hannibal Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 grunt że można skutecznie silnikiem hamować....ja to lubię....a spalanie...kogo to obchodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ulv Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 U mnie pokazuje chwilowe spalanie 2.0l przy hamowaniu silnikiem. Poza tym jakby nie podawało paliwa, to silnik pracowałby na samym powietrzu? Toż to perpetuum mobile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Poza tym jakby nie podawało paliwa, to silnik pracowałby na samym powietrzu? Jak pchasz samochód, to też jest to perpetuum mobile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ulv Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Jak pchasz samochód, to też jest to perpetuum mobile? Kiedy pchasz samochód silnik nie pracuje. Kiedy odciąłbyś dopływ paliwa na pracującym silniku, tłoki i korbowód stawiałyby na tyle duży opór, że musiałby zagsnąć, a samochód toczyłby się siłą bezwładności, a potem zatrzymałby się (przynajmniej tak na mój rozum, ale ja zawsze z fizyki słaby byłem :roll: ). Jeśli się mylę proszę o wyprowadzenie z błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Nie odpalałeś nigdy samochodu "na pych"? Poza tym co znaczy "zgasnąć"? Jak nie spala paliwa to jest "zgaśnięty", czy tylko jak się nie kręci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ulv Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Nie odpalałeś nigdy samochodu "na pych"? Poza tym co znaczy "zgasnąć"? Jak nie spala paliwa to jest "zgaśnięty", czy tylko jak się nie kręci? Akurat nie miałem okazji odpalać samochodu na pych (ponoć można to robić tylko w samochodach z gaźnikiem, a nasz maluch, z dawnych jeszcze czasów, problemów z odpalaniem nie miał) "Zgaśnięty" jest jak się nie kręci, nie pracuje, nic nie wydostaje się przez wydech... No ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi wyjaśnił jak silnik może pracować bez benzyny (czy innego paliwa), przecież nawet przy hamowaniu silnikiem słychać, że silnik się kręci? Być może się ośmieszam swoją niewiedzą, ale przecież wiedzę też trzeba zdobyć. Kto pyta nie błądzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Znowu zależy od definicji "pracować". Można powiedzieć, że "pracuje ujemnie" ;-) - pobierając energię kinetyczną z otoczenia (z drogi, przez przeniesienie napędu). Gdy pracuje "dodatnio" pobiera energię w postaci chemikaliów i przerabia ją w kinetyczną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ulv Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 "pracuje ujemnie" czyli porusza się dzięki temu, że samochód się toczy, a przez to, że nie spala paliwa nie może się rozpędzać ani utrzymywać stałej prędkości (chyba, że jest z górki)? To co dzieje się w takim przypadku "pracy ujemnej" w cylindrach? Wtłacza i "wydycha" samo powietrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Gdy pracuje "dodatnio" pobiera energię w postaci chemikaliów i przerabia ją w kinetyczną. Szkoda, że na odwrót. :roll: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 leon, miałeś na myśli "szkoda, że nie na odwrót"? To co dzieje się w takim przypadku "pracy ujemnej" w cylindrach? Wtłacza i "wydycha" samo powietrze? Jeśli nie podaje w tym czasie paliwa (a po co ma podawać, skoro aktualna energia kinetyczna pojazdu wystarcza), to tak - samo powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x_maly_x Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 samo powietrze to ładny dźwięk dają subarki przy zjeździe z górki na tym "samym powietrzu" Znajdź górkę ze 2-3km w dół ,odpal na górze , odetnij dopływ paliwa i tocz się w dół... gwarantuję ci że jednak po drodze silnik Ci zgaśnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 leon, miałeś na myśli "szkoda, że nie na odwrót"? Forum jest zepsute, wyrazy zjada. :wink: -- 31 lip 2011, o 16:46 -- odetnij dopływ paliwa w jaki sposób ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Trochę poczytałem te forum- standardowo poziom "dno i meter mułu". Co do tematu z tym związanego, to sam nawet nie wiem jak to jest. Może mi ktoś wytłumaczyc :?: Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x_maly_x Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 w jaki sposób ? manualnie - mocny zacisk na wężyku przy filtrze paliwa , lub podobny zacisk sterowany z pilota oczywiście zamontowany tylko w ramach eksperymentu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2184765 Akurat nie mam logów z "injector duty cycle" z hamowania silnikiem, ale mogę wykonać - jeśli jest taka potrzeba. O jakiej sytuacji konkretnie mówisz i przede wszystkim jak definiujesz "zgaśnięcie" silnika - bo jeśli nie spala paliwa, to jak dla mnie już "zgasł". ;-) O zejściu poniżej ~1500rpm czy np. wielokilometrowym zjeździe z obrotami np. na poziomie ~2500? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 W większości subaru jest nie pełny cut off, wtrysk 0,4 do 0,8 ms Pb podczas hamowania silnikiem. Ale z zaworem upustowym atmosferycznym, nawet przy pełnym cut off może nieźle strzelić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 viewtopic.php?f=11&t=107263 0,4 ms w starym Kąąbi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Wtłacza i "wydycha" samo powietrze? odetnij dopływ paliwa i tocz się w dół... gwarantuję ci że jednak po drodze silnik Ci zgaśnie... No jakbym czytał wątek na onecie po prostu. Jak auto toczy się po puszczeniu gazu, to silnik się kręci bo jest od kół napędzany i auto hamuje. Nie potrzeba paliwa, bo przecież ma hamować a nie przyspieszać albo toczyć się ze stałą prędkością. Ale za każdym razem, jak temat jest poruszany rogorzewa zajadła dyskusja Ta znikoma dawka paliwa jest jednak podawana prawdopodobnie po to żeby katalizator utrzymać w odpowiedniej temperaturze. Ale nie po to, żeby prędkość regulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x_maly_x Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Ale nie po to, żeby prędkość regulować. a kto tu pisze o regulowaniu prędkości??? Chodzi o to czy pobiera "jakąś tam " ilość paliwa lub wg niektórych nie pobiera WOGÓLE - i na ten temat toczy się dyskusja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Od tej chwili będę zażartym obrońcą teorii, że jednak pobiera 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Czy Subaru loguje "injector pulse width" z przedziału 0-1ms? W logu mam same zera, a od jedynki wzwyż już z dokładnością do setnej części milisekundy ("Fuel Injector #1 Pulse Width [ms]"). (logowane zabawką kropkowicza) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ulv Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 leon dzięki za podanie linka do tematu... sporo mi w tej kwestii rozjaśnił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się