Skocz do zawartości

Zakup STI 07/08 ,,Lanos" kontra 06/07


rutek111

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że dużo było o STI ,,Lanos”, ale w związku z tym, że można kupić Lanosa STI 2007/08 za podobne pieniądze co dobre ,,niestyrane” STI 2006/07 zaczynam się zastanawiać czy może nie lepiej kupić lanosa bądź co bądź jest to nowsza buda i nowszy model. Mało na forum jest informacji o awaryjności modelu po 2007. Czy jest to poziom porównywalny z poprzednim modelem, czy jest znacznie gorzej (niestety wsztsko wskazuje, że tak). Oczywiście nie pytam o wiadomych bolączkach silnika 2,5 modelu 06/07 EU czyli uszczelka/ tłoki. O urodzie nie chcę się wypowiadać bo to kwestia gustu i jak widzę po różnych opisach kwestia ,,napatrzenia się” (jak w przypadku buga – kiedyś zmora teraz auto poszukiwane coraz częściej)

Za nowym modelem przemawia:

- nowsza buda

- bardziej użytkowy na co dzień,

-?

Przeciw

- brak ramek

- mało albo w ogóle poza znaczkiem ,,kultowy” – i te wieśniackie 4 rury wydechowe zamiast jednej otwartej beczki

- prowadzenie (ale w lanosie można to poprawić)

Jeżeli ktoś może się wypowiedzieć (np. przejechał nowym modelem 150 tys km) to chętnie zobaczę opinie w temacie.

PS auto nie przeznaczam na jazdę ,,na co dzień” (żona) i do zabawy ale na torze i pojeżdżawkach

.

.

. a może lepiej EVO X :roll: (to nie prowokacja) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie będzie to o niezawodności, ale dorzucę 3 gorsze z nieco innej perspektywy.

 

Miałem kiedyś WRX 01/02 przez 5 lat, potem kupiłem STI 06. No i niby fajniej jeździ, niby nowsze auto, ale... wszystko to już było.. :-)

 

Jeżeli używasz auta z awatara (WRX 06), to - jeżeli się nim nacieszyłeś - nie kupuj STI, zwłaszcza w tym samym roczniku. Po pierwszym zachwycie szybko będziesz znudzony.

 

Na Twoim miejscu poszedłbym w auto innej marki (np. wymienione w Twoim poście jako ostatnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale nie do końca zrozumiałem:

potrzebujesz auto wielozadaniowe czy tylko do zabawy na torze i pojeżdżawkach :?:

 

Lanos jest bardziej cywilizowany w codziennym obyciu.

Mi osobiście jednak mocno brakuje detali takich jak ramki, symbol STi na interkulerze i zegary w starszych

podobają mi się duużo bardziej. Jednak tak jak napisałeś - rzecz gustu :)

Tylko proszę bez bicia :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebujesz auto wielozadaniowe czy tylko do zabawy na torze i pojeżdżawkach

Raczej tak. W roku WRX-em robię jakieś 12tys km z czego 50% to żona. Czasem bawię sie na torze lub lotnisku - na więcej z WRX - em się boję , że coś padnie albo ja gdzieś wpadnę. Do jazd służbowych używam Forka w dyszlu - czasem jak już nie mogę wytrzymać biorę WRX-a :D frajda znacznie większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to ja tak powiem: nie ma to jak lekkosc budy GC: najlepiej Type R, Type RA.....

 

Podzielam tą opinię w 100%, a i swoje 5 groszy dorzucę: poza lekkością jest to najbardziej kultowa buda i większość ludzi na stwierdzenie "Subaru Impreza" pomyśli właśnie o GC8 :P

Tylko domyślam się że autorowi wątku chodziło o znacznie nowszy model z uwagi na czystą użytkowość i awaryjność, a raczej jej brak, a żeby tak użytkować GC8 i niczym się nie martwić trzeba po pierwsze być fanem tej budy, a po drugie mieć wychuchany i dopieszczony egzemplarz, którym nie będzie strachu pojechać w dłuższą trasę.

 

Osobiście uważam, że Impreza w budzie "lanos" to już nie to, jakoś dla mnie ten model stracił duszę, którą poprzednie wersje niewątpliwie posiadają. Chociażby szyby bez ramek-niby nic, a jednak jeden z bardziej charakterystycznych stylistycznych smaczków Subaru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko domyślam się że autorowi wątku chodziło o znacznie nowszy model z uwagi na czystą użytkowość i awaryjność, a raczej jej brak, a żeby tak użytkować GC8 i niczym się nie martwić trzeba po pierwsze być fanem tej budy, a po drugie mieć wychuchany i dopieszczony egzemplarz, którym nie będzie strachu pojechać w dłuższą trasę.

Gdybym miał więcej czasu, dobry garaż to kupiłbym tani i w miarę trwały dupwóz np skodę Tour TDI lub benzynę na gaz za ok 30 tys PLN i dodatkowo starczyłoby mi na Type R RA za 35 tys pln i miałbym to co bym chciał mieć ale na 100%. Ale jaki by GC8 nie był wymaga sporo dodatkowej pracy - nie wierzę że są egzemplarze nawet w super stanie w których nic sie nie stanie np przez 30 tys km nie licząc oczywiście zwykłych czynności serwisowych. Po prostu NIESTETY wiek robi swoje czy to komuś się podoba czy nie. A szkoda bo dla mnie GC8 to wzór subaru. Ale gdyby ktoś mnie zapytał kiedy zaczęła sie legenda Subaru to powiedziałbym od 94' - 2007' I dorobienie bagażnika do Lanosa to i tak nic nie daje - to tak jakby ktoś na siłę zrobił sobie z GC8 kabrio (chociaż były takie prezentowane zdaje się w 96' na wystawach).

 

Zacząłem ten wątek bo chciałem poznać opinie użytkowników tego ostatniego modelu, w porównaniu do poprzedniego (w nadziei że jednak nie jest tak źle ). Co do ,,prawdziwości” Subaru to myślę, ze wszyscy na forum są zgodni , że po 2007’ to już coś nie teges ale niestety to tak trochę jak z EVO wszyscy na forum evo są zgodni że prawdziwe EVO to do IX a X to już inna konstrukcja silnika łańcuch rozrządu za duży za ciężki itd.

Pewnie za 5 lat na forum będzie się pisać (jak będą STI/Evo hybrydy i dyszle, że ostatnie STI to lanos z 4 d

 

-- Pt lip 22, 2011 9:04 am --

 

Moim zdaniem STI 2006/2007 to najlepsze STI jakie wyszło.

Też tak mi się zdaje - chociaż brakuje schowka na okulary :mrgreen::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rutek111, GR zrobił na mnie wrażenie "potulnego", przy depnięciu gazu nie zrobił na mnie absolutnie zadnego wrazenia ! Nie chce pisac ze jestem jakims wytrawnym kierowcą ale ja nie zauważyłem różnicy miedzy moim Pustakiem a własnie sedanem i lanosem STi.

 

ale wg. mnie, GD to ostatnie STi które ma pazur 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem STI 2006/2007 to najlepsze STI jakie wyszło.
Też tak mi się zdaje - chociaż brakuje schowka na okulary :mrgreen::D

i cup-holdera... :P:mrgreen:

 

kazdy chwali to co ma, owszem, ale prawda jest surowa: GC8 jest debesciakiem, a wszystko co powstalo pozniej, to mniej lub bardziej udane proby zbudowania lepszego wozu niz GC/GF... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy chwali to co ma

 

No nie do końca...w moim przypadku miałem 2szt. GC8, przesiadłem się na GD i wg mnie kultowość i lekkość karoserii GC8 to jedyne zalety tych modeli. Nie twierdzę że GD są pozbawione wad bo nie są ale zdecydowanie wolę GD. GC8 też bym chciał ale musiałbym je praktycznie zbudować od nowa żeby pozbyć się wszystkich mankamentów i to już nie byłoby GC8...oczywiście to tylko moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdziwe EVO to do IX a X to już inna konstrukcja

 

prawdziwe EVO to EVO 4-6 :D

 

a jeżeli STI w starej (przedlanosowej :lol: ) budzie - jedynie model 03-05 z DCCD, blobem gdzieniegdzie zwany,

a w GC8 - tylko TypeR i RA, reszta to klasyczne, dynamiczne dupowozy... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zamieniłem mojego WRX 2007 z PPP, który kupiłem jako nowy z salonu (przejechałem nim ca. 30 kkm) na używany sti EU 05 z DCCD z przebiegiem ponad 100 kkm......i gdybym miał dzisiaj podobny dylemat zrobiłbym to samo.

Dla mnie właśnie sti EU 2005 DCCD jest najlepszym sti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie właśnie sti EU 2005 DCCD jest najlepszym sti.

Tylko gdzie go kupić :( a jeszcze ma być w dobrym stanie................ i niebieski .............................i nieupalany :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj kupiłem Lanosa, jak na razie śmiga pięknie. Auto bezwypadkowe z Polskiego salonu, kupione od znajomego, który odebrał go z salonu :-)

 

 

za cirka dwa tygodnie będziesz się zastanawiał nad remapem, bo będzie ci się wydawało że to auto jakoś lepiej jechało na początku :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj kupiłem Lanosa, jak na razie śmiga pięknie. Auto bezwypadkowe z Polskiego salonu, kupione od znajomego, który odebrał go z salonu

Jeździłeś wcześniejszymi STI?

 

-- Pt lip 22, 2011 10:12 pm --

 

A ja zamieniłem mojego WRX 2007 z PPP, który kupiłem jako nowy z salonu (przejechałem nim ca. 30 kkm) na używany sti EU 05 z DCCD z przebiegiem ponad 100 kkm......i gdybym miał dzisiaj podobny dylemat zrobiłbym to samo.

Dla mnie właśnie sti EU 2005 DCCD jest najlepszym sti.

 

A jakie odczucia między WRX 07 a STI 05 (w serii? 265 km?) Bo ja miałem okazję jeździć jednym i drugim i pomijająć zawias hamulce itd jeżeli chodzi o silnik i ,,zbieranie" się to różnicy między 2,0 STI 265 km a 2,5 230 km WRX nie odczułem (mam na mysli tylko prównanie silników) - ale ja jestem amoator przez duuże A :D

 

Jeżeli chodzi o STI Lanos to boję się że poza normalnymi bolączkami silników 2,5 są jeszcze inne... - podobno wg statystyk tyle STI jeszcze w serwisach nie stało.

Ciekawe jak z sedanami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj wrx byl z PPP czyli ca. 280 KM i 420 Nm.

Sti tez po remapie 320 KM i 420 Nm.

 

Nie pamietam wszystkich niuansow ale jedna jest podstawowa roznica. Sti ma wciaz turbodziure tj, mniej liniowo przyspiesza niz 2,5 litrowy wrx....i mnie to baaaardzo odpowiada. Poza tym (pewnie bardziej podswiadomie) mam wrazenie ze jezdze duzo bardziej zwrtym, twardym i wytrzymalym samochodem stworzonym do zabawy (w porownaniu do wrx).

Nie jestem rajdowcem, ale "panem w kapeluszu" tez nie, i sti nigdysie na nic nie uskarzał :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj wrx byl z PPP czyli ca. 280 KM i 420 Nm.

 

Tyle hamownia wypluła, czy liczysz pi razy drzwi? Bo jakoś nie chce mi się wierzyć w taki wynik z PPP...

 

Zdecydowanie pi x drzwi, co prawda lepiej jezdzil jak seria ale nic nie dam sobie obciac ze bylo tyle ile obiecywal Prodrive....ale w NL nie tracilo sie gwarancji przynajmniej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boję się, że tak dobre parametry możesz odłożyć między bajki, niestety. W Polsce też oferowano pakiet PPP bez utraty gwarancji. Z tego co pamiętam, jak shamowałem mojego STI, który zaraz po zakupie dostał PPP, byłem mocno zawiedziony - niecałe 300KM (zamiast 320KM) i 430Nm (zamiast chyba 480Nm). Więc obawiam się, że w WRX ciężko byłoby zyskać tak duży przyrost mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...