Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
Przerabianie twojego roweru pod hamulce tarczowe nie ma sensu.

 

Mysle ze przesada z tym brakiem sensu, mozna swobodnie kupic uzywane Avid BB7, i do tego uzywane kola pod tarczowki, i bedzie hamowalo swietnie, koszt wtedy nie powinien byc zbyt wysoki - w razie czego mozna zabrac te graty do nastepnego roweru. Z mojego doswiadczenia to nawet najlepsze okladziny hamulcowe do V-brake nie sa takie dobre jak tarczowki.

 

Co mnie bardziej zastanawia to pozycja siodelka wzgledem kierownicy na powyzszych zdjeciach, bo albo sreniaq ma krotkie nogi i dlugi tulow albo ten rower jest poprostu zle ustawiony/zly rozmiar. Odpowiedni rozmiar ramy i odpowiednia geometria to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eryk,

albo sreniaq ma krotkie nogi i dlugi tulow albo ten rower jest poprostu zle ustawiony/zly rozmiar. Odpowiedni rozmiar ramy i odpowiednia geometria to podstawa.

 

Mam 165cm wzrostu, nie wiem czy pozycja jest nieodpowiednia, nie znam się, wg Ciebie jak powinno być? Wyżej siodło niż kiera? Bo wspornik kierownicy to taki regulowany (wiem, że shit ale taki jest) i mogę trochę obniżyć kierownicę ewentualnie?

 

Edit.

 

Aha. Pytanie dotyczące tarczówek: czy wszystkie piszczą jak w STI :mrgreen: , czy są też normalne ciche ?

 

Rama jest 18" chyba :oops:, bo nie pamiętam.

Wg. bikecenter.pl:

Istnieją dwie metody doboru wielkości ramy roweru.

 

I. Metoda oparta na pomiarze długości nogi:

Mierzymy długość nogi po stronie wewnętrznej.

Aby dokonać prawidłowego pomiaru niezbędne będą poziomica lub książka oraz metr krawiecki.

Stajemy boso na równej powierzchni, trzymając poziomice (książkę) między nogami podciągamy ją tak wysoko aż pojawi się uczucie dyskomfortu.

Odległość od górnej krawędzi poziomicy (książki) do podłogi to długość nogi.

 

1. Przy doborze wielkości roweru MTB na kołach 26 cali:

Mnożymy otrzymany wynik przez 0,226 i otrzymujemy teoretyczną wielkość ramy w calach. Następnie możemy pomnożyć otrzymany wynik przez 2,54 aby uzyskać wielkość ramy cm.

 

Jeśli otrzymany wynik znajduje się pomiędzy produkowanymi rozmiarami warto zdefiniować docelowe przeznaczenie roweru:

- mniejsza rama lepiej będzie sprawdzała się w sporcie

- większa rama oferuje więcej komfortu i wygody

 

2. Przy doborze wielkości roweru szosowego:

Mnożymy otrzymany wynik przez 0,665 i otrzymujemy teoretyczną wielkość ramy w cm.

 

II. Metoda oparta na wzroście przyszłego użytkownika (mniej dokładna niż metoda I):

 

1. Dla roweru MTB na kołach 26 cali:

 

wzrost wielkość ramy w calach

wielkość ramy w cm

150 - 160 cm 14" 35 cm

160 - 170 cm 16" 41 cm

170 - 180 cm 18" 46 cm

180 - 190 cm 20" 51 cm

190 - 200 cm 22" 56 cm

 

Wychodzi mi ze rama powinna mieć 17" wg. pierwszej metody, 16" wg. drugiej. Co powiecie, robić tuning kół, hamulców itp, czy jednak lepiej pokusić się o nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrabiara, pełno takich rowerów jest.

Robi sie teraz takie w chinach udające klasyki.

Ważą co prawda tyle co kowadło, ale wyglądają słitaśnie :)

W Poznaniu na ten przyklad w Malcie mieli jak ostatnio byłem,

jest jeszcze na Winogradach na Murawie sklep specjalizujący się wyłącznie w tego typu rowerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem dzisiaj chwilę i chyba znowu wracam do tematu hamulców, bo błota było sporo i nie bardzo chciały współpracować, więc nie wiem co dalej :evil:

Albo poszukam nowego rowerku na posezonowych wyprzedażach :idea:

[ http://img853.imageshack.us/img853/8681/img6295yx.jpg ]

[ http://img198.imageshack.us/img198/2523/img6298a.jpg ]

[ http://img35.imageshack.us/img35/4779/img6297h.jpg ]

jedna odpowiedz

szukaj nowego rowerku na wyprzedażach - bo ten to się już nadaje do muzeum bez urazy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj nowego rowerku na wyprzedażach - bo ten to się już nadaje do muzeum bez urazy

 

:cry: Powoli dochodzę do takich wniosków, poczytałem o rozmiarach ramy i wychodzi na to, że jest trochę za duża :evil: A to już jest konkretny powód do zmiany roweru :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eryk,
albo sreniaq ma krotkie nogi i dlugi tulow albo ten rower jest poprostu zle ustawiony/zly rozmiar. Odpowiedni rozmiar ramy i odpowiednia geometria to podstawa.

 

Mam 165cm wzrostu' date=' nie wiem czy pozycja jest nieodpowiednia, nie znam się, wg Ciebie jak powinno być? Wyżej siodło niż kiera? Bo wspornik kierownicy to taki regulowany (wiem, że shit ale taki jest) i mogę trochę obniżyć kierownicę ewentualnie?

 

Edit.

 

Aha. Pytanie dotyczące tarczówek: czy wszystkie piszczą jak w STI :mrgreen: , czy są też normalne ciche ?

 

Rama jest 18" chyba :oops:, bo nie pamiętam.

Wg. bikecenter.pl:

 

Wychodzi mi ze rama powinna mieć 17" wg. pierwszej metody, 16" wg. drugiej. Co powiecie, robić tuning kół, hamulców itp, czy jednak lepiej pokusić się o nowy?[/quote']

 

Ja mam 175cm wzrostu i uzywam ram 17", wiec twoja jest zdecydowanie za duza. Radzilbym zatem kupic lepiej dopasowany rower. Dodadkowy plus to mniejsza rama to mniejsza waga (w tym samym modelu) a co wiecej male ramy sa czesto spotykane na wyprzedarzach. Najlepiej wybrac sie do jakiegos renomowanego sklepu by stwierdzic jaki rozmiar ramy na ciebie najbardziej pasuje.

 

Tarczowki nie piszcza jesli sa odpowiednio zainstalowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eryk, pytań cd. Byłem dzisiaj w sklepie rowerowym. Przymierzyłem się do roweru na ramie 16" - marki nie pamiętam, ale czułem się trochę dziwnie, jakby był trochę za mały. Potem wsiadłem na Giant'a 18" i wg. mojej oceny pozycja była bardziej naturalna, co także powiedział sprzedawca - stwierdził, że moja pozycja wygląda dużo bardziej swobodnie, naturalnie. Więc co dalej, szukać ramy 17", czy jeżeli na 18" czuję się dobrze to takiej szukać.

 

Teraz pytanie 2: Czy rower z takim sprzętem jest wart około 4.5k PLN ?

Rama Giant Talon LTD 2012

Osprzęt: klamki, manetki, przerzutki P+T, korba, łańcuch - wszystko XT (pełna grupa)

Hamulce: Magura MT2 Disc

Koła: Giant S-XC2 alloy rim/Giant S-Elite hub, opony Schwalbe Rapid Rob

Amortyzator: Rock Shox Recon Gold RL Air 100mm remote Poplock

Reszta elementów Giant'a, waży chyba 12.8kg lub coś koło tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eryk, pytań cd. Byłem dzisiaj w sklepie rowerowym. Przymierzyłem się do roweru na ramie 16" - marki nie pamiętam, ale czułem się trochę dziwnie, jakby był trochę za mały. Potem wsiadłem na Giant'a 18" i wg. mojej oceny pozycja była bardziej naturalna, co także powiedział sprzedawca - stwierdził, że moja pozycja wygląda dużo bardziej swobodnie, naturalnie. Więc co dalej, szukać ramy 17", czy jeżeli na 18" czuję się dobrze to takiej szukać.

 

Teraz pytanie 2: Czy rower z takim sprzętem jest wart około 4.5k PLN ?

Rama Giant Talon LTD 2012

Osprzęt: klamki, manetki, przerzutki P+T, korba, łańcuch - wszystko XT (pełna grupa)

Hamulce: Magura MT2 Disc

Koła: Giant S-XC2 alloy rim/Giant S-Elite hub, opony Schwalbe Rapid Rob

Amortyzator: Rock Shox Recon Gold RL Air 100mm remote Poplock

Reszta elementów Giant'a, waży chyba 12.8kg lub coś koło tego.

 

jeśli mogę się wtrącić zastanów się czy nie wybrać roweru na kołach 29, bo 26 chyba powoli przechodzą do historii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...