Jump to content

Czym posmarować sworzeń WG ?


AdaSch
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

mam pytanie, czy smaruje się czymś sworzeń WG? moja chodzi ale tak tempo, że czasem pomaga użycie większej siły, no w każdym razie nie chodzi płynnie. Prawdopodobnie to jest przyczyna nierównego przyspieszania furgonu i sporych korekt sterowania WG względem mapy.

 

Domyślam się, że olejem tego się nie smaruje, w takim razie czym? Są jakieś patenty na usprawnienie ustrojstwa.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

IMHO tego się nie smaruje...

nie ma siły, żeby coś wytrzymało. gorąca strona turbiny nie bez powodu się tak nazywa - świeci jak dasz dłużej w palnik.

być może z miedzianego smaru zostanie miedź, która coś nasmaruje.... będzie dym w każdym razie :mrgreen:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

IMHO tego się nie smaruje...

nie ma siły, żeby coś wytrzymało. gorąca strona turbiny nie bez powodu się tak nazywa - świeci jak dasz dłużej w palnik.

być może z miedzianego smaru zostanie miedź, która coś nasmaruje.... będzie dym w każdym razie :mrgreen:

A co na to manual? :P:mrgreen: :wink:

Link to comment
Share on other sites

kropkowicz,

 

jutro rano jestem w aso. Zapytam o to.

 

btw jadę w sprawie szarpania, ale będę męczył o samo sprawdzenie luzów zaworowych.

 

wiele elementów moich problemów wskazuje na zawory

 

btw, przez 80kkm jeździłem na 98 (stary typ) z czego 20kkm na 98 dynamic, Może to ona spowodowała ew problem z zaworami a ja szukam dziury w cały,

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

IMHO tego się nie smaruje...

 

 

dokładnie :D , tego sie nie smaruje tylko rozbiera , poleruje i składa. Pamiętaj tam jest tulejka w tulejce, i dodatowo zabezp. malutkim bolcem, jak ktoś tego nigdy nie robił, to nawet tego nie rób bo możesz uszkodzić turbo :D

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

carfit, +pomuk

kropkowicz, +pomuk

 

thx.

 

btw luzy zaworowe będą sprawdzone we wtorek, ale chłopaki uważają, że nie możliwe bo głownie była 98/95 ale się uparłem więc sprawdzą. Obecny przebieg to 130kkm

 

missfire mam najczęściej na 4 cylindrze ale pojawiają się również na pozostałych.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

bez porządnego nagrania ciężko zdiagnozować ... zakładam że silnik zdrowy , tłoki nie zapieczone, nie bierze płynu chłodzącego ani nie bąbelkuje itd

 

Sprawdź pompką i manometrem przy ilu otwiera WD i jak chodzi wtedy, musi trzymać około 0,45- 0,5 bara,

 

Może być wąż IC , wężyki od sterownia turbo, elektrozawór lub nieszczelna gruszka WD, przepływka !!! powodem nierównomiernego przyspieszania.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

zakładam że silnik zdrowy

 

kompresja na wszystkich garach równa chyba 9,3 czy coś takiego

 

tłoki nie zapieczone,

wielokrotne płukanki, ale pewności w 100% nikt nie da

 

nie bierze płynu chłodzącego ani nie bąbelkuje itd

tutaj wszystko ok Płynu nie dolewam

 

Sprawdź pompką i manometrem przy ilu otwiera WD i jak chodzi wtedy, musi trzymać około 0,45- 0,5 bara,

tak, zrobię mam takie przyrządy i pompkę + pomuk :mrgreen:

 

Może być wąż IC

nie wie co to, ale nie ma śladów oleju na przyłączu turbo-IC

 

wężyki od sterownia turbo

sprawdzone szczelne i czyste, Kidyś bardzo bujało ale stwardniał waz na krućcu przy turbo i puszczało, i bardzo falował boost. na wszystko co związane z ciśnieniem założyłem wysokiej jakości obejmy elastyczne. od tego momentu bosst jest ładny i równy również na logach z RR

elektrozawór lub nieszczelna gruszka WD

elektrozawór był wymieniony w związku z powyższym, gruszkę sprawdzę męcząc ją ciśnieniami

 

przepływka !!!

kilka razy myta,

 

learn view pokazuje coś takiego

LearningView_SS_6-5-2011113623PM.jpg

 

logi z RR pokazują knocki generalnie przy ruszaniu na niskich obrotach, kiedy zbierze sie ich za dużo zmieniają kąt zapłonu i tak wkółko

wycinek z loga

logknock.jpg

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

zób mi nagranie pełne na 4 biegu 2000 -6500 obr/min , nagraj mi air mass flow , knock correction , actual ignition, rpm, air intake temp, coolant temp itd resztę mniej potrzebnych parametrów T dynamic itd rzeczy powyłączaj

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...