Skocz do zawartości

zużywanie oleju - Outback


Poznanianka

Rekomendowane odpowiedzi

serwis zamontował :"odpowietrzenie komory korbowej silnika" na co składa się ze 2 metry węża gumowego i jakaś metalowa rurka...no i mamy cud, silnik przestał brać olej, wczoraj trasa Wr-Kat-Wr na A4 ze średnią przelotową 160kmh, przed wyjazdem stan max, po powrocie stan max, a normalnie brakowałoby min 0,5l.

 

Masz może fotki tego wynalazku?

 

 

Niestety, nie mam. Zresztą na pierwszy rzut oka trudno coś zauważyć, dopiero po ściągnięciu pokrywy silnika widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witajcie!

Chcę się podłączyć do tematu pożerania oleju. Zamieniłem moje niezniszczalne Legacy 2.0 gl z 2000r. na Outbacka z 2004r. i zaczynam tego żałować. Auto żłopie ok 800ml na 1000km oleju Castrol edge 5w30 .Przymierzam się do płukania silnika i wymiany oleju na M1. Szukam jakiegoś rozwiązania problemu . O co chodzi z tym odpowietrzaniem skrzyni korbowej? Taki Zabieg można wykonać w silnikach benzynowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga Poznanianko rozumiem że przebieg Twojego autka jest niewielki (12000 ?) - czasami auta do kilku wymian oleju silnikowego mogą brać olej - silnik musi się "ułożyć" Ja bym się nie martwił na zapas - poczekaj do wymiany i pilnuj stanu oleju trzeba po prostu poczekać ja w Outku dolałem po 8 tyś ok o,5l oleju (elf 5w30 + instalka lpg i jazda mieszana ) wymiana co 15 tyś (właśnie się zbliża ) . pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga Poznanianko rozumiem że przebieg Twojego autka jest niewielki (12000 ?) - czasami auta do kilku wymian oleju silnikowego mogą brać olej - silnik musi się "ułożyć" Ja bym się nie martwił na zapas - poczekaj do wymiany i pilnuj stanu oleju trzeba po prostu poczekać ja w Outku dolałem po 8 tyś ok o,5l oleju (elf 5w30 + instalka lpg i jazda mieszana ) wymiana co 15 tyś (właśnie się zbliża ) . pozdro.

 

Drogi PiotrzeMK, moje "autko" ma już półtora roku i 70 000 km na liczniku, więc nie zaliczę jego przebiegów do niewielkich :-)

Jeśli przeczytałeś cały wątek, to doczytałeś zapewne, że olej magicznie przestał się zużywać w hurtowych ilościach po modyfikacji odmy(szczegóły gdzieś w postach daleko w tyle wątku....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

70 tyś to naprawdę niewiele - mam jeszcze clio w swojej stajni z przebiegiem ok 110 tys i nie dolewam nic od wymiany do wymiany (full syntetyk Shell) - może poszukaj innego oleju (gęstszego) czasami to pomaga - wiem po sobie jak parę lat do tyłu wlałem do audi 80 olej mobil 15w40 mineralny bo miało być lepiej a silnik zaczął ciec jak durszlak - po zmianie na aquilę 15w40 po 6 zł za litr auto powróciło do normy i piło ok 0,5 l oleju na 3-4 tyś kilometrów ale wymianę skrociłem do 7,5 tyś. z 15. - ale powracając do Twojego problemu po 70 tyś silnik juz powinien się "ułożyć" i nie pić oleju lub bardzo mało niestety dopóki norma zużycia pozwala na branie oleju w jakiś granicach trzeba z tym żyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

70 tyś to naprawdę niewiele - mam jeszcze clio w swojej stajni z przebiegiem ok 110 tys i nie dolewam nic od wymiany do wymiany (full syntetyk Shell) - może poszukaj innego oleju (gęstszego) czasami to pomaga - wiem po sobie jak parę lat do tyłu wlałem do audi 80 olej mobil 15w40 mineralny bo miało być lepiej a silnik zaczął ciec jak durszlak - po zmianie na aquilę 15w40 po 6 zł za litr auto powróciło do normy i piło ok 0,5 l oleju na 3-4 tyś kilometrów ale wymianę skrociłem do 7,5 tyś. z 15. - ale powracając do Twojego problemu po 70 tyś silnik juz powinien się "ułożyć" i nie pić oleju lub bardzo mało niestety dopóki norma zużycia pozwala na branie oleju w jakiś granicach trzeba z tym żyć smile.png

 

PiotrzeMK - napiszę raz jeszcze - mój samochód już NIE ZUŻYWA oleju, niczego nie muszę dolewać między wymianami, ale dziękuję za propozycję rozwiązania problemu (który na szczęście jest już rozwiązany :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie!

Chcę się podłączyć do tematu pożerania oleju. Zamieniłem moje niezniszczalne Legacy 2.0 gl z 2000r. na Outbacka z 2004r. i zaczynam tego żałować. Auto żłopie ok 800ml na 1000km oleju Castrol edge 5w30 .Przymierzam się do płukania silnika i wymiany oleju na M1. Szukam jakiegoś rozwiązania problemu . O co chodzi z tym odpowietrzaniem skrzyni korbowej? Taki Zabieg można wykonać w silnikach benzynowych?

 

I tu jest znów wyższość III vs IV :mrgreen:

A poważnie mówiąc, martwi mnie fakt, że w nowym aucie trzeba robic modyfikacje prowizorki. Przypomina mi to historie Saaba z lat 94-98 gdzie niezbędnym elementem kierowcy Saaba oprócz kluczyków był zestaw naprawczy odmy chroniący przed zatarciem silnika. Dotyczyło to co prawda silników beznynowych, ale idąc tym tropem....słynny silnik V6 3.0TID od początku produkcji był tykającą bombą....poważnej i kosztownej awarii, i nawet później nawet jak lekko zmodyfikowany dalej nie dawał 100% gwarancji bezusterkowej eksploatacji. :unsure:.

Coś nie teges... z tym olejem. :wacko:

PS. Mój nie bierze nic. :P

Edytowane przez Abbaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Chcę się podłączyć do tematu pożerania oleju. Zamieniłem moje niezniszczalne Legacy 2.0 gl z 2000r. na Outbacka z 2004r. i zaczynam tego żałować. Auto żłopie ok 800ml na 1000km oleju Castrol edge 5w30 .Przymierzam się do płukania silnika i wymiany oleju na M1. Szukam jakiegoś rozwiązania problemu . O co chodzi z tym odpowietrzaniem skrzyni korbowej? Taki Zabieg można wykonać w silnikach benzynowych?

 

I tu jest znów wyższość III vs IV :mrgreen:

A poważnie mówiąc, martwi mnie fakt, że w nowym aucie trzeba robic modyfikacje prowizorki. Przypomina mi to historie Saaba z lat 94-98 gdzie niezbędnym elementem kierowcy Saaba oprócz kluczyków był zestaw naprawczy odmy chroniący przed zatarciem silnika. Dotyczyło to co prawda silników beznynowych, ale idąc tym tropem....słynny silnik V6 3.0TID od początku produkcji był tykającą bombą....poważnej i kosztownej awarii, i nawet później nawet jak lekko zmodyfikowany dalej nie dawał 100% gwarancji bezusterkowej eksploatacji. :unsure:.

Coś nie teges... z tym olejem. :wacko:

PS. Mój nie bierze nic. :P

 

 

może lepiej naprawić/poszukać problmeu w silniku...... 2.5N/A spec EU w "normalnym" stanie konsumuje ok. 0.5-0.8l między wymianami. Przynajmniej mój tyle brał przez ponad 4 lata.....Castrol i M1 to nie jest chyba najlepsze co można wlać do 2.5N/A

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od tygodnia/1500 km jestem "szczęśliwą" współposiadaczką OBK z 2008 r. Pan, od którego kupiliśmy samochód w ciągu 3 lat zrobił ok. 80.000 km (tym samochodem). Jego roczne przebiegi 50-70 t. km w różnych markach. Na nasze pytanie o dolewanie oleju i sprawdzanie poziomu - zdziwił się. Mieszka nieopodal dealera Subaru, przeglądy robi - jak przykazano, co ok. 15.000, nigdy nie dolewał oleju, ze sobą nie woził "zapasiku". Takie rzeczy robił w VW. Mieszka w terenie lekko górzystym (Góry Rudawy).

O co więc z tym olejem chodzi?????? Chciałabym wiedzieć!!!!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan, od którego kupiliśmy samochód w ciągu 3 lat zrobił ok. 80.000 km (tym samochodem). Jego roczne przebiegi 50-70 t. km w różnych markach. Na nasze pytanie o dolewanie oleju i sprawdzanie poziomu - zdziwił się.

 

Po pierwsze, sprzedając samochód też zdziwił bym się na takie pytanie ;) zgodnie z maksymą - samochód igła.

Po drugie, pojeździj trochę i sprawdź olej.

Po trzecie, na pewno różnią się zużycia w różnych egzepmplarzach.

Mój chyba bierze około 2L/10.000km.

 

Ciekaw jestem jak wygląda ta modyfikacja odmy ale jakoś nikt nie chce pomóc.

 

W Nissanie którym jeździłem, zużycie oleju nie miało miejsca...

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja swojego OBK (kupionego z przebiegiem 120kkm) zalałem Castrolem EDGE 0w30. Przejechałem już około 4000 km i do tej pory nie sprawdzałem poziomu oleju. Aż do dziś rana i patrzę, że na bagnecie w ogóle nie widzę ... oleju. No chyba, że jest tak rzadki (0w30), że go prawie nie widać. Zakupiłem olej na dolewkę i jak ostygnie będę dolewał.

I teraz pytania.

1. Czy dolewacie po zapaleniu się kontrolki czy też sprawdzacie co ileś tam kilometrów poziom oleju?

2. Ile można (o ile można) awaryjnie przejechać po zapaleniu kontrolki oleju?

3. Kontrolka "AT OIL TEMP" dotyczy skrzyni automatycznej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Kontrola poziomu oleju to indywidualna sprawa oparta o znajomość auta i kondycji silnika,zależy od ilości zuzywania oleju przez silnik.Jeden sprawdza co 300km,inny co 500km,następny co 1 tys.Są też tacy co nie zaglądają tam wcale pomiędzy wymianami.

2.Instrukcja obsługi i zdrowy rozsądek wykluczają jazdę po zapaleniu się kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej.Wtedy poziom oleju jest albo tak niski,że brakuje go w układzie smarowania,albo mamy poważną awarię silnika.Jazdę w każdym razie producent kategorycznie wyklucza.

3.Tak,oznacza zbyt wysoką temperaturę oleju przekładni automatycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.Instrukcja obsługi i zdrowy rozsądek wykluczają jazdę po zapaleniu się kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej.Wtedy poziom oleju jest albo tak niski,że brakuje go w układzie smarowania,albo mamy poważną awarię silnika.Jazdę w każdym razie producent kategorycznie wyklucza.

 

Czy poziom (niski) oleju w silniku można jakoś powiązać z katalizatorem i jego stanem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy poziom (niski) oleju w silniku można jakoś powiązać z katalizatorem i jego stanem?

Raczej na odwrót.Zbyt duży poziom oleju,ponad maximum,może doprowadzić do awarii i zniszczenia katalizatorów.

Stan katalizatora może mieć wpływ na pracę silnika,w przypadku znacznego "zapchania" katalizatora.Natomiast katalizator,nawet uszkodzony,nie odpowiada za niski poziom oleju.To raczej nadmierne spalanie oleju przez,silnik będzie wpływać na stan katalizatora i może doprowadzić do jego awarii,zapchania,resztkami niespalonego oleju lub produktami po spalaniu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...