Poznanianka Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Już wprawdzie dopytywałam o to w innych wątkach, ale odpowiedzi gubią się w natłoku innych, więc pytam w wątku osobnym:-) Jak dużo (albo czy w ogóle) Wasze otb zużywają oleju? Bo mój całkiem sporo...Ma trzy miesiące, przejechał 12 000 km i zużywa średnio litr oleju na 2 000 km. Jazda głównie w trasie, często autostradowa (jeśli to ma znaczenie...) Olej wymieniłam przy 8 000 km - na Lotos. Niekoniecznie przy nim zostanę na zawsze:-) Zaopatrzyłam się na lato w 5W-40 innej firmy, ale warunki gwarancji nakazują używanie 5W-30, więc będę posłuszna do końca gwarancji, potem spróbuję 5w-40 (może ten gęstszy będzie się mniej zużywał ) Oczywiście sprawdzam regularnie (często na stacji paliw, gdzie zwykle znajdzie się ktoś chętny do pomocy z komentarzem "a myślałem, że subaru się nie psują":-), więc kontrolka jeszcze się nigdy nie odpaliła... U was też tak dużo oleju czy to tylko mój typ tak ma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MForbi Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Mój spożywa ok 1L / 15 000 KM - dolewam 2x po ok. 0.5L co ok 5 tys km, potem przegląd. Jazda - 60% trasa, pozostałe - miasto (permanentne korki). Podczas pierwszego przeglądu zmieniony na M1 5W-30 i taki też w ciągłym użyciu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ParaYasio Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Jak jeździłem na castrolu niestety olej brał w s-point w Łodzi polecili mi mobila i problem umarł i nie żyje nakręciłem prawie 30 kkm i jak na razie odpukać druga 15000 idzie bez lampkowo dlatego polecam mobila 5W-30 daje radę :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Już wprawdzie dopytywałam o to w innych wątkach, ale odpowiedzi gubią się w natłoku innych, więc pytam w wątku osobnym:-)Jak dużo (albo czy w ogóle) Wasze otb zużywają oleju? Bo mój całkiem sporo... W przypadku mojego outbaczka (benzyna 2.5) nie zauwazylem "brania" oleju wcale. Coprawda moja prywatna "teologia" wymiany oleju nieco odbiega od servisowych.....bo zmiany #; #1 1500km 5W-30 Castrol blend #2 3000km 5W-30 Castrol blend #3 5000km 5W-30 Castrol blend (servisowka zaleca dopiero teraz pierwsza zmiane) #4 10000km 5W-30 Castrol blend #5 15000km 5W-30 Castrol edge i teraz na pelnym syntetyku (AMSOIL) mam zamiar przejsc na zmiany co 15kkm ze zmiana samego filtra w polowie. Jak do tej pory nie widzialem oznak wskazujacych na potrzebe dolewania oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Fajny wątek Co za różnica czy to OBK, Legacy, Impreza czy Forek... to kwestia silnika, a nie budy, w której pracuje :wink: A o jakim silniku jest mowa w ogóle? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Co za różnica czy to OBK, Legacy, Impreza czy Forek... to kwestia silnika, a nie budy, w której pracuje :wink: Bo generalnie podział forum technicznego jest zabawny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
korzen93 Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Pewnie chodzi o Diesla :wink: Ja olałem dolewanie, kontroluję żeby nie spadło do min. Dotąd dolewałem ciągle po 100-200 ml do max i non stop ubywało. Od 1000km nie wziął prawie nic 8), nawet przy ostrej jeździe, jeśli w ogóle można w przypadku diesla tak powiedzieć Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Fajny wątek Co za różnica czy to OBK, Legacy, Impreza czy Forek... to kwestia silnika, a nie budy, w której pracuje :wink: A o jakim silniku jest mowa w ogóle? :wink: Chyba o spalinowych mowimy? -- Śr cze 01, 2011 5:18 pm -- Co za różnica czy to OBK, Legacy, Impreza czy Forek... to kwestia silnika, a nie budy, w której pracuje :wink: Bo generalnie podział forum technicznego jest zabawny. Znaczy na silniki biorace olej i na ......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poznanianka Posted June 1, 2011 Author Share Posted June 1, 2011 A o jakim silniku jest mowa w ogóle? :wink: diesel 2.0, rocznik 2010 :-) -- 1 cze 2011, o 18:03 -- Ja olałem dolewanie, kontroluję żeby nie spadło do min. No ja też nie dolewam po kropelce Kontroluję i czekam aż spadnie z full do low, czyli co 2 - 2,5 tys dolewam około litra na raz... Wczoraj np ruszyłam z olejem na full, przejechałam 1000 km i mam już połowę skali Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 No ja też nie dolewam po kropelce Kontroluję i czekam aż spadnie z full do low, czyli co 2 - 2,5 tys dolewam około litra na raz... Wczoraj np ruszyłam z olejem na full, przejechałam 1000 km i mam już połowę skali Litr na 1kkm? Ja bym byl powaznie zaniepokojony. Ten silnik ma powazny problem. On ma jechac na oleju napedowym a nie silnikowym. Nie wiem ile placisz za oliwe ale cena litra x 100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poznanianka Posted June 1, 2011 Author Share Posted June 1, 2011 Litr na 1kkm? Ja bym byl powaznie zaniepokojony. Ten silnik ma powazny problem. litr na 2000 km, nie na tysiąc... Po przejechanym tysiącu zeszło jakieś pół litra... ale i tak jestem zaniepokojona :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Mój diesel ma przejechane 64kkm. od ostatniej wymiany w ciągu 4kkm zużył około 1/4 stanu. Przebiegi też w dużej części autostradowe. Jeździłem na Castrolu, Lotosie, obecnie na Millersie - wszystkie zgodne ze specyfikacją producenta. Na każdym z nich zużycie było na tak samo niskim poziomie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Litr na 1kkm? Ja bym byl powaznie zaniepokojony. Ten silnik ma powazny problem. litr na 2000 km, nie na tysiąc... Po przejechanym tysiącu zeszło jakieś pół litra... ale i tak jestem zaniepokojona :roll: No istotnie na 2k. Ja tak chcialem tylko podniesc powage sytuacji Powaznie jednak mowiac, powinnas byc zaniepokojona. 16 letni passat (TDI) (0.5 mil km) nie potrzebowal dolewek pomiedzy zmianami. OK, kiedy szwagier dostal sie za kierownice i sprezarka dostawala po uszach to trzeba bylo jakies 1.5l na 10kkm dolac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 teraz na pelnym syntetyku (AMSOIL) mam zamiar przejsc na zmiany co 15kkm ze zmiana samego filtra w polowie ...że niby na którym AMSie i na jakim silniku :?: Od 1000km nie wziął prawie nic no proszę... :shock: Olej wymieniłam przy 8 000 km - na Lotos. braveheart :wink: daj znać jak będziesz w Stolycy to coś zakombinujemy z Twoim SBD :wink: i może honorowo olej oddasz bo unikat -- 1 cze 2011, o 22:20 -- Mój diesel ma przejechane 64kkm. od ostatniej wymiany w ciągu 4kkm zużył około 1/4 stanu. Przebiegi też w dużej części autostradowe. Jeździłem na Castrolu, Lotosie, obecnie na Millersie - wszystkie zgodne ze specyfikacją producenta. Na każdym z nich zużycie było na tak samo niskim poziomie. MY10+ :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poznanianka Posted June 1, 2011 Author Share Posted June 1, 2011 No istotnie na 2k. Ja tak chcialem tylko podniesc powage sytuacji O, powagę sytuacji to ja mam wysoko już podniesioną, szczególnie jak myślę, że na długie trasy wakacyjne będziemy musieli do bagażu dorzucić kilka butelek oleju I już tęsknię za poprzednim subaru, benzynową imprezą, która nie miała ochoty na takie konsumowanie oleju - od przeglądu do przeglądu nie brała nic... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 litr na 2000 km, nie na tysiąc... Po przejechanym tysiącu zeszło jakieś pół litra...ale i tak jestem zaniepokojona pewnie że szkoda kaski na olej no i DPFa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poznanianka Posted June 1, 2011 Author Share Posted June 1, 2011 braveheart :wink: daj znać jak będziesz w Stolycy to coś zakombinujemy z Twoim SBD :wink: i może honorowo olej oddasz bo unikat No z buteleczką gotową do poboru oleju w bagażniku cały czas jeżdzę Czekam tylko aż trochę się na tym Lotosie jeszcze przejeździ, niech się jeszcze trochę napracuje (chociaż pewnie bardziej silnik z Lotosem w środku musi się napracować, niż Lotos w takim silniku ) No i tak mnie ciągnie do zalania przy następnej wymianie wiadomego 5w40...że może jednak zgrzeszę wbrew przykazaniom gwarancji ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klokaj Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Olej wymieniłam przy 8 000 km - na Lotos. A przed wymianą też tyle żłopał? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poznanianka Posted June 1, 2011 Author Share Posted June 1, 2011 Olej wymieniłam przy 8 000 km - na Lotos. A przed wymianą też tyle żłopał? też złopał, aczkolwiek odrobinę mniej ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Jak mój pierwszy silnik żłopał litr na tysiąc byli tu tacy, którzy twierdzili, że to górna granica normy... nawet dla 2,5 N/A :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 No i tak mnie ciągnie do zalania przy następnej wymianie wiadomego 5w40...że może jednak zgrzeszę wbrew przykazaniom gwarancji ? pokaż się tu najpierw na Lotosie to SBD trochę podszykujemy żebyś nie zbeszcześciła od razu tego zakupionego resztkami tego zalecanego Link to comment Share on other sites More sharing options...
blade Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 ---- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 No i tak mnie ciągnie do zalania przy następnej wymianie wiadomego 5w40...że może jednak zgrzeszę wbrew przykazaniom gwarancji ? To nic nie zmieni . Motul nie jest żadnym panaceum na branie/nie branie oleju nie jest rowniez nigdzie udowodnione , że jest tak dobry :shock: , ze silniki na nim robią 2x wieksze przebiegi niż na innych To plotka , niczym nie uzasadniona....ale tradycyjnie reklama "szeptana" daje wyniki Jak juz kiedys pisałem ...najwazniejsze jest samopoczucie uzytkownika Motul 5w50 do silnikow benz. byl tak dobry....,ze wymagal wymiany nie co 15 tys a max. co 7 tyś bo zaczynal wode przypominać a wszyscy chcieli go miec w silniku bo.......podobno rewelacja....podobno :roll: Tylko producenci silników maja rózne zdania...ale oni moga sie przeciez nie znać Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 teraz na pelnym syntetyku (AMSOIL) mam zamiar przejsc na zmiany co 15kkm ze zmiana samego filtra w polowie ...że niby na którym AMSie i na jakim silniku :?: Benzynowym i 5W-30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 teraz na pelnym syntetyku (AMSOIL) mam zamiar przejsc na zmiany co 15kkm ze zmiana samego filtra w polowie ...że niby na którym AMSie i na jakim silniku :?: Benzynowym i 5W-30 hehe to nie podsycaj nadziei w wątku o SBD... :wink: ps. jeśli filtr stosujesz OEM to jego wymiana 2x na tym samym oleju IMO niewiele pomoże - próg filtrowania jest wyżej i brud w oleju raczej pozostanie, jeśli natomiast masz filtr tej marki olejowej to on powinien wytrzymać 15kkm bez wymiany i przepełnienia, wartość dodaną takiej wymiany widziałbym jedynie w przypadku kiedy chciałbyś na jednym oleju jeździć 15kkm i w tym całe lato a potem zimę - wtedy odświeżenie filtra może być zaletą (rozruchy zimą będą trochęmniej szkodliwe dla silnika) - jeśli chcesz to możemy udowodnić to wynikami analizy oleju i nawet dla celów "edukacyjnych" mogę partycypować w kosztach :wink: (1 próbka przy 7500 i wtedy wymiana filtra a 2 próbka przy 15000 przed wymianą oleju). Jeśli auto na LPG to sugeruję 5kkm i 10kkm bo w bezpieczne 15kkm na krajowym LPG śmiem wątpić (jeśli się mylę i przy 10kkm wyjdzie, że olej nadaje się na 15kkm na LPG to przy 15kkm analiza na mój koszt ) . Daj znać na PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now