volvo144 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Witam! O takie wyjaśnienie mi chodziło... :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Butryn Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 (edytowane) Macie trochę błędów na forum i dziwię się że nikt tego nie prostuje: 1. Gdzie w instrukcji jest napisane, że używać należy oleju 5W30? Jak wół stoi, iż olej ma spełniać normę API - SM i to wszystko (w starszych nawet SL). Energy conserving czy ILSAC to są normy ECO, które można ale nie ma przymusu, stosować. Lepkości wszystkich dostępnych w instrukcjach się nie wymienia i dzięki bogu, bo by się ze 2 storny zrobiło ale macie tam zakres jasno i klarownie opisany (dla nawet średniointeligentnych) - 5w30 rekomendowany, dopuszczony 10W40 i 10W30 czyli jest to dla was informacja o maksymalnej lepkości SAE typu zimowego W nie można wlewać oleju bardziej lepkiego niż 10W teoretycznie, bo dopuszcza się 20W czyli i 15W. Z drugiej strony macie informację o lepkości wysokotemperaturowej 40 i dopuszczonej 50 (auta mocno eksploatowane lub bardzo gorący klimat, gdzie chłodniczka może nie wyrabiać). W tych przedziałach mieszczą się więc wszystkie oleje od 0W do 50 przy założeniu, że lepkość wysoko temperaturowa nie jest niższa niż 30, bo najlżejszy olej do tego silnika to właśnie taki. Żaden gwarant nie ma prawa negować użycia oleju, który zawiera się w tych granicach i spełnia normy API SM lub SL w przypadku starszych roczników. 5W40 jest więc olejem dopuszczonym i jak najbardziej prawidłowe jest jego stosowanie, jak również 0W40 czy 0W30. 0W20 jest już natomiast dopuszczony ale nie we wszystkich modelach i w tym nie poleca się jego stosowania, podobnie jak 10W60. Minimalna jakość stosowanego środka smarnego to olej półsyntetyczny, oleje na bazie mineralnej nie są polecane i odradza się ich użycie w każdym wypadku. komentarz: Należy pamiętać, że producenci polecają oleje paliwo oszczędne, ponieważ takie wytyczne mają, zwłaszcza kładzie się na to nacisk w krajach UE ale jak widać z powyższego przykładu, Subaru toleruje praktycznie cały przekrój olejów dostępnych w handlu detalicznym.Warto zwrócić uwagę, że używanie oleju niezgodnie z założeniami producenta (np 5W30 do ciężko użytkowanego auta) prowadzi do przyspieszonego zużycia jednostki napędowej ale nie powoduje natychmiastowej awarii. Polecam więc rozsądek w doborze oliwy, bo jak ktoś jeździ głównie w trasy i nie ma ciężkiej nogi to użytkowanie 10W50 czy 5W50 po prostu mija się z celem i nie sprzyja prawidłowej eksploatacji. 2. Norma zużycia oleju dla tego silnika jest to 0,5l/1000 km, w tych okolicach i powyżej należy już spodziewać się naprawy kosztownej, bo znając konstrukcję boxterów panewki, mówią powoli papa lub silnik źle się ułożył. 3. Zapalenie się czerwonej lampki sygnalizującej zbyt niskie ciśnienie oleju, wymusza natychmiastowe zatrzymanie samochodu i wyłączenie silnika (z podkreśleniem natychmiastowe) gdyż zmierzone ciśnienie oleju jest niewystarczające. 4. Przy doborze oleju w tych samochodach należy kierować się przede wszystkim sposobem jego użytkowania. Im auto ma "trudniej" tym lepszy oleju należy stosować przy założeniu, że najlepiej zawsze lać olej najlepszy. W autach, które piją już trochę oliwy, można pokusić się o przejście na olej o klasę niżej ale tylko przy założeniu, że problem jest spowodowany problemami wewnątrz silnika, a nie nieszczelną odmą czy innymi kwestiami. Ja jednak zamiast tego proponuję swoim klientom zwiększenie lepkości, co jest uzasadnione, ponieważ silnik szczelność swoją uzyskują za pomocą środka smarnego i oleje bardziej lepkie pozwalają ją zachować w motorach, które posiadają już swoje szczeliny. 5. Odma nie wymagała by pewnie modyfikacji, gdyby stosowana oliwa była u koleżanki inna niż Lotos, który nie jest najwyższej klasy olejem i ma tendencja do "lotności" przez co pewnie chętnie się spala. Nie czytałem wątku i nie wiem czego dotyczyła ta modyfikacja, mam jednak nadzieję, że nie zaślepienie, a po prostu usunięcie dziury.. @Swojak Castrol 0W30 to olej który jest dosyć specyficzny i jeżeli znika to wypadałoby zastosować jednak inny. Pytanie zasadnicze czy masz LPG zamontowane czy nie masz, czy sprawna jest turbina etc. Moim zdaniem, w zależności od świadomości i wcześniejszego użytkowania, trzebaby się jej uważnie przyjrzeć i sprawdzić, czy niski poziom oleju jej nie zabił. Edytowane 23 Lutego 2013 przez cosmo-pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tata Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Macie trochę błędów na forum i dziwię się że nikt tego nie prostuje: A w wątku olejowym był? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Butryn Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Tak i nie wiem czy tam większych głupot jeszcze nie macie... niestety. Napisałem tutaj, bo taki jest nie do końca zdrowy podział forum. Akurat jestem w temacie, bo kolega kupił Outbacka i musialem zrobić mały reaserch, bo nie miałem wcześniej za bardzo z Subaru do czynienia i od razu się nadziałem na ten temat. Nie mam jakichś ambicji pisać na forum więcej, bo nie mam czasu ale zostawiłem jakiś ślad po sobie, bo wykorzystałem kilka waszych informacji również Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvo144 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Cosmo-pl. Mam w Subaru Castrol 0w30, jazda 70 miasto-30 trasa. szykuje się wymiana. Na co?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvo144 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam! W piatek wymieniam olej. Mam Castrola 0W30. Chcę zmienić na MOTUL ECO-CLEAN 5W-30. Występuje on jako C1 (droższy) i C2 (tańszy). Co polecacie? Moje przebiegi średnio 70% miasto, 30% trasa. Edytowane 17 Kwietnia 2013 przez volvo144 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Millers , najlepszy olej jaki do tej pory używałem. Idealnie trzyma parametry. Chyba idealny byłby XF longlife 5W30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Amsoil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Amsoil Slusznie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hekktor Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Ja zalałem motulem x-cesm i oleju nie bierze.... jak na razie i motror cichszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvo144 Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Witam! W nawiązaniu do tematu: ile oleju wchodzi pomiędzu max i min na bagnecie silnika 2.5 rocznik 2004? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 1 litr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się