Kordi Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Witam cyklistów.. dopiszę się do wątku też troszkę jeżdżę i szkoda że teraz dopiero mam zaszczyt poczytać w tym wątku.. a że akurat czekają mnie niedługo drobne wymiany przy rowerze to i chętnie tu się popytam doświadczonych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 a co z zabawkami z firmy Bergamont? ostatnio się dowiedziałem że robią je w zasadzie po sąsiedzku... zaczynam myśleć o takiej zabawce na przyszły sezon... zależnie od tego ile zwrotu za podatek dostanę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Pojeździłem dzisiaj chwilę i chyba znowu wracam do tematu hamulców, bo błota było sporo i nie bardzo chciały współpracować, więc nie wiem co dalej Albo poszukam nowego rowerku na posezonowych wyprzedażach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Masz dwie opcje: 1. Lepsze klocki dobrze ustawione, np KoolStop z guma na mokra pogode. 2. Nowy rower z dobrymi hamulcami tarczowymi. Przerabianie twojego roweru pod hamulce tarczowe nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Przerabianie twojego roweru pod hamulce tarczowe nie ma sensu. Mysle ze przesada z tym brakiem sensu, mozna swobodnie kupic uzywane Avid BB7, i do tego uzywane kola pod tarczowki, i bedzie hamowalo swietnie, koszt wtedy nie powinien byc zbyt wysoki - w razie czego mozna zabrac te graty do nastepnego roweru. Z mojego doswiadczenia to nawet najlepsze okladziny hamulcowe do V-brake nie sa takie dobre jak tarczowki. Co mnie bardziej zastanawia to pozycja siodelka wzgledem kierownicy na powyzszych zdjeciach, bo albo sreniaq ma krotkie nogi i dlugi tulow albo ten rower jest poprostu zle ustawiony/zly rozmiar. Odpowiedni rozmiar ramy i odpowiednia geometria to podstawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Eryk, albo sreniaq ma krotkie nogi i dlugi tulow albo ten rower jest poprostu zle ustawiony/zly rozmiar. Odpowiedni rozmiar ramy i odpowiednia geometria to podstawa. Mam 165cm wzrostu, nie wiem czy pozycja jest nieodpowiednia, nie znam się, wg Ciebie jak powinno być? Wyżej siodło niż kiera? Bo wspornik kierownicy to taki regulowany (wiem, że shit ale taki jest) i mogę trochę obniżyć kierownicę ewentualnie? Edit. Aha. Pytanie dotyczące tarczówek: czy wszystkie piszczą jak w STI , czy są też normalne ciche ? Rama jest 18" chyba , bo nie pamiętam. Wg. bikecenter.pl: Istnieją dwie metody doboru wielkości ramy roweru. I. Metoda oparta na pomiarze długości nogi: Mierzymy długość nogi po stronie wewnętrznej. Aby dokonać prawidłowego pomiaru niezbędne będą poziomica lub książka oraz metr krawiecki. Stajemy boso na równej powierzchni, trzymając poziomice (książkę) między nogami podciągamy ją tak wysoko aż pojawi się uczucie dyskomfortu. Odległość od górnej krawędzi poziomicy (książki) do podłogi to długość nogi. 1. Przy doborze wielkości roweru MTB na kołach 26 cali: Mnożymy otrzymany wynik przez 0,226 i otrzymujemy teoretyczną wielkość ramy w calach. Następnie możemy pomnożyć otrzymany wynik przez 2,54 aby uzyskać wielkość ramy cm. Jeśli otrzymany wynik znajduje się pomiędzy produkowanymi rozmiarami warto zdefiniować docelowe przeznaczenie roweru: - mniejsza rama lepiej będzie sprawdzała się w sporcie - większa rama oferuje więcej komfortu i wygody 2. Przy doborze wielkości roweru szosowego: Mnożymy otrzymany wynik przez 0,665 i otrzymujemy teoretyczną wielkość ramy w cm. II. Metoda oparta na wzroście przyszłego użytkownika (mniej dokładna niż metoda I): 1. Dla roweru MTB na kołach 26 cali: wzrost wielkość ramy w calach wielkość ramy w cm 150 - 160 cm 14" 35 cm 160 - 170 cm 16" 41 cm 170 - 180 cm 18" 46 cm 180 - 190 cm 20" 51 cm 190 - 200 cm 22" 56 cm Wychodzi mi ze rama powinna mieć 17" wg. pierwszej metody, 16" wg. drugiej. Co powiecie, robić tuning kół, hamulców itp, czy jednak lepiej pokusić się o nowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozrabiara Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Taki chcę :arrow: http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... AQ&dur=809 ale nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skiba STI Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Rozrabiara, pisz list do św Mikołaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozrabiara Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 skiba STI, zgubiłam adres . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skiba STI Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 skiba STI, zgubiłam adres . Zapytaj koleżankę z ławki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozrabiara Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Aaaaaaa, powiedział , że Św. Mikołaja nie ma , a mnie musi wystarczyć miotła . Kłamała? Powiedz , że kłamała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eurojanek Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Rozrabiara, pełno takich rowerów jest. Robi sie teraz takie w chinach udające klasyki. Ważą co prawda tyle co kowadło, ale wyglądają słitaśnie W Poznaniu na ten przyklad w Malcie mieli jak ostatnio byłem, jest jeszcze na Winogradach na Murawie sklep specjalizujący się wyłącznie w tego typu rowerach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skiba STI Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Aaaaaaa, powiedział , że Św. Mikołaja nie ma , a mnie musi wystarczyć miotła .Kłamała? Powiedz , że kłamała. Ta pipa zawsze kłamie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozrabiara Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 plazermen, ja nie chce podróbki . :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skiba STI Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Rozrabiara, może coś takiego. Klasyk 8) Jesli tylko lubisz czarny http://allegro.pl/rower-traper-2-polski ... 93644.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Pojeździłem dzisiaj chwilę i chyba znowu wracam do tematu hamulców, bo błota było sporo i nie bardzo chciały współpracować, więc nie wiem co dalej Albo poszukam nowego rowerku na posezonowych wyprzedażach [ http://img853.imageshack.us/img853/8681/img6295yx.jpg ] [ http://img198.imageshack.us/img198/2523/img6298a.jpg ] [ http://img35.imageshack.us/img35/4779/img6297h.jpg ] jedna odpowiedz szukaj nowego rowerku na wyprzedażach - bo ten to się już nadaje do muzeum bez urazy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozrabiara Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 skiba STI, nie podobuje mnie się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skiba STI Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 skiba STI, nie podobuje mnie się :roll: Tobie to dogodzić :roll: http://www.ceneo.pl/3338273 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Rozrabiara, a może taki(z silnikiem Subaru tylko przemalujesz w kwiatki i śmigasz): A ja, drogi święty Mikołaju, chcę taki: do kolekcji i może być jeszcze taki: na codzień, do jeżdżenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eurojanek Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 plazermen, ja nie chce podróbki . :roll: Znajomy z brwinowa (5 km za Pruszkowem) działa od lat takie bajki. http://jakoobcycles.com/ Ewentualnie można zawieźć swojego klasyka w stanie przedzłomowym i odebrać nówkę. Rowerki Electra też mają jak coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 szukaj nowego rowerku na wyprzedażach - bo ten to się już nadaje do muzeum bez urazy Powoli dochodzę do takich wniosków, poczytałem o rozmiarach ramy i wychodzi na to, że jest trochę za duża A to już jest konkretny powód do zmiany roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Hej, to ja się wepnę ze swoim wątkiem o ewentualnej sprzedaży rowerów: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=17&t=157498 pozdrawiam, Dominik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Eryk, albo sreniaq ma krotkie nogi i dlugi tulow albo ten rower jest poprostu zle ustawiony/zly rozmiar. Odpowiedni rozmiar ramy i odpowiednia geometria to podstawa. Mam 165cm wzrostu' date=' nie wiem czy pozycja jest nieodpowiednia, nie znam się, wg Ciebie jak powinno być? Wyżej siodło niż kiera? Bo wspornik kierownicy to taki regulowany (wiem, że shit ale taki jest) i mogę trochę obniżyć kierownicę ewentualnie? Edit. Aha. Pytanie dotyczące tarczówek: czy wszystkie piszczą jak w STI , czy są też normalne ciche ? Rama jest 18" chyba , bo nie pamiętam. Wg. bikecenter.pl: Wychodzi mi ze rama powinna mieć 17" wg. pierwszej metody, 16" wg. drugiej. Co powiecie, robić tuning kół, hamulców itp, czy jednak lepiej pokusić się o nowy?[/quote'] Ja mam 175cm wzrostu i uzywam ram 17", wiec twoja jest zdecydowanie za duza. Radzilbym zatem kupic lepiej dopasowany rower. Dodadkowy plus to mniejsza rama to mniejsza waga (w tym samym modelu) a co wiecej male ramy sa czesto spotykane na wyprzedarzach. Najlepiej wybrac sie do jakiegos renomowanego sklepu by stwierdzic jaki rozmiar ramy na ciebie najbardziej pasuje. Tarczowki nie piszcza jesli sa odpowiednio zainstalowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Eryk, pytań cd. Byłem dzisiaj w sklepie rowerowym. Przymierzyłem się do roweru na ramie 16" - marki nie pamiętam, ale czułem się trochę dziwnie, jakby był trochę za mały. Potem wsiadłem na Giant'a 18" i wg. mojej oceny pozycja była bardziej naturalna, co także powiedział sprzedawca - stwierdził, że moja pozycja wygląda dużo bardziej swobodnie, naturalnie. Więc co dalej, szukać ramy 17", czy jeżeli na 18" czuję się dobrze to takiej szukać. Teraz pytanie 2: Czy rower z takim sprzętem jest wart około 4.5k PLN ? Rama Giant Talon LTD 2012 Osprzęt: klamki, manetki, przerzutki P+T, korba, łańcuch - wszystko XT (pełna grupa) Hamulce: Magura MT2 Disc Koła: Giant S-XC2 alloy rim/Giant S-Elite hub, opony Schwalbe Rapid Rob Amortyzator: Rock Shox Recon Gold RL Air 100mm remote Poplock Reszta elementów Giant'a, waży chyba 12.8kg lub coś koło tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Eryk, pytań cd. Byłem dzisiaj w sklepie rowerowym. Przymierzyłem się do roweru na ramie 16" - marki nie pamiętam, ale czułem się trochę dziwnie, jakby był trochę za mały. Potem wsiadłem na Giant'a 18" i wg. mojej oceny pozycja była bardziej naturalna, co także powiedział sprzedawca - stwierdził, że moja pozycja wygląda dużo bardziej swobodnie, naturalnie. Więc co dalej, szukać ramy 17", czy jeżeli na 18" czuję się dobrze to takiej szukać. Teraz pytanie 2: Czy rower z takim sprzętem jest wart około 4.5k PLN ? Rama Giant Talon LTD 2012 Osprzęt: klamki, manetki, przerzutki P+T, korba, łańcuch - wszystko XT (pełna grupa) Hamulce: Magura MT2 Disc Koła: Giant S-XC2 alloy rim/Giant S-Elite hub, opony Schwalbe Rapid Rob Amortyzator: Rock Shox Recon Gold RL Air 100mm remote Poplock Reszta elementów Giant'a, waży chyba 12.8kg lub coś koło tego. jeśli mogę się wtrącić zastanów się czy nie wybrać roweru na kołach 29, bo 26 chyba powoli przechodzą do historii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się