Skocz do zawartości

Ciekawa dyskusja na forum Onetu - żłopie, czy nie żłopie?


ALEX

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak pchasz samochód, to też jest to perpetuum mobile?

 

Kiedy pchasz samochód silnik nie pracuje. Kiedy odciąłbyś dopływ paliwa na pracującym silniku, tłoki i korbowód stawiałyby na tyle duży opór, że musiałby zagsnąć, a samochód toczyłby się siłą bezwładności, a potem zatrzymałby się (przynajmniej tak na mój rozum, ale ja zawsze z fizyki słaby byłem :roll: ). Jeśli się mylę proszę o wyprowadzenie z błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpalałeś nigdy samochodu "na pych"?

 

Poza tym co znaczy "zgasnąć"? Jak nie spala paliwa to jest "zgaśnięty", czy tylko jak się nie kręci?

 

Akurat nie miałem okazji odpalać samochodu na pych (ponoć można to robić tylko w samochodach z gaźnikiem, a nasz maluch, z dawnych jeszcze czasów, problemów z odpalaniem nie miał)

 

"Zgaśnięty" jest jak się nie kręci, nie pracuje, nic nie wydostaje się przez wydech... No ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi wyjaśnił jak silnik może pracować bez benzyny (czy innego paliwa), przecież nawet przy hamowaniu silnikiem słychać, że silnik się kręci?

 

Być może się ośmieszam swoją niewiedzą, ale przecież wiedzę też trzeba zdobyć. Kto pyta nie błądzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu zależy od definicji "pracować". Można powiedzieć, że "pracuje ujemnie" ;-) - pobierając energię kinetyczną z otoczenia (z drogi, przez przeniesienie napędu). Gdy pracuje "dodatnio" pobiera energię w postaci chemikaliów i przerabia ją w kinetyczną. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"pracuje ujemnie" czyli porusza się dzięki temu, że samochód się toczy, a przez to, że nie spala paliwa nie może się rozpędzać ani utrzymywać stałej prędkości (chyba, że jest z górki)? To co dzieje się w takim przypadku "pracy ujemnej" w cylindrach? Wtłacza i "wydycha" samo powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leon, miałeś na myśli "szkoda, że nie na odwrót"?

 

To co dzieje się w takim przypadku "pracy ujemnej" w cylindrach? Wtłacza i "wydycha" samo powietrze?

Jeśli nie podaje w tym czasie paliwa (a po co ma podawać, skoro aktualna energia kinetyczna pojazdu wystarcza), to tak - samo powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samo powietrze

to ładny dźwięk dają subarki przy zjeździe z górki na tym "samym powietrzu" :twisted: Znajdź górkę ze 2-3km w dół ,odpal na górze , odetnij dopływ paliwa i tocz się w dół... gwarantuję ci że jednak po drodze silnik Ci zgaśnie... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2184765

 

Akurat nie mam logów z "injector duty cycle" z hamowania silnikiem, ale mogę wykonać - jeśli jest taka potrzeba.

 

O jakiej sytuacji konkretnie mówisz i przede wszystkim jak definiujesz "zgaśnięcie" silnika - bo jeśli nie spala paliwa, to jak dla mnie już "zgasł". ;-) O zejściu poniżej ~1500rpm czy np. wielokilometrowym zjeździe z obrotami np. na poziomie ~2500?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtłacza i "wydycha" samo powietrze?
odetnij dopływ paliwa i tocz się w dół... gwarantuję ci że jednak po drodze silnik Ci zgaśnie... :mrgreen:

No jakbym czytał wątek na onecie po prostu. Jak auto toczy się po puszczeniu gazu, to silnik się kręci bo jest od kół napędzany i auto hamuje. Nie potrzeba paliwa, bo przecież ma hamować a nie przyspieszać albo toczyć się ze stałą prędkością. Ale za każdym razem, jak temat jest poruszany rogorzewa zajadła dyskusja :)

Ta znikoma dawka paliwa jest jednak podawana prawdopodobnie po to żeby katalizator utrzymać w odpowiedniej temperaturze. Ale nie po to, żeby prędkość regulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Subaru loguje "injector pulse width" z przedziału 0-1ms? W logu mam same zera, a od jedynki wzwyż już z dokładnością do setnej części milisekundy ("Fuel Injector #1 Pulse Width [ms]"). (logowane zabawką kropkowicza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...