2805 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Witam wszystkich! Pytanie dotyczy wersji kombi. Jaki silnik benzynowy polecacie (pod GAZ),ilu konny, jaka skrzynię aut, czy manual. Jaki GAZ? Stag czy BRC? Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i uwagi. P.S. Chydzi mi o roczniki np.1997-2000r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Jaki silnik benzynowy polecacie (pod GAZ) 2.0, 2.2, jeśli 2.5 to w nowszej budzie (od 1999) Jaki GAZ? Made by Jako :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 szukaj tylko 2.5 8) reszta ,ze tak powiem nie jedzie skrzyni to osobiscie wybral bym MT (ma reduktor) wiekszy fun z jazdy ale AT tez chyba moze byc (tu sie nie wypowiem bo doswiadczenia z AT brak) :!: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 w 2.0 z gazem co 40 tys km wyrzucasz silnik do regulacji zaworów- trochę dużo zachodu... z tego co rozmawiałem z Jako jak oglądał mój wózek to 2,5 dużo fajniej na gazie chodzą kombi to dobry wybór bo sedanem mało co da się przewieźć- nierozkładana tylna kanapa... a skrzynia? pod kątem gazu to chyba zawsze lepiej MT ale to już Jako musi się wypowiedzieć. pozwodzenia z zakupem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 AT 2,5 jeździ jak 2,0 MT, więc szału nie ma. Silnik 2,2 jest bardzo wytrzymały - szkoda, że go już nie robią. drZ nie wszystkie silniki wymagają regulacji zaworów 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 drZ nie wszystkie silniki wymagają regulacji zaworów 8) a które nie wymagają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 drZ nie wszystkie silniki wymagają regulacji zaworów 8) a które nie wymagają? np. mój w Kąąbi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 leon, a widzisz ja mam sedana, wiedziałem że kąbi ma zawsze więcej zalet... a tak kankretnie jakie silniki mają auto regulację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 IMSO przed '96, N/A 2.0 i 2.2 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Witam wszystkich! Pytanie dotyczy wersji kombi. Jaki silnik benzynowy polecacie (pod GAZ),ilu konny, jaka skrzynię aut, czy manual. Jaki GAZ? Stag czy BRC? Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i uwagi.P.S. Chydzi mi o roczniki np.1997-2000r. Jest duża różnica w tych rocznikach, bo np. '97 to będzie legas II, a '99 to będzie już III, która IMSO jest ładniejsza :wink: Ja miałem legasa III '00 w kombi 2.0 MT i to jest naprawdę doskonałe auto, tylko że nie chce jeździć... Miałem też OBK I '98 2.5 MT, który jeździł dużo lepiej, niby tylko 25KM różnicy, ale bardzo odczuwalne. Wnętrza to dwie różne bajki, to z legasa III jest ładniejsze, bardziej nowoczesne, piękne zegary, climatronic (nie we wszystkich co prawda, ale jest) i takie tam... Jeżeli wolisz tańsze auto, to poszukaj legasa II z 2.2 (chociaż AFAIK nie był montowany w ostatnich wypustach), natomiast jeżeli nowsze to wiadomo legas III ale z 2.5 i MT (co może być dość trudne, bo jak obserwowałem rynek większość było AT). Kombi jest wystarczająco pakowne :wink: Co do gazu, to tak twierdzi Jako, każda pliszka swój ogon chwali, ja mam w espasie stag 4 i śmiem twierdzić, że jest to (prawie ) doskonała instalacja do silnika N/A o średniej mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 ...Jeżeli wolisz tańsze auto, to poszukaj legasa II z 2.2 (chociaż AFAIK nie był montowany w ostatnich wypustach), ... Był, wersja I do 95, wersja II od 97. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 ...Jeżeli wolisz tańsze auto, to poszukaj legasa II z 2.2 (chociaż AFAIK nie był montowany w ostatnich wypustach), ... Był, wersja I do 95, wersja II od 97. leon masz na myśli 128 i 131 KM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 ...Jeżeli wolisz tańsze auto, to poszukaj legasa II z 2.2 (chociaż AFAIK nie był montowany w ostatnich wypustach), ... Był, wersja I do 95, wersja II od 97. leon masz na myśli 128 i 131 KM? Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2805 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Pytam o wybór AT czy MT ze wzgledu na (ponoć) problemy ze sprzęgłem. Szczególnie w momentach zakopania się samochodem, może dojść do spalenia sprzęgła. Poza tym dużo jeżdżę po mieśce i AT to chyba dobre rozwiązanie, ale to było by pierwsze moje spotkanie z taką skrzynią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Ręczna skrzynia ma reduktor, skutecznie ułatwiający ruszanie w trudnych warunkach, jeżeli potrafisz poprawnie obsługiwać sprzęgło to ja nie widzę problemów z jego przypalaniem. Mi się tylko przypalenie zdarzyło raz, ale wtedy do dużą górkę wyciągałem jakiegoś ciężkiego peugeota (bodaj model 405), za pierwszym razem urwało się tylne oczko holu w peugeocie, za drugi razem jak złapaliśmy za wahacz to poszło bez problemu. Oprócz chwilowego smrodku innych niepokojących objawów sprzęgło nie zgłaszało, zrobiłem na nim jeszcze ponad 70 tys km z silnikiem wolnossącym i mam za sobą kolejne 45 tys z silnikiem turbo - tutaj już prościej je przypalić Automat jest bezstresowy, ale nieco mułowaty. Do miasta polecam, szczególnie, że standardowa 5-biegowa skrzynia w Subaru lubi czasem haczyć w jedynką i wstecznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Ja mam AT w 2,5 OBK i pięknie się zbiera. jak wciśniesz gaz w podłogę zbije biegi i agień!!! SOHC - przy gazie ważne regulacja zaworów piękna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Ja mam AT w 2,5 OBK i pięknie się zbiera Ale zanim zacznie się zbierać, to musi się sekundę zastanowić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 ano musi.... trzeba przewidywać kiedy ma się zebrać Nie wiem jak to jest w legacy (ja nie mam z tym problemu przy OBK) ale jak wygląda sprawa regulowanego zawieszenia? Nie psuje się? W frokach ludzie często wymieniają samopoziom na zwykłej amorki. 2805 nie masz co się obawiać tej skrzyni. kwestia przestawienia się na AT to sprawa jednego dwóch dni. Mi trochę noga świerzbiła żeby wcisnąć sprzęgło...ale minęło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Nie wiem jak to jest w legacy (ja nie mam z tym problemu przy OBK) ale jak wygląda sprawa regulowanego zawieszenia? Legacy miało w niektórych wersjach amortyzatory pneumatyczne z przodu i z tyłu, wygodne, ale kosztowne w wymianie. Niestety do naszego kraju zazwyczaj trafiały już egzemplarze ze sporym przebiegiem to i w wielu była konieczność wymiany amorów (sparciałe miechy gumowe). Zawsze można było zmienić na tradycyjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLEPSON Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 szczur75, napisałeś w kwestii LPG że "2.0, 2.2, jeśli 2.5 to w nowszej budzie (od 1999)" Czemu jeśli 2.5 to od 99'? Że SOHC a nie DOHC? U mnie właśnie stety lub nie jest 2.5L EJ25 DOHC i czasem jak podliczam ile w miesiącu wydałem na benzynę to diabeł mnie kusi instalką LPG, ale żal mi silnika, w końcu ma 12 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 2.5 SOHC ponoc ten silnik akurat, mial problemy z wydmuchiwaniam uszczelki z pod glowicy i byly z nim problemy, ale pozniej gdy wprowadzili juz DOHC ten problem znikna 8) i dlatego szczur75, pisze aby szukac po 99' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLEPSON Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 2.5 SOHC ponoc ten silnik akurat, mial problemy z wydmuchiwaniam uszczelki z pod glowicy i byly z nim problemy, ale pozniej gdy wprowadzili juz DOHC ten problem znikna 8) i dlatego szczur75, pisze aby szukac po 99' Napisałem, że mam DOHC i z lektury forum wynika że od 99 juz nie montowali silników DOHC do Legacy. DOHC to chyba silnik z podwójnym wałkiem rozrządu, a SOHC z pojedynczym. Aczkolwiek dla mojego auta i silnika jest dodatkowe oznaczenie 4CAM - co ponoć oznacza 4 wałki rozrządu, czy 2 podwójne.. czy coś w tym stylu Sam się już w tym gubię. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 2.5 SOHC jest mniej problematyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 SLEPSON, kurde niewim czy mi sie nie pomieszalo to wszystko :roll: prosze kogos madrego o sprostowanie jesli mozna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLEPSON Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 SLEPSON, kurde niewim czy mi sie nie pomieszalo to wszystko :roll: prosze kogos madrego o sprostowanie jesli mozna Tak - SOHC są mniej problematyczne, a z tą problematycznością, to chyba chodzi głównie o wydmuchiwanie uszczelek spod głowicy. Mi przy ok 180tys przebiegu wywaliło i na wiosnę miałem grubszy wydatek.... Poza tym jak na razie auto czołg i będę nim jeździć dopóki nie zgnije Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się