Jump to content

Forester temperaturka


ras232

Recommended Posts

Witam wszystkich,

może od razu do rzeczy.... Forek 1999 r. 2.0 + kilka miesięcy temu zagazowany, wszystko oki, do ubieglej soboty. Zima, wiadomo, ogrzewanie full, bo lubię ciepelko... ale, że trochę odpuścilo, to i temperatura wewnątrz mniejsza i... po przejechaniu okolo 10 - 15 km temperatura silnika powędrowala prawie pod czerwoną kreskę... ogrzewanie na full i spadla do normalnego poziomu. Wymienilem termostat - najczęściej się zawiesza, plyn chlodniczy, wszystko oki i w drogę... To samo. Po wizycie u znajomego mechanika, po sprawdzeniu wszystkich możliwości wzrostu temperatury rozkladam ręce... dodam, że uszczelka ok, pompa też, chlodnica, wiatraki też... Grzeje zimnym i gorącym...Wygląda, że z mechanicznego punktu wszystko ok. Temperatura spada podczas grzania w kabinie, przy zimnym wzrasta. Dodam, że jeszcze zawiesil mi sie wskaźnik paliwa, na wlączonym silniku i po wyjęciu kluczyka wisi w jednej pozycji...

Co wy na to?? Jakieś pomysly??

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dodam, że jeszcze zawiesil mi sie wskaźnik paliwa, na wlączonym silniku i po wyjęciu kluczyka wisi w jednej pozycji...

Przyznam, że nie pamiętam z jakiego auta mam teraz zegary (Impreza GT'00 albo Forek S-Turbo'97), ale zarówno na nich jak i na poprzednich (wolnossące Legacy) wskazówka poziomu paliwa nie opadała po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

 

A wracając do temperatury silnika, sprawdź, czy nie puszcza gdzieś wody na reduktorze od gazu, ewentualnie czy korek ciśnieniowy na chłodnicy jest sprawny.

Link to comment
Share on other sites

Ze wskazówką sprawdzę dokladnie, chociaż przyznam, że dopiero teraz zwrócilem na to uwage... Korek sprawdzony również :( Gaz sprawdzę pod koniec tygodnia, ale dziś, jeździlem na benzynce i przypadlość występowala również...

Link to comment
Share on other sites

ale dziś, jeździlem na benzynce i przypadlość występowala również...

Reduktor LPG jest wpięty w obieg wody niezależnie od paliwa na którym w danej chwili jeździsz. Nie masz napchanych żadnych śmieci w chłodnicy? Rozumiem, że wszystko dokładnie odpowietrzone jest. Chłodnica mocno się nagrzewa podczas jazdy? Może ma zablokowany przepływ?

Link to comment
Share on other sites

Zarówno w GTku MY00 jak i w Forku S-Turbo po wyjęciu kluczyka widać poziom paliwa (wskazówka nie opada).

 

Tak samo jest w Legacy N/A i Imprezach N/A do 99/00. Wskazówka nie opada. Później to już nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Gaz sprawdze w najblizszym czasie ( sorki za brak polskich znakow, ale pisze z telefonu...) Poziom plynu ok, cyrkulacja rowniez. Co do uszczelki to nie ma ubytku plynu I podczas dodawania gazu nic nie dostaje sie do zbiorniczka wyrownawczego, a w przypadku uszczelki powinny byc banki, stara metoda, ale skuteczna. co do mycia, to konieczny jest demontaz ?? Tak sie zastanawiam, czy moze to byc jakas elektryczna usterka... Ale po wizycie u gazownika, powinna mi sie wykluczyc lub potwierdzic jedna z mozliwosci...;D

Link to comment
Share on other sites

Może być elektryka,jakieś zwarcia,braki masy - wariowanie wskaźnika,ale najpierw sprawdź czy chłodnica sie nagrzewa przy ciepłym silniku po otwarciu termostatu.(jeśli faktycznie otwiera).Gdy pozim i cyrkulacja płynu Ok ,a chłodzenie nie OK to układ chłodzenia/chłodnica brudne.

Link to comment
Share on other sites

Gaz sprawdzony, wszystko jest ok. dziś zauważylem, że zbiorniczek wyrównawczy jest prawie pusty, tzn. plyn jest na minimum, a byl zalany prawie pod sam korek dokladnie w zeszly piątek. Slyszalem jeszcze o jakimś czujniku od zalączania drugiego obiegu... Może to być jego wina? dziś mam w planie wyjąć chlodnice i ją dobrze wymyć, i zobaczymy...

Link to comment
Share on other sites

ras232, Najpierw pobierz strzykawką płyn ze wszystkich korków, bo jeśli czysty to bym na razie chłodnicę odpuścił.

Dolej płynu i po zagrzaniu i ponownym wystudzeniu sprawdź poziom.Gdy nie ma wycieków to nie rób nic poza kontrolą poziomu.Po napełnianiu układu często trzeba uzupełniać dodatkowo.pozdr.

Link to comment
Share on other sites

No to po dzisiejszych zabiegach tak: chlodnica wyjęta i wyczyszczona, wymyta na glanc, zamontowana i nic... Jak się grzal tak sie grzeje...

 

Jednak kilka spostrzeżeń:

1. Jaki "przedmuch" powinna mieć chlodnica?? - chodzi mi o to czy dmuchając w górny otwór powietrze powinno wychodzić lekko dolnym, bo u mnie trzeba się nadąć jak do trąbki, aż mi coś pyknęlo za uchem :) chyba większość zna to uczucie... W każdym bądz razie idzie, ale ciężko.

 

2. Po spuszczeniu plynu pojawily się taki czarne platki w plynie (coś takiego jakby ktoś zdrapal lakier) nie ma tego dużo, ale plywalo toto w misce... No i jeszcze po odkręceniu korka chlodnicy napchane to samo bylo w jeden z otworów w środku (domyślam się, że jest jeden z pionowych kanalików)......

 

Poza tym plyn czyściutki, brak zmiany koloru czy konsystencji.

Link to comment
Share on other sites

1. Jaki "przedmuch" powinna mieć chlodnica?? - chodzi mi o to czy dmuchając w górny otwór powietrze powinno wychodzić lekko dolnym, bo u mnie trzeba się nadąć jak do trąbki, aż mi coś pyknęlo za uchem :) chyba większość zna to uczucie... W każdym bądz razie idzie, ale ciężko.

 

tak nie powinno być na 100% , bardzo możliwe że ktoś przez lata nie wymieniał płynu, bądż lał wode z kranu i jest kamien, albo wlał jakiegoś uszczelniacza i zatkało . Trzeba albo wlać płyn do płukania, i to kilkakrotnie, albo wymienić chłodnice, a za chwile pewnie nagrzewnice :cry:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...