Jump to content

Tribeca , jaka ?


Rob_Maczug
 Share

Recommended Posts

witam,

 

"Zachorowałem" na myśl o zakupie Tribeci , do tej pory jeździłem fordem s-maxem 2.0 (140) i obecnie Chryslerem Grand V. 2,5 CRD.

 

Czy mogę liczyć na sugestie co do wyboru silnika oraz na namiar do firm sprowadzających takie samochody?

Link to comment
Share on other sites

Witam, podobno najlepiej ten 3,6. Ja osobiście mam 3.0, ale tylko taki wchodził w grę "budżetową" :)

3,6 będziesz miał już w nowej budzie. Co do firm poszukaj w dziale Tribeca - był chyba taki wątek. Tam też znajdziesz więcej osób użytkujących takie auto.

Link to comment
Share on other sites

Rob_Maczug jak szukasz Trbec'i z USA to polecam tego dealer'a co ja kupywalem.Ma niskie ceny na uzywane auta.Znam osoby ,ktore sprowadzaja z za wielkiej wody auta na konkretne zamowienia.Jak chcesz to kontakt na PW

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie polecam 3.6 H6 w nadwoziu po liftingu. Silnik jest batrdziej elastyczny, bardziej harmonijnie rozwija swoją moc i przy tym potrafi spalić mniej :idea:

Będę miał w swojej ofercie taki samochód z rynku EU, bezwypadkowy, 2009 rok, ok 40 kkm. Złota z beżowymi skórami. Więcej info PW.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

3,6 pali ~10l Pb w trasie (90-130km/h stałej prędkości)

3,6 i 3,0 mają te same wymiary (przynajmniej tak twierdzą w folderach reklamowych)

Link to comment
Share on other sites

Rob_Maczug, zdecydowanie 3.6 jeśli Ciebie stać bo jest droższa od 3.0 ale najważniejsze aby z pewnego źródła i dobrze serwisowana (zwłaszcza 3.6 bo AT bardziej wrażliwa), z polecenia itd... bo znam przypadki "okazji" które jakoś otarły się o wschodnią granicę i teraz jest płacz + kosmiczne koszty a serwis nie wie od czego zacząć bo auto w rozsypce i cudem na kołach dojechało do serwisu.

Niedawno sprzedałem swoją i wiem, że kupujący oglądali wiele innych - większość ponoć jeździła źle :arrow: silnik, AT, zawieszenie... serio dołożyłbym nawet 10k PLN za cenę świętego spokoju i wielu lat radości z takiego cudownego auta :idea: :wink:

Link to comment
Share on other sites

A może kupić jakąś poleasingową tribekę używaną w polsce? Raczej dobry trop na niezłe auto.

Zaś sam rynek pochodzenia to najmniejszy problem auta (spec EU czy US)

Link to comment
Share on other sites

No mój pies też by miał komfort , choć teraz chyba nie powodów do narzekań :-)

 

aż przeraziłem się czytając o Tribecach ze wschodu brrrr....

 

Jeszcze nawet nie siedziałem w niej , tylko z podziwem sporadycznie z zewnątrz, ale myślę ,że przy najblizej okazji się nie rozczaruję .

 

Zdecydowanie zatem 3,6

 

a te spalenie 10 litów to aż trudno uwierzyć , ale .... czemu nie. Mój Chrysller też zejdzie do 8 litów roby przy 2,5 crd, ale przy obrotach 2tys . 10 pali zazwyczaj, ale to w końcu prawie autobus.

 

Tribeca to ponad 100 koników więcej i odczucia muszą być zdecydowanie inne, nie mówiąc o możliwościach.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witaj Rob_Maczug

 

Mniej wiecej pol roku temu zapadlem na podobna chorobe co Ty.

Kilka miesiecy zajely mi poszukiwania tego jedynego egzemplarza, jazdy probne itd.

 

Moje wniosek z tego cwiczenia:

 

O wiele lepszym wyborem ekonomicznym jest 3.0 poniewaz:

 

1. Ja nie odczulem tego przyrostu tych 9bhp o ktorych pisza przedmowcy

2. 3.6 palila mi dokladnie tyle samo (przy moim stylu jazdy co 3.0 czyli 14,2L/100)

3. Moim zdaniem automat lepiej sie dogaduje z silnikiem w 3.0

4. Podaz czesci ze wzgledu na fakt ze sporo jezdzi rowniez OBK i Legacy H6 jest ogolnie rzecz ujmujac lepsza niz do 3.6 chociaz i z tym nie ma problemu ale zawsze do 3.0 jest sporo wiecej

(mowa o czesciach z drugiej reki)

5 Po piate i w sumie najwazniejsze za jak pisze wlyszkow ktorego serdecznie pozdrawiam bedziesz musial zaplacic min 90K pln za wersje EU 2006 7osob w wersji executive

w naprawde idealnym stanie serwis ASO itd ja zaplacilem 55K pln i jak dobrze poszukasz to takich ofert mozna znalezc wiecej tylko trzeba negocjowac (u mnie wyjsciowo bylo 68K)

 

Oczywiscie to sa Twoje pieniadze i Ty bedziesz jezdzil tym samochodem ale zapewniam Cie ze jesli nie przeszkadza Ci design '06 (ja osobiscie go uwielbiam :mrgreen: ) to napewno bedziesz zadowolony z jazdy rocznikami przed liftingiem tylko zapomnij o jezdzie za 10L i takich tam mitach...

 

Pozdrawiam i zycze udanych poszukiwan

Link to comment
Share on other sites

Tribeca 3.0 przy predkosci 110-120km/h na dobrej drodze krajowej S1 zejdzie ponizej 10L (sam organoleptycznie sprawdzilem, zeby nie bylo ze teoretyzuje. Wynik to 9,6L na dystansie przejechanym 120km) ale czy na tej podstawie mozna wyciagnac wniosek ze Tribeca spala "srednio" okolo 10L :?:

Moim zdaniem to lekkie naduzycie :mrgreen:

 

IMHO tego samochodu nie kupuje sie ani do scigania ani do "eco drivingu"

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się, nie mozna przyjmowac, że 10 litrow bedzie srednim spalaniem :)

Mi wychodzi średnie na ostatnich 11 tysiącach około 12,5 litra. 10 litrów się da osiągnąć przy wyrzeczeniach i w trasie. Konie trzeba odpowiednio nakarmić :)

Link to comment
Share on other sites

Jak wygląda sprawa gwarancji w przypadku sprowadzenia nowego auta z usa?

 

Bardzo jasno: gwarancji NIE MA.

 

No chyba, że dogadasz się ze swoim dealerem z USA, że będzie pokrywał koszty napraw wykonywanych w Polsce, albo też będziesz wysyłał samochód promem do USA na przeglądy :mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

dzięki attylla

 

3.0 chyba w nowszych rocznikach nie występuje, a ja chciałbym max 3 letnią

 

spodziewam się ,że będę musial nie mało wyłozyć w 7osob w wersji executive , choć chyba 5 osobowa wersja będzie odpowiedniejsza.

 

Najlepsze że jeszcze nie miałem okazji tym samochodem jechać, ale chyba się nie rozczaruję .

Link to comment
Share on other sites

Jesli max 3 letnia to silnik wylacznie 3.6

Masz jedynie wybor miedzy wersjami EU lub US i tu tez ze wzgledu na podaz tych pierwszych o wiele latwiej/taniej kupic US

Wiekszosc ludzi zyje bez problemu ze stopniami farenheit'a milami na galonie i takimi tam :mrgreen: tak wiec to nie jest problem (chociaz dla mnie akurat nie do przejscia)

Heble chyba jednak polecalbym wymienic niezaleznie od wersji na bardziej efektywne bo na OEM nie jest najlepiej delikatnie rzecz ujmujac :wink:

 

udanych poszukiwan

Link to comment
Share on other sites

Jakos na te hebelki spec US nie narzekam, daja rade. Wazne, by zatrzymac sie chociaz ten 1mm przed :roll: ;)

Generalnie do mil i farenheit'ow szybko sie przyzwyczaisz, do MPG zamiast l/100km troszeczke dluzej.

Z typowych rzeczy to gumy wahaczy i stabilizatora, ale to groszowe sprawy. Czesciej bedziesz olej zmienial :mrgreen:

Topowa wersje z Navi, DVD dla tylnych siedzen, 7os w jasnej skorze moge jak najbardziej polecic, bardzo udane auto :!:

Silnik 3.6, coz- jak go nakarmisz, to przepali. Na pewno bedziesz zaskoczony jak malo spali, gdy nie potrzebujesz mocy (10-11 w trasie spokojnie przywitasz, w miescie gorzej- okolo 14-15 srednio). Za to jaki komfort podrozy :D

Link to comment
Share on other sites

Tribeca to też bedzie moje nastepne auto ale tylko w tej nowszej budzie :P juz pojezdziłem i tylko sie zastanawiam czy duze sa roznice w zawiasie miedzy ue i us bo troche w us tak przy 180/h bujało przy tirach :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...