Skocz do zawartości

AT czy MT w teren ?


mcbeth

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_skali

 

A teraz trudne pytanie ile samochodów produkuję i sprzedaje Subaru a ile VAG?

 

Jeśli nie zrozumiałeś: efekt skali działa dużo silniej w przypadku VAGU (kilka marek) niż Subaru (jedna niszkowa)

 

Albo rybka albo akwarium albo Subaru zostaje niszowe z tańszymi rozwiązaniami albo połączy się np. z Toyotą i Mazdą i będzie sypać nowoczesnymi konstrukcjami. Ale wtedy powiesz że to już nie to Subaru że się sprzedali itp że już nie są niepowtarzalni. Że zamiast SAWD są jakieś haldexy i w ogóle bez sensu.

 

Subaru jest niszowe więc nie stać ich na tworzenie technologi i badania takie jak VAG jest za biedne sprzedaje za mało samochodów.

 

Wiem że żyjesz w świecie gdzie pieniądze rosną na drzewach albo kupisz Subaru za 400 tyś żeby mieć DSG i inne cuda. Uwaga :!: :!: 400 tysięcy to kwota celowo zawyżona zdaję sobie sprawę że tyle to nie będzie nawet z 18 stopniowym DSG.

 

A co do silników turbo męczące staje powtarzanie Ci w kółko. Silniki Turbo w Subaru w krajach cywilizowanych są i mają się świetnie.

Wszystko ma dwie strony medalu i CVT i DSG mają swoje wady, Subaru stosuje CVT również ze względu na to że obniża emisje CO2 a to w przyszłości pozwoli na powrót turbobenzyn do Europy.

 

Jak chcesz nauczać absolwenta ekonomii to wyrób sobie chociaż tytuł doktorski. Zrozumiesz wtedy że twój cytat mechanika to też efekt skali.

Jak się nie ma kasy na opracowanie nowej technologii to się prowadzi kooperację i kupuje gotowe elementy - tak robi teraz cały świat i jak się robi m.in. w przypadku skrzyń automatycznych i silników.

Odnośnie silników turbo to daruj sobie już te teksty, bo juz dawno zostało tutaj ustalone że obecny klient nie oczekuje silników turbo i dla garstki chętnych klientów nie będą one wprowadzane. Moje stwierdzenie to wydźwięk tamtej dyskusji i nie ma to nic wspólnego z ofertą Subaru poza Europą.

I jeszcze jedno: czy Subaru jest producentem niszowym czy małym? Bo jeśli niszowym to na czym obecnie polega ta jego nisza?

 

Jak ostatnio patrzyłem to mgr z ekonomi w moich papierach był więc o to się nie martwię i o dziwo nie jest to jedyny tytuł w szufladzie, więc takie kiepskie teksty o wykształceniu żeby się "podbudować" możesz sobie odpuścić. Tak robi cały świat ale Subaru z założenia samo pracuje nad swoimi rozwiązaniami, jakby kupowali skrzynie i silniki od konkurencji to już nie było by Subaru i w innym temacie byś zgodnie z trybem Polaczka narzekał że Subaru się sprzedało bo to już tylko Toyota z innym znaczkiem, sam wcześniej pisałeś że źle że Subaru robi się podobne jeśli chodzi o wygląd do innych marek a teraz sam wymagasz żeby to robili w kwestiach mechanicznych :?: :shock: WOW

 

Chcesz żeby Forester był jak Outlander montowany w Holandii z silnikami od VAG'u???

 

Myślę że można ten OT tu zakończyć twoim zdaniem w Subaru pracują źli ludzie którzy chcą Cię skrzywdzić i zdenerwować idąc od wielu lat drogą "inności technicznej", pocieszę Cię Subaru coraz mocniej współpracuję z Totoyotą więc niedługo będziesz mógł narzekać że to już nie to Subaru co kiedyś bo ma konszachty z innymi markami :wink:

 

Have a nice day

 

Clear and out:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że DSG nie ma największej terenowej zalety automatu - konwertera momentu. A w wątku rozważane są nie zastosowania szosowe (na szosie spodziewam się, że DSG będzie znacznie przyjemniejsza) ale w lekkim off-road.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, to z mizerną resztką nadziei zapytam

 

Każdy kto udzieli odpowiedzi otrzymuje od Ciebie jakiś epitet. Zadaj sobie trud i sam poszukaj informacji.

Jak w sklepie kupujesz pomidory do zawsze prosisz o dokument pochodzenia i certyfikat producenta?

 

Dostałeś na zadane pytanie prawidłową odpowiedź z wyjaśnieniem. Jeżeli to Ci nie wystarcza to poszukaj źródła. W internecie bez trudu znajdziesz wszystko włącznie z manulami.

 

Na początek taka prośba. Nigdy nie używaj słów, których znaczenia nie znasz:!: Choćby takie słowo "epitet". Czy mógłbyś zacytować przynajmniej trzy "epitety", które rzekomo użyłem :?:. Jeżeli nie, to głęboko zastanów się nad swoją konstrukcją psychiczną...

 

Co do "prawidłowej odpowiedzi" to pragnę Ci przybliżyć oczywistą oczywistość. Która odpowiedź jest prawidłowa nie Ty będziesz decydował, ani pan Mietek z pobliskiej stacji benzynowej, ani pani Jola z pobliskiego sklepiku. Czy pogodzisz się z tym?

 

Co do netu, to mam wrażenie że go przeceniasz. Nie wszystko tam znajdziesz. Nie znajdziesz tego, co w życiu jest NAJWAŻNIEJSZE. Dla netu jesteśmy bezmyślnym zbiorem cookies i innego tego typu badziewia. W necie są różne zdania na temat ile łańcuchów powinno się zakładać.

 

Naucz się też czytać ze zrozumieniem. Przecież podziękowałem Yossarionowi, chciałem się tylko do końca upewnić, czy informacje pochodzą z instrukcji obsługi, ponieważ niewielu użytkowników ma 2 Subarynki i to jeszcze jedna z nich to automat a druga manual. To wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ponieważ (nie oszukujmy się) spodziewałem się trochę innej odpowiedzi, to z mizerną resztką nadziei zapytam - skąd konkretnie wziąłeś te informacje? Czy z netu czy z takich książeczek, które producent dostarcza do każdego sprzedanego samochodu?

 

Manual do MT i AT to ta sama książeczka, przynajmniej tak jest w wersji US. Ewentualne różnice dotyczące poszczególnych modeli są po prostu wyszczególniane. Zalecenia odnośnie łańcuchów śnieżnych są zdecydowanie identyczne dla obu wersji. A dyskusja na ten temat i ew. możliwych konsekwencji długotrwałej jazdy z łańcuchami na jednej osi dla wisko/przekładni hydrokinetycznej przetoczyła się nie jednen raz przez to forum. Na przykład pierwsze z brzegu:

 

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=130906&p=1003492&hilit=%C5%82a%C5%84cuchy+przednie+ko%C5%82a#p1003492

 

8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. watek jest o jezdzie poza asfaltem. Wiec DSG w terenie (nawet malym) to kompletne nie porozumienie. Szwagra octavia RS DSG podczas manegrowawia z malym campingiem na haku zbuntowala sie i zamrugala kontralka oraz weszla w tryb awaryjny. Forek at meczony w podobnych warunkach z ciezsza lodzia na haku nawet raz nie za mrugal ....kontrolkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Yossarian za odpowiedź i za link. Spróbuję więc temat zażyć z innej mańki. Czy w Twoim Forysiu AT przednie i tylne opony zużywają się w tym samym tempie czy może dostrzegłeś jakieś niewielkie różnice?

 

Podchwytliwe pytanie, zaiste :wink: Zgodnie z zasadami, co sezon wymieniam je miejscami i zupełnie serio nie zauważyłem (może dlatego) różnicy. Ale, naprowadzę Ciebie na inny trop. Koledzy w różnych dyskusjach stwierdzali, a ja potwierdzam, że Forek AT zdecydowanie mocniej zarzuca tyłkiem na ciasnych zakrętach w zimie (i nie ma przy tym żadnych odczuwalnych objawów "dołączenia" napędu na tył) I zauważ, że da się z tego zjawiska wyprowadzić wnioski potwierdzające Twoje stanowisko o wadach dzielenia napędu przez AT, jak również wprost przeciwne, co do wysokiej efektywności i płynności rozdziału :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do "prawidłowej odpowiedzi" to pragnę Ci przybliżyć oczywistą oczywistość. Która odpowiedź jest prawidłowa nie Ty będziesz decydował, ani pan Mietek z pobliskiej stacji benzynowej, ani pani Jola z pobliskiego sklepiku. Czy pogodzisz się z tym?

 

Po prostu przeczytaj oficjalny manual do samochodu. Nie pisałem go ani ja ani pan Mietek chociaż pewnie producent też będzie dla Ciebie niewiarygodny ... bo nie podał źródła informacji.

A co do sugerowania komuś "nierozumienia" niektórych rzeczy to proponuję wstrzymać się z Tymi komentarzami bo nie wiesz kto jest po drugiej stronie.

 

PS. Oczywiście cytowana nie jest wypowiedź yossarian. Nie wiem dlaczego tak wskoczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś już to czytałem, ale przeczytałem jeszcze raz. Czy mógłbyś zacytować konkretny fragment, który nie pozwala Ci uwierzyć, że "jeżeli rozkład momentu na osiach jest 0:100 lub 100:0, to jest to dowód na to że w danej chwili osie nie są zblokowane"?

 

Ten (za nie są zblokowane uznaję otwarty dyferencjał) - pozwolę sobie zacytować kolegę damazia

podsumowanie odcinka:

- otwarty mechanizm różnicowy (dyfer otwarty) rozkłada moment napędowy RÓWNO na oba koła, pozwala natomiast na nie równy rozdział prędkości obrotowej.

- przeciwieństwem dyfra otwartego jest pełna blokada dyfra, czyli - w przenośni - sytuacja, w której koła osadzone są na jednej osi. wówczas prędkość obrotowa obu kół jest zawsze taka sama, natomiast rozdział momentów na kołach jest dowolny (wynika tylko ze współczynnika tarcia „doświadczanego” przez dane koło)

 

Tak czytam te dywagacje, czytam iiiii juz chyba wiem dlaczego macie problem.

Jedni cytuja "definicje" religijnie do nich podchodza.

Drudzy patrza na problem od strony praktycznej jazdy i obserwacji jak systemy sie zachowuja.

 

Bo sie zastanowmy. Lewe kolo jest na suchym betonie a prawe na lodzie. Samochod ulancuszony aby nie pojechal nigdzie.

Tak dla latwosci obserwacji.

No i para buch kola w ruch....... co widzimy przy niezabloowanym mechanizmie roznicowym?

Lewe stoi a prawe sie kreci...

Nie posadzajmy o glupote tego kto powie ze lewe nie przenosi zadnego momentu a prawe tak. Czy tam odwrotnie...

Bo tak to wyglada na oko. Gdyby osie zrobic z odpowiednio miekkiego materialu i zafundowac sobie mozliwosc odczytu momentu ma nich, to........ no wlasnie co?

Wtedy wszystko bylo by jasne :mrgreen:

 

-- So sie 06, 2011 5:25 pm --

 

jezdze passatem DSG i jezdzilem OBK CVT. jezeli mialbym wybierac to jedynie DSG nie wyje tak jak CVT i zmiany sa blyskawiczne taki Legacy D z DSG hymm :D

 

Wyje? Szkoda ze popsutym egzemplazem jechales. :cry:

 

Aaaaa, tylko mi nie mow ze ASO nie widzialo niz zlego. :P

 

-- So sie 06, 2011 5:35 pm --

 

Tylko, że DSG nie ma największej terenowej zalety automatu - konwertera momentu. A w wątku rozważane są nie zastosowania szosowe (na szosie spodziewam się, że DSG będzie znacznie przyjemniejsza) ale w lekkim off-road.

 

Na szosie CVT tez ma zalety. Pisalem o nich. Ale zaslepieni cudownoscia dwoch sprzegiel wiedza wszystko lepiej.

Stawiaja woz przez konie.

uwazaja ze - Produkt nabywa dobrych cech bo go kupilem.....

jest jednak odwrotnie - nabylem produkt bo ma dobre cechy.

 

 

Teraz to nawet CVT im wyje :P

 

-- So sie 06, 2011 5:41 pm --

 

Dzięki Yossarian za odpowiedź i za link. Spróbuję więc temat zażyć z innej mańki. Czy w Twoim Forysiu AT przednie i tylne opony zużywają się w tym samym tempie czy może dostrzegłeś jakieś niewielkie różnice?

 

Ja! Ja! wiem!

Zona ma takiego. Specajnie nie widac roznicy w scieraniu bo robie czesto rotacje :)

 

Ale generalnie przednie szybciej ida.

 

Oczywiscie wiecie dlaczego.... nie ma to wiele wspolnego z systemem napedowym Subaru :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewe kolo jest na suchym betonie a prawe na lodzie. Samochod ulancuszony aby nie pojechal nigdzie.

Tak dla latwosci obserwacji.

No i para buch kola w ruch....... co widzimy przy niezabloowanym mechanizmie roznicowym?

Lewe stoi a prawe sie kreci...

Nie posadzajmy o glupote tego kto powie ze lewe nie przenosi zadnego momentu a prawe tak. Czy tam odwrotnie...

Bo tak to wyglada na oko. Gdyby osie zrobic z odpowiednio miekkiego materialu i zafundowac sobie mozliwosc odczytu momentu ma nich, to........ no wlasnie co?

Pomimo, iż od pierwszego mojego postu, na który mi odpowiedziałeś odnoszę wrażenie, że jesteś wobec mnie niegrzeczny oraz piszesz w bardzo dziwny sposób, który ciężko mi odnieść do rzeczy, które napisałem, a na które - mam wrażenie - wydaje Ci się, że odpowiadasz, odpiszę. :wink:

 

Otóż - tak jak wcześniej pisałem - i, co powtórzę jeszcze raz: przy niezablokowanym dyferencjale (czyli otwartym) moment na obu kołach będzie taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mlekiem matki

Nigdy nie piłem, inwektywa nietrafiona. :roll:

 

Drugi cytat - odpowiedź:

Zwróć uwagę na (cytuję) "na jednej osi" oraz "na oba dwa koła", Mam wrażenie, że pomyliłeś dyfry.

A czym te dyfry się różnią? Jeżeli jest zblokowany, to jest zblokowany i przenosi moment (znów posłużę się kolegą damaziem) dowolnie, jeżeli otwarty - po równo.

 

Czym się różni zblokowany dyfer centralny od dyfra tylnego :?:

 

Po pierwsze tym, że tematem naszego sporu jest zblokowany dyfer centralny, a nie dyfer tylny. Jeżeli jest spór o to czy jabłka są kwaśne czy słodkie, to nie wcinaj się ze śliwkami.

 

Po drugie zblokowany dyfer centralny różni się od dyfra tylnego tym, czym różni się kopnąć kogoś w tyłek a samemu zostać kopniętym. Wcale nie żartuję. Dyfer centralny jest DOSTAWCĄ momentu, natomiast dyfry na osiach są ODBIORCĄ momentu. A co się stanie, gdy odbiorcy zabraknie? Nie podejmuję się Ci tego wytłumaczyć, bo wygląda na to, że pani w szkole uczyła jakiejś innej fizyki w szkole. Pozostaje Ci tylko sprawdzić empirycznie. Podnieś samochód tak, by żadne z kół nie dotykało Najpierw zblokuj na stałe centralny dyfer. Później pozbądź się z tyłu wszystkich odbiorników momentu, a więc kół, osi dyfra, by pozostała tylko goła końcówka wału. każ komuś dodać gazu. Ponieważ wał nie ma z tyłu niczego, by przekazać swój moment, to da 100% momentu na przód, prawda. No to teraz chwyć mocno końcówkę wału. Śmiało chwyć gołą ręką, bo przecież cały moment poszedł do przodu....

 

Dlaczego gołą ręką? By zabolało i byś dłużej pamiętał, że zamiast zasłaniać się prawami fizyki, lepiej jednak je najpierw poznać. Ale poznać to nie wszystko. Trzeba jeszcze umieć dobrać odpowiednie prawo do danego zjawiska.

 

Gdy mamy ZBLOKOWANY centralny dyfer, należy go wraz z wałem traktować jako bryłę sztywną. Taki dyfer nie potrzebuje żadnego "odbiorcy" by powstał w nim moment, ponieważ sam w sobie jest odbiorcą. Jako bryła sztywna ma ten sam moment na jednym i drugim końcu wału. Będzie on różnicą "dostarczonego" i "odbieranego" momentu, więc na wielkość tego momentu nie ma wpływui czy odbiorcy będą znajdować się z przodu, z tyłu, czy tu i tam. Gdy wał więcej odbierze momentu niż wyda, wtedy prędkość kątowa bryły będzie rosła, gdy odbiorcy zużyją więcej momentu niż dostarczył silnik, obroty będą spadały.

 

beba3aef1db2e18b916337c873e22512.png

http://pl.wikipedia.org/wiki/Druga_zasada_dynamiki_ruchu_obrotowego

 

To tyle o powstawaniu momentu na wale przy zblokowanym dyfrze. Na temat REDYSTRYBUCJI momentu nie chce mi się w tym wątku wypowiadać, ponieważ tu jest wszystko świetnie napisane.

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=11&t=1668#p82833

 

Wygląda, że ten kto odsyłał mnie do tego linka, sam powinien tam zajrzeć...

 

-- So sie 06, 2011 8:46 pm --

 

A co do sugerowania komuś "nierozumienia" niektórych rzeczy to proponuję wstrzymać się z Tymi komentarzami bo nie wiesz kto jest po drugiej stronie.

 

Po drugiej stronie jest ktoś, kto bezpodstawnie oskarża kogoś o rzucanie epitetami, ale nie potrafi podać nawet trzech przykładów takich epitetów :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewe kolo jest na suchym betonie a prawe na lodzie. Samochod ulancuszony aby nie pojechal nigdzie.

Tak dla latwosci obserwacji.

No i para buch kola w ruch....... co widzimy przy niezabloowanym mechanizmie roznicowym?

Lewe stoi a prawe sie kreci...

Nie posadzajmy o glupote tego kto powie ze lewe nie przenosi zadnego momentu a prawe tak. Czy tam odwrotnie...

Bo tak to wyglada na oko. Gdyby osie zrobic z odpowiednio miekkiego materialu i zafundowac sobie mozliwosc odczytu momentu ma nich, to........ no wlasnie co?

Pomimo, iż od pierwszego mojego postu, na który mi odpowiedziałeś odnoszę wrażenie, że jesteś wobec mnie niegrzeczny oraz piszesz w bardzo dziwny sposób, który ciężko mi odnieść do rzeczy, które napisałem, a na które - mam wrażenie - wydaje Ci się, że odpowiadasz, odpiszę. :wink:

 

Otóż - tak jak wcześniej pisałem - i, co powtórzę jeszcze raz: przy niezablokowanym dyferencjale (czyli otwartym) moment na obu kołach będzie taki sam.

 

citan, chyba cos Ci sie pomieszalo i mylisz mnie z kims.

 

W swoim poscie nie odpowiedzialem bezposrednio ani Tobie ani nikomu inemu.

Zabralem glos w toczacej sie wojnie o moment na kolach.

 

Niegrzeczny? Ja dopiero moge byc jesli bedziesz mnie pomawial o niepopelnione czyny.

 

Pisze w dziwny sposob? No moze. Jesli nie rozumiesz a chcialbys zrozumiec to pytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To coś narysuję, co być może pomoże w dyskusji (dla uproszczenia moje auto ma 2 koła - jedno z przodu i jedno z tyłu :wink: ):

impreza1.jpg

W rysunku wykorzystuję rys imprezy pobrany z http://www.carshowp.com

 

Gdzie:

F1, F2 - maksymalne momenty wynikające z nacisku i tarcia, jakie mogą przenieść koła

T1, T2 - momenty faktycznie przekazywane przez koła.

M1, M2 - wskazania mierników momentu pokazujących jaki moment przenoszą pomiędzy swoimi wyprowadzeniami

 

Zawsze T1=M1 i T2=M2

 

S - moment silnika (a w zasadzie skrzyni, ale pomińmy ten detal)

 

i teraz jak to wygląda w różnych okolicznościach, momenty np. w Nm

 

stan dyfra___S___F1___F2___M1___M2___rozkład momentu (M1/M2)

 

otwarty 50:50___100___30___50___30___30___50:50

otwarty 50:50___20___30___50___10___10___50:50

otwarty 50:50___100___50___0___0___0___niby "50:50"

zblokowany___100___30___50___30___50___37,5:62,5

zblokowany___20___30___50___10___10___50:50

zblokowany___100___50___0___50___0___100:0

 

Jeśli się gdzieś pomyliłem to dajcie znać.

 

Uzupełniam o wyjaśnienie od 'osób trzecich':

http://www.houseofthud.com/differentials.htm#locking%20diff

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ktos tutaj proboje powiedziec, ze CVT jest lepsze od DSG to chyba mu sie cos popiemyliło w głowie

 

uwazasz ze w KAZDYCH warunkach i ZAWSZE DSG bedzie lepsze od CVT?

Zauwaz ze wątek juz nie jest skierowany na offroad. Jesli chodzi o samochody osobowe, sportowe , dostawcze to DSG jest lepsze od CVT. W terenowym to ani CVT ani DSG sie nie sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

citan, chyba cos Ci sie pomieszalo i mylisz mnie z kims.

Faktycznie, pomyliłem, przepraszam. :oops:

 

Niegrzeczny? Ja dopiero moge byc jesli bedziesz mnie pomawial o niepopelnione czyny.

To, mam nadzieję, no offence. :mrgreen:

 

Nie ma sprawy. :)

 

-- N sie 07, 2011 5:08 pm --

 

Jesli ktos tutaj proboje powiedziec, ze CVT jest lepsze od DSG to chyba mu sie cos popiemyliło w głowie :D

Hheheh i odwrotnie. :P

 

Jak narazie jedynym systemem lepszym od CVT jest/sa system stosowany w lokomotywach spalinowych.

 

-- N sie 07, 2011 5:15 pm --

 

Jesli ktos tutaj proboje powiedziec, ze CVT jest lepsze od DSG to chyba mu sie cos popiemyliło w głowie

 

uwazasz ze w KAZDYCH warunkach i ZAWSZE DSG bedzie lepsze od CVT?

Zauwaz ze wątek juz nie jest skierowany na offroad. Jesli chodzi o samochody osobowe, sportowe , dostawcze to DSG jest lepsze od CVT. W terenowym to ani CVT ani DSG sie nie sprawdzi.

 

 

Odnajduje tu strach przed nieznanym.

 

Pomijam ze agrumentow brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

citan, chyba cos Ci sie pomieszalo i mylisz mnie z kims.

Faktycznie, pomyliłem, przepraszam. :oops:

 

Niegrzeczny? Ja dopiero moge byc jesli bedziesz mnie pomawial o niepopelnione czyny.

To, mam nadzieję, no offence. :mrgreen:

 

Nie ma sprawy. :)

 

-- N sie 07, 2011 5:08 pm --

 

Jesli ktos tutaj proboje powiedziec, ze CVT jest lepsze od DSG to chyba mu sie cos popiemyliło w głowie :D

Hheheh i odwrotnie. :P

 

Jak narazie jedynym systemem lepszym od CVT jest/sa system stosowany w lokomotywach spalinowych.

 

-- N sie 07, 2011 5:15 pm --

 

Jesli ktos tutaj proboje powiedziec, ze CVT jest lepsze od DSG to chyba mu sie cos popiemyliło w głowie

 

uwazasz ze w KAZDYCH warunkach i ZAWSZE DSG bedzie lepsze od CVT?

Zauwaz ze wątek juz nie jest skierowany na offroad. Jesli chodzi o samochody osobowe, sportowe , dostawcze to DSG jest lepsze od CVT. W terenowym to ani CVT ani DSG sie nie sprawdzi.

 

 

Odnajduje tu strach przed nieznanym.

 

Pomijam ze agrumentow brak.

Dla mnie argumentem jest to, że DSG duzo szybciej zmienia biegi, przyspieszenie lepsze niz z manualem, mozliwosc zmiany biegów przy kierownicy ( łopatkami ) no i mniejsze spalanie niz w manualu. Z tego co wiem CVT nie oferuje tego wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

citan, chyba cos Ci sie pomieszalo i mylisz mnie z kims.

Faktycznie, pomyliłem, przepraszam. :oops:

 

Niegrzeczny? Ja dopiero moge byc jesli bedziesz mnie pomawial o niepopelnione czyny.

To, mam nadzieję, no offence. :mrgreen:

 

Nie ma sprawy. :)

 

-- N sie 07, 2011 5:08 pm --

 

Jesli ktos tutaj proboje powiedziec, ze CVT jest lepsze od DSG to chyba mu sie cos popiemyliło w głowie :D

Hheheh i odwrotnie. :P

 

Jak narazie jedynym systemem lepszym od CVT jest/sa system stosowany w lokomotywach spalinowych.

 

-- N sie 07, 2011 5:15 pm --

 

Jesli ktos tutaj proboje powiedziec, ze CVT jest lepsze od DSG to chyba mu sie cos popiemyliło w głowie

 

uwazasz ze w KAZDYCH warunkach i ZAWSZE DSG bedzie lepsze od CVT?

Zauwaz ze wątek juz nie jest skierowany na offroad. Jesli chodzi o samochody osobowe, sportowe , dostawcze to DSG jest lepsze od CVT. W terenowym to ani CVT ani DSG sie nie sprawdzi.

 

 

Odnajduje tu strach przed nieznanym.

 

Pomijam ze agrumentow brak.

Dla mnie argumentem jest to, że DSG duzo szybciej zmienia biegi, przyspieszenie lepsze niz z manualem, mozliwosc zmiany biegów przy kierownicy ( łopatkami ) no i mniejsze spalanie niz w manualu. Z tego co wiem CVT nie oferuje tego wszystkiego.

 

Co do szybkiej zmiany biegów ciężko jak pisałem skrzyni która robi to nieskończenie wiele razy na sekundę zarzucić że robi to wolniej niż 8 milisekund;) CVT daje możliwość zmiany biegów łopatkami przy kierownicy (generuje 6 biegów wtedy), zresztą nie ma to nic wspólnego z "jakością" skrzyni, co do spalania za mało w Polsce CVT żeby się wypowiedzieć dane katalogowe są o pupę rozbić:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...