Jump to content

Bagażnik dachowy - Legacy '06 kombi


cubikon
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam pewne wątpliwości co do doboru bagażnika.

Do klasycznych relingów wybór bagażnika bazowego nie stanowił problemu. Dla "relingów zintegrowanych" czy jak tam zwał (mocowanie "fixpoint") pojawiają się pytania

W zasadzie ten system mocowania ogranicza mnie tylko do:

- Thule (http://www.e-bagazniki.pl/753-860/thule ... ,7083.html)

- Mont Blanc (http://www.e-bagazniki.pl/bu2-106-a/120 ... ,5255.html)

 

Pierwsze pytanie - czy jest jeszcze jakaś inna sensowna alternatywa?

I drugie - w przypadku klasycznych relingów mogłem dość dowolnie zamontować boxa Interpacka, czy w przypadku takiego systemu mocowania jaki jest w Legacu punkty mocowania boxa przypasują? Nie mam możliwości regulacji rozstawu belek (?) więc zastanawiam się czy istnieje jakiś jeden standard rozstawu belek i punktów mocowania stosowany zarówno przez producentów aut jak i boxów?

Link to comment
Share on other sites

cubikon, z bagażnikiem bazowym wiele nie wykombinujesz. Ja kupiłem zalinkowany przez Ciebie bagażnik Thule. Spisuje się bardzo dobrze, choć jest trochę zabawy z montażem - 8 śrub pod klucz imbusowy.

Spory problem będziesz miał z boksem dachowym. Nie znalazłem nowoczesnego boksu (z łatwym montażem i wycięciami pod relingi), który dałoby się przesunąć na tyle do przodu, żeby tył boksu nie zahaczał o spojler na tylnej klapie, po jej otwarciu.

Ostatecznie wybrałem Thule Spirit - po otwarciu tylnej klapy lekko dotyka spojlera. Zwykły tani boks z płaską podłogą i dużym zakresem regulacji powinien pasować.

Nie wiem jak na forum SIP, ale na Forum Subaru był o tym temat.

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze pytanie - czy jest jeszcze jakaś inna sensowna alternatywa?

I drugie - w przypadku klasycznych relingów mogłem dość dowolnie zamontować boxa Interpacka, czy w przypadku takiego systemu mocowania jaki jest w Legacu punkty mocowania boxa przypasują? Nie mam możliwości regulacji rozstawu belek (?) więc zastanawiam się czy istnieje jakiś jeden standard rozstawu belek i punktów mocowania stosowany zarówno przez producentów aut jak i boxów?

 

1. nie bardzo, szukałem i nie bylo...

 

2. punkty powinny przypasowac, ni ema mozliwosci regulacji belek (w boxie jest kilka mozliwosci zamocowania do belek)

Link to comment
Share on other sites

Dziś patrzyłem, że rozstaw punktów mocowania na dachu to ok 70cm. Od tylnego puntu do spojlera na otwartej klapie jest jeszcze 40-45cm. Kurde, szkoda by było jakby box który mam by nie pasował (dość porządny Interpack, mający niestety wyżłobienia na belki, dziś sprawdzę sobie ich rozstaw). Heh, zupełnie o tym nie myślałem kupując Legaca :)

 

a tak a propos .. to jaki jest sens "relingów zintegrowanych" skoro i tak montaż jest w stałych punktach jak w sporej części sedanów.

Link to comment
Share on other sites

a tak a propos .. to jaki jest sens "relingów zintegrowanych" skoro i tak montaż jest w stałych punktach jak w sporej części sedanów.

W samochodach z szybami bez ramek masz do wyboru w zasadzie zwykłe relingi/relingi zintegrowane.

W zwykłych samochodach jest jeszcze trzecia opcja: mocowanie bagażnika bazowego montowane jest pomiędzy dach a górną część obramowania okien drzwiowych. Wadą tego rozwiązania jest to, że drzwi się gorzej zamykają i uszczelki drzwiowe tracą szczelność. Ponadto mocowania bagażnika bazowego mogą uszkodzić uszczelki drzwiowe, ew. porysować dach w miejscu mocowania.

Link to comment
Share on other sites

Siur, ale ja mówię o opcji płaskiego dachu (bez żadnych relingów) z zaślepkami pod którymi są punkty mocowania, na pewno tak było w Saabie 9.3 a pewnie i w wielu innych modelach również.

Nic to, pomierzę i podumam.

So What!, z tego linka co mi podesłałeś wynika, że faktycznie jest jeszcze polska firma Amos ale tak jak na Allegro zarzekają się że posiadają zestaw do Legaca IV kombi, tak na stronie już nie są tak przekonywujący, a ich produkcje wyglądają dość topornie. Aczkolwiek zestaw belek z łapami za ok 300zł.

Link to comment
Share on other sites

Mam belki Thule i w zasadzie nie narzekam. Z boxem faktycznie trzeba uważać, żeby bagażnik dawał się otworzyć ale pierwszy z brzegu Ocean 600 w prawie pasował (klapa tylko lekko opierała się o niego).

 

Jeśli zamierzasz kupić box (ja pożyczałem), to sugeruję najpierw się z nim przejechać. I to z prędkością, z jaką zamierzasz z nim jeździć. Jak powiedział mi facet z wypożyczalni (kiedy narzekałem na hałas w czasie jazdy) efekty akustyczne są całkowicie losowe i nie skorelowane z ceną tego co zakładasz na dach. U mnie np. Ocean 600 hałasował dużo bardziej niż zwykłe zaczepy z nartami :idea:

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

No szkoda ze whispbar robi belki tylko do sedana, bo ponoć te są najcichsze.

 

W mojej sprawie to mam farta, bo box Interpacka (któryś z modeli Carver), który mam nie ma wyżłobień na belki i nie muszę się stresować rozstawem belek. Uff...

Czy będzie się opierał o spojler ... trudno, co zrobić.

Pewnie się zdecyduję na belki Thule, bo MB zaczął się cenić czasem bardziej niż Thule.

 

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

Nie ma co przesadzać. Aero są dostatecznie ciche pod warunkiem założenia gumowego paska w górnym rowku.

Zresztą głośność samych belek jest niezależna od głośności belek z boxem.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ostatecznie zanabyłem Thule 753 z alu belkami oraz uchwyty rowerowe MontBlanc Scott w niezłej promocji ...

przyznam, że belki wyją nieco powyżej 80km/h.

Trochę mnie dziwi że tak wysokiej klasy sprzęt jak Thule, dedykowany do Legaca i jego fixpointów ma te mocowania tak estetycznie średnio dopasowane - tzn otwór w relingu jest większy niż zakrywająca go guma łapy Thule ... szkoda, że tego nie dopracowali.

 

btw, polecam sklep .www.bagaznicus.pl , świetny interfejs sklepu, szybka dostawa i chybe nie najgorsze ceny.

Link to comment
Share on other sites

Ostatecznie zanabyłem Thule 753 z alu belkami oraz uchwyty rowerowe MontBlanc Scott w niezłej promocji ...

przyznam, że belki wyją nieco powyżej 80km/h.

Trochę mnie dziwi że tak wysokiej klasy sprzęt jak Thule, dedykowany do Legaca i jego fixpointów ma te mocowania tak estetycznie średnio dopasowane - tzn otwór w relingu jest większy niż zakrywająca go guma łapy Thule ... szkoda, że tego nie dopracowali.

 

btw, polecam sklep .www.bagaznicus.pl , świetny interfejs sklepu, szybka dostawa i chybe nie najgorsze ceny.

 

Te MontBlanc z napisem Subaru, za który trzeba dopłacić jakieś 3 stówki możesz kupić w ASO (Subaru bierze od MB). Ja kupiłem z napisem MontBlanc i jestem zadowolony.

Standardowo MontBlanc daje takie listewki od spodu (nie wiem jak teraz Thule - kiedyś nie dawali), które zakrywają dolną szparę w belkach i jest w miarę cicho. Bez tych listewek gwiżdże. I zakrywają cały otwór (znaczy stopki uchwytów zakrywają).

Ja na odmianę kupiłem uchwyty rowerowe Thule Rapid 582 czy coś takiego. Taki nowy model srebrny (poprzedni był czarny - za coś trzeba brać kilkadziesiąt złotych więcej) i też jestem bardzo zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Czy ktoś z posiadaczy bagażnika mont blanc może mi pomóc z montażem tego badziewia? Ten zestaw "Fitting kit FK120" to jest jakaś porażka. śrubki, podkładki i inne gówna rozsypujące się w rękach. Az się dziwię, że firma z taką renomą robi tak skomplikowane rzeczy, z którymi nie mogę sobie poradzić a jestem całkiem dobry w majsterkowaniu itp. Jakby ktoś wrzucił jakąś fotkę jak ma wyglądać stopa ze skompletowanym mocowaniem to będę bardzo wdzięczny.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...