bksjb Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Panowie jak w temacie? Ktore rozwiazanie jest lepsze? Moze przy ktoryms zestawie klocki sie szybciej zuzywaja? Ktore rozwiazanie jest skuteczniejsze? A moze wstawic standardowe tarcze wentylowane? Nie chodzi mi bynajmniej o moje Subaru, a o drugie auto, BMW. Ale chyba zasada dzialania: tarcza - klocek = efektywnosc hamowania jest w kazdym aucie taka sama Auto wazy prawie 2t, dosc szybko sie rozpedza wiec dobry hebel to wiadomo podstawa, a juz na pewno przy tej wadze auta. Znalazlem kilka zestawow tarcz, ktore sa nawiercane, inne tylko nacinane, sa tez i takie ktore maja obie opcje. Co polecacie, czym sie bedzie charakteryzowac kazda z opcji? Moze jakies za i przeciw z gory dzieki za konstruktywne podpowiedzi! P.S. Nie interesuje mnie kwestia producenta, tylko samej technologii i jej przeznaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Myślę, że przy tej masie cięte tarcze zajadą w momencie klocki. Już lepsze wiercone. A najlepiej to klasyczne wentylowane renomowanego producenta i do tego jakieś dobre, markowe klocki. Taki zestaw ma seryjny STI i hamuje bardzo dobrze. W 2t BMW też da rade. Ewentualnie zwiększ w miarę możliwości średnicę zacisków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Myślę, że przy tej masie cięte tarcze zajadą w momencie klocki. Nic bardziej mylnego, jeżdżę na nacinanych DBA4000+ i zmieniam klocki raz na rok, czyli ok. 30.000 przejechanych kilometrów. Mocno przejechanych i mocno przehamowanych. W Subaraku 30.000 km na jednych klockach to dobry wynik. Polecam tarcze nacinane właśnie. Już lepsze wiercone. Dramatycznie pękają takie tarcze, zwłaszcza z niskiej i średniej półki cenowej. Mocno odradzam. A najlepiej to klasyczne wentylowane renomowanego producenta Dobry pomysł. Pozdrawiam Grzegorz PS. Generalnie, idea tarcz nacinanych i nawiercanych polega na lepszym (w porównaniu z tarczami gładkimi) odprowadzeniu gazów i pyłów tworzących się w wyniku hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Myślę, że przy tej masie cięte tarcze zajadą w momencie klocki. to jesteś w błędzie. moja taczka zwana przez niektórych WRXem kombi została nabyta z zamontowanymi nacinanymi tarczami i dość miękkimi - patrz bardzo dobrze hamującymi klockami (zestaw 4-ro tłoczkowy). klocków było jakieś 2/3. przejechałem już jakieś 12k km i klocków jest trochę poniżej połowy, a lekko u mnie nie mają, auto jest bardzo mocne, jest często rozpędzane do konkretnych szybkości, i z nich dynamicznie odhamowywane... uważam, że cięte tarcze robią dobrą robotę, na pewno lepszą niż tylko nawiercane, i dlatego takowe (nacinane) polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 A z czego wynika lepsza skuteczność hamowania tarcz nacinanych w porównaniu do tzw. zwykłych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 A z czego wynika lepsza skuteczność hamowania tarcz nacinanych w porównaniu do tzw. zwykłych? A tak jest? Podobno klocek lepiej wgryza się w nie do końca gładką powierzchnię. Nacięcia też podobno pomagają zebrać zanieczyszczenie i okazjonalne zeszklenia z powierzchni klocka. Podobno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 klocek ,,łapie" te kanty nacięć, przez co wyraźnie skuteczniej hamuje, a do tego się chłodzi i samooczyszcza, właśnie przeglądałem hamulce i rowki były częśćiowo zapchane zeszlifowanym klockiem, czy raczej tym, co z niego się starło podczas hamowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 klocek ,,łapie" te kanty nacięć, przez co wyraźnie skuteczniej hamuje, a do tego się chłodzi i samooczyszcza, właśnie przeglądałem hamulce i rowki były częśćiowo zapchane zeszlifowanym klockiem, czy raczej tym, co z niego się starło podczas hamowania Senk ju... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 DBA4000+ Dobrze hamują, fajnie huczą podczas hamowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Dobrze hamują, fajnie huczą podczas hamowania... Wiem, bardzo mi odpowiadają pod każdym względem (i tym właściwym, czyli git hamują i tym dźwiękowym - huczą jak tarcze za trzy miliony dolarów i tym ekonomicznym, mi starczyły na dwa lata) i chorobcia zbieram właśnie kasę na zmianę...na takie same 8) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 PS. Generalnie, idea tarcz nacinanych i nawiercanych polega na lepszym (w porównaniu z tarczami gładkimi) odprowadzeniu gazów i pyłów tworzących się w wyniku hamowania. Głównie o to chodzi. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Dobrze hamują, fajnie huczą podczas hamowania... Wiem, bardzo mi odpowiadają pod każdym względem (i tym właściwym, czyli git hamują i tym dźwiękowym - huczą jak tarcze za trzy miliony dolarów i tym ekonomicznym, mi starczyły na dwa lata) i chorobcia zbieram właśnie kasę na zmianę...na takie same 8) Pozdrawiam Grzegorz Potwierdzam, po przesiadce z EBC + red stuff na dba 4000 + ferodo 2500 jest świetnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 jeżdżę na nacinanych DBA4000+ i zmieniam klocki raz na rok, czyli ok. 30.000 przejechanych kilometrów. Zawalidroga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Zawalidroga... Starość, nie radość Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bksjb Opublikowano 8 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 ok, czyli tarcze ktore sa nawiercane i nacinane jednoczesnie moga byc dobrá opcjá? czy jednak odpuscic sobie nawiercane? W Bmw M3 np sa tylko nawiercane tarcze, fabrycznie takie pakowali! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 PS. Generalnie, idea tarcz nacinanych i nawiercanych polega na lepszym (w porównaniu z tarczami gładkimi) odprowadzeniu gazów i pyłów tworzących się w wyniku hamowania. Czy współczesne klocki jeszcze mocno gazują? Z tego co czytałem to już chyba nie, ale niestety nie potrafię znaleźć jakiś materiałów/publikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 JJacek, nie wiem, jak z gazowaniem ale pylą, jak diabli :-) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 To znaczy, że się ścierają. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 To znaczy, że się ścierają. 8) Bo one, te klocki znaczy się, to one chyba mają się ścierać... czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się