ALEX Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Już wiele pisano o zmianach w układzie wydechowym w WRX,ale jednoznacznej odpowiedzi nigdzie nie znalazlem (może coś przoczyłem). Czy po założeniu robionego wydechu (down i center pipe (bez katów)) trzeba stroić auto i czy może zaświecić się check engine?Czy trzeba zamontować emulator sondy? Znam kolegę, który w GT :!: zalożył kompletny wydech 2,5 Supersprinta bez emulatora i nigdy nie zapalił się check engine. Widziałem również opinie,że po takim zabiegu w WRX zapali się kontrolka. Czy ktoś wie, jak sprawa wygląda w praktyce??? :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Podsumuję tylko wyniki dyskusji na forum: 1. potrzebny emulator/MIL remover 2. potrzebna kontrola doładowania na różnych biegach Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted November 7, 2005 Author Share Posted November 7, 2005 1. potrzebny emulator/MIL remover Tylko czemu wspomniany GT pracuje bez tego?To mi nie daje spokoju. Inny komputer? 2. potrzebna kontrola doładowania na różnych biegach To obowiązkowo :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
luki Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 zupełnie wolny wydech to raczej Ci odradzam Alexiu i to nie ze względów technicznych a ze względów decybelowych i wibracyjnych - chyba ze nie spędzasz w aucie więcej niż 20min, ja przynajmniej niewytrzymałem i zaraz dokładałem tłumik środkowy (kompensator nie wystarczył) w moim przypadku rozdrażnienie i bul głowy wzięły górę... pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Tylko czemu wspomniany GT pracuje bez tego?To mi nie daje spokoju. Inny komputer? GT nie ma EOBD-II Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted November 7, 2005 Author Share Posted November 7, 2005 zupełnie wolny wydech to raczej Ci odradzam Alexiu To może tylko downpipe. Jak u Ciebie było z elektroniką? GT nie ma EOBD-II Chyba masz rację :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Chyba masz rację Ja to wiem. EOBD-II m.in. przeiduje kontrolę skuteczności katalizatora za pomoca Lambda No.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 tlumik koncowy masz zmieniony, z tego co pamietam. jak chcesz, zeby bylo dosc cicho (podobnie jak teraz) a auto jechalo sprawniej (glownie szybsza reakcja) to zrob caly przod z w miare duzej pojemnosci przelotem w srodkowej czesci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shodan Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Nie musisz stroić samochodu - ECU się dostosuje do nowych parametrów pracy. CEL będzie ci się pojawiać - dlatego warto zastosować coś, co temu będzie zapobiegać - emulator, eliminator, itd -> solucji jest kilka na rynku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 z tym dostrajaniem sie ecu, to nie przesadzajmy. az tak madre i szybkie, to ono samo z siebie chyba nie jest. jak bedzie luzno i bez jakiejkolwiek kontroli (chociazby dodatkowym zaworkiem), to zanim ecu zareaguje moze byc spore przeladowanie, poznie spadnie ponizej serii, by wreszcie utrzymywac sie na kontrolowalnym poziomie. alex, juz chyba kiedys to napisalem, ale powtorze sie. przejedz sie autkiem np intaka, to pewnie sie zlamiesz . mnie by wystarczylo kilka jego postow shodan, o czyms takim mowa http://www.jscspeed.com/wrx/electronics ... _o2sim.htm ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Nie ma sensu wydawac tyle kasy na emulator, wystrczy rezystor lub kawalek nagwintowanej rurki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted November 8, 2005 Author Share Posted November 8, 2005 Nie ma sensu wydawac tyle kasy na emulator, wystrczy rezystor lub kawalek nagwintowanej rurki. Kuba!!!Możesz specyzować o co chodzi DOKŁADNIE!!!Auto stoi dzisiaj u mechanika (wymiany olejów), może przy okazji bym zmienił wydech..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted November 8, 2005 Author Share Posted November 8, 2005 przejedz sie autkiem np intaka, to pewnie sie zlamiesz Juz jestem zlamany!To kwestia czasu i kasy....dlatego zaczynam od wydechu... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
shodan Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 z tym dostrajaniem sie ecu, to nie przesadzajmy. az tak madre i szybkie,to ono samo z siebie chyba nie jest. jak bedzie luzno i bez jakiejkolwiek kontroli (chociazby dodatkowym zaworkiem), to zanim ecu zareaguje moze byc spore przeladowanie, poznie spadnie ponizej serii, by wreszcie utrzymywac sie na kontrolowalnym poziomie. Jest całkiem mądre i szybkie, przynajmniej w STi. Oczywiście potrzebuje trochę czasu, żeby się dostroić - z moich obserwacji wynika, że ok 100km, a nie tak jak niektórzy twierdzą kilkaset (może to też zależy od wersji ECU..). shodan, o czyms takim mowa http://www.jscspeed.com/wrx/electronics ... _o2sim.htm ? Tego konkretnego modelu akurat nie znam, ale tak - chodzi o coś takiego. Nie ma sensu wydawac tyle kasy na emulator, wystrczy rezystor lub kawalek nagwintowanej rurki. Też mi się tak kiedyś wydawało. Niestety tego typu solucje często nie działają. Ja próbowałem dwóch różnych rozwiązań w STi - taki właśnie rezystor z USA o którym mówisz oraz emulator z UK - żadne z nich nie działało, mimo poprawnej instalacji wg załączonej instrukcji (KAS, Czoper) Bank 2 O2 Lambda Sensor Low Voltage śni mi się jeszcze do dzisiaj po nocach Tak to zwykle w życiu jest - jak się chce coś zrobić tanio i przyoszczędzić - wychodzi potem 2 razy drożej, zajmuje 4 razy więcej czasu i kosztuje sporo nerwów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Chodzi o cos takiego: http://www.oakos.com/Merchant2/merchant ... _Code=3220 Link to comment Share on other sites More sharing options...
shodan Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Chodzi o cos takiego:http://www.oakos.com/Merchant2/merchant ... _Code=3220 Ciekawe...szkoda, że o tym nie wiedziałem. Nie wiesz co koledzy za wielka wodą montują do Evo, żeby pozbyć się CEL. Ten wynalazek: http://www.oakos.com/Merchant2/merchant ... PEPMILELIM nie działa. Sprawdzałem empirycznie. pozdr! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 U mnie dzialal, dostalem go nawet za darmo z wydechem. Jezdzilem z tym kilka miesiecy i CEL sie nie pokazal. Teraz mam flash, ktory pozbywa sie tego bledu juz w samym ECU. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shodan Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 U mnie dzialal, dostalem go nawet za darmo z wydechem. Jezdzilem z tym kilka miesiecy i CEL sie nie pokazal. Teraz mam flash, ktory pozbywa sie tego bledu juz w samym ECU. Myślisz, że Ecutek jest w stanie załatwić sprawę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Ja akurat mam Cobb AP i tam chyba mozna wylaczyc wyswietlanie prawie kazdego bledu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogs Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Kuba, masz jakies wiesci nt. Cobba dla EU-Spec? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Lepiej pytac u zrodla, mnie ten temat raczej malo interesuje. Z tego co wiem to oni najpierw zrobia dla japonskich ECU. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted November 9, 2005 Author Share Posted November 9, 2005 Chodzi o cos takiego:http://www.oakos.com/Merchant2/merchant ... _Code=3220 Kuba!Czy to normalna gwintowana tulejka?Nie słyszałem,żeby ktos miał takie oferował w Polsce. Może zdolny ślusarz może dorobić takie cudo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
countdown Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Chodzi o cos takiego:http://www.oakos.com/Merchant2/merchant ... _Code=3220 Kuba!Czy to normalna gwintowana tulejka?Nie słyszałem,żeby ktos miał takie oferował w Polsce. Może zdolny ślusarz może dorobić takie cudo? czy ta tuleja jest do czujnika w uppipe czy do sondy lambda w downpipe. Zmienilem u siebie uppipe na taki bez prekata i czujnik wkrecilem bez zadnych modywikacji. Za turbo zalozylem przelot 2,5 cala do ostatniego wydechu (w polowie wstawilem tlumik drgan - 20 cm rury wykonanej z plecionej siatki stalowej). Lambda zostala umieszczona w umieszczonej tulejce dospawanej do wydechu (kiedys KUBA zamiescil zdjecie takiego sposobu umieszczenia lambdy). Przejechalem juz troche i blad jeszcze nie wyskoczyl. Komputer adaptowal sie przez okolo 500 km. Pierwsze 100 km spalanie wynosilo 25 litrow, potem coraz normalniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wodnik Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Już wiele pisano o zmianach w układzie wydechowym w WRX,ale jednoznacznej odpowiedzi nigdzie nie znalazlem (może coś przoczyłem). Czy po założeniu robionego wydechu (down i center pipe (bez katów)) trzeba stroić auto i czy może zaświecić się check engine? Może ja kilka słów.. Wszedłem drogą kupna w posiadanie WRX MY01. Poprzednik włożył sobie tam coś a'la radosna wydumka spawacza rzeźbiarza. Wywalony katalizator i praktycznie jedna rura do samego końca, a tam malutka puszeczka. Nie powiem - auto zwracało uwagę. Czy jeździło z tego powodu szybciej, lepiej - nie sądzę. Wiem, że po przejechaniu 200 km w trasie głowa mnie bolała, nie wiedziałem czy lepiej włączać radio by próbować zagłuszyć czy nie.. Aha - Engine Check zapalał się średnio co 200km. To również denerwujące było. W aucie nie było żadnej próby oszukania sondy lamda - z tego co serwis przekazał - wisiała sobie po prostu wykręcona. Rozwiązanie przyszło szybko - był nim kompletny wydech od STI - w zupełności spełnił moje oczekiwania - jest cicho, sonda na swoim miejscu, Engine Check się nie zapala, jest naprawdę OK. Szkoda, że nie uwieczniłem na taśmie dźwięku WRX z tymże wydechem, który nabyłem - byłby niezłą lekcją dla chcących mieć przelotowy wydech. Żeby to bardziej zobrazować - nawet nie chodzi o dźwięk - to było czuć całym ciałem... pzdr; krzysztof Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 rozni sa ludzie. wydechy tez sa rozne. ot co... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts