shodan Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Wiekszosc downpipe eliminuje od razu oba katalizatory, chociaz mozna kupic wersje krotka, ktora pozwala na uzycie katalizator hiflow albo jego eliminacje. Napisz o jaki model DP konkretnie chodzi to bedzie mozna cos wiecej napisac. Ja bym raczej powiedzial, ze wersja "krotka" jest standardem, a czasami sie zdarza znalezc downpipe polaczony z cat-pipem. Poza tym w przypadku wrx-a warto zastanowic sie nad wymiana up-pipe'u i wywaleniem pre-cata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Jest standardem ale w serii. Jednak wiekszosc tunerow robi downpipe eliminujace od razu 2 katalizatory. http://forums.nasioc.com/forums/showpost.php?p=6117926&postcount=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek12 Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 kanap4 tak z ciekawosci wydech bedziesz robil u Szeszkina czy KSJ ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Jest standardem ale w serii. Jednak wiekszosc tunerow robi downpipe eliminujace od razu 2 katalizatory.http://forums.nasioc.com/forums/showpost.php?p=6117926&postcount=1 OK, ciekawa tabelka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 kanap4, jaki jest przyblizony koszt wykonania pelnego downpipa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanap4 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 tomek12, wydech robie w firmie Vega, to jak sie jedzie do siedziby Gazety Olsztynskiej.Wielu ludzi polecalo mi wlasnie ten zaklad.A w KSJ to robia wydechy?Ja tam tylko serwisuje autko. Kuba, co do ceny downpipe'a to nie powiem Ci dokladnie, bo nie wiem.Na poczatku placilem 400zl za tlumik koncowy, wraz z kawalkiem rury, teraz facet chce 1000zl za reszte wydechu.Wychodzi na to, ze caly wydech kosztuje 1400zl, takze downpipe wychodzi ok. 450zl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek12 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Spytalem czy w KSJ czy u Szeszkina bo nie znam(lem) w Olsztynie wiecej osob (firm) ktore znaja sie na Subaru, a tymczasem: Facet zna sie na rzeczy , duzo osob mi go polecalo, poza tym ma doswiadczenie w Subaru Nie wiedzialem pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bryś Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 z nierdzewki około 700 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
treboo Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 kanap4, jaki jest przyblizony koszt wykonania pelnego downpipa? widzisz kuba polskie dzieci tez sa zdolne nie tylko chinskie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanap4 Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Dzisiaj dzwonilem po kilku firmach i zaczynam miec watpliowosc.W VTG powiedzieli mi, ze po zmianie wydechu bez strojenia autko bedzie mi palilo od groma.Zaproponawali rowniez wersje bez wyrzucania katalizatora,tylko zrobienie wiekszych wlotow do katalizatora.Podobno seryjny katalizator wytrzyma +300KM.Z kolei w Mapteku powiedzieli mi, ze po zmianie wydechu tez trzeba wystroic na nowo, bo turbina bedzie przeladowywalaiogolnie silnikzrobi BUUM.Co Wy na to?Czy spalanie rzeczywiscie bardzo wzrosnie i czy to przeladowanie do sie wyeliminowac manometrem, czy koniecznie musze wystroic auto?Bardzo prosze o w miare szybka odpowiedz, bo na dniach mam jechacrobic wydech i teraz bardzo sie wacham, czy warto.Poki co nie chce wystrajac auta na nowo, bo chce robic samochod etapami (troszke wiecej mocy, hamulce, zawieszenie i znowu wiecej mocy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 U mnie nie było dużej różnicy w spalaniu po zmiane wydechu, ale moim zdanie warto jest zrobić remap po zmianie wydechu właśnie z powodu przeładowywania turbo, i również żeby skasować ewentualne zapalanie się Check Engine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 wydech uwalnia turbo ... pozwala mu więcej ładować ... jeśli połączysz to z dobrym dolotem bo sugerował bym delikatnie podstrojenie auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 6 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Ze swojego doświadczenia moge powiedzieć, że większe spalanie to jakś bajka. Według moich odczuć pali nawet mniej....ale może wynikac to z błędów pomiarowych. W każdym razie stwierdzenie,że "auto będzie paliło od groma" jest dla mnie :roll: Rzomawiałem z Panem z Ecutek'a. Powiedziałem,że jak zbiore kasę to wybieram się do nich na strojenie. Zapytałem również, czy do czasu strojenia moge zrobić krzywdę silnikowi (w peak'u ~1.1bara). Odpowiedź była: Nie, nie powinno sie NIC stać!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
treboo Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 no to i ja zapytam pewnie na pytanie odpowie mi ktos ze stanow (Kuba np.) chlopaki pisza ze jak nieprzestroisz kompa to mozesz narobic jakies fuuu, a co jezeli chodzi o Access Porta czy po zmianie up i down pipe nadal mozna jezdzic tylko na stage 1 albo na economy mode, jezeli ta informacja o uszkodzeniach plynacych po zmianie wydechu jest na temat fabrycznego programu to w przypadku economy mozne to stac sie jeszcze szybciej ?? odnosnie spalania przez jakis czas jezdzilem na wymienionych up i down pipe na mapach z cobb accessport stage1 (sa to mapy ktore sie programuje bez zadnych dodatkowych zmian, typu wychech, turbo, wtryskiwacze czy IC) i spalanie nie zmienilo sie wogole po zmianie map na stage2 pali trosze wiecej powiedzmy jakies 10% pozdrowka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 treboo, przyjedz w ta niedziele to pogadamy http://www.amkpwa.com/Klub/WOSP_2006_pol_LAKE_GENEVA.htm Pozatym, to dlaczego jeszcze jezdzisz na Stafe 1 jak masz wydech zrobiony? Economy nie jest do ostrej jazdy, w instrukcji pisze zeby jezdzic delikatnie na tej mapie (stad pewnie tez sie bierze oszczednosc paliwa ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karmi Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 shodan, Kuba, mati, i reszta czy mozecie sie jasno i jednoznacznie wypowiedziec w tej kwestji ?Ja tez w PN jade zrobic Turbo-back i to dla mnie bardzo wazne . Dzisiaj dzwonilem po kilku firmach i zaczynam miec watpliowosc.W VTG powiedzieli mi, ze po zmianie wydechu bez strojenia autko bedzie mi palilo od groma.Zaproponawali rowniez wersje bez wyrzucania katalizatora,tylko zrobienie wiekszych wlotow do katalizatora.Podobno seryjny katalizator wytrzyma +300KM..Z kolei w Mapteku powiedzieli mi, ze po zmianie wydechu tez trzeba wystroic na nowo, bo turbina bedzie przeladowywalaiogolnie silnikzrobi BUUM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Jak ktos dostaje takie odpowiedzi, to powinien sie zachowac jak male dziecko i zapytac "dlaczego?". Spalanie, z mojego wlasnego doswiadczenia i innych, nie zmieni sie lub moze minimalnie spasc. Duzo wiecej zalezy od stylu jazdy. Zmiana up/downpipe daje bardzo odczowalny wzrost mocy i powoduje przesuniecie sie krzywej momentu w strone nizszych obrotow. Ja przez pierwsze kilka tygodni po zmianie wydechu nie cisnolem gazu tak jak przed. Wtedy spalanie mialem o jakies 10% nizsze, ale pozniej przyzwyczailem sie do nowej charakterystyki silnika i spalanie wrocilo do poprzedniego poziomu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karmi Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 OK A w sprawie tego , jakie masz zdanie ? Z kolei w Mapteku powiedzieli mi, ze po zmianie wydechu tez trzeba wystroic na nowo, bo turbina bedzie przeladowywalaiogolnie silnikzrobi BUUM No i ja chce zrobic Turbo-back . Jest sens ? czy tylko jak bede stroił ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Z jakiego roku masz samochod i czy rozumiesz tekst po angielsku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karmi Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Mam Bug eye z 02 roku . Teksty po angielsku rozumiem średnio a z jezykiem technicznym wcale Rozumiem ze chcesz mi dac cos do poczytania , ale nie wiem czy dam rade.W kazdym razie wystarczy mi twoja opinia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Na mojej opini to ja bym raczej nie polegal, bo ja nie znam sie na samochodach. Moge Ci tylko powiedziec co wyczytalem na forum NASIOC. Kolejna sprawa, to nie mam pojecia czy komputery ze stanow i z europy sa takie same lub podobne. Zaczynajac od konca, to jest taka ogolna zasada ze w amerykanskich Imprezach "bug eye" i w STi mozna jezdzic bez zadnego katalizatora, natomiast w WRX od MY04 nie powinno sie jezdzic bez katalizatorow i bez strojenia. MY04 w gore ma calkiem inny komputer niz MY02-03 zarowno pod wzgledem sprzetowym jak i oprogramowania i map. Nie jest tez regola ze jak sie zmieni wydech w MY04 to od razu silnik sie rozleci, jest wiele czynnikow, ktore wplywaja na to, miedzy innymi jakosc paliwa i temperatura otoczenia. W duzym skrocie chodzi o to ze program w komputerze ma zaprogramowane jako priorytet ochrone srodowiska i niskie zuzycie paliwa przy niskich obrotach, oraz maksymalizacje osiagow na wysokich obrotach. W zwiazku z czym pracuje w dwuch trubach i jest pewne opoznienie przy przelaczaniu sie z jednego w drugi. Po zmianie wydechu bedziemy mieli cisnienie doladowania wczesniej, co moze spowodowac ze osiagnie ono maksymalna wartosc jeszcze wtedy kiedy komp jest nastawiony na niskie spalanie i mieszanka paliwa/powietrza jest uboga. W starszych modelach to opoznienie jest bardzo krotkie,w nowszych moze byc niebezpiecznie dlugie. Poszukaj na NASIOC o "ol/cl delay" Troche mozesz sie dowiedziec w tym poscie: http://forums.nasioc.com/forums/showpost.php?p=10467961&postcount=17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
treboo Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 treboo, przyjedz w ta niedziele to pogadamy http://www.amkpwa.com/Klub/WOSP_2006_pol_LAKE_GENEVA.htm Pozatym, to dlaczego jeszcze jezdzisz na Stafe 1 jak masz wydech zrobiony? Economy nie jest do ostrej jazdy, w instrukcji pisze zeby jezdzic delikatnie na tej mapie (stad pewnie tez sie bierze oszczednosc paliwa ) Kuba co do niedzieli to zobaczymy ale 99% bede ostatnio wiekszosc niedziel mialem zajete i geneve odwiedzalem jeszcze jak bylo cieplo. ja jezdze na stage2, jedynka byla tylko przez tydzien jak niemoglem sie zebrac zeby na access wrzucic mapy z kompa a moje pytanie o economy bylo odnosnie tych wypowiedzi co do mozliwosci uszkodze po zmianie wydech bez zmiany map, jak jezdzisz na economy (teoretycznie) to jest to mapa ktora powoduje oszczednosc ale i spadek mocy/osiagow w porownaniu do standardowej czyli jak ktos mowi ze po zmianie wydechu bez zmian w ECU moze dojsc do uszkodzen to na economy niebedzie to moze ale na 100% to byl moj punkt kiedy pisalem wczesniej o tym economy, mysle ze te informacje o koniecznosci zmian ECU po zmianie wydechu sa poprostu naciaganiem $, oczywiscie bez zmiany nieodczujesz tak poprawy osiagow jak po remapie ale jak tego niezrobisz to nic sie raczej niepowinno stac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Na mojej opini to ja bym raczej nie polegal, bo ja nie znam sie na samochodach. ROTFL Chyba pomyliles watki Kuba :wink: - mialo byc do "zeby rozluznic..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanap4 Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 A co powiecie na zostawienie katalizatora?Jak to odbije sie na osiagach w porownaniu do wersji bez katalizatora?Z tego co mi powiedziano, to zostawienie katalizatora ma sens dlatego, ze wtedy nie bedzie tak glosno i chyba wtedy nie bedzie problemow z Check Engine.Co do wybuchajacego silnika, to moze przesadzilem piszac, ze od razu wybuchnie.Po prostu nie strojac kompa na nowo wystepuje przeladowanie i teoretycznie istnieje ryzyko, ze mieszanka bedzie za uboga, a tego jak wiadomo silniku nie lubia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G.Kossakowski Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 A co powiecie na zostawienie katalizatora?Jak to odbije sie na osiagach w porownaniu do wersji bez katalizatora?Z tego co mi powiedziano, to zostawienie katalizatora ma sens dlatego, ze wtedy nie bedzie tak glosno i chyba wtedy nie bedzie problemow z Check Engine.Co do wybuchajacego silnika, to moze przesadzilem piszac, ze od razu wybuchnie.Po prostu nie strojac kompa na nowo wystepuje przeladowanie i teoretycznie istnieje ryzyko, ze mieszanka bedzie za uboga, a tego jak wiadomo silniku nie lubia. Ja mam 2.5 cala przelot zakonczony Sebringiem dedykowanym i naprawde jest cichutko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi