.html

 

dalej dodawac...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i mozna WRX'a bug-eye'a kupic za 22tys. - ale w ta przeszlosc bezwypadkowa, jak to w kraju, slabo wierze, i mimo wszystko bym sie dobrze przyjrzal stanowi technicznemu. Bo jakos jednak wiekszosc jest nieco drozsza.

 

Inna sprawa, ze wrx bug-eye przy GT to - moim skromnym zdaniem - zadna wielka podnieta, przynajmiej w serii.

 

Co do reszty - uwazam jak Godlik - kupuj, to bedzie przeciez jakby co Twoj problem, a nie nasz :)

 

Inna sprawa, ze GT szukalbym jak najtanszego, ale z jak najzdrowsza buda, tak jak carlos-wrx doradzal.

Reszte i tak przy odrobinie "szczescia" bedziesz naprawial - ale dalece prosciej mimo wszystko naprawic silnik albo skrzynie, niz np. krzywa albo pordzewiala bude.

No ale mozesz nadal wierzyc w niezniszczalne napedy i silniki - znow Twoj problem jakby co.

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...