Skocz do zawartości

zużywanie oleju - Outback


Poznanianka

Rekomendowane odpowiedzi

Myślisz, że jeden olej (ten niby zły) żre, a innego (lepszego) nie? Coś nie chce mi się wierzyć...

Nie, sam olej wg mnie nie ma aż takiego znaczenia, chociaż pewne różnice w konsumpcji mogą być zwłaszcza po kilku kkm, kilku regeneracjach DPFa itp kiedy sporo ON jest w oleju, spada lepkość - różne oleje mają różną wrażliwość na takie "dodatki".

Przykład SBD MY10 na tym samym oleju - przed płukanką 1,5L na ~7kkm a po płukance 0,3L na ten sam przebieg i wiele prób aby zużył więcej - łącznie z testami prędkości max i NIC. W innym wypłukanym SBD MY10, który pił jeszcze więcej - po płukance i regeneracjach DPFa poziom nawet minimalnie ponad max (ON). Stąd podejrzenie, że coś się jednak zanieczyszcza i przytyka a sam olej nie jest w stanie tego usunąć - zwłaszcza low saps z niską ilością deternegtów. Ja obstawiam, że "winowajcą" jest olej/pakiet dotarciowy/fabryczny SBD z ogromną ilością krzemu/molibdenu i resztkami płynu chłodniczego (potas, sód) zmieszane z produktami niepełnego spalania wątpliwej jakości ON i metalami z procesu docierania (miedź, aluminium) a wszystko może przysmażone w trasie w okresie docierania.

Pewnie, że można podchodzić do sprawy tak, że jeśli silnik do prawidłowego działania (zużywania oleju silnikowego w normie) wymaga stosowania np. płukanek podczas wymiany oleju lub przynajmniej podczas wymiany tego pierwszego oleju fabrycznego czyli kosmetyki/konserwacji niestandardowej wg ASO (nie mieści się ona w obecnych procedurach serwisowych :idea: ) to taki silnik jest konstrukcyjnie wadliwy i wymaga wprowadzenia zmian/poprawek - np. tych wynalezionych na nieocenionym Dolnym Śląsku :wink: . To podejście pewnie byłoby nawet z pewną korzyścią dla klienta - wg mnie uzasadniałoby roszczenie do Gwaranta np. o wydłużenie gwarancji na DPF, który wypalił ponadprogramowo (na skutek ewentualnej wady konstrukcyjnej silnika) sporo oleju silnikowego co miało prawo skrócić jego żywotność :idea:

Na końcu jednak decyduje zawsze Dyrekcja :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponanianka się wyłączyła z dyskusji ale myslę że i tak radykalne kroki nie miną Jej.Im szybsza wymiana bloku tym mniej kłopotów z DPF

z mich doświadczeń.Pzdr

 

Się nie wyłączyła :D

Olej przez ASO pomierzony, Pan z ASO powiedział "napiszemy do SIP", czekam więc cierpliwie, teraz zastanawiając się na razie raczej nad tym, gdzie zapakować butelki dodatkowego oleju na długi wakacyjny wyjazd :D I czy na granicy nie posądzą nas o przemyt oleju, widząc takie ilości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz zastanawiając się na razie raczej nad tym, gdzie zapakować butelki dodatkowego oleju na długi wakacyjny wyjazd

 

Ukłony :D .

 

Jeżeli procedura ASO ustalająca Twoją wiarygodność dobiegła końca, to na Twoim miejscu bezzwłocznie zdecydowałabym się na przyspieszoną "miedzyzmianę" oleju na odpowiedni Castrol Edge, Liqui Moly 4200 lub Mobil 1 (kolejność przypadkowa) ... .

Niczego nie przesądzam ale nie byłbym szczególnie zdziwiony gdyby się okazało, że zamiast baterii zapasowego oleju mogłabyś zapakować bardziej urlopowy ekwipunek ... .

W razie sukcesu przyjemność z wydłużonej "wycieczki" też mogłaby być większa ... a koszt takiego eksperymentu wydaje sie akceptowalny nawet w razie niepowodzenia ... .

 

Pozdrawiam, Piotr

 

PS: Wymiana z filtrem, usługa oczywiście w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponanianka się wyłączyła z dyskusji ale myslę że i tak radykalne kroki nie miną Jej.Im szybsza wymiana bloku tym mniej kłopotów z DPF

z mich doświadczeń.Pzdr

 

Się nie wyłączyła :D

Olej przez ASO pomierzony, Pan z ASO powiedział "napiszemy do SIP", czekam więc cierpliwie, teraz zastanawiając się na razie raczej nad tym, gdzie zapakować butelki dodatkowego oleju na długi wakacyjny wyjazd :D I czy na granicy nie posądzą nas o przemyt oleju, widząc takie ilości :D

 

Ja by sie zapytal, - kiedy napiszemy?

A tym czasem czy moze mi pan oszacowac ile oleju musze zabrac na wakacyjny wyjazd?

Ooo, 20 litrow? Da mi pan pisemko dla celnikow?

No i kto za ten olej ma zapalacic? Bo chyba sie pan juz zgodzil ze to nie jest normalny koszt ekspluatacji pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety mimo wymiany bloku i czujników DPF musialem wybrać sam żony T.RAV 4 z bez problematycznym DPF bo trasa długa 1800km zakończyłaby się znowu bezsensownym czyszczeniem DPF o czym zresztą wiedzą w serw P.Andrzeja Kopera ale SIP słabo ogarnia.

Wymiana oleju jak sugeruje Outback jest bez sensu i nic nie poprawi.Myślę że należałoby zadzwonić do SIP bezpośrednio i pogadać Poznanianka.Miłych wakacji.Toyota po 1800 km elegancko a OBK stoi w garażu w Polsce :-).Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pragnę wszytkich poinformować o tym że SIP ma ...

dla przypomnienia wysłałem do działu technicznego zgłoszenie gwarancyjne gdyż mój OBK w ciągu 12kkm wypił 3l oleju, oto odpowiedz (pisownia oryginalna):

"Szanowny Panie

Większość producentów dopuszcza zużycie oleju silnikowego nawet do 1l na 1000km, umieszczając nawet taka informację w Instrukcji Obsługi. W przypadku Subaru jest podobnie natomiast podejmujemy pewne kroki serwisowe przed przekroczeniem tej wielkości i tak jeśli zużycie osiąga poziom 0,8/1000 km, autoryzowany serwis podejmuje dokładną diagnostykę silnika.

W przypadku w/w pojazdu trzeba jeszcze brać pod uwagę niewielki przebieg kiedy dochodzi do docierania i układania się silnika, więc nie ma potrzeby podejmowania jakichkolwiek działań ponieważ jest to sytuacja normalna (zużycie na poziomie 0,25l/1000km).

W związku z powyższym, nie ma usterki do usunięcia z tytułu udzielonej gwarancji na pojazd czy tez odpłatnie."

 

Ja się może nie znam, może jestem laik ale jak dla mnie pełne poważanie klienta i ręce, garderoba opada :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pragnę wszytkich poinformować o tym że SIP ma ...

dla przypomnienia wysłałem do działu technicznego zgłoszenie gwarancyjne gdyż mój OBK w ciągu 12kkm wypił 3l oleju, oto odpowiedz (pisownia oryginalna):

"Szanowny Panie

Większość producentów dopuszcza zużycie oleju silnikowego nawet do 1l na 1000km, umieszczając nawet taka informację w Instrukcji Obsługi. W przypadku Subaru jest podobnie natomiast podejmujemy pewne kroki serwisowe przed przekroczeniem tej wielkości i tak jeśli zużycie osiąga poziom 0,8/1000 km, autoryzowany serwis podejmuje dokładną diagnostykę silnika.

W przypadku w/w pojazdu trzeba jeszcze brać pod uwagę niewielki przebieg kiedy dochodzi do docierania i układania się silnika, więc nie ma potrzeby podejmowania jakichkolwiek działań ponieważ jest to sytuacja normalna (zużycie na poziomie 0,25l/1000km).

W związku z powyższym, nie ma usterki do usunięcia z tytułu udzielonej gwarancji na pojazd czy tez odpłatnie."

 

Ja się może nie znam, może jestem laik ale jak dla mnie pełne poważanie klienta i ręce, garderoba opada :(

 

 

to żenada.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalny koszt ekspluatacji pojazdu

tak to właśnie producenci prześcigają się w obniżaniu kosztów eksploatacji... w kolorowych folderach... oraz kuszeniu nimi klientów :roll: :?

 

Ale do diabla czy nie rozumieja ze konsument moze sobie wybrac... ze ma rodzine, znajomych i juz nikt z nich nie da sie nabrac.

Zwyczajnie kupi auto innej firmy, gdzie indziej.

 

Z innej strony patrzac na to co sie stalo u amerykanow z GM to powoli trace wiare w moc konkurencji na wolnym rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pragnę wszytkich poinformować o tym że SIP ma ...

dla przypomnienia wysłałem do działu technicznego zgłoszenie gwarancyjne gdyż mój OBK w ciągu 12kkm wypił 3l oleju, oto odpowiedz (pisownia oryginalna):

"Szanowny Panie

Większość producentów dopuszcza zużycie oleju silnikowego nawet do 1l na 1000km, umieszczając nawet taka informację w Instrukcji Obsługi. W przypadku Subaru jest podobnie natomiast podejmujemy pewne kroki serwisowe przed przekroczeniem tej wielkości i tak jeśli zużycie osiąga poziom 0,8/1000 km, autoryzowany serwis podejmuje dokładną diagnostykę silnika.

W przypadku w/w pojazdu trzeba jeszcze brać pod uwagę niewielki przebieg kiedy dochodzi do docierania i układania się silnika, więc nie ma potrzeby podejmowania jakichkolwiek działań ponieważ jest to sytuacja normalna (zużycie na poziomie 0,25l/1000km).

W związku z powyższym, nie ma usterki do usunięcia z tytułu udzielonej gwarancji na pojazd czy tez odpłatnie."

 

Ja się może nie znam, może jestem laik ale jak dla mnie pełne poważanie klienta i ręce, garderoba opada :(

 

szczerze , to ja w tym nic nie rozsądnego nie widzę :roll: , jak widać jest to wyrywkowy tekst który mowi nam że zużycie jest ok ,0,25 ml na 1000km :idea: , to czym Ty sie przejmujesz :?: , chyba ze jest inaczej :roll:

miałem Audi RS4 warte 420 000 zł i tam też było dopuszczalne w instrucji zuzycie ok 1,0 litr na 1000km , przyjmij to prosze za standart , jak Mc'Donalds że kawa jest gorąca i jest śliska podłoga :roll:

Owszem mógł bym coś wiecej powiedzieć , ale nie chce :roll: , bo masz gwarancje więc jesteś chroniony, ale pamietaj nie daj sie zwodzić że masz np. olej Lotosa w silniku :roll: i na innym bedzie mniej, a tu większość po przeczytaniu wątku olejowego myśli zgoła inaczej :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pajero zużywało w pierwszych 20 tys więcej i przestawało ale najgorsze że przy naprawdę poważnych przypadkach SIP nie pomaga,

0,25 przy grzaniu to norma ale myślę że tu swje rączki wkłada DPF i mam nadzieję że nowe oprogramowanie coś poprawi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem Audi RS4 warte 420 000 zł i tam też było dopuszczalne w instrucji zuzycie ok 1,0 litr na 1000km

 

I tu jest dla mnie ważna różnica (patrząc i z punktu widzenia klienta i producenta/sprzedawcy)...Tam była informacja w instrukcji. W instrukcji subaru obk nie ma informacji o normach zużycia oleju. A gdyby była - ile komplikacji dla obu stron mniej...I klient poinformowany (i niech się nie czepia, miał informację) i producent/sprzedawca zabezpieczony od strony jakiejkolwiek odpowiedzialności....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pragnę wszytkich poinformować o tym że SIP ma ...

dla przypomnienia wysłałem do działu technicznego zgłoszenie gwarancyjne gdyż mój OBK w ciągu 12kkm wypił 3l oleju, oto odpowiedz (pisownia oryginalna):

"Szanowny Panie

Większość producentów dopuszcza zużycie oleju silnikowego nawet do 1l na 1000km, umieszczając nawet taka informację w Instrukcji Obsługi. W przypadku Subaru jest podobnie natomiast podejmujemy pewne kroki serwisowe przed przekroczeniem tej wielkości i tak jeśli zużycie osiąga poziom 0,8/1000 km, autoryzowany serwis podejmuje dokładną diagnostykę silnika.

W przypadku w/w pojazdu trzeba jeszcze brać pod uwagę niewielki przebieg kiedy dochodzi do docierania i układania się silnika, więc nie ma potrzeby podejmowania jakichkolwiek działań ponieważ jest to sytuacja normalna (zużycie na poziomie 0,25l/1000km).

W związku z powyższym, nie ma usterki do usunięcia z tytułu udzielonej gwarancji na pojazd czy tez odpłatnie."

 

Ja się może nie znam, może jestem laik ale jak dla mnie pełne poważanie klienta i ręce, garderoba opada :(

 

szczerze , to ja w tym nic nie rozsądnego nie widzę :roll: , jak widać jest to wyrywkowy tekst który mowi nam że zużycie jest ok ,0,25 ml na 1000km :idea: , to czym Ty sie przejmujesz :?: , chyba ze jest inaczej :roll:

miałem Audi RS4 warte 420 000 zł i tam też było dopuszczalne w instrucji zuzycie ok 1,0 litr na 1000km , przyjmij to prosze za standart , jak Mc'Donalds że kawa jest gorąca i jest śliska podłoga :roll:

Owszem mógł bym coś wiecej powiedzieć , ale nie chce :roll: , bo masz gwarancje więc jesteś chroniony, ale pamietaj nie daj sie zwodzić że masz np. olej Lotosa w silniku :roll: i na innym bedzie mniej, a tu większość po przeczytaniu wątku olejowego myśli zgoła inaczej :roll:

 

 

Carfit a co zrobisz jak DPF za 12k pln rozsypie się 1 dzień po gwarancji bo przez trzy lata walczył z wypalaniem oleju? Klient ma pecha ?

Problem w tym, że rozbieżności są olbrzymie. Jeden silnik nie 0.1L lub mniej a drugi 1L na 1000km. To chyba powinno zwrócić uwagę.

Odnośne wpisu w gwarancję Audi to jest on taki sam od min. 11 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lowOil, można zapytać czy wymieniałeś już olej, a jeśli tak to na jaki ?

nie, jeszcze nie, czeka mnie to na dniach

najgorsze jest podejście, wszyscy mają wszytko w d... a jak bedzie problem po 100k to bedzie że pierwszy właściciel źle użytkował

 

-- Pn lip 25, 2011 12:29 pm --

 

jak widać jest to wyrywkowy tekst który mowi nam że zużycie jest ok ,0,25 ml na 1000km :idea:

 

to nie jest wyrywkowy tekst tylko cała odpowiedz SIPu, cały tekst na jaki sie wysilili :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pragnę wszytkich poinformować o tym że SIP ma ...

dla przypomnienia wysłałem do działu technicznego zgłoszenie gwarancyjne gdyż mój OBK w ciągu 12kkm wypił 3l oleju, oto odpowiedz (pisownia oryginalna):

"Szanowny Panie

Większość producentów dopuszcza zużycie oleju silnikowego nawet do 1l na 1000km, (

 

Kurcze, poprosze o liste tych producentow.

 

To jest zwyczajne klamstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem Audi RS4 warte 420 000 zł i tam też było dopuszczalne w instrucji zuzycie ok 1,0 litr na 1000km

 

I tu jest dla mnie ważna różnica (patrząc i z punktu widzenia klienta i producenta/sprzedawcy)...Tam była informacja w instrukcji. W instrukcji subaru obk nie ma informacji o normach zużycia oleju. A gdyby była - ile komplikacji dla obu stron mniej...I klient poinformowany (i niech się nie czepia, miał informację) i producent/sprzedawca zabezpieczony od strony jakiejkolwiek odpowiedzialności....

 

Co ciekawe dla silników benzynowych wartość ta jest podawana (strona 390 instrukcji). "W wypadku modeli z silnikiem na benzynę, wielkość zużycia oleju silnikowego jest wyjątkowo wysoka po okresie stabilizacyjnym np. większa niż 1 litr na 2000km, zalecamy skontaktować się z ASO Subaru".

 

-- 25 lip 2011, o 15:51 --

 

pragnę wszytkich poinformować o tym że SIP ma ...

dla przypomnienia wysłałem do działu technicznego zgłoszenie gwarancyjne gdyż mój OBK w ciągu 12kkm wypił 3l oleju, oto odpowiedz (pisownia oryginalna):

"Szanowny Panie

Większość producentów dopuszcza zużycie oleju silnikowego nawet do 1l na 1000km, (

 

Kurcze, poprosze o liste tych producentow.

 

To jest zwyczajne klamstwo.

 

Normy zużycia oleju (znalezione w sieci):

 

- Opel Astra Classic 1.6 16V do 1,6 l/tys. km

- Mitsubishi Space Star GDI do 1,0 l/tys. km

- Renault Scenic 1.6 16V do 0,5 l/tys. km

- Volkswagen Touran 2.0 TDI do 1,0 l/tys. km

- Volkswagen Golf IV 1.4 16V do 1,0 l/tys. km

- Honda Civic 1.8 1,0 l/tys. km (muszę sprawdzić, ale coś koło tego).

 

czyli ten litr co nie takie kłamstwo. Oczywiście mówimy o normach a nie faktycznym zużyciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Normy zużycia oleju (znalezione w sieci):

 

- Opel Astra Classic 1.6 16V do 1,6 l/tys. km

- Mitsubishi Space Star GDI do 1,0 l/tys. km

- Renault Scenic 1.6 16V do 0,5 l/tys. km

- Volkswagen Touran 2.0 TDI do 1,0 l/tys. km

- Volkswagen Golf IV 1.4 16V do 1,0 l/tys. km

- Honda Civic 1.8 1,0 l/tys. km (muszę sprawdzić, ale coś koło tego).

 

czyli ten litr co nie takie kłamstwo. Oczywiście mówimy o normach a nie faktycznym zużyciu.

 

Czekaj, kto i gdzie te normy podaje?

Honda oficjanie sie przyznaje do takiej normy?

Litr oleju na 1000km to miala prawo palic Warszawa M20, Wolga czy jakies inne ARO.

Ale nie nowoczesne silniki.

Ostatni raz tyle oliwy musialem dolewac jakies 20 lat temu do Civic, wersji przejsciowej z etylinki na bezolowiowa.

Silnik 12 zaworow, z niewiadomo jakim przebiegiem i z cieknacymi uszczelniaczami trzonkow zaworowych.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TyrTyr, przeczytaj dokładnie i nie szastaj posądzeniami o kłamstwo ;)

Mowa jest o dopuszczalnych przez producentów normach.

 

Mój Accord ('02) zużywał spokojnie 0,5-0,7l/1000 km. Przejechałem ponad 100 tysięcy kilometrów i silnik z takim zużyciem sprawował się bez zarzutów.

Mój OBK też "za kołnierz nie wylewa", ale poza tym jeździ i do silnika nie mam żadnych zarzutów.

Pod względem zużycia tęsknię do Toyoty ('95, silnik 4A-FE), która przejechała 300kkm i zużywa (nadal!) 0,5l na 10 000 km :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od stylu jazdy. Mój poprzedni Accord (benzyna 04)przy spokojnej jeździe nie potrzebował dolewek między przeglądami. Jednak jak się go trochę pokręciło, to potrafił 1l na 2tys.

W dieslu crv bez baniaka się nie obyło (1l na 2000 standard).Gwarancja tak jak w subaru nie obejmowała (1l na 1000). Skończyło się na trochę gorszym oleju i kłopoty ustały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj dokładnie i nie szastaj posądzeniami o kłamstwo ;)

Mowa jest o dopuszczalnych przez producentów normach.

 

Mój Accord ('02) zużywał spokojnie 0,5-0,7l/100 km. Przejechałem ponad 100 tysięcy kilometrów i silnik z takim zużyciem sprawował się bez zarzutów.

Mój OBK też "za kołnierz nie wylewa", ale poza tym jeździ i do silnika nie mam żadnych zarzutów.

Pod względem zużycia tęsknię do Toyoty ('95, silnik 4A-FE), która przejechała 300kkm i zużywa (nadal!) 0,5l na 10 000 km :idea:

 

O najwyzszy :!: 0.7 litra na setke? Ja bym sie powaznie zastanowil nad oplacalnoscia i wygoda jazdy takim pojazdem.

Trasy Warszawa - Gdansk nie da sie zrobic bez dolewania oliwy...

Acord powinien na jednym zbiorniku zrobic conajmniej 500km. 5*0.7= :oops:

Ten silnik pracowal na oleju czy na benzynie?

 

Przeczytam dokladnie jesli mi powiesz gdzie i ktory producent reklamuje produkcje takiego szmelcu.

Bo jesli samochod z nowoczesnym silnikiem ma potrzebowac litr oleju co 1000km to jest zwyczajnym szmelcem.

 

Na dzien dzisiejszy mam w domu trzy pojazdy i zaden nie wyrabia "fabrycznej normy".

Ba, bardzo im do tej "normy" daleko. Czy znaczylo by ze mam popsute samochody?

 

0,5 litra na 10kkm to jest jak dla mnie normalnosc. Tyle szlo w starym TDI z przebiegiem 0,5 mil km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...