Skocz do zawartości

zgasł podczas jazdy i nie odpala


karolwa

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym spróbował rozrusznik na krótko . Może te grube kable wychodzące z akumulatora Ci gdzieś nie łączą - jestem prawie pewien że tak jest , bo miałem tak w bełgocie kiedyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Widze że kolega nie jest mechanikiem :wink:

zgadza się , bo jeżeli bym był to nie prosił bym was o pomoc ;)

 

przywiez jakiegoś mechanika niech ci sprawdzi ,zajmie to 30 min i 0.7 Czystej :wink: :mrgreen: Chyba będzie tak szybko i wygodnie

 

zgadzam się, tylko że to będzie najwcześniej jutro..:( a mnie nerwy zjedzą do jutra:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zablokowania to coś się rozsypało w alternatorze i auto normalnie zgasło. Zablokowało silnik przez pasek, a rozrusznik nie miał siły obrócić wałem.

Chyba nigdy ci się to nie zdarzyło ? W momencie gdy auto jedzie i alternator przestanie ładować , to zapalają się kontrolki . Ja nie doczytałem że kontrolki się zapaliły zanim zgasł silnik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, a może cewka padła :?:

Co ma cewka do niechęci kręcenia ?

 

Czasami jestem pewien że ludzie czytają ostatnie trzy posty i nie wnikają o co poszło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe są tylko dwie przyczyny

1. Akumulator umarł np jedna cela

2. Nie ma połączenia na kablu z akumulatora do rozrusznika lu z akumulatora na masę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest akumulator padnięty zupełnie to czasem połączenie kablami nic nie daje. Dopiero podłączenie bezpośrednio sprawnego akumulatora rozwiązuje sprawę.

 

 

dokladnie tak bylo u mnie

niby aku mial 12 v naladowany ale nie mogl wygenerowac odpowiedniego pradu do ruszenia rozrusznika

podlacz nowe aku i bedzie wiadomo co dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak bylo u mnie

niby aku mial 12 v naladowany ale nie mogl wygenerowac odpowiedniego pradu do ruszenia rozrusznika

podlacz nowe aku i bedzie wiadomo co dalej

 

 

jutro będę miał inne aku (jest to samo co z N/A? ) i zobaczymy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź multimetr i sprawdź napięcie na aku. Jeśli pala ci się kontrolki i próbujesz kręcić i zaczynają przygasać to na 100% padł aku. Podładuj akumulator lub spróbuj przez prostownik z matką. Jak już odpali to sprawdź na alternatorze jakie ma napięcie.

 

Miałem taką sama sytuacje w swoim KJS-owym CC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obmacałem auto...

aku jest ok

zrzuciłem pasek, alternator i pompa wspomagania kręcą się ok...

po zdjęciu osłony rozrządu kółka kręcą się niecały obrót i blokują:( domyślam się że doszło do tzw kolizji..

 

złomować (dołożyć i kupić WRX albo STI) czy naprawiać?? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie jestem mechanikiem ale znam podobny przypadek w subaru, auto zgasło w czasie jazdy i już nie chciało zapalić, aku był ok (przy próbie odpalenia tylko jakiś cichy krótki dźwięk wydawało)

Co się okazało - przeskoczył pasek rozrządu (hydrauliczny napinacz puścił)

Mam nadzieje że nie będzie dramatu u Ciebie. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec jesteśmy najbliżej mojej koncepcji... rozrząd lub zatarty silnik. Obawiaam się, że może na prawdę nie być tanio... ja kupiłem używany silnik za 4500 zł netto i udało mi się trafić dość dobry egzemlarz.

 

Pisałeś, że wymieniałeś olej 100 km wcześniej, pytanie tylko z jakiego na jaki... jeśli był to znacząco inny olej, to mógł się po prostu bardzo szybko skończyć przez kondycję silnika. Moje auto miało wymienione jakieś 500 km przed tym, jak nagle olej wyparował... wcześniej był zalewany standardowym 5W30, a wtedy naszło mnie coś na 300V Competition 15W50 i się stało...

Proponuję spuść olej i zozbaczyć, ile go realnie jest.

 

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie jestem mechanikiem ale znam podobny przypadek w subaru, auto zgasło w czasie jazdy i już nie chciało zapalić, aku był ok (przy próbie odpalenia tylko jakiś cichy krótki dźwięk wydawało)

Co się okazało - przeskoczył pasek rozrządu (hydrauliczny napinacz puścił)

Mam nadzieje że nie będzie dramatu u Ciebie. Pozdro

I też nie chciał kręcić rozrusznik :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stało się to niedługo po zakupie samochodu i nie wymieniałeś rozrządu (po zakupie) to ja stawiam na przeskoczenia paska. Daj znać czy miałem racje ;) W opisanym przeze mnie przypadku na szczęście uszkodzenia były minimalne (tylko 4 zawory wydechowe ugięte- oby Tobie też się pofarciło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy próbie odpalenia autka kontrolki na desce gasły i słychać było cyknięcie przekaźnika?? (jeśli tak to szukaj gdzieś zwarcia, bezpieczniki mogą być ok) - przerabiałem coś takiego w poprzednim autku. Problemem był przewód doprowadzający napięcie do skrzynki z bezpiecznikami i zwarcie w rozruszniku.

Jeżeli nie to faktycznie będzie problem mechaniczny.

 

-- 8 mar 2011, o 10:20 --

 

A propos u ojca jak tłoki spotkały się z zaworami (przy 40 km) to skończyło się zgaśnięciem silnika, ale wcześniej zastukało, szarpnęło, kupa białego dymu z tyłu autka. A po rozebraniu urwany grzybek zaworu, pęknięty płaszcz wodny na cylindrze, uszkodzona głowica, pasek rozrządu 100%ok. Efekt holowanie 300, nowy (używany) silnik 3500, opinia rzeczoznawcy 400, wrażenia ze zdarzenia-bezcenne (nikomu nie życzę). Przyczyna źle założona instalacja LPG (kilka lat do tyłu początki instalacji sekwencyjnych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...