hiszpan25 Posted November 20, 2005 Share Posted November 20, 2005 Mam pytanie o to co musze wiedzieć przed zakupem Justy II (mam na oku taką z 99 roku) aby nie dac się wbić na minę. Jak mogę w warunkach polowych sprawdzić napęd? Czy Justyna nie ma "ugotowanej" wiskozy? Czy ten model Justyny ma jakieś słabe strony? Czy karoseria jest w ocynku? itd itp. Proszę o porady. Justyna czeka na randkę Auto ma przebieg około 110.000km Czy to pora na jakąś kosztowną zabawę typu np wymiana rozrządu (a propos ten silnik 1.3 na pasek czy łańcuch?) Będę wdzięczna za wszelkie opinie i porady! PZDR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC fan Posted November 20, 2005 Share Posted November 20, 2005 Pomijając kwestie napędu 4x4 to przypuszczam że więcej na temat tego modelu dowiesz sie na jakimś forum Suzuki Swifta, którego Justynka jest siostrą bliźniaczką :wink: pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiszpan25 Posted November 21, 2005 Author Share Posted November 21, 2005 czyli zbyt popularne to Justy nie jest... Jest tak nieciekawe? Czy poprostu jak nie ma boxera to to nie Subarak ? PZDR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 21, 2005 Share Posted November 21, 2005 czyli zbyt popularne to Justy nie jest... Jest tak nieciekawe? Czy poprostu jak nie ma boxera to to nie Subarak ? No cóż, nie jest zbyt popularne, napęd na 4 koła też jest inny niż w Legacy/Forester/Impreza, silnik rzędowy. Nowe Justy kosztuje sporo więcej niż podobne Suzuki Ignis. Ale zawsze miło jest spotkać takie autko po drodze Że ktoś ma jednak Subaru Justy a nie Suzuki Swift/Ignis Swoją drogą fajnie by było jakby jednak Justy było bazowane na nowym Swifcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC fan Posted November 21, 2005 Share Posted November 21, 2005 czyli zbyt popularne to Justy nie jest... Jest tak nieciekawe? Czy poprostu jak nie ma boxera to to nie Subarak ? Subarak jak najbardziej :wink: Poprostu chodziło mi o to że na tym forum nie ma posiadaczy takiego Justy, więc w kwestiach motoru itd. dowiesz sie więcej na stronach o Suzuki :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiszpan25 Posted November 21, 2005 Author Share Posted November 21, 2005 OK znalazłem forum Swifciarzy Troszke poczytałem i wiem nieco więcej. Nadal nie wiem jednak jak ocenić stan napedu głównie wiskozy. PZDR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 21, 2005 Share Posted November 21, 2005 OK znalazłem forum Swifciarzy Troszke poczytałem i wiem nieco więcej. Nadal nie wiem jednak jak ocenić stan napedu głównie wiskozy. PZDR! Tak z grubsza czy wiskoza łapie to trzeba by podnieść autko na podnośniku i szybciej zakręcić przednimi kołami, wtedy powinny zacząć też kręcić się tylne - tylko nie wiem jaka musi być różnica w prędkościach by wiskoza złapała. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiszpan25 Posted November 21, 2005 Author Share Posted November 21, 2005 czyl;i należy się podnieść auto i zakręcić kółkami za pomocą silnika wówczas prędkość na 100% bedzie właściwa do zadziałania wiskozy tylko jak ja to sprawdzę w warunkach polowych czyli u sprzedającego na podnośnik raczej nie mam co liczyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 21, 2005 Share Posted November 21, 2005 A na pustyni to auto bedziesz kupować? Przecież na peweno w okolicy jest jakiś warsztat, właściciel bez problemu powinien zgodzić się na takie sprawdzanie. Ostatecznie może będzie górka ze śniegiem gdzieś albo nawet i lodem Myślę, że najlepiej podpytać dział techniczny SIP - może ktoś udzieli kilku dobrych rad, albo zadzwoń tuaj: 607 17 55 25, właściel tego warsztatu niejedną justynkę miał u siebie więc może uda Ci się jakieś informacje wyciągnąć Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiszpan25 Posted November 22, 2005 Author Share Posted November 22, 2005 Dzieki za porady. Dzisiaj muszę przedewszystkim zadzwonić do Niemców czy oddadzą mi Justynę w niewolę Będę musiał troszkę sobie przypomnieś jak to sie z nimi sprecha bo nie sądzę aby ktoś z nich chciał ze mną speakać PZDR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HubiSubi Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 z tym ze nikt z forumowiczow nie ma justy dwa to nie tak do konca......... ja ma 3 sztuki w sumie .. wiec jakby co to mozemy soebie troche o tym pogadac:) a sprawa wisco.... nie ma nic prostrzego zeby to sprawdzic....... operacja bez podnoszeni 1.ruszamy samochodem i rozpedzamy go 2. lapiemy za hamulec reczny 3 skracamy kolami i zaciagamy reczny ... na luznej nawierzchni auto powinno pojechac do pzrodu ... bo reczny blokuje 4 kola(jak visco jest ok) operacja z podniesieniem auta: 1. podnosuimy jedno tylne kolo 2 krecimy tym kolem jak sie obraca baaaaaaaaaaaaaaardzo ciezko ... to visco dziala generalnie w justy II naped jest na pzrod z dolaczonym tylem ale nie na stale ale pzrez viscowe baaardzo mocna. dzieki temu nie ma naprezen i grzechotania jak np. w gaziku tylny naped mozna odlaczyc wchodzac pod auto odkrecaja takie zabezpieczenie i pzresowajac jeszce mniejsza dzwigienke jak mowili pzredmowcy justyII to w sumie swift...albo inaczej.. calkowicie swift. ten naped byl stosowany w swiftach chyba od 90 do 95 roku jedynie w justy teraz jest inne pzrelozenie glowne 4.38 w swiftach bylo 3,9 silniki sa suzuki. jednowalkowe 8v i 16v (po chba pazdzierniku 2001) karoseria jak to w suzuki... potrafi rdzewiec.. ale 99 powinien byc w dobrym stanie mamy 98 i jet ok z zcesciami nei ma problemu i generalnie wszystko jest tanie silnik w 99 to 8 zaworowe 1.3 68KM nawet sie zwija. jedyna wada tego silnika to prosze sie nie pzrestraszyc.. pekajace tloki.. wiec trzeba sie na to nastawic poza tym .. auto zupelnie bezawaryjne idealna sprawa jest wlozenie do justy silnika odswifta GTI 101KM wszystko pasuje jak ulal bo maja te same bloki wrazenia z jazdy niebawem jak chlopaki dokoncza robote: jak sa jeszce jakies pytania to chetnie odpowiem:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 1. podnosuimy jedno tylne kolo 2 krecimy tym kolem jak sie obraca baaaaaaaaaaaaaaardzo ciezko ... to visco dziala Dlaczego tylne a nie przednie? Ma otwarty tylny dyfer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 jak sa jeszce jakies pytania to chetnie odpowiem:) Jak się kształtuje spalanie takiego Justy? Zarówno 1,3 jak i takiego GTi? Jakie są ograniczenia w jeździe z zapiętym tyłem i czy trzeba się zatrzymywać na spięcie napędu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC fan Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 Zarówno 1,3 jak i takiego GTi? GTi też jest 1.3 :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 No ale, GTi ma inną moc Ale fakt, mogłem napisać 8V i 16V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HubiSubi Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 ...no tak .. racja... nie wazne ktore kolo...i tak zadziala:) co do spalania ... zagazowane 8v spala kolo 8l gazu.. co do gti nie mam doswiadczenia ... ale jezeli wierzyc prasie to GTI pal miedzy 6 -10 l benzyny jezeli chodzi napedy.... zakazana jest jazda z recxznym hamulcem:)....zlaczenie jest na stale tak jak pisalem wczesniej i Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 jezeli chodzi napedy.... zakazana jest jazda z recxznym hamulcem:)....zlaczenie jest na stale tak jak pisalem wczesniej i Załączanie/odłączanie jest pod autem małą dźwigienką? Czyli już nie tak jak w starych justy, że był przycisk na dźwigni zmiany biegów i trzeba byo się zatrzymać do tego manewru? Czy też może coś mieszam? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiszpan25 Posted November 26, 2005 Author Share Posted November 26, 2005 Z zakupem Justyny jest mały problem. Jak gdzieś w okolicy (okrąg o promieniu 200-250km) wypatrzę Justynę to zazwyczaj dostaję odpowiedź od sprzedającego że już po wszystkim i musze szukac dalej . Obecnie przymiarki robie do Justyn z terenów byłego NRDówka. Ciekawe jakie bedą odpowiedzi od sprzedających? Wanda nie chciała Niemca to może Justyna zechce Polaka? Na oku mam 2 Justyny obie z 97 roku. Niestety prawdopodobnie moje zasoby finansowe pozwolą jedynie na zakup tego rocznika lub młodszej ale "po przejściach" o ile taka znajdę. Kto mi powie jak to jest z ocynkiem Justyny? Z tego co czytam to raczej nie ma tego wariantu. Zastanawiam sie więc co lepiej: nie bita z 97 czy zrobiona np z 99 czy 2000? PZDR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabinka Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 Widze tu kilku swietnych specow od Justynek Tylko ze mnie interesuje taka juz dojrzala panienka, bo generacja pierwsza, rocznik pomiedzy 92 a 94. Silniczek 1.2, trzy-cylindrowy. Czy ktos z forumowiczow cos wie o tym japonskim wynalazku? Jak dziala tam naped 4x4, jakie to ma spalanie, czy naped jest staly, jesli tak to czy mozna odpiac tylnia os, co sie psuje, a co nie itp. Slowem - Czy te gwiazdki sa godne zainteresowania i zakupu Z gory dzieki za wszelkie opinie Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek@klubsubaru.pl Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 Załączanie/odłączanie jest pod autem małą dźwigienką? Czyli już nie tak jak w starych justy, że był przycisk na dźwigni zmiany biegów i trzeba byo się zatrzymać do tego manewru? Czy też może coś mieszam? mieszasz . nie trzeba się zatrzymywać . pozdrówki Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC fan Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 Czy ktos z forumowiczow cos wie o tym japonskim wynalazku? Jak dziala tam naped 4x4, jakie to ma spalanie, czy naped jest staly, jesli tak to czy mozna odpiac tylnia os, co sie psuje, a co nie itp. Slowem - Czy te gwiazdki sa godne zainteresowania i zakupu Z gory dzieki za wszelkie opinie Szukać, szukać i jeszcze raz szukać. Było wiele razy na forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiszpan25 Posted November 29, 2005 Author Share Posted November 29, 2005 Jest światełko w tunelu. W Berlinie (i okolicy) są 2 Justyny. Musze wziąć wolne i podjechac sie z nimi spotkać Może wrócę z jakąś do domu? PZDR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiszpan25 Posted December 1, 2005 Author Share Posted December 1, 2005 No i stałem sie posiadaczem Justyny. Młódka toto nie jest bo urodzona w 1997 roku ale mam nadzieje że bedzie mi wierna przez kilka lat. Na liczniku ma około 128000km i książka serwisowa to potwierdza. Poprzednimi posiadaczami byli ojciec i syn (urodzeni odpowiedznio w latach 1937 i 1962) więc auto raczej nie powinno być skatowane bo Panowie są w conajmniej średnim wieku. W miare zapoznawania się z Justyną bedę opisywał swoje spostrzeżenia. Jak narazie już widzę że bedzie to znajomość raczej mało ekonomiczna Trudno kobiety nigdy nie należały do tanich w znajomościach Około 100km zrobionych po Berlinie w nieustannych korkach i około 180km w trasie zaowocowały zniknieciem niemal 3/4 zawartości zbiornika. Tak więc miasto + średnio 120km/h w trasie to prawdopodobnie cos koło 8,4l/100km czyli tak katalogowo PZDR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Eeee, to masz oszczędne auto w porównaniu do innych Zapodaj czym prędzej fotki jakieś No i gratulacje z zakupu Link to comment Share on other sites More sharing options...
panklex Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Pogratulował Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now