rybex Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 tak z ciekawości jak się wykryje panewkę szybko tak jak u kolegi niebieski708 na filmiku , w sensie że nie słychać panewki cały czas tylko przy lekkim przy gazowaniu to koszta mniejsze od tego jak już panewka będzie stukać cały czas ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majeszczak Opublikowano 23 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Panewka jak zacznie stukać, to i tak trzeba je wymienić i tak. Możesz jeździć 2 czy 3 tygodnie.. albo 2 dni, w zależności jak użytkujesz silnik. Jak będziesz czekał aż do "rozsypania" to pewnie poleci coś jeszcze, albo np. korba wyskoczy bokiem, jak się zatrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybex Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Ja rozumiem, bo we wszystkim im wcześniej tym lepiej ale jakby ktoś mi mógł przybliżyć orientacyjny koszt naprawy, jak nic złego się tam jeszcze nie stało i tylko trzeba wymienić panewki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Miedzy 4 a 10 tysiecy tak mniej wiecej. Wybierz sobie cos z przedzialu Realnie, czy wystarczy wymienic tylko panewki - nikt Ci nie powie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majeszczak Opublikowano 23 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 nie straszmy się nawzajem, jak tylko się zaczęło, to będzie dobrze.. i nie ma co się bać , koszt panewek wydaje mi się rzędu 400~700zł, szlif i uszczelki też pewnie ok 1200, (poprawcie jak się mylę) wyjęcie silnika i robocizna ok 400~800zł i potem 500km na spokojnie pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybex Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Miedzy 4 a 10 tysiecy tak mniej wiecej. Wybierz sobie cos z przedzialu Realnie, czy wystarczy wymienic tylko panewki - nikt Ci nie powie. Co mieści się że tak powiem np w tych 4 tys ? Sama naprawa u mechanika bardzo droga prawda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Wyjecie, rozebranie, zlozenie i wlozenie silnika cos tam na pewno bedzie kosztowac. Raczej malo prawdopodobne, zeby panewki byly jedynymi czesciami do wymiany. I tak trzeba pamietac chocby faktycznie o uszczelkach. Mnie samemu te 4tys. sie malo realne wydaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 W okolicach 4k można się zmieścić z "naprawą przez wymianę" (na nowy używany ;-)). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 W okolicach 4k można się zmieścić z "naprawą przez wymianę" (na nowy używany ;-)). co nie gwarantuje, że problem nie pojawi się znowu po tygodniu... niestety... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 co nie gwarantuje, że problem nie pojawi się znowu po tygodniu... niestety... Oczywiście. Jak ze wszystkim używanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeanDream Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 majeszczak, Wiem że wątek sie urwał dawno ale jestem ciekaw dalszej historii bo mam te same objawy w swojej RS 2,5 MY05. Czy udało się wyjasnić co to jest za dźwięk ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 niestety i mi przyszło się "pochwalić" dźwiękami. nagranie silnika na zimno, wtedy jest najgłośniej: mechanik nie ma za bardzo pomysłu, ja obstawiam panewki / tłoki / przestawiony rozdząd, może coś ze sprzęgłem, ale to niestety nie zabawa w zgadywankę. na żywo bardziej słychać po stronie kierowcy. co do mocy, brania oleju itd to poza tym hałasem auto wydaje sie zdrowe, ostatnio zrobiło 3600 km do Rumunii i z powrotem i mocowo/dźwiękowo/olejowo wszystko w normie. ten hałas zauważyłem / wysłuchałem dopiero po powrocie. pytanie jak to zdiagnozować,bez rozbierania silnika póki co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigu00 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 spróbuj osłuchać za pomocą kawałka metalowego pręta może uda ci sie zlokalizować mniej więcej skąd to się wydobywa, z panewek powinien iść tylko szum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 tu jeszcze raz nagranie, tym razem audio. nagranie silnika na zimno (na początku jest szum wentylatora klimy ale parę sekund i się wyłącza). http://yourlisten.co...bo_engine_knock dźwięk jest równomierny do obrotów silnika, z tym że... jak podniosę obroty do ok 3000 lub więcej rpm to tak jakby to stukanie cichnie, jak odpuszcze przepustnicę to znowu narasta tak jakby coś wpadało w drżenie / rezonans i stuka.... ki czort? auto jedzie za 2 dni do serwisu, ale pogdybać można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aras Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 Tomek, I co się okazało się? Mam nadzieję, że nie Welcome to Panewka Club? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 ten dźwięk był daleki od panewki, raczej brzmiał tłokowo. "Mój" mechanik po osłuchaniu auta stetoskopem stawiał na rozrząd, no to kupiłem nowe graty, no i kompletny rozrząd został wymieniony - do tego okazało się, że miałem przestawiony o 1 ząbek (teraz powinno być ok). Pompa wody ledwo żyła, rolka zębata prawie się nie kręciła, a napinacz mimo że napinał - hałasował. Dość powiedzieć, że właściwie zrobiłem to w ostatniej chwili - auto ma 230kkm przebiegu, a wygląda na to, że ostatnio (70kkm temu) wymieniono tylko pasek (bo trudno było mechanikowi uwierzyć, że rolki i napinacz aż tak się zużyły przez 70 kkm). Teraz wydaje się być ok, ale nie chwalmy dnia przed zachodem słońca. Na razie słuchałem auta jakieś 2 minuty, dziś odbieram z warsztatu i posłucham jutro "na zimno" ale i tak już teraz wydaje się być lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 tzd ja zmieniam rozrząd co 40-50 tyś. km. przy ostrej eksploatacji (u mnie większość pałowanie po trasie) to nawet po 30 tys potrafi się jakaś rolka zużyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aras Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Tomek, Trzymam kciuki. Będzie dobrze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapic Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 (edytowane) zd ja zmieniam rozrząd co 40-50 tyś. km. przy ostrej eksploatacji (u mnie większość pałowanie po trasie) to nawet po 30 tys potrafi się jakaś rolka zużyć Na pewno wkladasz oryginaly? Po 30 tys nie ma prawa sie nic zuzyc(w sensie osprzet rozrzadu). Edytowane 1 Lipca 2013 przez Kapic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Tak czy inaczej ile stresu można się najeść przez dźwięki spod maski. Calusieńki rozrząd z wymianą kosztował mnie 1400 zł, a już się bałem remontu całego silnika - mój mechanik mówi "no to chyba zaoszczędziłes dyszkę " PS. potwierdzę tylko, że dziś odpaliłem auto na totalnie zimno po 2 dniach stania, i zero niepokojących dźwięków z silnika - powtórzę, rozklekotany rozrząd czy inne kołka, rolki i paski, mogą przyprawić o kilka siwych włosów i brzmieć - przynajmniej dla niewprawionego ucha - jak rozpadający się silnik... uff. cieszę się, że tylko tak się skończyło- rozrząd i tak miałem zamiar wymienić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aras Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 No i git! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się