Jump to content

ABS Forek


Gąsior
 Share

Recommended Posts

W moim Forku MY 2008 2.5 xt ,to w tracie jazdy,czasami zapala się lampka ABS-u.

 

Po wyłączeniu zapłonu gaśnie.

Problem pojawił się już kilka razy.

Serwis twierdzi, że tak ma być ,ponieważ ABS "się testuje".

Norma?

Link to comment
Share on other sites

Nie ma znaczenia jaka jest aura.

Serwis tak mi odpowiedział ,że to normalne.

A mnie to trochę niepokoi.Auto ma przejechane 53000 i jest jeszcze na gwarancji.

 

 

Jak Ci się podczas jazdy zapali lampka ABS - to znaczy, ze ABS nie dziala / i w ten sposób sygnalizuje awarie/ - mozesz to latwo sprawdzic - wykonujac manewr hamowania jak się zapali lampka, wiec to nie jest normalne. Ostatnio taka przypadlosc w Clio mojej mamy - okazała się pękniętym pierścieniem od ABS - czujnik swirowal, rozlaczal system i wyskakiwala kontrolka.

Link to comment
Share on other sites

ABS jak każdy układ sterowany elektronicznie wykonuje samodiagnozę - i dzieje się to zawsze przy uruchamianiu samochodu, a potem na bieżąco w trakcie jazdy - system odpowiadający za bezpieczństwo musi sprawny w chwili zadziałania, a więc diagnostyka musi zostać wykonana przed zadziałaniem.

Ale to absurd aby "testujący się" układ powodował wyłączenie. To nie jest normalne zjawisko. Skoro zapala się lampka ABS tzn. że jakiś podzespół całego układu ABS nie funkcjonuje prawidłowo i wtedy ABS bezwzględnie się wyłącza. Przy odpalaniu ponownie wykonuje się samodiagnoza i jeżeli nie ma problemów to ABS pozostaje włączony ale poprzednie błędy powinny zostać w pamięci i powinna tam być informacja do powoduje problem.

Link to comment
Share on other sites

Może ASO, w którym serwisuje samochód,takowego nie ma? :?

Musi to mieć żeby mogło być ASO. Jak dla mnie to ładne przegięcie, że ASO zbywa klienta, który zgłasza, że w trakcie jazdy często zapala się lampka ostrzegawcza ABS.

Link to comment
Share on other sites

SSM - bez problemu wyczyta błedy - ajkie wystąpiły w ABS - dzisiaj właśnie takie auto jak masz w opisie w ASO - było na pełnej diagnostyce - i pokazało stare błędy ABS z pamięci.

 

Podjedź do innego ASO - gdzie będą bardziej rozgarnięci serwisanci - i przynajmniej będą się starali zdiagnozować przyczynę - a nie pogadają że ten typ tak ma.

Link to comment
Share on other sites

Serwis tak mi odpowiedział ,że to normalne.

A mnie to trochę niepokoi.Auto ma przejechane 53000 i jest jeszcze na gwarancji.

 

Człowieku, jak dostajesz takie dictum, to zgłoś im usterkę na papierze (jak nie będą chcieli potwierdzić przyjęcia i swojej "diagnozy", to wyślij im poleconym). Jeśli coś Ci się później stanie, nawet po gwarancji, wystarczy pismo do Rzecznika Praw Konsumentów - niekiedy działa cuda...

Link to comment
Share on other sites

ponieważ ABS "się testuje".

 

 

To ich zapytaj , czy jak sie testuje, i będzie nagła potrzeba awaryjnego hamowania , to czy zadziała ABS , czy moze powie , prosze później hamowac , teraz trwa test :evil:

Jeśli czegoś nie przekreciłeś lub źle zrozumiałeś , to, to ASO nie powinno być nawet punktem wymiany gazu w zapalniczce :roll: :evil: Gotują mnie normalnie takie wpisy, w szczególności jeśli chodzi o czyjeś bezpieczeństwo :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...